220d tyhjäkäynti.

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
heanu
Viestit: 3
Liittynyt: 26.7.2007 20:08

220d tyhjäkäynti.

Viesti Kirjoittaja heanu »

220d(ei cdi) ravistaa tyhjäkäynnillä kunnes moottori on lämmennyt kunnolla. Seuraavassa käynnistyksessä taas toimii normaalisti. Ravistelu tulee uudestaan vasta kun kone on jäähtynyt aivan kylmäksi esim yön jälkeen ja viileämmällä ilmalla myös jo työpäivän jälkeen tai ennemminkin.

Löytyykö tietoa millainen vika voisi olla kyseessä.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Laittaisin uudet hekutulpat, luultavasti yksi pimeänä. Mitään varmaahan täältä ei voi arvailla, voipi olla vikaa myös suuttimissa mutta kuten sanottua itse uusisin hehkutulpat.
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Tiedä sitten sanoa noista hehkuista, yleensä kylmäkäynnistyksessä on ongelmia jos hehkuissa ropleemia. Itse käyntiin eivät vaikuta kuin kenties pakkaskelillä muutamia sekunteja käynnistyksestä...

Oliskohan se yksi tuon Luukkaan omituisuuksista -> Ruiskutuspumpun tiiviste(et) vuotaa, kerää ilmaa järjestelmään kun seisoo tarpeeksi kauan, ja sitten köhii ja pätkii kunnes se ilma on poistunut? :roll:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
jpp
Viestit: 44
Liittynyt: 16.12.2006 21:37
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

tuttua hytkyntää,mutta itsellä tekee jo välillä kuumanakin.pintakaasulla nykiminen ja tehottomuus loppui kun ohitettiin pakokaasujen kierrätys alkuviikosta ja seuraavaksi puhdistetaan imusarja ja kun sarja on irti vaihtuu samalla hehkut.suutinkärjet tulossa myöhemmin.imusarjan o-renkaat 0,8e/kpl.jos näillä selviää niin hyvä on.voihan se olla tuo luukaskin.
w210 220d -96 ruosteinen projekti
w116 280s-79 ruosteisempi
plymouth -57 sairaan mätä
heanu
Viestit: 3
Liittynyt: 26.7.2007 20:08

Toivottavasti auttaa

Viesti Kirjoittaja heanu »

Kerroppa sitten aikanaan auttoiko tehdyt toimenpiteet.
jpp
Viestit: 44
Liittynyt: 16.12.2006 21:37
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

auto kävi korjaamolla ja hehkut vaihtuivat kaikki(joku oli jossain vaiheessa säästänyt ja vaihdellut yhden kerrallaan)samalla vaihtui imusarjan tiivisteet.hytkyntää esiintyi vielä vähän mutta se voi olla vielä karstaa,eikä tutina ollut kuin hetken.imusarjasta oli kaivettu kourallinen karstaa,eli tukossa oli ollut.jos ehdin niin yritän lähiaikoina käydä konttorilla ja sitten näkee onko päästöt pudonneet,viime jouluna mentiin jo ihan tuurilla päästöistä.lisää tietoa tulee kunhan ehtii ensin antaa hieman kenkää.
w210 220d -96 ruosteinen projekti
w116 280s-79 ruosteisempi
plymouth -57 sairaan mätä
jpp
Viestit: 44
Liittynyt: 16.12.2006 21:37
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

nyt ilmeisesti päästiin lähemmäksi ongelmaa.eilen kun hain auton korjaamolta ei moottorin lämpömittari toiminut.tänään ajoin korjaamolle ja kun piti ajaa auto sisälle,se ei käynnistynyt.lopulta löytyi liitin johon tulee 4 johtoa.kaikista oli eriste kuoriutunut n.5cm:n matkalta.eli ilmeisesti hehkut,ajonesto,koneen lämpö ja pumppu on kytköksissä toisiinsa tämän liittimen kautta.ensimmäinen viite ekojohdoista???
w210 220d -96 ruosteinen projekti
w116 280s-79 ruosteisempi
plymouth -57 sairaan mätä
heanu
Viestit: 3
Liittynyt: 26.7.2007 20:08

Mitä kuuluu Mersulle?

Viesti Kirjoittaja heanu »

Nyt on minunkin mersuni tullut siihen pisteeseen, että hytkyy jo lämpimänäkin. Mitenkä sinulla sen kanssa kävi onko hytkyntä pysynyt poissa imusarjan puhdistuksen jälkeen?
jpp
Viestit: 44
Liittynyt: 16.12.2006 21:37
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

hytkyntää on vieläkin välillä mutta se on lievempää ja vika saattaa olla pääreleessä kun välillä toimii hyvin ja välillä nykii.ajoneston temppuilu tuo myös oman lisänsä kakun päälle.se ei ole tämän päivän juttu kun ei tänään temppuillut.imusarjan puhdistus vaikutti ainakin leimalla päästöihin positiivisesti.seuraavaa vikaa odotellessa tarkistin ajomäärän ja ilmeisesti joku näppärä on poistanut mittarista ainakin 300tkm eli autolla on siis oikeasti ajettu jo yli 800tkm.ei ihme jos vähän vapisee.hytkymiselle ei kukaan vielä ole mitään varmaa vastausta antanut mutta kun kilometrit selvisivät kävi myös tuo jakopäänpuoli mielessä koska ketjun äänen ainakin kuulee.
w210 220d -96 ruosteinen projekti
w116 280s-79 ruosteisempi
plymouth -57 sairaan mätä
Avatar
caitsu79
Viestit: 54
Liittynyt: 13.12.2006 20:21
Paikkakunta: huittinen

Viesti Kirjoittaja caitsu79 »

Kuulostaa niin tutulta, meillä kylläkin hytkymistä ja jyrinää esiintyy vain kylmänä käynnistäessä. Meillä riesana epc valo, joka satunnaisesti syttyy kesken ajon, jolloin kone hytkyy ja tutisee, valo sammuu kun käynnistää auton uudelleen. Vehon diagnoosin mukaan syynä lisäilma-anturi mihin ei tule johtoa ollenkaan :o Mutta en usko, että se on valon syttymisen syy. Laittakaas viisaat tyhmälle tietoa, mistäs sitä relettä alkaa kaivelemaan? Kun ei malttais luukasta vaihtaa kun se "tuntuu" toimivan... vielä... :?
ex c230 kompressor sport
ex e220 d automatic
ex e124 200d -93
ex 190e 2.0 -88
new 190e 2.6 sportline -91
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Eikös pumppuviatkin sytyttele EPC-valoa :roll:
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29221
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Luukaksen vikahan se useimmiten on jos EPC palaa ja/tai on käyntihäiriöitä.
Avatar
caitsu79
Viestit: 54
Liittynyt: 13.12.2006 20:21
Paikkakunta: huittinen

Viesti Kirjoittaja caitsu79 »

auts niin mäkin pelekäsin... mithän semmonen kohtuullinen punppu maksaa? :cry:
ex c230 kompressor sport
ex e220 d automatic
ex e124 200d -93
ex 190e 2.0 -88
new 190e 2.6 sportline -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”