Tulpanjohdot väärässä järjestyksessä....

Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Aki kirjoitti:Ohjeen mukaan ne tulee sytytys järjestys 1-3-4-2:
Johto nro. 2 -> Siihen ensimmäiseen paikaan mikä on lähinnä.
Johto nro. 4 ja 3 -> Seuraaviin lokosiin.
Johto nro. 1 -> Sinne perimmäiseen reikään moottorin takaosaan siis.
Eieieiei!

Se on vain sytytysjärjestys. Ykkönen on se lähimpänä syyläriä ja siitä sitten taaksepäin n+1.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29220
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarkalle meni ehtiä ennen Roistoa :roll: :shock: samalla minuutilla. 8)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Täähän menee mielenkiintoseks, p*rkele kun pitää lähteä kohta töihin. :lol:
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Huokaus :ttu: :ope: :amis_selittaa:

Mitäpä tästä taas opin. Älä tee mitään itse jos se tuntuu vaikealta etkä ole aikaisemmin tehnyt niin. Harmi kun tämä oli kolmas kerta kun vaihdoin autoon tulpanjohdot ja nyt vasta menin ryssimään. Hyvä että asia tuli vielä julki niin voimme yhdessä puida asiaa tässä näin :nerd:
Viimeksi muokannut Aki, 20.7.2007 18:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tuosta 1-3-4-2 järjestyksestä on iloa vasta siinä vaiheessa, kun virranjakajassa ei ole merkintöjä. Silloin voisi ykkösen sytytyskohdan määrittää ykkösen yläkuolokohdasta ja virranjakajan pyörimissuuntaan edetessä seuraava johto vedettäisiin kolmospyttyyn, seuraava neloseen ja viimeinen kakkoseen.

Jos virranjakajassa on numerot, niin sitten vain ykkösreiästä ykköspyttyyn, kakkosesta kakkoseen, jne. Diileri taisi tämän mainitakin. :D
dealer kirjoitti:Tarkalle meni ehtiä ennen Roistoa :roll: :shock: samalla minuutilla. 8)
Jep. Äkkiä pitää virheet yrittää oikaista. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Roisto kirjoitti:Tuosta 1-3-4-2 järjestyksestä on iloa vasta siinä vaiheessa, kun virranjakajassa ei ole merkintöjä. Silloin voisi ykkösen sytytyskohdan määrittää ykkösen yläkuolokohdasta ja virranjakajan pyörimissuuntaan edetessä seuraava johto vedettäisiin kolmospyttyyn, seuraava neloseen ja viimeinen kakkoseen.
No enkö mie ehotellu jo heti kärkeen pyörittelemään merkit kohilleen ja tekemään tämän? :lol:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

HVM kirjoitti:Täähän menee mielenkiintoseks, p*rkele kun pitää lähteä kohta töihin. :lol:
Persetti, kun pitäisi yksi raportti vielä kirjoittaa loppuun ja sitten pääsisi lomille. Tämä topikki on kuitenkin paljon jännittävämpi ja vaiherikkaampi kuin se pirskutin dokumentti. :x

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

HVM kirjoitti:No enkö mie ehotellu jo heti kärkeen pyörittelemään merkit kohilleen ja tekemään tämän? :lol:
Näin minäkin ymmärsin. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Mr. SYTYTYS

Viesti Kirjoittaja Aki »

Aki kirjoitti:Vain todellinen tunari :idiot: voi ne väärään järjestykseen laittaa koska jakajan kannessa ja moottorin päällä olevassa tulpanjohtojen suojuksessa lukeepi järjestykset numeroin.
Ensimmäisessä viestissä kirjoitin näin. Ei aikaisemmin kenellekkän mieleen juolahtanut :whistle: mainita että se ei ole asennusjärjestys. Aivoja kun ei saa käyttää itse :idea: . ...kiitos :idiot:

