W210 Ruostesuojaus
W210 Ruostesuojaus
Terve vaan.
Eilen kyselin Keski-Uudellamaalla sijaitsevalta Finikor-ruosteensuojaus firmalta farkku väyrysen suojauksen hintaa. Sanoivat että 1000€:lla ei selviä! WTF!?
Missä olette käyttäneet autoanne suojauksessa ja mitä on tullut maksamaan?
-Pekka-
Eilen kyselin Keski-Uudellamaalla sijaitsevalta Finikor-ruosteensuojaus firmalta farkku väyrysen suojauksen hintaa. Sanoivat että 1000€:lla ei selviä! WTF!?
Missä olette käyttäneet autoanne suojauksessa ja mitä on tullut maksamaan?
-Pekka-
Ruostesuojaus
Ok, jotain 500€ minäkin sen ajattelin maksavan. Mistä firmoista kannattaisi kysellä Uudenmaan/PK-alueella?
Omaa satalankkua kun reilut pari vuotta takaperin täyssuojautin niin tiskillä maksaessani tuli juttua eri Mersumallien vaatimien suojauksien eroista.
W210 on kuulemma siihenastisista malleista rakenteiltaan hankalin suojata. Älkää kysykö miten ja miksi.
Mutta jos tuolle tonnin työlle jotain takuuta antavat, niin eipä tuokaan kovin kallista ole. Tonnilla et vielä kovin montaa metriä oven pohjaa tai helmakoteloa tänä päivänä asiallisesti vaihdata.
W210 on kuulemma siihenastisista malleista rakenteiltaan hankalin suojata. Älkää kysykö miten ja miksi.
Mutta jos tuolle tonnin työlle jotain takuuta antavat, niin eipä tuokaan kovin kallista ole. Tonnilla et vielä kovin montaa metriä oven pohjaa tai helmakoteloa tänä päivänä asiallisesti vaihdata.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Etelässä näyttää olevan hinnat kohdallaan... Iisalmessa olisi tämmönen?
"Ruostesuojaus
Dinitrol/Tectyl ruosteenesto käsittelyt
monen vuoden kokemuksella takuutyönä.
Kotelo suojaus alkaen vain 150 euroa.
Pohjan massaus alkaen vain 250 euroa.
Täydellinen ruostesuojaus alkaen vain 360 euroa.
Kaupanpäälle käsinvahaus arvo 70€.
1. Autopuretaan kaikilta muovi osilta esim sisälokasuojat.
2. Liuotinaine laitetaan pohjaan liukenemaan.
3. Kuumakorkeapainepesu.
4. Kuivatus kuumailma puhaltimilla. esim. yön yli.
5. Mahdollisien pintaruosteiden harjaus/mahdollinen hitsaus.
6. Ohut aineen puhallus runkopalkkeihin ja pohjaan joka imeytyy mahdollisien ruosteiden sisään.
7. Paksumman massan ruiskutus pohjaan ja tukivarret.
8. Koteloaineet konepelti, takaluukku, ovet, kynnys ja lokasuojat.
9. Kasaus, pesu ja käsin vahaus
Varaa-aika numerosta 050-5252400
http://www.ahmonkokoauto.fi/index.htm
Jos sulla on täällä päin tuttuja niin eikös tuossa kohta säästä polttoaineet?
"Ruostesuojaus
Dinitrol/Tectyl ruosteenesto käsittelyt
monen vuoden kokemuksella takuutyönä.
Kotelo suojaus alkaen vain 150 euroa.
Pohjan massaus alkaen vain 250 euroa.
Täydellinen ruostesuojaus alkaen vain 360 euroa.
Kaupanpäälle käsinvahaus arvo 70€.
1. Autopuretaan kaikilta muovi osilta esim sisälokasuojat.
2. Liuotinaine laitetaan pohjaan liukenemaan.
3. Kuumakorkeapainepesu.
4. Kuivatus kuumailma puhaltimilla. esim. yön yli.
5. Mahdollisien pintaruosteiden harjaus/mahdollinen hitsaus.
6. Ohut aineen puhallus runkopalkkeihin ja pohjaan joka imeytyy mahdollisien ruosteiden sisään.
7. Paksumman massan ruiskutus pohjaan ja tukivarret.
8. Koteloaineet konepelti, takaluukku, ovet, kynnys ja lokasuojat.
9. Kasaus, pesu ja käsin vahaus
Varaa-aika numerosta 050-5252400
http://www.ahmonkokoauto.fi/index.htm
Jos sulla on täällä päin tuttuja niin eikös tuossa kohta säästä polttoaineet?
MB290
Eihän nuo "alkaen" hinnat täällääkään ihan hirveitä ole. E-sarjan farmarissa on vaan niin paljon enemmän purkamista ja alkutöitä kuin pienemmissä autoissa. Ihan Iisalmessa asti ei ole tuttuja, mutta tuli kyllä kyseltyä Etelä-Savosta ja hinnat oli 550-700€.
Hyviä ruostesuojaamoita voi pääkaupunkiseudulla olla muitakin, mutta parempaa ja huolellisempaa työtä tekevää ei ole kuin 60 km:n päässä oleva Finikor-ruostesuojaamo, Karkkilan Ruoste-Ehkäisy, jonka osoite on Pajakatu 14, 03620 Karkkila ja puhelin 09 225 5870. Sähköposti on kre@saunalahti.fi.
