Mese goes extreme: HVM:n talviauto - Ready to rumble?
Katoppas, sokea kana löysi jyvän.audimies kirjoitti:Onhan noi oikein , mutta oisit voinut laittaa kuparirasvaa , kun sulla sitäkin näyttää olevan . Luistaa paremmin...
Ja samalla sinne tappeihin , niiden kumien alle , millä tulevat kiinni , joissa on se kuuluisa 7mm kuusiokolo.
Laitetaan kupariteutoranttia. Kiitos!
No se oli ihan siinä ja tässä etten jo soittanu. Koitahan ajella jatkossa vähän nopeammin.audimies kirjoitti:
Pitää välillä kulkea töiden ja kodin väliä , niin ei kerkee aina kaikkeen mukaan?
Käyhän tekemässä lotto, mie ainakin meinasin.CDTA kirjoitti: Siinäs näit
Nyt kolisevalle koeajolle, sitten alotellaan perkaamaan tätä läppäriä.
Sinne jäi räminät. Osataanhan täällä näköjään muutakin kuin nauhoitella kännykällä pieruja, ihmeellistä.
Ettei tämä nyt alakas mennä lian totiseks puurtamiseks, kun autotkin tulee kuntoon alle puolessa vuodessa. Nyt on pakko löysätä tahtia.
(Huomenna sisäpesu)
Edit. Siis kiitos avusta kaikille asianosaisille, ja muillekin.
Ettei tämä nyt alakas mennä lian totiseks puurtamiseks, kun autotkin tulee kuntoon alle puolessa vuodessa. Nyt on pakko löysätä tahtia.
(Huomenna sisäpesu)
Edit. Siis kiitos avusta kaikille asianosaisille, ja muillekin.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Tää topic pitäis nostaa stikyksi? Tässä on paraskin kauhu skenaario meseltä ja niiden lukijoilta, en tarkoita pahalla , mutta eipäs taida olla noita vikoja , noin paljoo edes lueteltu www.ffpmotorsport.com:ssa.
Jotenkin ihmetyttää tämä tiedon määrä , mikä yks miljoonasta vokkarista on löytynyt pienessä ajassa?. Kaikki tyyppiviat melkein kerrottu , mutta keksitään lisää? . itsellä ollut omistuksessa 23 kpl. II-koppaisia volkkareita. Malleista taitaa puuttua GTD. Muut taitaa ollakkin olleet pihassa. Ja tietysti jokin tosi special-erikois malli. Ja mitä noihin III-koppaisiin tulee niitäkin ollut 4kpl. ja sieltä löytyy jo GTD:kin
Pitäis tehdä samanlainen W124:sta jossain muulla foorumilla. Sorry nyt vaan , mutta ajattelin tässä ikkuna tummennuksien lomassa kirjoittaa , jotain puuta heinää tai ihan vaan mieleen juolahtaa? Ja ihan selvinpäin , sillä en ota enään olutta!
Hyvä että räminän lähde löytyi ja on korjattu! Muista nyt tarkistaa flektin toiminta , sillä sitä ei kukaan vielä taida olla kirjoittanut , että anturit menee ja lämmöt nousee,siinähän oli oikein kaksinopeuksinen flekti eli suomeksi 3.johtoo
Jotenkin ihmetyttää tämä tiedon määrä , mikä yks miljoonasta vokkarista on löytynyt pienessä ajassa?. Kaikki tyyppiviat melkein kerrottu , mutta keksitään lisää? . itsellä ollut omistuksessa 23 kpl. II-koppaisia volkkareita. Malleista taitaa puuttua GTD. Muut taitaa ollakkin olleet pihassa. Ja tietysti jokin tosi special-erikois malli. Ja mitä noihin III-koppaisiin tulee niitäkin ollut 4kpl. ja sieltä löytyy jo GTD:kin
Pitäis tehdä samanlainen W124:sta jossain muulla foorumilla. Sorry nyt vaan , mutta ajattelin tässä ikkuna tummennuksien lomassa kirjoittaa , jotain puuta heinää tai ihan vaan mieleen juolahtaa? Ja ihan selvinpäin , sillä en ota enään olutta!
Hyvä että räminän lähde löytyi ja on korjattu! Muista nyt tarkistaa flektin toiminta , sillä sitä ei kukaan vielä taida olla kirjoittanut , että anturit menee ja lämmöt nousee,siinähän oli oikein kaksinopeuksinen flekti eli suomeksi 3.johtoo
big jopo
No niitä vikoja saa ja pitääkin meikäläiselle, äkkinäiselle vesi-volski-miehelle, luetella, ei tässä liian viisaita olla koskaan, vaikka se välillä siltä tuntuukin.
