300CE 24V käynnistykseen liittyviä pieniä ongelmia

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
G-300ce
Viestit: 14
Liittynyt: 30.9.2007 16:21

300CE 24V käynnistykseen liittyviä pieniä ongelmia

Viesti Kirjoittaja G-300ce »

Moro.
Tuli tämmönen mursu sitten ostettua 8). Alku huuman jälkeen olen huomannut että tämä yksilö lähtee lämpimänä "vähän aikaan seisseennä" 5 pytyllä käymään. kylmänä lähtee ihan normaalisti ja kun lämpimänä sammuttaa ja starttaa niin lähtee normaalisti. vika yleensä ilmaantuu 15min--> jälkeen sammuttamisesta. tosin palaa 6 pytylle aika nopeasti, joko pienellä avituksella tai tyhjäkäynnillä. konehan oli tämä 231heppanen 24v.

sitten viellä vähän asiaa tästä tyhjäkäynnistä. Välillä kun ajossa tiputtaa tyhjäkäynnille (risteys/valot) niin ei palaa sinne 600rpm kieppeille vaa jää helumaan ~1000rpm. auton sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen auttaa tähänki vaivaa..
Muuten auto tuntuu moitteettomalta ja vetoja tuntuu olevan.

teillä on varmaan ollut näitä samoja onglemia? ideoita?

Edit: luin tuota forumia ja etee tuli tää suutin asia? johtuisiko kenties niistä?
CE320
Viestit: 7
Liittynyt: 09.7.2007 22:19

Viesti Kirjoittaja CE320 »

Samanlainen tapaus kuin omassa mersussa omistan vm91 coupe mersun missä meni ruiskun ohjaus boxi rikki ja uus boxi maksoi n 3500-5000€ ei ole halpaa mutta taas käy kuin kello. :wink:
G-300ce
Viestit: 14
Liittynyt: 30.9.2007 16:21

Viesti Kirjoittaja G-300ce »

CE320 kirjoitti:Samanlainen tapaus kuin omassa mersussa omistan vm91 coupe mersun missä meni ruiskun ohjaus boxi rikki ja uus boxi maksoi n 3500-5000€ ei ole halpaa mutta taas käy kuin kello. :wink:
Olen elännyt siinä tiedossa että tämä 300CE on mekaanisella ruiskulla. siinä ei ole tiettävästi mitään ohjausboxsia/ecua :?:
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

G-300ce kirjoitti:
CE320 kirjoitti:Samanlainen tapaus kuin omassa mersussa omistan vm91 coupe mersun missä meni ruiskun ohjaus boxi rikki ja uus boxi maksoi n 3500-5000€ ei ole halpaa mutta taas käy kuin kello. :wink:
Olen elännyt siinä tiedossa että tämä 300CE on mekaanisella ruiskulla. siinä ei ole tiettävästi mitään ohjausboxsia/ecua :?:
Mutua: nimenomaan 24 venttiilisessä on boxi, joka vieläpä temppuilee turhan usein ja ovat harvinaisia! Yhdellä tuttavalla kävi boxi Englannissa asti korjauksessa ja viikon toimi :roll: Ja auto siis oli 300 CE 24V :)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

CE320 kirjoitti:Samanlainen tapaus kuin omassa mersussa omistan vm91 coupe mersun missä meni ruiskun ohjaus boxi rikki ja uus boxi maksoi n 3500-5000€ ei ole halpaa mutta taas käy kuin kello. :wink:
CE320:n valmistusaika: 09/1992-07/1993 :wink:

Kalliin kuulonen on poxi. Taidampa ajaa dieselillä edelleen...
Pro HVM
G-300ce
Viestit: 14
Liittynyt: 30.9.2007 16:21

Viesti Kirjoittaja G-300ce »

Tohon hintaan kandee jo sit melkeen laittaa joku sähköruutta. jos nyt tää asia on näin XD
G-300ce
Viestit: 14
Liittynyt: 30.9.2007 16:21

Viesti Kirjoittaja G-300ce »

Mitä tää "boxsi" oikee ohjaa? sytytystä? eiks toi määräjakaja hoida ton bensa/ilma seoksen? syötön? ja missäs tää sijaitsee?
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tuskin tarttee etsiä mitään boksivikaa. Samaa vaivaa se on noissa 12-venttiilisissäkin koneissa niin, että voidaan puhua melkein ominaisuudesta. Valtaosassa tapauksista kyseessä on kuluneiden tai likaisten suutinten aiheuttama juttu: suutin voi tiputella bensaa pyttyyn seisokin aikana sen verran, että kyseinen sylinteri ei heti ala sytyttää kunnolla. Kylmänä lisäannos ei haittaa ja vain pienen tauon aikana ei tiputtelua ehdi tapahtua.