Viimeksi muokannut Tenta, 12.7.2011 11:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 24.10.2007 18:33
- Paikkakunta: Porvoo
--
Omaani käytin Porvoon takuusuojauksessa, täyskäsittely noin 500 euroa. Dinitrolia käyttävät.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Voip tietenni olla mutta jos on jo kaikki purkanut pois niin eikös kannattaisi tehdä itse loppuun asti.jari_w123 kirjoitti:Mites jos ite purkaa kaikki pois,eikös siinä säästäis jo aika paljon?
Itse tein näin:
1.päivä: Purin etuosan pohjapaneelit irti. Pakoputken yläpuolella olevat lämpösuojat pois -> pari ruuvia jumissa, ruuvit poikki, hitsasin kierretangon pätkät tilalle. Takaa tukivarsista myöskin muovisuojat pois, ei vaurioita. Pesu painepsurilla alustaan ja auto yöksi kuivumaan. Auton alla sisätilalämmitin puhaltamassa raitista ilmaa.
2.päivä: Iltapäivällä auton kimppuun. Auto ollut pihalla aamusta saakka ja kesäaurinko kuivattanut jos yön jäljiltä jäänyt kosteutta. Nyt alkaa kotelosuojan suhuuttaminen. Koko pohja kahteen kertaan. Ovet kertaalleen valmiista rei`istä niin että valuu. Sama homma helmapelteihin, lokasuojiin, takakonttiin ja konepeltiin (siis niihin piilossa oleviin paikkoihin). Illalla ennen saunaanmenoa kiveniskusuojamassa ruiskulla vielä kaikkiin näkyviin paikkoihin. Taas puhallin auton alle, ovet, ikkunat ja luukut aukii että liika kotelonsuoja valuu pois.
3.päivä: Pohjapaneelit takaisin paikalleen ja auto ajoon. Sisällä haiskahtaa hieman aineelle mutta itse olen tyytyväinen tulokseen.
Jos jotain oleellista jäi käsittelystä puuttumaan niin kertokaa että osaan tehdä korjaavat toimenpiteet ensi kesänä.
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Joo, eihän tuo mitään tiedettä ole, mikäli laitteet löytyy. Toki ne ostaa kompuroineen päivineen noihin hintoihin mitä täällä on esitelty!
Itse purkasin kaikki oviverhoilut, kynnyslistat, sisälokasuojat, helmalistat, tavaratilan/ takaluukun verhoilut, sekä tiivisteet. Sitten vaan huolehtii, että paikat on puhtaat sekä kuivat, ja ei kun ainetta pinnoille.
Jokunen auto on tullut jo käsiteltyä. Viimeisimpänä tuo oma Väyrynen.
Isä on aina massannut kaikki autonsa heti uutena, tai käytettynäkin talouteen tullessa. Ompa ollut ruosteettomia Mazdoja 10-vuoden päästäkin.
Itse purkasin kaikki oviverhoilut, kynnyslistat, sisälokasuojat, helmalistat, tavaratilan/ takaluukun verhoilut, sekä tiivisteet. Sitten vaan huolehtii, että paikat on puhtaat sekä kuivat, ja ei kun ainetta pinnoille.
Jokunen auto on tullut jo käsiteltyä. Viimeisimpänä tuo oma Väyrynen.
Isä on aina massannut kaikki autonsa heti uutena, tai käytettynäkin talouteen tullessa. Ompa ollut ruosteettomia Mazdoja 10-vuoden päästäkin.
Tuollaa minäki oon tehny suurinpiirtein,ovet olen käsitellyt ilman ovipahveja mutta tulee ihan hyvä vaikka olisivat paikoillaan.Harmi vaan kun mulla ovet olivat vähän huonoja jo ennen suojausta niin ei auttanut enään .Meissenkeri kirjoitti:
Voip tietenni olla mutta jos on jo kaikki purkanut pois niin eikös kannattaisi tehdä itse loppuun asti.
Itse tein näin:
1.päivä: Purin etuosan pohjapaneelit irti. Pakoputken yläpuolella olevat lämpösuojat pois -> pari ruuvia jumissa, ruuvit poikki, hitsasin kierretangon pätkät tilalle. Takaa tukivarsista myöskin muovisuojat pois, ei vaurioita. Pesu painepsurilla alustaan ja auto yöksi kuivumaan. Auton alla sisätilalämmitin puhaltamassa raitista ilmaa.
2.päivä: Iltapäivällä auton kimppuun. Auto ollut pihalla aamusta saakka ja kesäaurinko kuivattanut jos yön jäljiltä jäänyt kosteutta. Nyt alkaa kotelosuojan suhuuttaminen. Koko pohja kahteen kertaan. Ovet kertaalleen valmiista rei`istä niin että valuu. Sama homma helmapelteihin, lokasuojiin, takakonttiin ja konepeltiin (siis niihin piilossa oleviin paikkoihin). Illalla ennen saunaanmenoa kiveniskusuojamassa ruiskulla vielä kaikkiin näkyviin paikkoihin. Taas puhallin auton alle, ovet, ikkunat ja luukut aukii että liika kotelonsuoja valuu pois.
3.päivä: Pohjapaneelit takaisin paikalleen ja auto ajoon. Sisällä haiskahtaa hieman aineelle mutta itse olen tyytyväinen tulokseen.
Jos jotain oleellista jäi käsittelystä puuttumaan niin kertokaa että osaan tehdä korjaavat toimenpiteet ensi kesänä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan