Autimiehen talvi!
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Tiedä sitten pussin paksuudesta ,mutta taro halvaantui pihaan! Autossa oli hälyt ,mutta kaket hukassa...(Yllätys) Tempasin boxin pois ,kun tutkiskelin , että keskuslukko ja kaikki...Eip toimi. Ei muuten lähtenyt käyntiin enään ,kun tempas 16 km johtoo ja neljärelettä , sekä kolme ohjainboxii keskelle pihaa. Siis pura ½ koelautaa ja etsivä ei tieltä eksy! Sieltähän virtalukon johdoista oli rosvottu käynnistyksenesto.. Pikkuisen tinaa ja kutisukkaa , tosin kolvilla lämmitin johdot. Ja Taas starttaa...
Onkos nämä suomeen tulleet hilux:sit bensakoneella , vain takavetoisia? Jostain vain kuvittelen , että nelikot oli aina 2L ja 2 LT koneella.
Onkos nämä suomeen tulleet hilux:sit bensakoneella , vain takavetoisia? Jostain vain kuvittelen , että nelikot oli aina 2L ja 2 LT koneella.
big jopo
Setällä oli neliveto pensahiluksi . Mittariston laajuutta en muista ku siitä on aikaa. Auton vuosimalli 80-90 taitteesta. Että on niitä ainaki yks ollu Suomessa.
Tojotan Suomeen tuoma hyötyautomallisto on yleensä karvalakkitasoa. Onhan esim hilukseja tehty 3-litraisilla koneilla yms jotka ovat suomessa ihan tuntemattomia. Samoin vanhempia Hiaceja (kone penkin alla) on turbodieseleinä maailmalla mutta täällä ei. Eli voipi olla että luksusmittaristo on ollut tilaustavaraa.
Tojotan Suomeen tuoma hyötyautomallisto on yleensä karvalakkitasoa. Onhan esim hilukseja tehty 3-litraisilla koneilla yms jotka ovat suomessa ihan tuntemattomia. Samoin vanhempia Hiaceja (kone penkin alla) on turbodieseleinä maailmalla mutta täällä ei. Eli voipi olla että luksusmittaristo on ollut tilaustavaraa.
I drive an Opel. What's your excuse?
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
[quote="Melitos"
Onhan esim hilukseja tehty 3-litraisilla koneilla yms jotka ovat suomessa ihan tuntemattomia. [/quote]
Tuossapa tuommoinen ollut myynnissä suomessa?
Toyota hilux V6
Onhan esim hilukseja tehty 3-litraisilla koneilla yms jotka ovat suomessa ihan tuntemattomia. [/quote]
Tuossapa tuommoinen ollut myynnissä suomessa?
Toyota hilux V6
big jopo
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Nyt kun tässä kotiuduttu niin ajattelin laittaa 4 kpl työvaloja taakse? tempasin lavakaareen 550 komet. >Kauhee kytkentä ja oikusulku a'la sähkömies autimies.. Ei perhana valot ei syty? releet napsuu , mutta valot ei pala .. hetken selvitettyä asiaa huomasin , että lava ei ole maadoitettu. Se ilmeisesti on kumien varassa rungosta ja... että silleen... Tarvii vetää lisää johtoo...
Valothan saa osoittaa myös eteen päin? Saahan?....... .. Nyt on asennettu 7kpl valoja taroon ja kaikissa on polttimot! .. Ajovaloihin laitan xenonit sano kuka mitä tahansa... Kuvia ei oo eikä tuu , ettei kukaan vaan tunnista mua tuolla liikenteessä!
