Imusarjan puhdistus
Imusarjan puhdistus
On alkanut toi oma W203 220cdi käymään huonosti kylmänä, tärisee niin että meinaa paikat tippua hampaista... kun lämpeää niin kaikki toimii taas.
Voisiko vika olla tuossa imusarjan tukkoisuudessa, vai voiko viallinen hehku aiheuttaa tuon? Tietenki viallinen moottorin tyynyt on yksi..
Autolla ajettu 140tkm
Olisi tarkoitus käyttää imusarja irti ja putsata se. Mitä tiivisteitä kannattaa varata jo valmiiksi, ainakin imurajan tiiviste mut, mitä muuta.
Mitä muuta kannattaa huomioida, joutuuko ilmaamaan polttoaine sydeemin, vai sahaamalla sit käyntiin?
Samalla yritän vaihtaa hehkut, mikäli irtoavat
Onko kukaan tehnyt ko. projektista minkäänlaista ohjeen tynkää, olisin kiitollinen sellaisesta
Voisiko vika olla tuossa imusarjan tukkoisuudessa, vai voiko viallinen hehku aiheuttaa tuon? Tietenki viallinen moottorin tyynyt on yksi..
Autolla ajettu 140tkm
Olisi tarkoitus käyttää imusarja irti ja putsata se. Mitä tiivisteitä kannattaa varata jo valmiiksi, ainakin imurajan tiiviste mut, mitä muuta.
Mitä muuta kannattaa huomioida, joutuuko ilmaamaan polttoaine sydeemin, vai sahaamalla sit käyntiin?
Samalla yritän vaihtaa hehkut, mikäli irtoavat
Onko kukaan tehnyt ko. projektista minkäänlaista ohjeen tynkää, olisin kiitollinen sellaisesta
Nyt tarviin apua!!
Imusarja on nyt irti, mutta mitä kaikkea pitää purkaa edestä että sen saa nousemaan pois?
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=01
Linkin kuva type203 on siis kysessä, tarviiko härdelli nro.128 irroittaa, sen kaksi alinta ruuvia ovat varsin veemäisessä paikassa.
Imusarja yläpuolella taittaa olla Bosch ruisku, onko tarvis irroittaa?
Nopeat vastakset kullanarvoisia...
Imusarja on nyt irti, mutta mitä kaikkea pitää purkaa edestä että sen saa nousemaan pois?
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=01
Linkin kuva type203 on siis kysessä, tarviiko härdelli nro.128 irroittaa, sen kaksi alinta ruuvia ovat varsin veemäisessä paikassa.
Imusarja yläpuolella taittaa olla Bosch ruisku, onko tarvis irroittaa?
Nopeat vastakset kullanarvoisia...
Oho kun on mennyt kyssärisi ohi silmien.
Tervetuloa Meselle !
Osan 182 joudut irrottamaan, varo ettet riko sitä, heikohko muovinen putki.
Johdot startille ja öljynpinta-anturille sekä kampiakselin tunnistimelle menevät imusarjan läpi, ne joudut irrottelemaan.
Varo ettet vahingossa kytke ruuvatessasi startin napoja yhteen !
Mitä tarkoitat "Bosch ruiskulla" ?
Tervetuloa Meselle !
Ei tarvi.tarviiko härdelli nro.128 irroittaa
Osan 182 joudut irrottamaan, varo ettet riko sitä, heikohko muovinen putki.
Johdot startille ja öljynpinta-anturille sekä kampiakselin tunnistimelle menevät imusarjan läpi, ne joudut irrottelemaan.
Varo ettet vahingossa kytke ruuvatessasi startin napoja yhteen !
Mitä tarkoitat "Bosch ruiskulla" ?
Olipa hienoa että ehdit vastaamaan, meinasin jo tiputtaa kalut kädestä..
Jotenkin tunttu että toi linkissä oleva kuva ei aivan vastaa todellisuutta, mulla on ton osan 128 päällä jokin osa josta noita letkuja lähtee.
Jos mä sen poistan ehkäpä sit imusarja takaosa pääsee nousemaan pois??
Miten, tarviiko termarin koteloa ottaa pois?
Bosch ruiskulla tarkoita imusarja yläpuolella kulkevaa pitkulaista metalli osaa josta lähtevät putket polttoainesuuttumille ... taitaa vähän olla termit hakusessa
Jotenkin tunttu että toi linkissä oleva kuva ei aivan vastaa todellisuutta, mulla on ton osan 128 päällä jokin osa josta noita letkuja lähtee.
Jos mä sen poistan ehkäpä sit imusarja takaosa pääsee nousemaan pois??
Miten, tarviiko termarin koteloa ottaa pois?
Bosch ruiskulla tarkoita imusarja yläpuolella kulkevaa pitkulaista metalli osaa josta lähtevät putket polttoainesuuttumille ... taitaa vähän olla termit hakusessa
Niijjoo, taitaa se imusarja sopia ilman railputken irrotusta ainakin vanhemmasta Ceestä mutta eihän se ole monella ruuvilla kiinni suutinputkien lisäksi.pitkulaista metalli osaa
Termarinkotelon olen tainnut irrottaa ... on se kumma kun ei muista vaikka imusarjoja on irroteltu aika monesta 202-210-203-malleista.
Purkaessa ei tarvitse miettiä mitä tekee vaan kun ei ole auto naaman edessä...
No niin, imusarja puhdistettu ja kone taasen kasassa
Käynnistuksen kanssa sai jännittää, ehkä viisitoita startti ennenkuin hörähti käyntiin.
Samalla vaihdoin myös hehkut, löähtivät yllättäen helposti auki, varmaan asiaan auttoin kun laitoin irroitusöljyä illalla ja vasta aamullla irroittelin ne.
Pikaisen koeajolenkin jälkeen tuntuu että alavääntöa tuli lisää .. tai palasi siihen missä joskus on ollut
Käynnistuksen kanssa sai jännittää, ehkä viisitoita startti ennenkuin hörähti käyntiin.
Samalla vaihdoin myös hehkut, löähtivät yllättäen helposti auki, varmaan asiaan auttoin kun laitoin irroitusöljyä illalla ja vasta aamullla irroittelin ne.
Pikaisen koeajolenkin jälkeen tuntuu että alavääntöa tuli lisää .. tai palasi siihen missä joskus on ollut
Moro
Itselläkin olisi ajankohtaista imusarjan (muovisen sellaisen) puhdistus. Jos läppäsysteemissä on jotain häikkää voiko läpät ottaa irti ja reikien tilalle laittaa pultit myös 270 CDI ja 320 CDI koneissa? 200CDI:ssähän tämä on kyllä mahdollista mutta entäs nuo isommat. Onko kellään kokemuksia? Itellä tuo w203 270 CDI
Itselläkin olisi ajankohtaista imusarjan (muovisen sellaisen) puhdistus. Jos läppäsysteemissä on jotain häikkää voiko läpät ottaa irti ja reikien tilalle laittaa pultit myös 270 CDI ja 320 CDI koneissa? 200CDI:ssähän tämä on kyllä mahdollista mutta entäs nuo isommat. Onko kellään kokemuksia? Itellä tuo w203 270 CDI
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Bimerissä systeemi on semoinnen mootorin itse tuhojärjestelmä,aadolf kirjoitti:eli siis imusarjassa on jotkut läpät mitkä voi irtoilla mie luulin että se oli bemarien juttu..... itellä on tuo -05 w203 200cdi lie ne sitten tuossaki
mersussa ei yleensä tule koko tuhoa ja ne läpät voi jättä kaikista pois
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
joo ja ne on rosteria tai titaania ku ei tartu mangneettiin..300 D farkku kirjoitti:Eikös ne läpät mersussa ole muovia ja bemarissa metalia, sen takia hajottaa paikat.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)