Ei siis 1 -> 1, 2 -> 2, jne... Olisi vain pitänyt ajatella että 1234 ja tyytyä siihen. Onneksi en ole tuohon omaani tehnyt mitään tulpanjohtoasennuksia. Johtosarjat kun asensin kätevästi johto irti uusi tilalle periaatteella.
Viimeksi muokannut Aki, 20.7.2007 19:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No mitäs ne suojuksien merkinnät merkkaa, piuhathan voi olla niitten sisällä ihan miten vaan, ellei johtoja ole merkattu kummastakin päästään. :lol:

Pyöritä merkit kohdilleen. Kato missä pyörrin on menossa ja vertaa kohtaa jakajan kanteen kun se on menossa oikein päin ja oikeaan kohtaan paikoilleen, jos arveluttaa. Ykkönen on merkattu myös jakajan runkoon. (kohouma tai lovi)

Siitä vaan sitten pyörimissuuntaan 1-3-4-2, kuten jo sataan kertaan sanottua. :lol:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sain sen käsityksen, että homma on jo hanskassa ja ajatteluvirhe oikaistu. Eli johdot takaisin niille sijoilleen, kuin ne alunperin olikin. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Oho :shock: . Tajusivat lopettaa vitsailun... :lol:

Auto siis käy ja kukkuu kuin mitään ei olisi tehtykkään. Ompahan uudet sytytysosat...
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Dealer on oikeassa.

1-2-3-4, jakajan ykkösestä lyhin johto etummaiseen sylinteriin, jakajan kakkosesta johto seuraavaan sylinteriin jne.

Toimii, ja johdot ovat oikein. Antaa Alfan sanoa mitä huvittaa :lol:

Nimim. Itsekin useiden M102:sten sytytysjohtojen kanssa äilistellyt.

Edit. Ohhoh, oli sivu päivittämättä, ja viisaastelin muutaman tunnin myöhässä. :oops:
124.023
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

HVM kirjoitti:
Pyöritä merkit kohdilleen. Kato missä pyörrin on menossa ja vertaa kohtaa jakajan kanteen kun se on menossa oikein päin ja oikeaan kohtaan paikoilleen, jos arveluttaa. Ykkönen on merkattu myös jakajan runkoon. (kohouma tai lovi)

Siitä vaan sitten pyörimissuuntaan 1-3-4-2, kuten jo sataan kertaan sanottua. :lol:
Se tuli kerta nykimisellä tuosta HVM:stäkin "sytkäpiuhaspesialisti" :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Aikoinaan kasailin opelixin cihhikoneita ja tuli leikittyä jakajan kanssa. Aikalailla saman näkönen peli kuin mesessä. Mulla oli yksi riisuttu jakajanakseli jolla sai porakoneen kanssa kuivaan myllyyn nostettua öljyt ennen starttia, no sitten ykk kohilleen, jakaja koneeseen, kansi hollille, pyöräytti jakajaa siten että hyrrä osottaa ykköstä tai nelosta (jakaja pyörii melkein 360astetta) ja startti. Jos ei lähteny, niin piuhat jakajassa vastapäisiin reikiin ja tulille, loput diskofikkarilla.
Avatar
Loyal
Viestit: 79
Liittynyt: 08.12.2006 17:21
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Mikä on w202 sytytys järjestys?
Jakajaan ei ole näköyhteyttä ja kone kilkattaa ja kalkattaa
nyt. yritin korjata tuota öljynvuoto ongelmaa ja asensin tulpanjohdot niin että
pisin on syylärin puolella kaksi yhtä pitkää on keskimmäisissä ja lyhin on lähinnä sisätiloja...


HJÄLP!!
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

oisko 1-3-4-2

Tuo lie yleisin neloskoneen sytkäjärjestys.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Loyal
Viestit: 79
Liittynyt: 08.12.2006 17:21
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Piuhat c180:ssä järjestykseen piuha nro1 syylärin päähän, 2 seuraavaan, 3 seuraavaan ja piuha nro 4 pellin viereen viimeiseen koloon...

TÄMÄ SIIS w202 C180 (eipähän tarvii kenenkään enää 5 tuntia tapella noiden kanssa, niinkuin itse tein.) :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 sähkö”