jarrujen merkkivalo
jarrujen merkkivalo
eli kojetaulussa syttyy aina välillä jarrujen merkkivalo jarruttaessa ja toisinaan auton ollessa paikoillaan.jarrunestettä lisäsin mutta tuntuu että sama vika jatkuu silti,tosin pitää vielä aamulla tarkastaa jarrunesteen taso kun illalla lisäsin ja hieman ajelin että oiskohan jossakin vuotoa..Onko jollakin käynyt vastaavaa tai tietoa missähän mahtaisi vika olla?
Jokos vaihdoit?
Jos odottaa liian kauan, pala kuluu loppuun ja metalli osuu metalliin.
Se pitää kovan äänen, joka vaan pahenee. Samalla sorvaantuu
jarrulevy pilalle. Tuo merkkivalo sammuu, kun anturikin on kulunut pois.
Muutaman tuhat kilometriä pääsee, ennen kuin meteli alkaa.
Itse vedin juuri yhdet palat ihan loppuun, kun en ehtinyt vaihtelemaan.
Uudet levyt ja palat oli kyllä hankittuna hyllyssä.
Jarrulevyt ovat halpoja ja ne menevät vaihtoon joka toinen
kerta paloja vaihtaessa. Kannattaa silti vaihtaa ajoissa.
Osta sitten KL:sta alkuperäiset osat, ne ovat halpoja ja hyviä.
Kuluneisuusanturit menee luultavasti samalla myös vaihtoon.
Bilteman ym. halpisosat kannattaa unohtaa, säästöä ei tule
eikä ne todennäköisesti toimi yhtä hyvin.
Jarrunestettä joudut hiukan imaisemaan pois. Apteekista saa
50 ml ruiskun, mikä sopii hyvin hommaan. Voit myös käyttää
jarrujen ilmausletkua. Imaiset sen lähes täyteen ja suljet yläpään,
niin alapäästä ei heti valu mitään. jos vieressä on kuppi, niin voit
valuttaa nesteet sinne avaamalla yläpään. Jarruneste on myrkyllistä
ja syövyttää maalipinnan, joten suosittelen sitä ruiskua.
Jos odottaa liian kauan, pala kuluu loppuun ja metalli osuu metalliin.
Se pitää kovan äänen, joka vaan pahenee. Samalla sorvaantuu
jarrulevy pilalle. Tuo merkkivalo sammuu, kun anturikin on kulunut pois.
Muutaman tuhat kilometriä pääsee, ennen kuin meteli alkaa.
Itse vedin juuri yhdet palat ihan loppuun, kun en ehtinyt vaihtelemaan.
Uudet levyt ja palat oli kyllä hankittuna hyllyssä.
Jarrulevyt ovat halpoja ja ne menevät vaihtoon joka toinen
kerta paloja vaihtaessa. Kannattaa silti vaihtaa ajoissa.
Osta sitten KL:sta alkuperäiset osat, ne ovat halpoja ja hyviä.
Kuluneisuusanturit menee luultavasti samalla myös vaihtoon.
Bilteman ym. halpisosat kannattaa unohtaa, säästöä ei tule
eikä ne todennäköisesti toimi yhtä hyvin.
Jarrunestettä joudut hiukan imaisemaan pois. Apteekista saa
50 ml ruiskun, mikä sopii hyvin hommaan. Voit myös käyttää
jarrujen ilmausletkua. Imaiset sen lähes täyteen ja suljet yläpään,
niin alapäästä ei heti valu mitään. jos vieressä on kuppi, niin voit
valuttaa nesteet sinne avaamalla yläpään. Jarruneste on myrkyllistä
ja syövyttää maalipinnan, joten suosittelen sitä ruiskua.
