Juu eli alkaa olemaan sellaiset kelit edessä että pitää alkaa harkita secin laittamista talviunille.
Elikäs kirjoitelkaas oivia vinkkejä ko. tapahtumasta...olin liian laiska etsiäkseni vastaavaa topiccia muualta foorumista ja sitäpaitsi onhan ässille ihan omat säilytystapansa
1. Jotkut väittävät kivenkovaan että auto pitää nostaa ilmaan säilön ajaksi; säästyy kuulemma renkaat kovista pakkasista.
2. Venttiileille suoja-aine? Ei kuulemma kone jässähdä talven aikana. Näistä kokemuksia: onko apua/huuhaata?
3. Säilytypaikan pitäisi tietty ihanteellisissa oloissa olla kuiva (ei lämmin), ja jossa se ilmakin pääsis kiertämään. Ainiin eikä mitään pirun hiiriä tahi rottia; saattaa muuten olla piuhojen ym. uusiminen edessä keväällä.
4. Itse aion kokeilla seuraavaa; Silicaa laakeissa astioissa kabiiniin; imee kosteutta sisätiloista. Silicaa (silica gel) löytyy mm. kenkälaatikoista niistä pienissä paperipusseista. Sitä saa kuulemma onneksi myös suurempina erinä; jotkut kissanhiekat ovat puhtaasti silica-pohjaisia
5. Kuriositeettina mainittakoon hauska sattuma muutamien vuosien takaa: oli kuulemma joku laittanut autonsa säilöön sikalan orsille (lue: yläkertaan), noh keväällä ei kuulemma ollut jäljellä muutakuin ruosteinen seula; ammoniakit sun muut kosteat ja lämpimät märehtimishöyryt kun olivat leijjaileet suoraan alustaan... ei saa nauraa
Talvisäilöön!
Re: Talvisäilöön!
No jos et nosta, niin renkaathan menee alapuolelta hivenen littuun. Jos on hyvät renkaat, mainittu littu korjautuu ajamalla. Jos ei, niin ei korjaudu. Useimmiten ei.Daimler-Benz kirjoitti:Juu eli alkaa olemaan sellaiset kelit edessä että pitää alkaa harkita secin laittamista talviunille.
Elikäs kirjoitelkaas oivia vinkkejä ko. tapahtumasta...olin liian laiska etsiäkseni vastaavaa topiccia muualta foorumista ja sitäpaitsi onhan ässille ihan omat säilytystapansa
1. Jotkut väittävät kivenkovaan että auto pitää nostaa ilmaan säilön ajaksi; säästyy kuulemma renkaat kovista pakkasista.
Ikinä kuullutkaan noista kakkoskohdan jutuista. En osaa sanoa, siis. Ja jos kone jässähtääkseen ois, niin kai se nyt ois männät ennemmin ku venttiilit? Jos ei oo saumaa käydä kuukauden parin välein pistämässä käymään niin jotain sopivaa öljyä laittaisin tulpanrei'istä mukeihin.Daimler-Benz kirjoitti:2. Venttiileille suoja-aine? Ei kuulemma kone jässähdä talven aikana. Näistä kokemuksia: onko apua/huuhaata?
3. Säilytypaikan pitäisi tietty ihanteellisissa oloissa olla kuiva (ei lämmin), ja jossa se ilmakin pääsis kiertämään. Ainiin eikä mitään pirun hiiriä tahi rottia; saattaa muuten olla piuhojen ym. uusiminen edessä keväällä.
Niinjoo ja bensatankki kantsii vetää tyhjäksi. Laittaa uutta bensaa sit keväällä. Jostain syystä musta tuntuu siltä, että nää lyijyttömät nykybensat laimenis paljon nopeammin kuin vanhat?
Lämpötilalla ei sinänsä oikeasti ole juuri mitään väliä - sillä on, että vaihteleeko se. Ja joo, ilman pitää kiertää. Muuten käy hassuja. Samoin suora auringonpaiste on pahasta.
Tämän kaupallista versiotahan veneilijät käyttävät estämään paattien homehtumista.Daimler-Benz kirjoitti:4. Itse aion kokeilla seuraavaa; Silicaa laakeissa astioissa kabiiniin; imee kosteutta sisätiloista. Silicaa (silica gel) löytyy mm. kenkälaatikoista niistä pienissä paperipusseista. Sitä saa kuulemma onneksi myös suurempina erinä; jotkut kissanhiekat ovat puhtaasti silica-pohjaisia
Eiköhän noilla selviä. Veikkaan että autojen säilyttäminen pitkiä aikoja paikallaan about siinä kunnossa missä ovat, on se osa-alue autoharrastusta missä oon vahvimmillani.
Re: Talvisäilöön!
Daimler-Benz kirjoitti:olin liian laiska etsiäkseni vastaavaa topiccia muualta foorumista
Yrittäisit vähän edes, pari päivää sitten oli aiheesta juttua
I drive an Opel. What's your excuse?
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 05.8.2007 23:18