Valothan saa osoittaa myös eteen päin? Saahan?....... .. Nyt on asennettu 7kpl valoja taroon ja kaikissa on polttimot! .. Ajovaloihin laitan xenonit sano kuka mitä tahansa... Kuvia ei oo eikä tuu , ettei kukaan vaan tunnista mua tuolla liikenteessä!
big jopo
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Non niin "HVM:n" innoittama minäkin uskallan laittaa kuvan volkkarista? Tai taitaa olla toyota. Tänään hirvestyksen kunniaksi kokeiltiin renkaita alle-> ET -20 ja katu-uskottavuus lisäntyi 80% Ai tuleeko ne ulos? No ei! kokohan on 33,12,5x15 ja madallussarjaa ei osteta , eikä laitetta. Auto menossa maalaukseen , kun se "tuttu" maalari ehtii puusavotoilta sorvin ääreen? Tai jos hyviä vinkkejä , niin otetaan vastaan.
Autosta tulee" racing necro" , eli mattamusta. Jaa niin ne pakolliset kuvat nykykuosista.-->
Autosta tulee" racing necro" , eli mattamusta. Jaa niin ne pakolliset kuvat nykykuosista.-->
big jopo
Älä nyt ihmeessä pilaa hienoa maasturia maalaamalla sitä mattamustaksi. Ennemmin vaikka tuolla valk...siis ei millään värillä.
Renkaat on kyllä soppelit tuohon.
Nii juuu.. tälläkin kylällä pyörii yks bensakoneinen nelikko hailuksi.
EDIT: nettiauon halvin hiluxi tuolla kopalla. Ja vielä bensa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1493704
Renkaat on kyllä soppelit tuohon.
Nii juuu.. tälläkin kylällä pyörii yks bensakoneinen nelikko hailuksi.
EDIT: nettiauon halvin hiluxi tuolla kopalla. Ja vielä bensa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1493704
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Nyt näyttää siltä , että tehdään henkilöauto tuosta volkkarista. Soittelin tänään päättävilleelimille (AKE) ja tiedustelin asiaa . Kaveri toisessa päässä ihmetteli , että olet eka joka moista haluu? No asiaan hieman selviteltyäni huomasin pienen mahdollisuuden.. Auto on rekisteröity ennen 6/93 , joten siihen mitä ilmeisimmin sovelelletaan tätä maastureista tuttua 50% autoveroa. Eli jos katsastan taron maastohenkilöautoksi , saadaan pehmeät takapenkit käyttöön. Veronosuus olisi ?markkina-arvo?.. Arveltiin , että 5000 euroo vois olla sopiva.
Tosin tuosta ei muuta iloa ole , kuin se laillisuus , sillä lapset joskus istuvat siellä takana pehmeilläpenkeillä ja rullavöissä . Ja pussia se hieman keventää , mutta nouseeko auton markkina-arvo tuosta ,jos olisi henkilöauto 2+2 henkilöö? Pitää nyt miettiä ja tuumailla sillä , sen voi toteuttaa heti lähimmällä katskonttorilla. Tosin ( AKE:lle) voi laittaa arvuudeltavaksi paljonko tuosta tulisi veroa. Pitää etsiä se lomake tai... Kuunnellaan mielipiteitä?
Tosin tuosta ei muuta iloa ole , kuin se laillisuus , sillä lapset joskus istuvat siellä takana pehmeilläpenkeillä ja rullavöissä . Ja pussia se hieman keventää , mutta nouseeko auton markkina-arvo tuosta ,jos olisi henkilöauto 2+2 henkilöö? Pitää nyt miettiä ja tuumailla sillä , sen voi toteuttaa heti lähimmällä katskonttorilla. Tosin ( AKE:lle) voi laittaa arvuudeltavaksi paljonko tuosta tulisi veroa. Pitää etsiä se lomake tai... Kuunnellaan mielipiteitä?
big jopo
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Se on varmaan ollut mitsu. Siis että toi auton arvo ois 5000 euroo ja siitä tulisi verot . Eli noin 1500-3000 euroo. Karkeesti ajateltuna normaalina henkilä-autona , mutta toihan puolittuu jos saadaan maastohenkilöautoksiHVM kirjoitti:Viime yönä luin autopörssiä jossa oli myynnissä joku viispaikkanen japsipikkari, mutta en muista etes merkkiä, ikää saatikka hintaa. Voi kai se arvo siitä noustakin, mutta ei kai kuitenkaan viittä tonnia?
