Kintuille kylmää
Kintuille kylmää
Mikä helkkeri vaivaa, kun jaloille ei meinaa saada lämminta automaatilla aina, eikä manuaalisestikaan . Välillä pelittää ihan ok, toisinaan sitte taas ei. Talvela ottaa pattiin, kun reisistä alespäin palelee ja hi´ki iroaa päästä. Mitenkähän keksis vikakohdan, kun kuulostaa napista kännellessä, että luukut loksahtelee (näkeekö niitä mistään?). Ei oikein viitstsi näillä ilmoilla laittaa vielä villahousujakaan, kun yläkropassa piisaa t-paita. (autohan on w203 200cdi farkku 2004)
Luultavasti lämmityslaitteessa on ainakin yksi sähkömoottorilta läpälle voiman välittävä vipu päästään halki, tyyppivika W203:ssa.
Jos käynnistyksen jälkeen tai lämppäriä säätäessä kuuluu kojelaudasta "loks ... loks ... loks... loks ... loks..." homma on selvä.
Vikatesti luultavasti kertoo että joku läppä on "jäykkäliikkeinen tai jumittunut".
Jos käynnistyksen jälkeen tai lämppäriä säätäessä kuuluu kojelaudasta "loks ... loks ... loks... loks ... loks..." homma on selvä.
Vikatesti luultavasti kertoo että joku läppä on "jäykkäliikkeinen tai jumittunut".
Tuota, vikaan en varsinaisesti ota kantaa, mutta auttaisko sisäilmankierrätys
W124:ssa kun sen laittaa päälle (ja suuntaa puhalluksen ikkunoille tai niihin etusuuttimiin) niin se imee alaräppänöistä ilman ja puhaltaa yläräppänöistä sen lämpimänä. Tämä siis ensiavuksi
W124:ssa kun sen laittaa päälle (ja suuntaa puhalluksen ikkunoille tai niihin etusuuttimiin) niin se imee alaräppänöistä ilman ja puhaltaa yläräppänöistä sen lämpimänä. Tämä siis ensiavuksi
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Onko ko. vivut kovin hankalassa paikasa? Kykeneekö itse katsomaan/ vaihtamaan?dealer kirjoitti:Luultavasti lämmityslaitteessa on ainakin yksi sähkömoottorilta läpälle voiman välittävä vipu päästään halki, tyyppivika W203:ssa.
Jos käynnistyksen jälkeen tai lämppäriä säätäessä kuuluu kojelaudasta "loks ... loks ... loks... loks ... loks..." homma on selvä.
".
Vaikea sanoa miten hankala paikka on kenenkin mielestä - purkaa pitää jonniinverran, aikaa menee sen yleisimmän vipusen vaihtoon minulla pari kolme tuntia.
Pystyy sen itse tekemään sikäli että erikoistyökaluja ei tarvita.
Lueppas tuokin:
viewtopic.php?t=11480&highlight=
Pystyy sen itse tekemään sikäli että erikoistyökaluja ei tarvita.
Lueppas tuokin:
viewtopic.php?t=11480&highlight=
" sen yleisimmän vipusen vaihtoon [/quote]
Vipuja on siis enemmän kuin yksi. Tällaiseen käsitykseen tulee myös korjauskäsikirjaa lukiessa. Minunkin autossani on siis juuri se jaloille puhallus rikki. Ilmeisesti läppä koko ajan kiinni kun vipu on hajalla.
Onko tämä juuri se yleisin vipu ? Jos ei, niin onko miten paha vaihtaa ?
Tämä vipu on ilmeisesti aika alhaalla. Vaihtuuko alakautta (jalkatilan yläosasta)vai yläkautta (radion alapuolelta) ?
Meinaan ainakin yrittää itse...
Kiitti etukäteen kommenteista !
Vipuja on siis enemmän kuin yksi. Tällaiseen käsitykseen tulee myös korjauskäsikirjaa lukiessa. Minunkin autossani on siis juuri se jaloille puhallus rikki. Ilmeisesti läppä koko ajan kiinni kun vipu on hajalla.
