autonvaihtoa...
autonvaihtoa...
juupasen juu.. tässä on tullut uumoiltua että vuoden päästä vois jo ruveta
ajattelemaan tuollaista about 20 000euron autoa...
mikähän se sitten ois sellanen kiva..
bensataloudelle ei aseteta hirveästi painoarvoa koska kilometrejä kertyy
melkoisen vähän.
Auton pitää olla iso!
mielessä on pyörinyt
-w140 500mb
-126 420-500mb
-bmw e38 740
-Audi A8
jonkinlaisia "torsoja" jo sais parikympillä
ja tiedetään että joku ajattelee että tuolla rahalla sais jo melkein uuden toyota avensiksen----->ihan sama minä nyt vaan satun tykkäämään
vähän erikoisemmista autoista,enkä ajattele vaan sitä vuosimallia.
(tämä on nyt vielä ihan pelkkää "puolivakavaa" haavetta)
onko kellään kokemuksia edellämainutuista autoista...?
ajattelemaan tuollaista about 20 000euron autoa...
mikähän se sitten ois sellanen kiva..
bensataloudelle ei aseteta hirveästi painoarvoa koska kilometrejä kertyy
melkoisen vähän.
Auton pitää olla iso!
mielessä on pyörinyt
-w140 500mb
-126 420-500mb
-bmw e38 740
-Audi A8
jonkinlaisia "torsoja" jo sais parikympillä
ja tiedetään että joku ajattelee että tuolla rahalla sais jo melkein uuden toyota avensiksen----->ihan sama minä nyt vaan satun tykkäämään
vähän erikoisemmista autoista,enkä ajattele vaan sitä vuosimallia.
(tämä on nyt vielä ihan pelkkää "puolivakavaa" haavetta)
onko kellään kokemuksia edellämainutuista autoista...?
BMW E31 V12
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: autonvaihtoa...
Ilman kokemusta, mutta jos olisin hankkimassa autoa vastaavin kriteerein, asettaisin kolmen "parhaan vaihtoehdon" listan kutakuinkin näin:stanger kirjoitti:mielessä on pyörinyt
-w140 500mb
-126 420-500mb
-bmw e38 740
-Audi A8
1. M-B W140
2. M-B W126
3. Jaguar (V8, V12)
(Löydetystä yksilöstä riippuen, sijajärjestys voisi vaihdella).
Elä ny pemaria...
Ei vuan, hyviä autojahan nuo ovat. Itse varmaankin kallistuisin tuon 140:n kannalle, jos hyvä löytyy. Autia ei tuolla putjetilla kannattane miettiä, siis A8:sia, jos nyt sattuisi löytymään a8:si tuohon hintaan, niin saattaa kuitenkin tulla yllättäviä kulueriä. Nuo autin osat kun näyttävät maksavan paljon
Tarkempaa käyttökokemusta ei tosin meikeläiseltä nuista malliloista löydy, 140:llä on tullut joskus lenkki tosin heitettyä. Auto oli ISO ja vakaa, varusteetkin olivat kohdallaan. Perheautona varmaan kelpo peli, yhelle ukolle tosin liian iso. (mielestäni).
Niin ja serku omistaa tosiaan ua kasin. Auto on muuten hyvä, mutta ko. yksilössä ei juuri kehuttavaa ole. (pommi mallin tuontia...) Asiahan ei tietysti minua haittaa, mutta on se kumma kun alle 70 tuhatta ajettu auto polttaa öljyä, reilusti ja vielä nakuttaakin. Ja taisi siinä olla jotain muutakin "pientä".
Ei vuan, hyviä autojahan nuo ovat. Itse varmaankin kallistuisin tuon 140:n kannalle, jos hyvä löytyy. Autia ei tuolla putjetilla kannattane miettiä, siis A8:sia, jos nyt sattuisi löytymään a8:si tuohon hintaan, niin saattaa kuitenkin tulla yllättäviä kulueriä. Nuo autin osat kun näyttävät maksavan paljon
Tarkempaa käyttökokemusta ei tosin meikeläiseltä nuista malliloista löydy, 140:llä on tullut joskus lenkki tosin heitettyä. Auto oli ISO ja vakaa, varusteetkin olivat kohdallaan. Perheautona varmaan kelpo peli, yhelle ukolle tosin liian iso. (mielestäni).
Niin ja serku omistaa tosiaan ua kasin. Auto on muuten hyvä, mutta ko. yksilössä ei juuri kehuttavaa ole. (pommi mallin tuontia...) Asiahan ei tietysti minua haittaa, mutta on se kumma kun alle 70 tuhatta ajettu auto polttaa öljyä, reilusti ja vielä nakuttaakin. Ja taisi siinä olla jotain muutakin "pientä".
Osat noihin laivoihin maksavat järjettömästi merkistä riippumatta.
Ala tingata http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=445173 , jos saisit vuodessa reilut 10% pois niin sopisi budjettiin.
Paljon on tarjolla autia, pemaria, mersua tuossa hintaluokassa.
Samoin Jaggea (se se vasta kukkarolle käy) ja jenkkejä.
Taisi olla joku LuxusLexuskin.
Lyhensin vähän tuota linkkiä että mahtuu ruudulle, menee edelleen samaan paikkaan, Melitos
Ala tingata http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=445173 , jos saisit vuodessa reilut 10% pois niin sopisi budjettiin.
Paljon on tarjolla autia, pemaria, mersua tuossa hintaluokassa.
Samoin Jaggea (se se vasta kukkarolle käy) ja jenkkejä.
Taisi olla joku LuxusLexuskin.
Lyhensin vähän tuota linkkiä että mahtuu ruudulle, menee edelleen samaan paikkaan, Melitos
mistähän noita audin varaosa hintoja näkis netissä? ainakin motonetillä
oli kovin "hintsusti" tarvikkeena..
kannattaakohan noita w126:sia enää etsiä muualta kuin saksasta--->haluais löytää hyvän varustellun ja mustan yksilön
w140:siä varmaan löytyy ehjiä suomestakin....?
(niin ja tiedän kyllä että saa sieltä saksastakin huonoja yksilöitä,mutta harvemmin ne on kovin ruosteisia...)
oli kovin "hintsusti" tarvikkeena..
kannattaakohan noita w126:sia enää etsiä muualta kuin saksasta--->haluais löytää hyvän varustellun ja mustan yksilön
w140:siä varmaan löytyy ehjiä suomestakin....?
(niin ja tiedän kyllä että saa sieltä saksastakin huonoja yksilöitä,mutta harvemmin ne on kovin ruosteisia...)
BMW E31 V12
Elä ees leikilläs mieti Suomi-autoa. Nää on jo vanhoja romuja mistä puhutaan, ja 140:t lahoavat vieläpä pahemmin kuin 126:t.stanger kirjoitti:mistähän noita audin varaosa hintoja näkis netissä? ainakin motonetillä
oli kovin "hintsusti" tarvikkeena..
kannattaakohan noita w126:sia enää etsiä muualta kuin saksasta--->haluais löytää hyvän varustellun ja mustan yksilön
w140:siä varmaan löytyy ehjiä suomestakin....?
(niin ja tiedän kyllä että saa sieltä saksastakin huonoja yksilöitä,mutta harvemmin ne on kovin ruosteisia...)
Ja ne varusteet....
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Re: autonvaihtoa...
No sitten ei auta kuin ostaa V-malli tai Viano, ja aivan varmasti hintahaarukkaa löytyy siten, että vaatimus täytyy.stanger kirjoitti:Auton pitää olla iso!
Auton pitää olla niin iso, että siellä mahtuu seisomaan ja poistamaan seisokin
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Niin, nuohan ovat kaikki olleet uutena miljoonaluokan autoja, mutta niissä on käytettynäkin miljoonaluokan ylläpitokulut.
W126 nyt on järkevin varmasti huolto- ja varaosakustannusten suhteen.