big jopo
Yhdellä tutulla on mazdan nelivetolaviska ja siellä on hytissä semmoinen vanerilisäpenkki vöineen kolmelle. Se on kuulemma saatu katsastettua sillä vippaskonstilla että lavanpohjaan on laitettu niin paksua plootua että auton omapaino on vähintään 1800kg. Tosin sen vuoksi sen persiissä on sitten 80 lätkä.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
No ei tuosta mitään vippasta tehdä ,vaan tähän korkeuteen pyritäänJantteri kirjoitti:Yhdellä tutulla on mazdan nelivetolaviska ja siellä on hytissä semmoinen vanerilisäpenkki vöineen kolmelle. Se on kuulemma saatu katsastettua sillä vippaskonstilla että lavanpohjaan on laitettu niin paksua plootua että auton omapaino on vähintään 1800kg. Tosin sen vuoksi sen persiissä on sitten 80 lätkä.
big jopo
On muuten 1875kg tuo 80 lätkän raja omaMASSASSA, tiijän varsin hyvin kun rintteri painaa 1890kg...Jantteri kirjoitti:Yhdellä tutulla on mazdan nelivetolaviska ja siellä on hytissä semmoinen vanerilisäpenkki vöineen kolmelle. Se on kuulemma saatu katsastettua sillä vippaskonstilla että lavanpohjaan on laitettu niin paksua plootua että auton omapaino on vähintään 1800kg. Tosin sen vuoksi sen persiissä on sitten 80 lätkä.
Tosin se lätkä hävis johonkin tuossa kuukausi sitten... Mitähän tuumaavatte konttoril?
Mutta asiallinen tar... Hiluxi!
Varaosat kannattaa hakea ihan toyotalta, niin täälläpäin ainakin tehdään, kun menee Bernerille taron kanssa, niin ne sanoo et mee vaa sinne toyotalle...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
No johan on pilkun viilaamista...Jantteri kirjoitti:Painoraja on vm. -95 ja uudemmissa tuo 1875kg ja sitä vanhemmissa 1800kg.Vensku_ kirjoitti:On muuten 1875kg tuo 80 lätkän raja omaMASSASSA, tiijän varsin hyvin kun rintteri painaa 1890kg...
Mikä tätä valtiota vaivaa??
muunmuassa juurikin toi, että suurinta sallittua nopeutta tipautetaan 20km/h, kun paino menee jonkin maagisen rajan yli...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Nyt on aloitettu tuunaus Tänään vaihdettiin kaikki öljyt: Perä(t) Etu ja taka,jakovaihteisto,moottori ja asennettiin lohkolämmitin,sekä samalla vaihdettiin jäähtysnesteet pakkasenkestävät . Alusta rasvattu 13kpl. nippoja mihin piti törkätä vaseliinii rässillä.
Yllättävintä tässä on kitkalukon nopea pitäminen jo muutaman kymmenenkilometrin jälkeen .Samalla asensin peränhuohottimet maastoon sopiviksi , eli laitoin alkuperäiset roskiin ja asensin sinne (aisi 316) teräspunotut letkut noin 50 cm. Kestää upottaa veteen ei mee "soijaa" öljyjen sekaan . Seuraavcaksi pitää hakata se maalari ,jotta tekis sen maalauksen niin saisi asennetua levikkeet ,että saa leimattua renkaat.
Yllättävintä tässä on kitkalukon nopea pitäminen jo muutaman kymmenenkilometrin jälkeen .Samalla asensin peränhuohottimet maastoon sopiviksi , eli laitoin alkuperäiset roskiin ja asensin sinne (aisi 316) teräspunotut letkut noin 50 cm. Kestää upottaa veteen ei mee "soijaa" öljyjen sekaan . Seuraavcaksi pitää hakata se maalari ,jotta tekis sen maalauksen niin saisi asennetua levikkeet ,että saa leimattua renkaat.
big jopo