Tulipas sitten hankittua w124 jossa on 250D vaparikone, mutta 4-vaihteinen loota. Oikeestihan tossa pitäs olla 5 pykälää, mut ku entisellä omistajalla oli 200d kone pamahtanu niin oli halvalla saanu vähän ajetun 250d:n ja iskenyt alle. Auto on muuten aivan loisto kunnossa. Ei varmaankaan paljo hurjastella nelivaiheisella mut eipähän mäkiin tarvii pykällellä niin paljoo.
Onko tuolla sitten niin hirveen suurta merkitystä jos ei paljoo yli satasta hurjastele onko 4 vai 5 vaihdetta? Jostain luin et jopa 250D:ssä ei vitosella oo hirveesti merkitystä ja kuten 200D:ssä se puuttuu ainaski vanhemmissa kokonaan. No tietty kierrokset tippus sen muutaman sadan RPM jos ois toi vitonen.
250d 4-vaihteisella lootalla
Jos nopeuden pitää maltillisena ei kulutuskaan nouse pahasti.
Pidempi peräkin vois tehä terää.
Itellä Om617 300D 200D:m perällä ja motarilla 120+rupee vasta huutaan soppaa.
No, 300D:n perä taas on turhan pitkä pätkäajoon nelilovisella. Kaupunkiajo on mukavampaa lyhyemmällä perällä ja voi käyttää nelostakin usein.
Pidempi peräkin vois tehä terää.
Itellä Om617 300D 200D:m perällä ja motarilla 120+rupee vasta huutaan soppaa.
No, 300D:n perä taas on turhan pitkä pätkäajoon nelilovisella. Kaupunkiajo on mukavampaa lyhyemmällä perällä ja voi käyttää nelostakin usein.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Uskaltaako tohon koneeseen tehdä huoletta ton pumpun säädätyksen et sais vähä enempi tehoja kehiin. Meinaan sitä et onko tuo 200D:n laatikko ja peräpää yhtäkestävä ku 250D:ssä ja ainut ero vaan tulee välityksissä. Luultavasti mut hyvä olla täysin varma.
Autohan on vuosimallia 1990 ja tolla 250D konella pitäs olla kuulemma ajettu alle 200 tkm, ku se on jostain kolari autosta hommattu. Kytkin remppaki on vasta tehty joten ainuut kalliimmat romppeet mitkä tosta voi jossain vaiheessa rueta hajoilee on perä ja laatikko.
T:Onnellinen "vielä" ensimmäisen mesen omistaja.
Autohan on vuosimallia 1990 ja tolla 250D konella pitäs olla kuulemma ajettu alle 200 tkm, ku se on jostain kolari autosta hommattu. Kytkin remppaki on vasta tehty joten ainuut kalliimmat romppeet mitkä tosta voi jossain vaiheessa rueta hajoilee on perä ja laatikko.
T:Onnellinen "vielä" ensimmäisen mesen omistaja.
Ainakin W123 200D (113Nm) perä on kestänyt 300D:n (172Nm) kanssa (syöttöä ja vetäviä kierroksia sen verran että pitovaikeuksiakin reippaammin kiihdyteltäessä märällä kelillä vielä kakkosellakin). Kunhan ei sudittele niin eipä siinä pitäisi mitään ongelmaa kestävyyden kanssa olla. Öljyt kandee myös välillä vaihtaa perään ja lootaankin, niin toimii pitkään. Pumpun säätö tuo sitä vääntöä sinne keskialueelle ja yläpäähän, joten en usko että voimansiirto on siitä ihmeissään. Tosin en tiedä w124:sta yhtä paljoa, kun ei ole omakohtaisia kokemuksia. Osia saa w124:siinkin melko edukkaasti.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Kestäähän ne, molemmissa nimittäin sama voimansiirto. Eikä sitä tehoa nyt Niin paljon tule lisää. Ja halpojahan ne osat on, niitten takia on turha huolehtia.
Eipä tuolla suurta merkitystä, mutta kyllähän se pidempi vaihde aina matka-ajossa mukavampi. Taitaa tosin olla 5.vaihteisessa eri perävälityskin, eli vaikutusta myös vaihteen "pituuksiin" pienemmässäkin vauhdissa, enpä muista varmaksi.
Itselläni on 200D:ssä 4 vaihteinen loota ja sen kaveriksi vaihdoin hieman harvemman perän, matka-ajossa jonkun verran mukavampi.
Eipä tuolla suurta merkitystä, mutta kyllähän se pidempi vaihde aina matka-ajossa mukavampi. Taitaa tosin olla 5.vaihteisessa eri perävälityskin, eli vaikutusta myös vaihteen "pituuksiin" pienemmässäkin vauhdissa, enpä muista varmaksi.
Itselläni on 200D:ssä 4 vaihteinen loota ja sen kaveriksi vaihdoin hieman harvemman perän, matka-ajossa jonkun verran mukavampi.