Ihan joka ristuksen laukeava paikka tietoon mihin varautua saa, niin tietäähän mitä mahdollisesti tuleman pitää. Tälläviisiin mie kirjottelen tiedossani olevat viat mersustakin, ja lisäksi haukun niitä jokaisessa mahdollisessa rakosessa. Mitä näitä kaunistelemaan. Ja sehän on vieläpä niin, että näitten vehkeitten kestämiseen pystyy vaikuttamaan melko paljon omalla autonkäytöllään. En ymmärrä ensinkään sitä, mihin kuntoon toiset hurjat vaikka nyt mersunsa päästää, ite saisin sydänkohtauksen viidesti päivään jos omat autot olisivat moisessa kunnossa.
Ja sitten itketään "ei nämä p*skat kestä miljoonaa läjässä..."
Outo juttu, mutta jos unohdetaan ässän viime talvinen sytkäboksi-episodi, niin meillä, ja meidän käytöllä nämä kestää ja kukkuu. Missä lie vika? Ennakoivassa huolenpidossa ja huollossa? Ei kai näitä voi korjata ennen kuin nämä eivät enää liiku?
Että sillä vaan tässä tilitän kun luulen etten saa volskia sen enempää rikki kuin mersujakaan. Se saattaa olla kiinni tavasta, jolla käytän ja pidän näitä romuja.
Tästäpähän tämä talven mittaan selviää, mutta jotenkin luulen että keväällä volski on jopa paremmassa iskussa kuin nyt syksyllä. Voi olla, että ennemminkin huollan ja hoidan sitä, kuin rikon sen. Kom sii, kom saa.
Mites se flekti ois muuten näppärintä tarkistaa? Meinaatko että anturit särkyy, vaiko itse flekti?
Ei oo muuten ollenkaa pöllömpää kun voi näin yhdellä foorumilla korjata romun kuin romun, en minä kymmentätuhatta viestiä jaksa kovin monelle foorumille/ vuosi kirjoittaa, sen verran laiska olen.
Kiitoksia vaan ennakkoluulottomasta "väärämerkki-avusta", ja kiitos jo etukäteen tulossa olevasta avusta.
Sekavat on tarinat, mutta enpä juo kaljoo miekään. Oon töissä.
Ihan joka ristuksen laukeava paikka tietoon mihin varautua saa, niin tietäähän mitä mahdollisesti tuleman pitää. Tälläviisiin mie kirjottelen tiedossani olevat viat mersustakin, ja lisäksi haukun niitä jokaisessa mahdollisessa rakosessa. Mitä näitä kaunistelemaan. Ja sehän on vieläpä niin, että näitten vehkeitten kestämiseen pystyy vaikuttamaan melko paljon omalla autonkäytöllään. En ymmärrä ensinkään sitä, mihin kuntoon toiset hurjat vaikka nyt mersunsa päästää, ite saisin sydänkohtauksen viidesti päivään jos omat autot olisivat moisessa kunnossa.
Ja sitten itketään "ei nämä p*skat kestä miljoonaa läjässä..."
Outo juttu, mutta jos unohdetaan ässän viime talvinen sytkäboksi-episodi, niin meillä, ja meidän käytöllä nämä kestää ja kukkuu. Missä lie vika? Ennakoivassa huolenpidossa ja huollossa? Ei kai näitä voi korjata ennen kuin nämä eivät enää liiku?
Että sillä vaan tässä tilitän kun luulen etten saa volskia sen enempää rikki kuin mersujakaan. Se saattaa olla kiinni tavasta, jolla käytän ja pidän näitä romuja.
Tästäpähän tämä talven mittaan selviää, mutta jotenkin luulen että keväällä volski on jopa paremmassa iskussa kuin nyt syksyllä. Voi olla, että ennemminkin huollan ja hoidan sitä, kuin rikon sen. Kom sii, kom saa.
Mites se flekti ois muuten näppärintä tarkistaa? Meinaatko että anturit särkyy, vaiko itse flekti?
Ei oo muuten ollenkaa pöllömpää kun voi näin yhdellä foorumilla korjata romun kuin romun, en minä kymmentätuhatta viestiä jaksa kovin monelle foorumille/ vuosi kirjoittaa, sen verran laiska olen.
Kiitoksia vaan ennakkoluulottomasta "väärämerkki-avusta", ja kiitos jo etukäteen tulossa olevasta avusta.
Sekavat on tarinat, mutta enpä juo kaljoo miekään. Oon töissä.
Ainiin, kahtokeepas minkä aarteen löysin tuossa äsken kun kävin ajelemassa teollisuusalueella:
Omistaja on jäljitetty, ja tarjosin hupsuuspäissään ovista 10€/kpl, ja saman kontinluukusta. Kaupat tuli.
