Mese goes extreme: HVM:n talviauto - Ready to rumble?
Tänään tuli rokulipäivä, on pienimmäinen kersa kuumeessa ja isi vahtii.
Sen verran kuitenkin projekti eteni, että jäsen styken lähettämä paketti on noudettu postista - siitä lisää tuonnempana kun sen sisältö on ajankohtainen.
Melkoinen kauppamies tämä ystävämme styke: rahdit oli maksettu ja paketin sisältökään ei kustantanut mitään. Pakkaus sisälsi kaiken hyvän päälle vielä motivaatiota kohottavaa bonus-materiaaliakin.
Että kiitoksia.
Sen verran kuitenkin projekti eteni, että jäsen styken lähettämä paketti on noudettu postista - siitä lisää tuonnempana kun sen sisältö on ajankohtainen.
Melkoinen kauppamies tämä ystävämme styke: rahdit oli maksettu ja paketin sisältökään ei kustantanut mitään. Pakkaus sisälsi kaiken hyvän päälle vielä motivaatiota kohottavaa bonus-materiaaliakin.
Että kiitoksia.
Joo, minustakin turhan kalliita. On noista kait ihan oikeasti olemassa se aito 20Eur amisversio? Ei kyllä Puuilossakaan näkynyt. Pitäisi vielä katastaa Kärkkäiseltä, amistuunaajan parasiitista.HVM kirjoitti:En tilaa ensimmäistäkään, ja niin on. Päätin ihan just että ne on hirveitä.AM kirjoitti:http://shop.autoracing.fi/index.php?mai ... cts_id=521
Tuolta löytyy, montako tilaat
Pakko kyllä taas sanoa että ihan hirveitä tuollaiset korkit
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
MJF kirjoitti:
Tuommoisia myyvät saksassa 19,90 euron kiskurihintaan. Saisko tuota liimattua sikamönjällä ruosteeseen kiinni
Tuossahan se parinkympin amisversio jo oli. Ja mikäs sen hienompaa amikselle kuin kehua että Saksasta tilasinjovihava kirjoitti:Joo, minustakin turhan kalliita. On noista kait ihan oikeasti olemassa se aito 20Eur amisversio? Ei kyllä Puuilossakaan näkynyt. Pitäisi vielä katastaa Kärkkäiseltä, amistuunaajan parasiitista.
Kyykkäs p*rkele paukkupullo ja jäi maalaaminen kesken!
Nyt meni hermot.
Harson antoi vetää ja puolet pinnasta, sen jälkeen loppui paine ja alkoi räkimään. Kiilto jäi siis vetämättä ja oven alaosa maalaamatta. Pullo on vielä lähes täysi.
Tukossa ei ole, ei auta sörkkiminen mitään ja pullo antaa puristellessa periksi.
Teipit v*ttuun ja uusi pullo maanataina.
Nyt meni hermot.
Harson antoi vetää ja puolet pinnasta, sen jälkeen loppui paine ja alkoi räkimään. Kiilto jäi siis vetämättä ja oven alaosa maalaamatta. Pullo on vielä lähes täysi.
Tukossa ei ole, ei auta sörkkiminen mitään ja pullo antaa puristellessa periksi.
Teipit v*ttuun ja uusi pullo maanataina.
HVM kirjoitti:Kyykkäs p*rkele paukkupullo ja jäi maalaaminen kesken!
Nyt meni hermot.
Harson antoi vetää ja puolet pinnasta, sen jälkeen loppui paine ja alkoi räkimään. Kiilto jäi siis vetämättä ja oven alaosa maalaamatta. Pullo on vielä lähes täysi.
Tukossa ei ole, ei auta sörkkiminen mitään ja pullo antaa puristellessa periksi.
Teipit v*ttuun ja uusi pullo maanataina.
Muistikko ravistaa? Ens kerralla tuuttaat sen jeesusteipillä ranteen ulkosyrjälle sen putelin ennen basilikassa käyntiä, menee niinku huvi ja hyöty yhellä kertaa.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Jaha, valitan pientä katkosta valokaapeliverkossa, mutta nyt päästään siis jatkamaan.
Tänään oli siis vuorossa takaoven restaurointi. Lähtötilanteessa ajelin ovesta ruvet huuthiiteen, ja tältä se sitten näytti:
Melko syvät montut ajatti, mutta mitäpä siitä, ruosteröpöt ja pakkeli on keksitty.
Ensin ruosteenestopohjamaalia pintaan:
Sitten pakkelointi, pohjamaali ja kiveniskumassa oven alaosaan:
Ulkohommat on nyt tehty, joten auto talliin, sekä talli ja paukkupullo lämpiämään:
Seuraavana hiotaan ovi maalauskuntoon, eli kuvassa ovi maalauskunnossa:
Tälleen laitellaan teipit, jos ei haluta maalisaumaan terävää rajaa, tai oikeastaan rajaa ollenkaan:
Maalataan luonnollisesti yläviistosta.
alle ohut harso tartuntapinnaksi, ja sitten vetämään pintaa. Tähän saakka piisasi pullossa henki, sitten siitä loppui paine, eli se alkoi räkimään heikosti. Onneksi kokeilen pulloa jokaisen kerran ilmaan ennen kuin käännän viuhkan kohti autoa. Muuten olis nyt kylki täynnä pisaroita ja maalaus pilalla. Kuva puolivalmiista pinnasta, kiilto puuttuu:
Ja toiselta kantilta, ettei tarvitse epäillä pakkelointien peilaamista tai valumia:
Homma jäi nyt tähän pisteeseen, ja maalia ei saa ennen maanantaita lisää. Eli lopullinen pinta vedetään alkuviikosta.
