Öljymäärän varoitusvalo?

Vastaa Viestiin
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Öljymäärän varoitusvalo?

Viesti Kirjoittaja Marco »

Onko varoitusvalo, jossa tippakannun kuva öljymäärän varoitusvalo? Jos on niin taitaa olla anturi rikki, koska tikun mukaan öljyä on koneessa melkein ylärajassa.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Onhan se kyllä. Aika usein alakaa temppuilemaan.
Siinä ja tässä, viitiikö vaihtaa mokomaa anturia, uusi taisi maksaa 42€.
Jos vaihdat, niin öljynvaihdon yhteydessä paras hetki.
Pro HVM
Avatar
JS
Tolokun mies
Viestit: 971
Liittynyt: 30.9.2005 20:45
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Anturinvaihtoa ennen kannattaa tarkistaa kaapelin kunto, jos vaikka olisi hangannut rikki kuoren.

Anturi on aikas tyyris

:roll: :roll: :roll:
;)
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Rässi66 kirjoitti:Onhan se kyllä. Aika usein alakaa temppuilemaan.
Siinä ja tässä, viitiikö vaihtaa mokomaa anturia, uusi taisi maksaa 42€.
Jos vaihdat, niin öljynvaihdon yhteydessä paras hetki.
Hah... Hiaceen maksoi samanlainen ilmeisesti myös samanlaisella reed-kytkimellä varustettu anturi melkein KOLMESATAA! Tuli tuossa vuonna miekka ja kirves sellainen rikottua. Öljypohja vähän takerteli irtiotettaessa. :oops:

Tojotaan on halvat osat, Mersuun ilmaiset.

Mulla muuten on pyörinyt jossain tuo Mersun anturi, jäi -94:sta ylitte kun vaihdoin siihen koneen.
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Missäköhän kohtaa anturi sijaitsee? Ittellä alkaa palamaan valo jo ylä- ja alarajan puolessa välissä. 300te vm-86 bensa.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tuossahan tuo, osa #92.

Kuva
Pro HVM
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

JS kirjoitti:Anturinvaihtoa ennen kannattaa tarkistaa kaapelin kunto, jos vaikka olisi hangannut rikki kuoren.
Komppaan. Anturi on semmoinen, että kun yhteys maahan on poikki, niin valo palaa (käänteinen logiikka). Johto voi siis olla irti anturista tahi poikki.

Anturi on siellä öljypohjan kyljessä, yleensä likellä tyhjennysproppua. Kahdella pultilla kiinni oleva möykky, johon menee yksi piuha. EDIT: Rässi pistikin jo kuvallisen vinkin. :D Eri moottoreissa se on pikkuisen eri kohdissa mutta hyvin pitkälle samalla suunnalla.

Jos johto on paikoillaan, niin ota se irti ja tökkää se johonkin moottorin kyljessä olevaan metalliosaan. Jos valo sammuu, on anturi rikki. (Moottori käynnissa tottakai).

Jos valo ei sammu, niin testaapa vaikka yleismittarilla, tuleeko johdon päähän jännitetta, kun virta on päällä. Jos ei, niin sitten johdossa on katkos tai mittaristossa häikkä. Siinä tapauksessa pitää irrottaa mittaristo ja testata yhteys anturin johdon pään ja mittariston pyöreän liittimen viitosnavan välillä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”