Onko tämä juuri se yleisin vipu ? Jos ei, niin onko miten paha vaihtaa ?
Tämä vipu on ilmeisesti aika alhaalla. Vaihtuuko alakautta (jalkatilan yläosasta)vai yläkautta (radion alapuolelta) ?
Meinaan ainakin yrittää itse...
Kiitti etukäteen kommenteista !
Itellekin iski tuo vika autoon et repsikan jalkatilaan ei tule kylmää ja piuhan perässä kun kävin niin viaksi tuli jaljkatilan läpän säätömoottori oikea jäykkäliikkeinen/lukkiutunut ja liikkeelle lähdettäessä kuuluu lok lok-ääntä hetken liikkeelle lähdettäessä. Mitähän tuo remontti tulee maksamaan, ite olen kädetön tuohon joten liikkeeseen vienti edessä. ehdotuksia korjaamoista Kotkan alueella
auto kävi tänään paikallisessa mersu liikkeessä, vivustot ehjät sekä moottori mutta ääni ei hävinnyt. Epäilivät jotain koteloa että olisi kaput tai joku akseli, hinta arvio oli osat 300€+800€ työ. olisiko neuvoja mitään muuta paikkaa jossa tuota voisi tutkituttaa. testeri ilmoitti että jalkatilan läpän säätömoottori oikea jäykkäliikkeinen/lukkiutunut.
Ääntä ei kuulu jos webasto on ollut päällä ennen liikkeelle lähtöä.
Ääntä ei kuulu jos webasto on ollut päällä ennen liikkeelle lähtöä.
Mulla oli omassa ajanut jalkatilan läppä ihtensä tiivistepinnan ylitse ja vaati tosissaan voimaa että läppä meni sen yli. Tuntu että se vipu katkeaa justiinsa mutta niin se vaan vapautu. Tosi vittumainen paikka.jaikka kirjoitti:auto kävi tänään paikallisessa mersu liikkeessä, vivustot ehjät sekä moottori mutta ääni ei hävinnyt. Epäilivät jotain koteloa että olisi kaput tai joku akseli, hinta arvio oli osat 300€+800€ työ. olisiko neuvoja mitään muuta paikkaa jossa tuota voisi tutkituttaa. testeri ilmoitti että jalkatilan läpän säätömoottori oikea jäykkäliikkeinen/lukkiutunut.
Ääntä ei kuulu jos webasto on ollut päällä ennen liikkeelle lähtöä.
Tähdellisen parantola
Eivät sanoneet miten olivat todenneet että vivustot ovat ehjät sekä moottori, laskua kyllä kertyi vajaat 300€. Totesivat vain että vivustot ovat ehjät. Tuo seuraava remontti jota ehdottivat niin joutuis purkamaan kojetaulua ainakin puolet pois. Ajattelin et saa naksuttaa mutta tuonne en autoa enää vie.
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 06.3.2007 9:30
Kahvimaan Auto (Nummelassa) on eräs asiallinen firma jossa tekevät tuota naksutuksen poiston operointia kohtuu hyvin, suosittelen vaan että vaihdatat kaikki vivut samalla kertaa. Nimittäin ne muutkin saattavat yksi toisensa perään oikutella... Olisi perin kenkkua hoitaa aina yksi ongelmakohde kerrallaan ja ajaa vaikkapa kolme erillistä reissua... Toivottavasti löydät jostain apua vaivaan!jaikka kirjoitti:Eivät sanoneet miten olivat todenneet että vivustot ovat ehjät sekä moottori, laskua kyllä kertyi vajaat 300€. Totesivat vain että vivustot ovat ehjät. Tuo seuraava remontti jota ehdottivat niin joutuis purkamaan kojetaulua ainakin puolet pois. Ajattelin et saa naksuttaa mutta tuonne en autoa enää vie.