Pitää katella saisko tuosta vielä jotain muutakin irti.
Auto on 1.6 4v -88.
Nyt ei vissiin tarvii muuta kun opetella maalaamaan. Tai sitten pyytää audimiestä käymään kylässä...
Omistaja on jäljitetty, ja tarjosin hupsuuspäissään ovista 10€/kpl, ja saman kontinluukusta. Kaupat tuli.
Pitää katella saisko tuosta vielä jotain muutakin irti.
Auto on 1.6 4v -88.
Nyt ei vissiin tarvii muuta kun opetella maalaamaan. Tai sitten pyytää audimiestä käymään kylässä...
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Flektin testaus . ÖÖhhmm... ropelin voi testata johtolenkillä ja anturin lämmitämällä sitä varovasti "hiustenkuivaimella . Kun vaihdat sinne ne volkkariin kuuluvat jäähdytysnesteet, ettei korroosio riko. Eli irroittamalla se anturi siitä kuljettanpuolelta samalla kun järjestelmä tyhjä. Tai sitten käytät sitä tyhjä käyntiä ja katot , että lähteekö se päälle .. Lämmityslaitteen kennohan noissa on heikko!! Niitä vaihdettu joskus takuuseen jopa enemmän , kuin väykkyjä maalattu ruosteen takia? , Tai nyt en oo ihan varma noista kappaleista , sillä väykkyjäkin on aikas paljon pajalla ruostevikojen takia .
Lämmitys säätimen paneelin valot on kanssa aikas monessa pimeenä. Siihen voi itse vaihtaa polttimon , jos osaa tinata ja liimata , tai ostaa uuden volkkarilta.
Pakkilukko menee kanssa rikki ja liikennevaloissa on mahdollista tyrkätä vahingossa pakki päälle. Se on vain semmoinen pieni muovinpalanen ,joka kuluu.Oven saranatapit heikko lenkki kuluvat ja ovet menee kiinni heikosti, siis väljää tulee , kuin mersuunkin 300tkm jälkeen. uusi sarana + paineilma vasara ja 5 min. aikaa , niin taas toimii!
Lukon vastakappaleeseen kannattaa laittaa uusi muoviletkun pätkä.Sinne käy normaali pneumatiikkaletku 10/8 vinosti leikattu , niin ovet menee mukavan helposti kiinni , ei tarvitse paiskoa!. Luettelen joskus lisää juttuja , kun jaksan ja viitsin ,mitä tässä ei nyt ole kirjattu. Ja kaikille ei herneitä!
Lämmitys säätimen paneelin valot on kanssa aikas monessa pimeenä. Siihen voi itse vaihtaa polttimon , jos osaa tinata ja liimata , tai ostaa uuden volkkarilta.
Pakkilukko menee kanssa rikki ja liikennevaloissa on mahdollista tyrkätä vahingossa pakki päälle. Se on vain semmoinen pieni muovinpalanen ,joka kuluu.Oven saranatapit heikko lenkki kuluvat ja ovet menee kiinni heikosti, siis väljää tulee , kuin mersuunkin 300tkm jälkeen. uusi sarana + paineilma vasara ja 5 min. aikaa , niin taas toimii!
Lukon vastakappaleeseen kannattaa laittaa uusi muoviletkun pätkä.Sinne käy normaali pneumatiikkaletku 10/8 vinosti leikattu , niin ovet menee mukavan helposti kiinni , ei tarvitse paiskoa!. Luettelen joskus lisää juttuja , kun jaksan ja viitsin ,mitä tässä ei nyt ole kirjattu. Ja kaikille ei herneitä!
big jopo
HVM kirjoitti:Kannattaako laittaa pyörä paikalleen, eli menikö miten vituilleen? En saanu näitä muualle tungettua, kätisyydet on, ja tuntus pelaavan ihan viisaasti.
Eli onko niinkun sinne päinkään?
Ei ollu mallia mistä kattoa, ennestään näitä ei paikallaan ollu.
Elä hötkyile, parissa päivässä juttu paisunu niin että menee tunti jo lukiessa Itte olisin ehkä laittanut nuo ylösalaisin tuohon kuvassa olevaan nähden. Tulis tuo lirpake vastaamaan satulan kiinnikerautaan ja jousi painais väljän pois?. ETKA ainakin näyttää nuo niin päin, mulla ei oo koskaan kakkista ollut Olisko ne niin päin passannut paikalleen?MJF! shout Kerro nyt! shout
Ja tervetuloa onnellisten etuvetovollkkaristien joukkoon
Vai jotta paisuu, eihän se nyt tavallaan...
Kiitokset toivotuksista, ja onnellisia ollaan - ainakin vielä toistaiseksi...