Mitä halvemmalla tuollaisen löydät sen kalliimmaksi se tulee ajan myötä, kaikki ovat potentiaalisia kukkaronrikkojapommeja jos sattuu maanantaipäivän yksilö kohdalle
Onko kellään muuten mitään hajua Lexuksien kestosta, nehän ovat pari-kolmevuotiaina olleet aina saksan vikatilastojen kärjessä (siis vähiten vikoja). Vaan entäs kun ikää on 15 v? Japanin poika kyllä osaa tehdä varsin luotettavat sähkökikkareet, noissa kun kaikissa on sitä sähköhilavitkutinta ja tuppaavat saksalaisissa hajoamaan urakalla jo alle 20v iässä.
W126 nyt on järkevin varmasti huolto- ja varaosakustannusten suhteen.
Mitä halvemmalla tuollaisen löydät sen kalliimmaksi se tulee ajan myötä, kaikki ovat potentiaalisia kukkaronrikkojapommeja jos sattuu maanantaipäivän yksilö kohdalle
Onko kellään muuten mitään hajua Lexuksien kestosta, nehän ovat pari-kolmevuotiaina olleet aina saksan vikatilastojen kärjessä (siis vähiten vikoja). Vaan entäs kun ikää on 15 v? Japanin poika kyllä osaa tehdä varsin luotettavat sähkökikkareet, noissa kun kaikissa on sitä sähköhilavitkutinta ja tuppaavat saksalaisissa hajoamaan urakalla jo alle 20v iässä.
I drive an Opel. What's your excuse?
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
...Sehän on Anjovis...eiku Avensis leuhkemmalla maskilla!Melitos kirjoitti:Onko kellään muuten mitään hajua Lexuksien kestosta, nehän ovat pari-kolmevuotiaina olleet aina saksan vikatilastojen kärjessä (siis vähiten vikoja). Vaan entäs kun ikää on 15 v? Japanin poika kyllä osaa tehdä varsin luotettavat sähkökikkareet, noissa kun kaikissa on sitä sähköhilavitkutinta ja tuppaavat saksalaisissa hajoamaan urakalla jo alle 20v iässä.
Ei ny sentään...Yhden karvan alle 400th ajetun "sen hieman 126 mersua muistuttavan, se vanhin luxus" olen nähnyt. Kaikki vitkuttimet pelasi ja oli ajolleenkin hyvä. Paljonkohan tuollaiseen ajaa kilsoja?
Suomi Lexuista ei ole kokemusta, mutta amerikaan raitilla LS 400 -91 kulkee vielä ihan ilman ongelmia. Lexuksellahan on todennäköisesti paras huolto- ja jälkimarkkinointiosasto. Jenkeissä mm. jos tuli jokin takaisinkutsu tms, niin homma hoidettiin siten että, omistajalle soitettiin ja sovittin aika milloin tulevat hakemaan auton huoltoon. Sovittuna hetkenä tultiin auto hakemaan kotoa ja tilalle jätettiin vastaava Lexu. Kun oma palautettiin se oli pesty, vahattu ja tankattu täyteen. Siis todellista palvelua.Melitos kirjoitti:Onko kellään muuten mitään hajua Lexuksien kestosta, nehän ovat pari-kolmevuotiaina olleet aina saksan vikatilastojen kärjessä (siis vähiten vikoja). Vaan entäs kun ikää on 15 v? Japanin poika kyllä osaa tehdä varsin luotettavat sähkökikkareet, noissa kun kaikissa on sitä sähköhilavitkutinta ja tuppaavat saksalaisissa hajoamaan urakalla jo alle 20v iässä.
Saksasta kyllä tosiaan löytyy nuo paremmin varustellut ja ruosteettomammat
yksilöt.....voihan sen "priima" mersun suomestakin löytää "hanni hanhen"
tuurilla,jos vaikka joku HVM:n kaltainen himokiillottaja saa päähänsä vaihtaa
mersun uuteen daewoohon
jarno v:
Jagge, järki ja käyttöauto ei sovi samaan lauseeseen.. Rolling Eyes
s80 volvoja saa varmasti tuohon ja bensakoneisena kohtuu luja peli.
Ei se tieten mikään luxusauto ole, mut ajaa ne niilläkin ennen kuin turpiinsa ottaa.. Shocked
Vai pitikö olla takapotku?
volvo on muuten ihan jees,mutta tuo etuvetoisuus..
veskola:
No sitten ei auta kuin ostaa V-malli tai Viano, ja aivan varmasti hintahaarukkaa löytyy siten, että vaatimus täytyy.
Auton pitää olla niin iso, että siellä mahtuu seisomaan ja poistamaan seisokin Laughing
-mulla ei niin "pakun" tarvetta ole,mutta isäukkohan semmosta tuntuu
katselevan...
-Taloudellisia vaihtoehtojahan nämä eivät kyllä milläänlailla ole..se on tiedostettu
(meinaa olla tuo 3l bensa mersunkin ylläpito opiskelijalle (vielä tässä vaiheessa) olla joskus hieman arveluttavaa
yksilöt.....voihan sen "priima" mersun suomestakin löytää "hanni hanhen"
tuurilla,jos vaikka joku HVM:n kaltainen himokiillottaja saa päähänsä vaihtaa
mersun uuteen daewoohon
jarno v:
Jagge, järki ja käyttöauto ei sovi samaan lauseeseen.. Rolling Eyes
s80 volvoja saa varmasti tuohon ja bensakoneisena kohtuu luja peli.
Ei se tieten mikään luxusauto ole, mut ajaa ne niilläkin ennen kuin turpiinsa ottaa.. Shocked
Vai pitikö olla takapotku?
volvo on muuten ihan jees,mutta tuo etuvetoisuus..
veskola:
No sitten ei auta kuin ostaa V-malli tai Viano, ja aivan varmasti hintahaarukkaa löytyy siten, että vaatimus täytyy.
Auton pitää olla niin iso, että siellä mahtuu seisomaan ja poistamaan seisokin Laughing
-mulla ei niin "pakun" tarvetta ole,mutta isäukkohan semmosta tuntuu
katselevan...
-Taloudellisia vaihtoehtojahan nämä eivät kyllä milläänlailla ole..se on tiedostettu
(meinaa olla tuo 3l bensa mersunkin ylläpito opiskelijalle (vielä tässä vaiheessa) olla joskus hieman arveluttavaa
BMW E31 V12
Daimler kirjoitti:Noista stangerin vaihdoehdoista kääntyisin W126:seen.Oma W140-kuume on mennyt ohi kun olen kuullut kauhutarinoita osien hinnoista.W126 on kuitenkin vielä aika simppeliä kauraa verratuna W140 ässään.
jep jep w126 on todella komea auto..
oma visio w126:sesta olis: musta 500sel reilusti madallettuna ja 18" leveillä
amg umpimöhkö vanteilla (ehkä vielä miedosti "himmennetyt" lasit)
(mobilistit suu kiinni nuo muutokset ei pilaa autoa,koska siitä saa taas tarvittaessa heittämällä originaalinkin )
BMW E31 V12
Kyllähän W140 on ihan kiistattomasti noista nominaateista auto no.1,
Autossa on kokoa ja näköä niinku panssarivaunussa.
Semmosta minä oon haaveillut, siitte ku ei tartte enää ajaa 150km työmatkaa/päivä.
Autossa on kokoa ja näköä niinku panssarivaunussa.
Semmosta minä oon haaveillut, siitte ku ei tartte enää ajaa 150km työmatkaa/päivä.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Re: autonvaihtoa...
No sitten pitäis kattella erikoiskorotettua sprinteriä tai tyytyä tuon s124:n tarjoamaan vaakatasomalliin.. eikös tuollain vaakatasossa se viimeinenkin matka tehdäveskola kirjoitti:No sitten ei auta kuin ostaa V-malli tai Viano, ja aivan varmasti hintahaarukkaa löytyy siten, että vaatimus täytyy.stanger kirjoitti:Auton pitää olla iso!
