webasto
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Webaston hehkutulpan vois tarkastaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Ensin nollaus. Autkäyntii kylmästä tai kellosta webasto päälle ja sitten webaston sulakkeet irti. Sen jälkeen pitäisi ainakin jotai elonmerkkejä näkyä. Webasto menee nimittäin vikatilaa kolmen epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen.
Hehkutulppa noissa on kuulema lähes ikuinen, kun se on keraaminen. Eipä toisaalta uusiakaan siitä syystä enää saa.
Eräs tyypillinen vika on, että webasto menee lyhytjaksoisen käytön takia täyteen nokea, eikä sitten jaksa syttyä. Toinen vielä tyypillisempi vika on ohjainyksikön prosessorin kärähtäminen. Uusi maksaa jotain 350€. Tuohon vaivaan on tarkoitus kehitellä hoitokeinoa. Saa nähdä onnistuuko.
Hehkutulppa noissa on kuulema lähes ikuinen, kun se on keraaminen. Eipä toisaalta uusiakaan siitä syystä enää saa.
Eräs tyypillinen vika on, että webasto menee lyhytjaksoisen käytön takia täyteen nokea, eikä sitten jaksa syttyä. Toinen vielä tyypillisempi vika on ohjainyksikön prosessorin kärähtäminen. Uusi maksaa jotain 350€. Tuohon vaivaan on tarkoitus kehitellä hoitokeinoa. Saa nähdä onnistuuko.
Juu ei pöhise meikäläisen Eeberikään. Ei sitten minkään tyyppistä eloa löydy. Voi olla että sulake on palanut, luulisi muuten olevan edes jotain erlomerkkiä. No selvittely menee ensiviikkoon, ennemmin ei ehdi autoa pukkien päälle nostaa. Keväällä se vielä toimi.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Eikös ne sulakkeet kannata sitten jossain vaiheessa laitaa takaisinkin...jonkun ajan päästä.... niin tapahtuu se nollaaminen.Perttu K kirjoitti:Ensin nollaus. Autkäyntii kylmästä tai kellosta webasto päälle ja sitten webaston sulakkeet irti. Sen jälkeen pitäisi ainakin jotai elonmerkkejä näkyä. Webasto menee nimittäin vikatilaa kolmen epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen.
Hehkutulppa noissa on kuulema lähes ikuinen, kun se on keraaminen. Eipä toisaalta uusiakaan siitä syystä enää saa.
Eräs tyypillinen vika on, että webasto menee lyhytjaksoisen käytön takia täyteen nokea, eikä sitten jaksa syttyä. Toinen vielä tyypillisempi vika on ohjainyksikön prosessorin kärähtäminen. Uusi maksaa jotain 350€. Tuohon vaivaan on tarkoitus kehitellä hoitokeinoa. Saa nähdä onnistuuko.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Mitkä nämä sulakkeet on numeroltaa tuossa W210:ssä?Perttu K kirjoitti:No niinhän sitä tyhmempi luulisi
Tosiaan. Riittää kun niitä sulakkeita käyttää irti, kun webasto on jollain tapaa laitettu autosta "päälle" (vaikka se ei siis pöhisekään). Pitäisi käynnistyä heti, , kun sulakeet on pantu takaisin (ja webasto on siis koko ajan kytkettynä päälle) .
vepasto temppuilee mullakin. Wepasto käynnistyy ja pöhisee pari minuuttia ja sitten se sammahtaa, Missä vika. Mitä kannattaa tutkailla ensin... En ole koskaan webastoa avannut mutta kesällä kylläkin tutkinut missä se on ja miltä näyttää. On toiminut ihan moitteetta tähän asti mutta kolmena aamuna on pettänyt...
Kuulostaa lupaavasti vesipumppu vialta. Eli lämmittää hetken ja ylikuumenee. Ei siis sähköistä vikaa, lähinnä vaan pumppu jumissa. Helppo kokeilla käyttää lämmitintä kone käynnissä jos silloin pelaa voi olla varma että vika on vesipumpussa.Tuppaavat menemään melko herkästi jumiin nykyjään kun ovat magneettivetoisia... niin ja tarkoitatko pöhinällä muuten että lähtee ihan palamaan vai tuulettaako vain hetken? Jos vain tuulettaa se tuntuisi taas hehkutulpalta...
Kyllä se ihan kunnolla lähtee pöhiseen, humahtaa ihan kuin öljypoltin kattilanhuonessa, mutta juuri kun pitäis olla täysillä niin ajaa häthätää alas itsensa ihan kuin tosiaankin ei vesi kiertäisikään. Vesipumppu siis on siinä webastossa itsessään ja lisäksi vielä kiertovesipumppu konehuonessa viemässä lämmintä vettä pesunestesäiliölle ja lämppärille... Liekö vesipumpun vaihto hankala operaatio. Ainakin webasto on ikävässä paikassa huollon suhteen kun on puskurin sisässä.