Ei ne sinne oikein toisinpäin passanneet, kokeilin vaikka miten päin, ja jopa kätisyyksiäkin vaihtelin. Välillä nuo kikkulat oli menossa jo satulan sisään palojen väliinkin.
Mutta toimii, eikä kilise tai vingu, se on pääasia.
Kiitokset toivotuksista, ja onnellisia ollaan - ainakin vielä toistaiseksi...
Ei ne sinne oikein toisinpäin passanneet, kokeilin vaikka miten päin, ja jopa kätisyyksiäkin vaihtelin. Välillä nuo kikkulat oli menossa jo satulan sisään palojen väliinkin.
Mutta toimii, eikä kilise tai vingu, se on pääasia.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Tähän voi vaan ihmellä , miten paljon työkaluja löytyy "tajunkankaalta" ettei oo topikissa lukenut , että mikä helkutti se 7mm oikein on?
Nyt vaan muutkin reippaasti ostamaan volkkareita ja ostohetkellä voi muistella tätä topikkii ja kertoa myyjälle , että onkos se ja se vaihdettu tai huolettu JOs myyjä kakistelee vastaa , niin vois sanoa sille ,että amatööri! , lue mesee....
Nyt vaan muutkin reippaasti ostamaan volkkareita ja ostohetkellä voi muistella tätä topikkii ja kertoa myyjälle , että onkos se ja se vaihdettu tai huolettu JOs myyjä kakistelee vastaa , niin vois sanoa sille ,että amatööri! , lue mesee....
big jopo
No onhan noita kaluja vähän joka lähtöön, aina tulee osteltua kun näkee jotain kiiltävää. Enpä sen kummemmin ajatellut koko asiaa, nappasin vaan sopivan kuusiokolohylsyn rasiasta ja auoin pultit.audimies kirjoitti:Tähän voi vaan ihmellä , miten paljon työkaluja löytyy "tajunkankaalta"
Pentuna joutui aina lainailemaan työkaluja minkä mistäkin, joten nyt sitten kun on mahdollisuus toteuttaa itseään, tulee niin tehtyä. Melko moneen paikkaan avain löytyy, samaten työkalu. Ja lisää ostellaan sitä mukaa kun tarvitaan.
Jakoketjun niittauskalua piti viime talvena lainata, kun sitä tarvitsee niin harvoin ja se maksaa saman verran kuin mitä tienaan vuodessa. Ei oo viittiny itelle hommata, niitaillaan siivellä rahamiesten vehkeillä.
(Kiitoksia vaan LD:lle lainasta, edelleenkin)
Ahaa. Pitää käydä yöllä n*ssimassa siitä luukut, jos ne on ehjät.ranex kirjoitti:tänään kun kiteeltä ilomantsiin tajunkankaan läpi posottelin niin yhen mökin pihassa kökötti punanen jettawagen hylätyn näkösenä.
siitä modernista neljäntien risteyksestä jokunen kilsa tuupovaaraan päin ja katse oikeaan päin jos kiinnostaa oikean värinen jetta.
Kiitos tiedosta.
No tämähän osoittaa vain kykyä laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Viisaat puhuvat priorisoinnista.Rässi66 kirjoitti:Niin no, eihän niihin meijän remppajuomiin mennyt kuin kahden platinaisen niittauskalun hinta...HVM kirjoitti:[Jakoketjun niittauskalua piti viime talvena lainata, kun sitä tarvitsee niin harvoin ja se maksaa saman verran kuin mitä tienaan vuodessa.
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Se mun laakeri olikin muuten etupyörän laakeri. Se oli niin paskamainen vaihtaa, että jäi toiselta puolelta vaihtamatta. Varsinkin kun se ajossa kuuluva vikinä ei poistunut laakerin vaihdolla, vaan vasta sitten kun laittoi lämmityslaitteen lämpimän puolelle syksyllä. Nimittän ilmavirta pyöritti puhaltimen moottoria, jonka laakerit vikisivät.
Selvä, ja on ne koettelemukset sinullakin.veskola kirjoitti:Se mun laakeri olikin muuten etupyörän laakeri. Se oli niin paskamainen vaihtaa, että jäi toiselta puolelta vaihtamatta. Varsinkin kun se ajossa kuuluva vikinä ei poistunut laakerin vaihdolla, vaan vasta sitten kun laittoi lämmityslaitteen lämpimän puolelle syksyllä. Nimittän ilmavirta pyöritti puhaltimen moottoria, jonka laakerit vikisivät.
Päästäneenkö noista kontrahtiin?Mitsu kirjoitti:Menee ot:ksi, mut menköön Mulla olis muuten korjausopas ylimääräsenä ja kytkin vaijeri joka on Golffiin, mut varmaan sopii Jettaan