Kuskin puoli ennen ja jälkeen fiksauksen. Harmi kun ei tullut otettua kuvia ihan samoista kuvakulmista:
Kuvat on aina kuvia, mutta auto kestää kyllä lähemmänkin tarkastelun. Kunhan nyt saadaan vielä lopullinen väri pintaan...
Kuskin puoli on siis suunnilleen retusoitu, jo tuolla kaupalle ilkiää lähteä. Seuraavana vänkärin puoli, ja lopuksi myllytys.
Että näin meillä, paukkupullolla.
Tänään oli siis vuorossa takaoven restaurointi. Lähtötilanteessa ajelin ovesta ruvet huuthiiteen, ja tältä se sitten näytti:
Melko syvät montut ajatti, mutta mitäpä siitä, ruosteröpöt ja pakkeli on keksitty.
Ensin ruosteenestopohjamaalia pintaan:
Sitten pakkelointi, pohjamaali ja kiveniskumassa oven alaosaan:
Ulkohommat on nyt tehty, joten auto talliin, sekä talli ja paukkupullo lämpiämään:
Seuraavana hiotaan ovi maalauskuntoon, eli kuvassa ovi maalauskunnossa:
Tälleen laitellaan teipit, jos ei haluta maalisaumaan terävää rajaa, tai oikeastaan rajaa ollenkaan:
Maalataan luonnollisesti yläviistosta.
alle ohut harso tartuntapinnaksi, ja sitten vetämään pintaa. Tähän saakka piisasi pullossa henki, sitten siitä loppui paine, eli se alkoi räkimään heikosti. Onneksi kokeilen pulloa jokaisen kerran ilmaan ennen kuin käännän viuhkan kohti autoa. Muuten olis nyt kylki täynnä pisaroita ja maalaus pilalla. Kuva puolivalmiista pinnasta, kiilto puuttuu:
Ja toiselta kantilta, ettei tarvitse epäillä pakkelointien peilaamista tai valumia:
Homma jäi nyt tähän pisteeseen, ja maalia ei saa ennen maanantaita lisää. Eli lopullinen pinta vedetään alkuviikosta.
Kuskin puoli ennen ja jälkeen fiksauksen. Harmi kun ei tullut otettua kuvia ihan samoista kuvakulmista:
Kuvat on aina kuvia, mutta auto kestää kyllä lähemmänkin tarkastelun. Kunhan nyt saadaan vielä lopullinen väri pintaan...
Kuskin puoli on siis suunnilleen retusoitu, jo tuolla kaupalle ilkiää lähteä. Seuraavana vänkärin puoli, ja lopuksi myllytys.
Että näin meillä, paukkupullolla.
En mie mikään maalari oo, mie oon vaatimattomasti ilimasten multilahjakkuus. Tulihan näitä aikoinaan laiteltua lähes työkseen, silloin joskus ennen nuijasotaa. Ja mopollakin on tullu kurvailtua, että sieltä kai ne auttavat kädentaidot juurensa juontavat.jovihava kirjoitti:Oot nää meleko maalari Respektii.
Jaa-a? Mukavahan se on jotain aina välillä värkkäillä. Tämän päivän energia on peräisin naapurilta kerjätyistä savumuikuista.jari_w123 kirjoitti:On kyllä siistiä jälkeä.Mistä sä saat kaiken energian tuohon värkkäämiseen .
*SLURPS!*
Kuumassa vedessä. Pullossa on sitten kato kunnon paineet, ja maali käyttäytyy hyvin, eli ei mene appelsiinille.dealer kirjoitti:Missä sopassa kilikalipullo lojuu tuossa yhdessä kuvassa ?
Melekonen paikkamaaliekspertti näkyy Vesa olevan, tunnustus täältäkipäin.
Aika kovalta taholta tuli muuten nyt kehut, taidan kiittää ja kumartaa.
No se on sitten ihan asiakkaan asia, että miten hyvät pohjat kukakin tahtoo.Harju kirjoitti:Pakkelit tuos on vaan muutamia pkku naarmuja
Eli ylimaalaukselle tulisi hintaa noin 150€ Arvelisin että pakkelin osuudeki riittää n.7€
Jos oiotaan pohjissa ja tehdään reikäistä aaltopeltiä, niin 150€ varsin riittää.
Mistäs tuommosen kuvan repäsit?dealer kirjoitti:Punainen volkkari tykkää vahauksesta.
Ja niin tekee, odottakaahan vain kun päästään järin kiillottamaan.
Missäs lapissa mie oon ollu, kun en oo hoksannu tuommosta ollenkaan.dealer kirjoitti:Joskus kauan sitten vahasin Venton...
No en taida opettaa isiä n*ssimaan, mutta kiitos kuitenkin mielenkiintoisesta tarjouksesta. On sillä virtaa, on on!audimies kirjoitti:Tuu malaamaan munkin volkkarin alaosa? Yläosa maalataankin sit mattamustaksi , joten......
On sillä virtaa? Ei voi kun ihmetellä mistä se "duracelpupu" saa virtansa , tuohon volkkarin fiksaamiseen? Pitäiskö sille ehdottaa lisätitteliä "duracellpupu" =?
Lahjattomat harjottelee, en minä. Ei ollu automaalia tähän rytäkkään tarjolla, mutta mistäs sen tietää jos sitä vaikka innostuu...CDTA kirjoitti:Mitä hele*ettiä varten sie vielä noitten teotoranttien kanssa puljaat, olisit nyt harjotellu sen kynäruiskun käyttöä ja OIKEILLA maaleilla maalaamista...niinno voihan sitä aina harjoitella ässällä
Ei käy kieltäminen, hyvin sää vedät teotorantillakin