Forte-käsittelyllä voisi aloittaa ongelman purkamisen. Käyttövarmuuteen tuo nyt ei vaikuta.
24V-koneen osalta en tiedä, M103:ssa voi pitää kaasua puolivälissä startatessa jos pitkä vieteri tai ravistelu haittaavat.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

G-300ce kirjoitti:
CE320 kirjoitti:Samanlainen tapaus kuin omassa mersussa omistan vm91 coupe mersun missä meni ruiskun ohjaus boxi rikki ja uus boxi maksoi n 3500-5000€ ei ole halpaa mutta taas käy kuin kello. :wink:
Olen elännyt siinä tiedossa että tämä 300CE on mekaanisella ruiskulla. siinä ei ole tiettävästi mitään ohjausboxsia/ecua :?:
On siinä ECU, tuohan on KE-jetronic.
Eli sähköisesti ohjattu mekaaninen ruisku :roll:
Ja boxi löytyy akun takaa.

Ja toi joutokäynnin korkeelle jäänti hetkeksi on normaalia, jos auton liikkuessa heittää vapaalle.
Jos muuten tekee, niin sitten saattais olla esim. jotain pikku imuvuotoa jossain letkussa.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
G-300ce
Viestit: 14
Liittynyt: 30.9.2007 16:21

Viesti Kirjoittaja G-300ce »

Aku P kirjoitti:Tuskin tarttee etsiä mitään boksivikaa. Samaa vaivaa se on noissa 12-venttiilisissäkin koneissa niin, että voidaan puhua melkein ominaisuudesta. Valtaosassa tapauksista kyseessä on kuluneiden tai likaisten suutinten aiheuttama juttu: suutin voi tiputella bensaa pyttyyn seisokin aikana sen verran, että kyseinen sylinteri ei heti ala sytyttää kunnolla. Kylmänä lisäannos ei haittaa ja vain pienen tauon aikana ei tiputtelua ehdi tapahtua.

Forte-käsittelyllä voisi aloittaa ongelman purkamisen. Käyttövarmuuteen tuo nyt ei vaikuta.
24V-koneen osalta en tiedä, M103:ssa voi pitää kaasua puolivälissä startatessa jos pitkä vieteri tai ravistelu haittaavat.
tätä vähän veikkasin itsekkin.. siis ei tuo mitään haittaa että lähtee 5 käymään.. on vain todella ärsyttävä tapa.. voisi kokeilla tuota Forte mömmöä. tai sitte vaihtaa nuo suuttimet
G-300ce
Viestit: 14
Liittynyt: 30.9.2007 16:21

Viesti Kirjoittaja G-300ce »

Jani kirjoitti:
G-300ce kirjoitti:
CE320 kirjoitti:Samanlainen tapaus kuin omassa mersussa omistan vm91 coupe mersun missä meni ruiskun ohjaus boxi rikki ja uus boxi maksoi n 3500-5000€ ei ole halpaa mutta taas käy kuin kello. :wink:
Olen elännyt siinä tiedossa että tämä 300CE on mekaanisella ruiskulla. siinä ei ole tiettävästi mitään ohjausboxsia/ecua :?:
On siinä ECU, tuohan on KE-jetronic.
Eli sähköisesti ohjattu mekaaninen ruisku :roll:
Ja boxi löytyy akun takaa.

Ja toi joutokäynnin korkeelle jäänti hetkeksi on normaalia, jos auton liikkuessa heittää vapaalle.
Jos muuten tekee, niin sitten saattais olla esim. jotain pikku imuvuotoa jossain letkussa.
Okei :) elikkäs veikaan sitten imuvuotoa.. koska joskus kierrokset ei meinaa tippuu millään. paitsi että sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen. pitää tutkii noi läpi. kiitoksia vastauksista :)
Topi1
Viestit: 16
Liittynyt: 09.6.2007 12:40

Viesti Kirjoittaja Topi1 »

Itselle oli samanlaista vikaa 300te 24v:ssä, suuttimet paskasia ,joten sumu ei ollut kaikissa suuttimissa samanlainen.

Löytyy muuten paljon osaa 300 24v koneeseen. Yksi moottori, ruiskuboksi, Mas boksi, ABS boksi, tuli omaa laittaessa käytyä aika tarkkaan läpi.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Joko on viat selvinny?

Itse veikkaan vahvasti tosiaan suuttimia tuohon seisomisen jälkeen. Tosiaan joku suuttimista tiputtaa.. Käykö heti 6:lla pytyllä jos heti sammutat kun huomaat että käy 5:llä ja starttaat heti perään?

Tuohon kierrosten palautumiseen sen verta, että siellä pitäisi olla sellainen mikrokytkin mikä säätää tuota tyhjäkäyntiä, niin se varmaankin takertelee.
Eli CRC:llä puhdistus niin pitäisi ruveta kierrokset palautuun normaalisti.
220.128 Black devil
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”