Missähän muuten lie vika kun merkkivalo syttyy aina joskus jos on esim liikenne valoissa ja pitää poljinta pohjassa??
ajossa ei mitään eikä jos pitää pljinta vaan vähän aikaa pohjassa mutta jos joutuu odottamaan esim minuutin niin valo saattaa syttyä ja kun polkimen päästää ylös niin yleensä valo ei sammu kerralla vaan vähän niinkun himmenee/vilkkuu ihan kun ois joiu pieni kosketus häiriö mutta sitten se sammuu lopulta ja kaikki näyttää olevan jatkuvasti kuitenkin ok...
takalevyt on ainenkin entiset sen tiedän,korkeammista nopeuksista kun jarruttaa niin ääni onkun pesukoneella linkouksen lopussa talvirinkulat kun alle vaihdoin niin katselin vähän niin levyistä lähtee rautaa ihan semmosina laattoina...samalla tarkistin palat ja kyllä jokaisessa palassa näytti vielä pintaa olevan ihan reippaasti ja sinänsä jarru tehokin kertoo sen vaikka abseilla kun ei kyllä lukkoon saa kokeiltuakaan...
ja samalla kyllä löyty jotain mihin en jaksanut sen enempää puuttua kun kaikki tuntuu toimivan elikkäs pelkääjän puolella tais olla joku muoviosa johon tuli joku johto irronnut,en minä siitä kyllä mitään anturia erottanut,eli mikähän se lie sit??
ajossa ei mitään eikä jos pitää pljinta vaan vähän aikaa pohjassa mutta jos joutuu odottamaan esim minuutin niin valo saattaa syttyä ja kun polkimen päästää ylös niin yleensä valo ei sammu kerralla vaan vähän niinkun himmenee/vilkkuu ihan kun ois joiu pieni kosketus häiriö mutta sitten se sammuu lopulta ja kaikki näyttää olevan jatkuvasti kuitenkin ok...
takalevyt on ainenkin entiset sen tiedän,korkeammista nopeuksista kun jarruttaa niin ääni onkun pesukoneella linkouksen lopussa talvirinkulat kun alle vaihdoin niin katselin vähän niin levyistä lähtee rautaa ihan semmosina laattoina...samalla tarkistin palat ja kyllä jokaisessa palassa näytti vielä pintaa olevan ihan reippaasti ja sinänsä jarru tehokin kertoo sen vaikka abseilla kun ei kyllä lukkoon saa kokeiltuakaan...
ja samalla kyllä löyty jotain mihin en jaksanut sen enempää puuttua kun kaikki tuntuu toimivan elikkäs pelkääjän puolella tais olla joku muoviosa johon tuli joku johto irronnut,en minä siitä kyllä mitään anturia erottanut,eli mikähän se lie sit??
Se jarrujen kuluneisuuden merkkivalo syttyy yleensä juuri
jarrua painettaessa ja se saa paremman kontaktin paikallaan kuin
vauhdissa,
Se merkkivalonjohto tulee jarrupalan viereen, siinä on pieni
metallinpala päässä, joka on jarrupalasssa olevassa reijässä kiinni.
Kun jarrua painetaan, metallinpala ottaa jarrulevyyn kiinni ja
maadoittaa merkkivalon, joka syttyy. Jos jarrupala on paksu,
metallinpala ei ota jarrulevyyn kiinni.
Kyllä ne palat aika finaalissa alkaa olla tässä vaiheessa ja
levyt ilmeisesti kanssa. Onneksi ovat halpoja osia ja helppo vaihtaa
tai vaihdattaa.
jarrua painettaessa ja se saa paremman kontaktin paikallaan kuin
vauhdissa,
Se merkkivalonjohto tulee jarrupalan viereen, siinä on pieni
metallinpala päässä, joka on jarrupalasssa olevassa reijässä kiinni.
Kun jarrua painetaan, metallinpala ottaa jarrulevyyn kiinni ja
maadoittaa merkkivalon, joka syttyy. Jos jarrupala on paksu,
metallinpala ei ota jarrulevyyn kiinni.
Kyllä ne palat aika finaalissa alkaa olla tässä vaiheessa ja
levyt ilmeisesti kanssa. Onneksi ovat halpoja osia ja helppo vaihtaa
tai vaihdattaa.