300CE 24V käynnistykseen liittyviä pieniä ongelmia
300CE 24V käynnistykseen liittyviä pieniä ongelmia
Moro.
Tuli tämmönen mursu sitten ostettua . Alku huuman jälkeen olen huomannut että tämä yksilö lähtee lämpimänä "vähän aikaan seisseennä" 5 pytyllä käymään. kylmänä lähtee ihan normaalisti ja kun lämpimänä sammuttaa ja starttaa niin lähtee normaalisti. vika yleensä ilmaantuu 15min--> jälkeen sammuttamisesta. tosin palaa 6 pytylle aika nopeasti, joko pienellä avituksella tai tyhjäkäynnillä. konehan oli tämä 231heppanen 24v.
sitten viellä vähän asiaa tästä tyhjäkäynnistä. Välillä kun ajossa tiputtaa tyhjäkäynnille (risteys/valot) niin ei palaa sinne 600rpm kieppeille vaa jää helumaan ~1000rpm. auton sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen auttaa tähänki vaivaa..
Muuten auto tuntuu moitteettomalta ja vetoja tuntuu olevan.
teillä on varmaan ollut näitä samoja onglemia? ideoita?
Edit: luin tuota forumia ja etee tuli tää suutin asia? johtuisiko kenties niistä?
Tuli tämmönen mursu sitten ostettua . Alku huuman jälkeen olen huomannut että tämä yksilö lähtee lämpimänä "vähän aikaan seisseennä" 5 pytyllä käymään. kylmänä lähtee ihan normaalisti ja kun lämpimänä sammuttaa ja starttaa niin lähtee normaalisti. vika yleensä ilmaantuu 15min--> jälkeen sammuttamisesta. tosin palaa 6 pytylle aika nopeasti, joko pienellä avituksella tai tyhjäkäynnillä. konehan oli tämä 231heppanen 24v.
sitten viellä vähän asiaa tästä tyhjäkäynnistä. Välillä kun ajossa tiputtaa tyhjäkäynnille (risteys/valot) niin ei palaa sinne 600rpm kieppeille vaa jää helumaan ~1000rpm. auton sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen auttaa tähänki vaivaa..
Muuten auto tuntuu moitteettomalta ja vetoja tuntuu olevan.
teillä on varmaan ollut näitä samoja onglemia? ideoita?
Edit: luin tuota forumia ja etee tuli tää suutin asia? johtuisiko kenties niistä?
Olen elännyt siinä tiedossa että tämä 300CE on mekaanisella ruiskulla. siinä ei ole tiettävästi mitään ohjausboxsia/ecuaCE320 kirjoitti:Samanlainen tapaus kuin omassa mersussa omistan vm91 coupe mersun missä meni ruiskun ohjaus boxi rikki ja uus boxi maksoi n 3500-5000€ ei ole halpaa mutta taas käy kuin kello.
Mutua: nimenomaan 24 venttiilisessä on boxi, joka vieläpä temppuilee turhan usein ja ovat harvinaisia! Yhdellä tuttavalla kävi boxi Englannissa asti korjauksessa ja viikon toimi Ja auto siis oli 300 CE 24VG-300ce kirjoitti:Olen elännyt siinä tiedossa että tämä 300CE on mekaanisella ruiskulla. siinä ei ole tiettävästi mitään ohjausboxsia/ecuaCE320 kirjoitti:Samanlainen tapaus kuin omassa mersussa omistan vm91 coupe mersun missä meni ruiskun ohjaus boxi rikki ja uus boxi maksoi n 3500-5000€ ei ole halpaa mutta taas käy kuin kello.
CE320:n valmistusaika: 09/1992-07/1993CE320 kirjoitti:Samanlainen tapaus kuin omassa mersussa omistan vm91 coupe mersun missä meni ruiskun ohjaus boxi rikki ja uus boxi maksoi n 3500-5000€ ei ole halpaa mutta taas käy kuin kello.
Kalliin kuulonen on poxi. Taidampa ajaa dieselillä edelleen...
Pro HVM
Tuskin tarttee etsiä mitään boksivikaa. Samaa vaivaa se on noissa 12-venttiilisissäkin koneissa niin, että voidaan puhua melkein ominaisuudesta. Valtaosassa tapauksista kyseessä on kuluneiden tai likaisten suutinten aiheuttama juttu: suutin voi tiputella bensaa pyttyyn seisokin aikana sen verran, että kyseinen sylinteri ei heti ala sytyttää kunnolla. Kylmänä lisäannos ei haittaa ja vain pienen tauon aikana ei tiputtelua ehdi tapahtua.
Forte-käsittelyllä voisi aloittaa ongelman purkamisen. Käyttövarmuuteen tuo nyt ei vaikuta.
24V-koneen osalta en tiedä, M103:ssa voi pitää kaasua puolivälissä startatessa jos pitkä vieteri tai ravistelu haittaavat.
Forte-käsittelyllä voisi aloittaa ongelman purkamisen. Käyttövarmuuteen tuo nyt ei vaikuta.
24V-koneen osalta en tiedä, M103:ssa voi pitää kaasua puolivälissä startatessa jos pitkä vieteri tai ravistelu haittaavat.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
On siinä ECU, tuohan on KE-jetronic.G-300ce kirjoitti:Olen elännyt siinä tiedossa että tämä 300CE on mekaanisella ruiskulla. siinä ei ole tiettävästi mitään ohjausboxsia/ecuaCE320 kirjoitti:Samanlainen tapaus kuin omassa mersussa omistan vm91 coupe mersun missä meni ruiskun ohjaus boxi rikki ja uus boxi maksoi n 3500-5000€ ei ole halpaa mutta taas käy kuin kello.
Eli sähköisesti ohjattu mekaaninen ruisku
Ja boxi löytyy akun takaa.
Ja toi joutokäynnin korkeelle jäänti hetkeksi on normaalia, jos auton liikkuessa heittää vapaalle.
Jos muuten tekee, niin sitten saattais olla esim. jotain pikku imuvuotoa jossain letkussa.
tätä vähän veikkasin itsekkin.. siis ei tuo mitään haittaa että lähtee 5 käymään.. on vain todella ärsyttävä tapa.. voisi kokeilla tuota Forte mömmöä. tai sitte vaihtaa nuo suuttimetAku P kirjoitti:Tuskin tarttee etsiä mitään boksivikaa. Samaa vaivaa se on noissa 12-venttiilisissäkin koneissa niin, että voidaan puhua melkein ominaisuudesta. Valtaosassa tapauksista kyseessä on kuluneiden tai likaisten suutinten aiheuttama juttu: suutin voi tiputella bensaa pyttyyn seisokin aikana sen verran, että kyseinen sylinteri ei heti ala sytyttää kunnolla. Kylmänä lisäannos ei haittaa ja vain pienen tauon aikana ei tiputtelua ehdi tapahtua.
Forte-käsittelyllä voisi aloittaa ongelman purkamisen. Käyttövarmuuteen tuo nyt ei vaikuta.
24V-koneen osalta en tiedä, M103:ssa voi pitää kaasua puolivälissä startatessa jos pitkä vieteri tai ravistelu haittaavat.
Okei elikkäs veikaan sitten imuvuotoa.. koska joskus kierrokset ei meinaa tippuu millään. paitsi että sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen. pitää tutkii noi läpi. kiitoksia vastauksistaJani kirjoitti:On siinä ECU, tuohan on KE-jetronic.G-300ce kirjoitti:Olen elännyt siinä tiedossa että tämä 300CE on mekaanisella ruiskulla. siinä ei ole tiettävästi mitään ohjausboxsia/ecuaCE320 kirjoitti:Samanlainen tapaus kuin omassa mersussa omistan vm91 coupe mersun missä meni ruiskun ohjaus boxi rikki ja uus boxi maksoi n 3500-5000€ ei ole halpaa mutta taas käy kuin kello.
Eli sähköisesti ohjattu mekaaninen ruisku
Ja boxi löytyy akun takaa.
Ja toi joutokäynnin korkeelle jäänti hetkeksi on normaalia, jos auton liikkuessa heittää vapaalle.
Jos muuten tekee, niin sitten saattais olla esim. jotain pikku imuvuotoa jossain letkussa.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Joko on viat selvinny?
Itse veikkaan vahvasti tosiaan suuttimia tuohon seisomisen jälkeen. Tosiaan joku suuttimista tiputtaa.. Käykö heti 6:lla pytyllä jos heti sammutat kun huomaat että käy 5:llä ja starttaat heti perään?
Tuohon kierrosten palautumiseen sen verta, että siellä pitäisi olla sellainen mikrokytkin mikä säätää tuota tyhjäkäyntiä, niin se varmaankin takertelee.
Eli CRC:llä puhdistus niin pitäisi ruveta kierrokset palautuun normaalisti.
Itse veikkaan vahvasti tosiaan suuttimia tuohon seisomisen jälkeen. Tosiaan joku suuttimista tiputtaa.. Käykö heti 6:lla pytyllä jos heti sammutat kun huomaat että käy 5:llä ja starttaat heti perään?
Tuohon kierrosten palautumiseen sen verta, että siellä pitäisi olla sellainen mikrokytkin mikä säätää tuota tyhjäkäyntiä, niin se varmaankin takertelee.
Eli CRC:llä puhdistus niin pitäisi ruveta kierrokset palautuun normaalisti.
220.128 Black devil