pääsylinterin vaihto..

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

pääsylinterin vaihto..

Viesti Kirjoittaja 500 »

jos ja kun vaihtaisin jarrupääsylinterin..123 malliin..niin tarviiko ilmata jokainen pyörä?
olisiko mitään "kikkaa"ettei tarvitsisi ilmata.
ja vahvasti mesellä....
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

minä ilmaisin jo oman turvallisuuden takia :idea: koulussa jo opetettiin että pääsylinterin vaihon jälkeen on aina ilmattava kaikista pyöristä :!:
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

sit ilmaillaan joka pyörä..paitsi jos jarrut tuntuvat pelaavan ok.
nyt vain sellaista vikaa et painuu poljin pikkuhiljaa pohjaan..nestettä ei häviä.
ja vahvasti mesellä....
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

painuuko poljin pohjaan jos kone ei ole käynnissä :?:
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

painuu pikkuhiljaa..
ja vahvasti mesellä....
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

ja neste vuotoa ei ole..vanteet kuivat..jne..
ja vahvasti mesellä....
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei muuta kuin uusi pääsylinteri,sillä tauti lähtee :idea:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuli tossa mieleen että tuntuuko poljin muuten kovalta jos kone ei käy :?:
olisko mahollista että sulla olis vähä jökissä joka satula,tämmönenkin tapaus on tullu vastaan,itellä taas oli semmonen kun kone kävi niin poljin meni pohjaan,ei auttanu sylinterin vaihto,sitten otin ja pesin tehostimen ja imusarjan välistä venttiilin ja jarrut alko pelaa :idea: se ikään kuin "ylitehosti"jarrut :!: voithan vielä koittaa ilmaamalla jos korjaantus :roll: kl:ssä uusi sylinteri 70€ säähän voit hakee vaikka jalakasin sen,en tiijä saisko siihen mitään korjaussarjaa :?:
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

kova on poljin..ei kanita satulat..vika on selkeesti pääsylkyssä.
tarvii syventyä..korjaamaan.."uus sylinteri"on hommattu.kun vain sais itestään niskasta kiinni..ja ei kun vaihtamaan..voipi olla työläs projekti..ilmaukset..renkaiden irroitukset..ilmausruuvit...
onneks "pohjolan tallissa "on tilaa..
ja vahvasti mesellä....
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jarrupääsylinteri on mielestäni hammastangon jälkeen toiseksi vittumaisin korjattavissa oleva auton osa :lol: :lol: .Että ei muuta ku uutta käytettyä kehiin vaan.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

jari_w123 kirjoitti:Jarrupääsylinteri on mielestäni hammastangon jälkeen toiseksi vittumaisin korjattavissa oleva auton osa :lol: :lol: .Että ei muuta ku uutta käytettyä kehiin vaan.
Mää näkisin että lämppärin puhallin on aika lähellä, tyyliin e39 esim.
Myös noin 400tkm ajettu -89 mazda 626 tankin vaihto saattaa aiheuttaa joissain äkillisen selkäkivun :lol:
Jos ei kulje niin kromaa se.
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

:D ja noissa jarru hommissa on "tyypillistä"se ketjureaktio..just esim.pääsylkky..vaihda se ja ala just katkomaan ilmausruuveja..sitten vaihdat sylinterin..putket..jne..
ja vahvasti mesellä....
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Re: pääsylinterin vaihto..

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

500 kirjoitti:jos ja kun vaihtaisin jarrupääsylinterin..123 malliin..niin tarviiko ilmata jokainen pyörä?
olisiko mitään "kikkaa"ettei tarvitsisi ilmata.
Onhan ne vanhat konstit eli pumppailet käsissä sylinteristä ilmat pois ja laitat korkin alle muovikassista palasen etei se saa ilmaa asennuksen aikana niin ei vuoda kovin paljoa. Sitten annat valua putken juntturoista ja koputtelet putkia vähän. Putket kiinni ja polet polkimen niin syvälle kun menee ja kiilaat polkimen sinne. Tunnin päästä käyt vapauttaan polkimen jolloin jos ilmaa oli jäänyt putkiin se kulkeutuu paineenalla aivan ylinmäiseksi ja polkimen nosto pullautta ne säiliöön.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

oli mielessä saman tyyppinen ajatus...tosin jarrujen ilmaus ei olisi pahasta...sielläkun menee edestakas samat nesteet..tulis nekin vaihdettua.mutta se vaiva.. :D

ja ilmahan nousee ylöspäin...tiedä sitten jarrunesteessä??nousee kait..

ajattelin sellaista et,kaveri painaa petaalia samaan aikaan kun putket kiristää..tirisis ilma pois samaan aikaan...sit nopsaan putki kiinni..?ei isoa kuplaa voi jäädä?ja ajan myötä se pieni kupla joka saattaa jäädä putkeen..nousee pois?


joskus kun jarrupaloja vaihdoin..ihmettelin..mitä..vit... nestettä konehuoneessa...noh..syy siihen et,uudet palat tönäs säiliöönpäin nestettä ja tuli yli täyttörajan.. :D
ja vahvasti mesellä....
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ÄLÄ PELLEILE NIITTEN JARRUJEN KANSSA laitat sylinterin paikalleen ja ilmaat ne niin kuin pitääkin niin ei tule mitään yllätystä jos joutuu vaikka paniikki jarrutukseen :roll: on muuten onhoomi olo jos jarrut ei pidäkkään kunnolla :cry: entäs sitten :?:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jarno.V kirjoitti: Mää näkisin että lämppärin puhallin on aika lähellä, tyyliin e39 esim.
Myös noin 400tkm ajettu -89 mazda 626 tankin vaihto saattaa aiheuttaa joissain äkillisen selkäkivun :lol:
Juu nämä on kans niitä "kivoja" hommia :twisted: .Nuo mitä mä luettelin on myös siitä pahoja ettei onnistumista voi helpolla todeta ennenkuin osat on laitettu takas paikoilleen :twisted: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

ja himmaimet tulee asennua sillain ettei,ole itselle eikä muille vaaraa..jarrut pelaa nytkin kun pitääkin...hieman painuu liikennevaloissa..
EN PELLEILE MUIDEN JA ITTENI KANS.... :D kait sen ymmärsit..ok..sylkky vaihtoon ja tehdään mitä pitää et,jarrut on niinku tehtaalta lähtöisin..

(täällä foorumilla vaan suositaan sellaista et,kaikki mitä liittyy johonkin..pitää uusia kaikki) :shock:
ja vahvasti mesellä....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”