w124:sen värinumero/koodi

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
juki
Viestit: 106
Liittynyt: 01.5.2006 21:22
Paikkakunta: kaarina

w124:sen värinumero/koodi

Viesti Kirjoittaja juki »

tyyppikilven oikealla puolella pelti läpyskässä jossa pirusti numeroita..eikös se siinä ole mutta millä rivillä/missä kohtaa?osaako joku kertoa.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Alhaalla vasemmalla.

TAI

Paina autos valmistenumero tuonne ja lue putkelta värit, varusteet ja muuta.
Pro HVM
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Ammattimaalaamo katsoo värinumeron lisäksi ikää sekoittaessaan
maalia, jolloin otetaan huomioon värin muuttuminen vanhemmiten.
Maalin eri osat punnitaan, niin saadaan tarkasti oikea sekoitus. Tarkat
ohjeet on mikrofilimillä. Tästä taisi olla pitkät pätkät selitystä Mercedes
E-class (124) Owners Bible -kirjassa, joka saapui eilen Ameriikasta.

Maalin sekoituksen jälkeen koemaalataan pellin pala ja verrataan sitä auton
maaliin. Tarvittaessa sekoitusta muutetaan. Näin siis Kunnollisella
Maalaamolla. Ei taida Suomessa olla monta näitä.

BMW:ssa maalin numeroon liityy tarkennenumero, joka kertoo tarkan
sävyn. Sävy riippuu maalin onnistumisesta eli tarkenne selviää vasta
maalauksen jälkeen. Näin samalle värille (esim. titan silber) oli kolme eri
versiota (1, 2 ja 3).
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Jarkko N kirjoitti: Maalin sekoituksen jälkeen koemaalataan pellin pala ja verrataan sitä auton
maaliin. Tarvittaessa sekoitusta muutetaan. Näin siis Kunnollisella
Maalaamolla. Ei taida Suomessa olla monta näitä.
No jaa? :roll: Monikohan maalaamo rupee tekemään moista työtä 10-15 v tai vanhempaan autoon?. Helpompi on metalliväreissä ottaa mukaan lisä maalattavaa. Esim jos takaovi , niin maalataan takalokasuoja ja etuovi :shock: Täh? Ihan sekoo.. , niin värimassaa ruiskutetaan takaoveen ja hivenen etuovee , sekä takalokasuojaa ja lakataan kaikki. Näin ei tyhmempikään huomaa eroa ja viisas ei viitsi mainita. Menee , jokin sananlasku.

Tuohon peltipalaan ruiskettelu on vähän niin ja näin , sillä siihen pitäs vetää lakka , jos puhutaan metalliväreistä. Ja metallimassaa kun vetelee , niin ruiskutuspaine ,ranneliike,viskositeetti jne. vaikuttaa aikas paljon minkälainen on lopputulos. :wink: . Noissa korjatuissa kaavoissa ei ole otettu huomioon auton normaalia haalistumista tai miten väri luovuttaa pikmentit aurinkossa . Autotehtaissa on ihanteelliset olosuhteet maalailla koreja ja maalimäärät on isoja. aina tulee sävyeroja ja niitä on korjailtu. Tosin tänäpäivänä voit viedä pellinpalan liikkeeseen ja saada sieltä lähes samanväristä (konenäkö) , mutta monella kolahtaa kun mersuun hakee maalia ja purkissa lukee , että lada. :lol: . Ja toi mikrofilmi juttu oli ja meni silloin 10 vuotta sitten , nyt ne ovat tietokoneen ihmeellisessä maailmassa :wink: .

Onhan toi kirjallisuus hyvä maalauksesta , mutta sanon jokinmoisella kokemuksella , että jos niistä oppii maalaamaan , niin olen ollut väärällä alalla. :wink:.Kirjailiaksi ei minusta ole , mutta osaan kyllä maalata. :roll:

Edit: vastaus topikin aloittajan kysymykseen , niin 3kpl numeroita ja kirjain löytyy lukkotapin vierestä oikealtapuolelta olevasta kilvestä ja vasemalla noin kello seitsemässä. :wink:
big jopo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”