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03
Lienee tyypiltään Thermo Top DW50? Jos webaston avaa, pitäis tiivisteet uusia. Kannataisko kokeilla ulkoisella tarvikepumpulla? Jos näin, pitäis testata ämpärileikein jotta vesi soljuu sujuvasti webaston läpi.iglu kirjoitti:Vesipumppu siis on siinä webastossa itsessään..... Liekö vesipumpun vaihto hankala operaatio. Ainakin webasto on ikävässä paikassa huollon suhteen kun on puskurin sisässä.
Liittimet ovat kaikki nätisti rivissä, osa muovikannen alla kuten vesipumpun liitinkin.
[quote="Mika.T"]Jostain luin että sulake nro 25 olis webastolle (diesel) Mutta ainakin omassa sillä kohtaa lukee että vara sulake. Eipä ole kyllä tullu tutkittua että onko se kuitenkin kytketty käyttöön.
Terve. Mistäs Mika löysit ton sulakkeen numero 25, mä olen nyt käynyt ne 3 paikkaa läpi missä on sulakkeita ja en kyllä löydä numerointia mistään noista laatikoista kuin karvan alle kahteenkymppiin.Niistä sulake lehtisistä ei nyt noin nopealla vilkaisulla ollut mitään apua.Websteri ei lähe käyntiin enää kun se pari päivää savutti ihan sairaasti ja nyt vissiin nokeentunut pahasti,auki toi tarvis ottaa,mutta vois viä eka kokeilla nollata ton muistin.
Terve. Mistäs Mika löysit ton sulakkeen numero 25, mä olen nyt käynyt ne 3 paikkaa läpi missä on sulakkeita ja en kyllä löydä numerointia mistään noista laatikoista kuin karvan alle kahteenkymppiin.Niistä sulake lehtisistä ei nyt noin nopealla vilkaisulla ollut mitään apua.Websteri ei lähe käyntiin enää kun se pari päivää savutti ihan sairaasti ja nyt vissiin nokeentunut pahasti,auki toi tarvis ottaa,mutta vois viä eka kokeilla nollata ton muistin.
Juu kävin vielä kurkkaan ton konehuoneen lapun ja sekun on 2 sivuinen englanniksi niin ainoa sulakenumero(t) mikä viittasi automaattiseen lämmitykseen on 4 ja 7.nyppäsin ne irti ja laitoin takasin(ehjät), tosin auto ei vielä ole käynyt eikä tuolloin käynyt.Ei taida nollata jos auto ei käy. Tota numeron 25 sulaketta ei ole koko papereissa, niin kai ne on noi 4 ja7 sitten.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Re: webasto
mieluimmin vielä kahdesti kesässä ja eikä haittaa vaikka useammin,tietenkin aina kuumaksi astii ettei vaan pikkusen pyöräytä502900 kirjoitti:Muistaakseni siellä ohjekirjassa sanotaankin, että webastoa pitää säännöllisesti käyttää vähintään kerran kuukaudessa, ettei tulisi ongelmia.
Itse oon yrittänyt meidän lankuissa käyttää myös kesällä kerran, eikä ole ollut ongelmia
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kyllä sen -96:ssa (2/97 asti) pitäisi olla F25, 20A sulake F blokissa. Myöhemmissä voi olla F17.
Se lisälämmittimen automaattimoodi ei oikein sovi Suomen oloihin, itse olen koodannut automaattikäynnistyksen pois toiminnasta ettei lämmitin pöhötä jokaisessa pätkäajossa (eri kori/vuosimalli kylläkin).
F4 ja F7 ovat kyllä lämmittimelle mutta ei sille lisälämmittimelle (ohjauslaitteet, mallista riippuen ja puhallin).
Se lisälämmittimen automaattimoodi ei oikein sovi Suomen oloihin, itse olen koodannut automaattikäynnistyksen pois toiminnasta ettei lämmitin pöhötä jokaisessa pätkäajossa (eri kori/vuosimalli kylläkin).
F4 ja F7 ovat kyllä lämmittimelle mutta ei sille lisälämmittimelle (ohjauslaitteet, mallista riippuen ja puhallin).
Webasto käy hetken ja pysähtyy
[quote="LJN"]Kuulostaa lupaavasti vesipumppu vialta. Eli lämmittää hetken ja ylikuumenee. Ei siis sähköistä vikaa, lähinnä vaan pumppu jumissa. Helppo kokeilla käyttää lämmitintä kone käynnissä jos silloin pelaa voi olla varma että vika on vesipumpussa.
Mulla W210:ssä just tollanen vika ja johtuu siitä, ettei vesipumpulle tule sähköä, kun Webasto käynnistelee. Kun annan vesipumpulle sähköä suoraan akulta, Webasto käynnistyy ja käy nätisti.
Kysymys kuuluu, mistä vikaa vois etsiä, tai otanko sähköä jostain muualta vesipumpulle ? (Kaikki auton sulakkeet ovat ehjät siinä konehuoneen sulakerasiassa)
Mulla W210:ssä just tollanen vika ja johtuu siitä, ettei vesipumpulle tule sähköä, kun Webasto käynnistelee. Kun annan vesipumpulle sähköä suoraan akulta, Webasto käynnistyy ja käy nätisti.
Kysymys kuuluu, mistä vikaa vois etsiä, tai otanko sähköä jostain muualta vesipumpulle ? (Kaikki auton sulakkeet ovat ehjät siinä konehuoneen sulakerasiassa)
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03
Webaston Vesipumpun jännitteet
Vesipumpulle pitäis tulla koko ajan jännite (ainakin DW50). Myös silloin kun weba ei laulelekaan. Amatöörin diagnoosi: vesipumpun liittimen juotos murtunut ohjainkortilla / johto poikki.joselina kirjoitti:LJN kirjoitti:Kuulostaa lupaavasti vesipumppu vialta. Eli lämmittää hetken ja ylikuumenee. Ei siis sähköistä vikaa, lähinnä vaan pumppu jumissa. Helppo kokeilla käyttää lämmitintä kone käynnissä jos silloin pelaa voi olla varma että vika on vesipumpussa.
Mulla W210:ssä just tollanen vika ja johtuu siitä, ettei vesipumpulle tule sähköä, kun Webasto käynnistelee. Kun annan vesipumpulle sähköä suoraan akulta, Webasto käynnistyy ja käy nätisti.
Kysymys kuuluu, mistä vikaa vois etsiä, tai otanko sähköä jostain muualta vesipumpulle ? (Kaikki auton sulakkeet ovat ehjät siinä konehuoneen sulakerasiassa)
Webaston käynnistyessä FET-trankku kytkee maata vesipumpulle. Jos vesipumppu saa maata suoraan akulta johdolla, seurannee vikatila...
Viimeksi muokannut peltsipuskuri, 01.1.2008 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Webasto ei käynnisty
Tarkennuksia:tähtikuljettaja kirjoitti:Ei tästä threadista osunut silmään oliko kyse samasta autosta? Threadi taisi alkaa W210 290dt, vm. 1996?Bomber4 kirjoitti:Jaahas! meillä onkin ihan erinäköinen sulake laatikko näköjään.
Auto on siis W210 vm 2000 E200cdi. Mulla Webaston sulake on nro 17 (20Amp) ja kyseessä erillinen Webaston vesipumppu, joka sijaitsee heti paisuntasäiliön alla. Irroitin pumpun, purin ja puhdistin, vaikkei siellä mitään likaa ollutkaan. Sitten totesin, että hyvin siipi pyörii, kun pumpulle antaa sähköä, mutta autossa pumpun sähköjohdolle tulee vain hajusähköä 12v, jonka digi-volttimitari näyttää, kun johto on irti. Kun johdon laittaa pumppuu kiinni, jännite putoaa 0v:iin, eikä pumppu tietenkään pyöri. Siispä annoin kokeeksi pumpulle suoraan akusta 12v ja Webasto toimi ok. Mutta nyt pitää tutkia miksei sille pumpun johdolle tule sähköä. Täällä jo ehdotettiinkin itse Webaston tutkimista.
Nyt kiireiden keskellä tein extreme testin ja nyppäsin no: 17 sulakkeen irti ja hetken kuluttua kytkin takaisin.Pakkasta -5 ja hetken kuluttua weba pörähti käyntiin, savuttaa sairaasti,kävi pari minuuttia ja sammui.Oletan siis että vika olisikin nyt kuitenki kiertovesipumpussa eikä webassa. Pimeässä ja kylmässä ei huvittanut kattella sen enempää mutta olen tekohengittänyt jo tuon k-vesipumpun yli vuosi sitten,ehkä nyt on aika ostaa uusi?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ehtiikö se vesi lämmetä liikaa parissa minuutissa? Vai sammuuko "savuun" eli luulee ettei ole liekkiä? Kyselen vaan kun ei ole itsellä kokemusta viallisesta vesipumpusta. Ehkä se webaston sisällä oleva vesi tuossa ajassa kuumenee liikaa jos vesi ei edes omin voimin yhtään liiku?Bomber4 kirjoitti:Nyt kiireiden keskellä tein extreme testin ja nyppäsin no: 17 sulakkeen irti ja hetken kuluttua kytkin takaisin.Pakkasta -5 ja hetken kuluttua weba pörähti käyntiin, savuttaa sairaasti,kävi pari minuuttia ja sammui.Oletan siis että vika olisikin nyt kuitenki kiertovesipumpussa eikä webassa. Pimeässä ja kylmässä ei huvittanut kattella sen enempää mutta olen tekohengittänyt jo tuon k-vesipumpun yli vuosi sitten,ehkä nyt on aika ostaa uusi?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi