c 250 turbodiesel ahmii polttoainetta

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
jokke85
Viestit: 45
Liittynyt: 13.3.2007 17:54
Paikkakunta: oulainen

c 250 turbodiesel ahmii polttoainetta

Viesti Kirjoittaja jokke85 »

Kertokaapa miksi mun mese alkoi yhtäkkiä syömään liikaa tiisseliä, vaikka mä en mittää ole tehny sille.. en etes haukkunu ole...
ennen ajoin tankillisella 750 km (8,3l/100km seka-ajossa) ja nyt ajan vain 650km tankillisella.. olen vaihtanu polttoaine suodattimen ja laittanu vapaavirtaussuodattimen.. nehän pitäs vaikuttaa positiivisesti kulutukseen
onko tässä mallissa etes ilmamäärä mittaria, ett jos siinä ois jotaki häikkää.. ja mistään ei vuoja !
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Kovilta tuntuu kulutuslukemat. Mulla on kulutus ollu jatkuvasti alle 7 litraa sadalle, yleensä 6,5 l/100km, tosin matka-ajoa tulee aika reilusti.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

pumppun säädöt vois olla erona tuohon ahosen biiliin verrattuna ns.normikulutuksen osalta :roll:

oisko tuo pakokaasunkierrättäjä syyllinen tuohon kulutuksen nousuun? :roll:

jarru hiihtää päällä? :lol:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
jokke85
Viestit: 45
Liittynyt: 13.3.2007 17:54
Paikkakunta: oulainen

Viesti Kirjoittaja jokke85 »

Pumppuun ei ole tehty yhtään mitään säätörapauksia.. Ja kaupunkiajollakaan ei pitäisi saada noin kovia kulutus lukemia 10 litraa satasella!!!! puolet on kuitenkin matka-ajoa.. :cry:
Pakokaasun kierrätys on tukittuna ollu vuoden päivät.
Mä aika vasta vaihoin imusarjan tiivisteet ku oli falskannu öljyä sieltä ni mä rupesin miettimään et voisko välijäähytin olla niin tukossa et se vaikuttais jollakin tapaa kulutukseen, kuiten oli öljynen ja karstottunut imuputket.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

jokke85 kirjoitti:...Mä aika vasta vaihoin imusarjan tiivisteet....
Eli tämänkö jälkeen kulutus muuttui?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
jokke85
Viestit: 45
Liittynyt: 13.3.2007 17:54
Paikkakunta: oulainen

Viesti Kirjoittaja jokke85 »

En voi sanoa varmaksi et ois tämän jälkeen ruvennu syömään.. nyt olen vain pari viime tankillista huomannu ett syö paljon..
Miten epäilet et se ois vaikuttanu kulutukseen, ne on tasasesti väännetty imusarjan pultit kiinni ja tiivisteet on oikeat..
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

savuttaako se? :shock:

tuntuuko se yhtään laiskemmalle ku ennen?
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

®ÐÐ kirjoitti:savuttaako se? :shock:

tuntuuko se yhtään laiskemmalle ku ennen?
tosiaan, jos savuttaa ja syö öljyä, niin voipi olla turbo huoltokunnossa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
jokke85
Viestit: 45
Liittynyt: 13.3.2007 17:54
Paikkakunta: oulainen

Viesti Kirjoittaja jokke85 »

ei se laiskemmalta tunnu.. Kaveri vain sano ku se perässä ajeli ett jossai välissä tuli pari mustaa tuprahusta putkesta vaikka en polkenukkaa kaasua, tasakaasulla
jatakki
Viestit: 3
Liittynyt: 18.10.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja jatakki »

Moi kaikille, uutena täällä.
Täältä löytyisi yksi lisää joka ihmettelee tuota diiselin kulutusta.
Just kävin kurkkaan autoon,tripissä 595km ja kohta syttyy opiskelijavalo.. :shock:
Autossa vetoja niinkuin tartteekin,ei syö öljyä,ei savuuta hälyttävästi. Tietenki pikkusen pöläyttää täyskaasu kiihdytyksessä mutta paaaljon pahempiaki näkynyt.
Tein pikku hetki taaksepäin forten puhdistus käsittelyn polttoaine järjestelmälle, tuntuu että sen jälkeen oikeen paheni tuo syönti.Ei tuo ikinä mikään pihi ole ollut jos vertaa edellisiin, e220d:hen tai c220cdi:hin mutta rajansa kaikella... :roll: .
Missä mättää???
Ja auto sama eli c250tdt automaatti -97
Avatar
Niko_69
Viestit: 49
Liittynyt: 16.10.2007 8:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Niko_69 »

Mulla oli viime tankillisella kulutus seka ajossa 7,46l / 100 km
ja auto on manuaali. Ilmeisesti ihan normi kulutus?
Auto on -97 250TDT
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Niko_69 kirjoitti: ja auto on manuaali. Ilmeisesti ihan normi kulutus?

Kyllä taitaa olla. Mullakin manuaali ja kulutus ollut 6,0 - 7,0.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
jokke85
Viestit: 45
Liittynyt: 13.3.2007 17:54
Paikkakunta: oulainen

Viesti Kirjoittaja jokke85 »

Kröhömmmmm... yksi asia joka voi vaikuttaa oikein pahastikin kulutukseen, on pakokaasun kierrätys systeemin venttiilin jousi.
Itse olen tulpannu joskus tuon järjestelmän tukkimalla ruuvin sinne letkuun. Nyt sit aloin epäileen et se jousi on katkennu minkä pitäisi pitää suljettuna sitä venttiiliä, eli kierrätys on koko ajan käynnissä-> vaikuttaa aivan hullun lailla diisselin syöntiin kuulema.. Mä nyt laitoin siihen laippliitokseen oikeen kunnon peltitulpan (pakosarjan ja imusarjan) välille, niin ei varmasti kierrätä. Katotaan nyt, kulutus laskenta on nyt menossa...
jatakki
Viestit: 3
Liittynyt: 18.10.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja jatakki »

Pakokaasun takaisinkierrätys tulpattu "sokealla" tiivisteellä..Eikä imusarjat ollu likaiset...
jokke85
Viestit: 45
Liittynyt: 13.3.2007 17:54
Paikkakunta: oulainen

Viesti Kirjoittaja jokke85 »

niin tosiaan, on unohtunu laittaa tulos tulppauksen jälkeen, eli kulutus on nyt normaali, eli 6,9 l/100km seka-ajolla , (tai suurin osa on matka-ajoa) nyt voi huokasta helpotuksesta!! :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”