Auton pitää olla niin iso, että siellä mahtuu seisomaan ja poistamaan seisokin
Aivan totta. Ei se kasi nosta tuota hintaa taivaisiin, saattaa olla kohta jopa päinvastoin.AM kirjoitti:No halvin minun näkemäni(en ole kyllä paljon seuraillut) W140 oli autoliikkeessä 12000€,eli varmaan lähelle kympiä on vaihtanut omistajaa.Oli tosin vain 300 muta kuitenkin.HVM kirjoitti:Ompa "halapa" ässä tarjolla Tajunkankaalla. Noitahan saa pian jo reiluun kymppiin...
Mutta kuten olen jo sanonut moneen kertaan niin tuollainen "oltsmopilekutlass88"-kokoinen auto vaatii kasikoneen.
Nimim. Omistanut 6-ja 8-ässän.
Se on siinä vaiheessa sama kun ostaa ässän että onko siinä kutonen vai kasi, ei se ajaminen ole ilmaista muutenkaan. Eli kutonenkin käy tällä logiikalla vallan hyvin.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Päinvastoin, W140 pitää hankkia juuri siinä vaiheessa, kun työmatkaa alkaa kertyä 150 km tai enemmän. Ei sitä muulla autolla ilkeä enää sellaisia matkoja ajella.Esko R kirjoitti:Kyllähän W140 on ihan kiistattomasti noista nominaateista auto no.1
Semmosta minä oon haaveillut, siitte ku ei tartte enää ajaa 150km työmatkaa/päivä.
Oman 140:n hankin, kun saan muutetuksi 15 km työmaalta etäämmälle ja saan sen 75 km / sivu täyteen .
P.S. mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin 20.000 örkin määräraha on jo melkoinen, kun aletaan 126:tta ostatella. No, saa sen rikki jos löytää Saksasta sen hulppeimman yksilön ja verot päälle
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
w140
Totta on, W140 on parhaimmillaan maantiellä kunnon huikosilla. Manseen mennessäkin täytyy laittaa herätyskello soimaan puolentoista tunnin kuluttua, ettei aja [entisestä] Viinikan liikenneympyrästä ohi huomaamatta.Kaapo kirjoitti:Päinvastoin, W140 pitää hankkia juuri siinä vaiheessa, kun työmatkaa alkaa kertyä 150 km tai enemmän. Ei sitä muulla autolla ilkeä enää sellaisia matkoja ajella.
Onhan niitä saatavana dieselinäkin, tosin panna mummonmiljoona kiinni että pääsee säästämään polttoainekuluissa ei oikein natsaa.
Kaupungissa parkkeeraaminen ei mikään mieltäylentävä kokemus 5,2 metrisellä autolla sitten olekaan.
Norsumersu
Noi mielipiteet autojen ulkonäöstä on hauskaa luettavaa. Itse tykkään, että W140 tosiaan näyttää panssarivaunulta, eikä se mun mielestä ole autossa mukava ominaisuus, paitsi jos kyseessä on hummer.
W126 on todella hieno auto. Jos semmoinen vielä sattuis löytymään jollakin vakiota suuremmalla viripajan tekemällä tekniikalla, niin aika cool.
W126 on todella hieno auto. Jos semmoinen vielä sattuis löytymään jollakin vakiota suuremmalla viripajan tekemällä tekniikalla, niin aika cool.
Kyllä w126 voittaa ulkonäöltään w140:n, mutten panzerwagenia haukkuisi rumaksikaan.
Suosittelen katselemaan w140:siä ja samalla 126:sia. Ostat sen, kumman löydät paremmin. Ehjä ja kunnon kunnossa (siis tosi kunnossa) oleva 126 on kyllä uljas näky.
Muttet sitten tuunaa sitä yhtään perkele
Suosittelen katselemaan w140:siä ja samalla 126:sia. Ostat sen, kumman löydät paremmin. Ehjä ja kunnon kunnossa (siis tosi kunnossa) oleva 126 on kyllä uljas näky.
Muttet sitten tuunaa sitä yhtään perkele
w126 300SE 1986