Mitkä talvirenkaat?
Sanompa jotakin tähänkin..
Semperit ice grip 2 on käytännössä sama rengas kun nord frost 2, nf2 voitti aikanaan monta testiä. Perinteinen pyöreä nasta, kumiseos ei ihan vastaa uudemmissa ja kalliimmissa malleissa olevaa täys-silica seosta.
Hyvä perusrengas.
Hakkapeliitta 2 ja Nordman +, sama rengas ja ominaisuuksilta lähellä edellistä.
Hakkapeliitta 4, omia kokemuksia sen verran että pitoa on mutta niin on meteliäkin ja HKPL 5 on siinä suhteessa paljon mukavampi rengas.
Tämän talven testien mukaan 5 on paras pohjoismainen nastallinen talvirengas.
ContiWinterViking 2 renkaassa ei tosiaan ole pyörimissuuuntaa mutta on merkitty inside ja outside eli asennetaan aina tietyin päin vanteelle. Epäsymmetrisellä kuviolla varustettu nastarengas ja on mielestäni hyvä semmonen. Itelläki tämmöset.
Nyrkkisääntönä talvirenkaan ostossa voi käyttää sitä että mitä vähempi ajat, sitä parempi rengas alle.
Talvirenkaissa ei se halvimman ottaminen toimi niinkun kesärenkaassa, tänä päivänä kesärenkaita on jo varsin kelvollisia nässä halvemmissakin mutta talvirenkaissa tämä sama ei toimi.
Nämä ns. korealaiset on monessa testissä tuomittu täysin kelvottomiksi meikäläisiin olosuhteisiin ja sitä kannattaa kyllä uskoa ja unohtaa nämä sunny winter gripit suosiolla sinne kauppaan.
Ja yksi usein omassa työssä vastaan tuleva asia talvirenkaista on niiden käyttöikä.
Aika usein näkee käytössä talvirenkaita joiden valmistusajankohta on viime vuosituhannen puolella, tämmöinen talvirengas on jo käyttöikänsä ehtoolla ja se pitäisi ehdottomasti vaihtaa uuteen vaikka siinä olisi kulutuspintaa ja nastoja vielä jäljelläkin.
Esimerkiksi nokian ja Contin suositus talvirenkaiden uusimiselle on 5-6 vuotta valmistuspäiväyksestä, tämän ikäinen rengas on jo kumiseoksen kovettumisen vuoksi menettänyt merkittävän osan pito-ominaisuuksistaan vaikka pintaa ja nastoja vielä olisikin.
Esimerkkinä hkpl 10 ja 1 joita vielä näkee käytössä, ovat väkisellä ikänsä puolesta jo niin vanhoja että kumi on jo lähes kivikovaa eikä näin ollen kyllä kulukaan saati sitten pidä.
Viime keväänä erääseen autoon vaihdettiin uudet kumit hkpl 10 tilalle ja näillä kumeilla oli ikää reilusti yli 10 vuotta, pintaa oli kaikissa yli 7 milliä ja nastoja taisi puuttua kaikista neljästä vajaa kymmenen yhteensä.
Näillä kumeilla olisi voinut ropistella vielä puolikymmentä vuotta ja tuskin pinta olisi talvikäytössä siitään kulunut, niin kovaa kumi oli.
Voi vaan kuvitella mikä tämmösten pito on talvella, saati jos niistä otetaan nastat vek ja ajellaan kesärenkaana. Sadekelillä hengenvaaralliset renkaat.
Semmosta, kiva kun jaksoit lukea, tähän loppuun vielä HVM:n suosikkihymiö!
Semperit ice grip 2 on käytännössä sama rengas kun nord frost 2, nf2 voitti aikanaan monta testiä. Perinteinen pyöreä nasta, kumiseos ei ihan vastaa uudemmissa ja kalliimmissa malleissa olevaa täys-silica seosta.
Hyvä perusrengas.
Hakkapeliitta 2 ja Nordman +, sama rengas ja ominaisuuksilta lähellä edellistä.
Hakkapeliitta 4, omia kokemuksia sen verran että pitoa on mutta niin on meteliäkin ja HKPL 5 on siinä suhteessa paljon mukavampi rengas.
Tämän talven testien mukaan 5 on paras pohjoismainen nastallinen talvirengas.
ContiWinterViking 2 renkaassa ei tosiaan ole pyörimissuuuntaa mutta on merkitty inside ja outside eli asennetaan aina tietyin päin vanteelle. Epäsymmetrisellä kuviolla varustettu nastarengas ja on mielestäni hyvä semmonen. Itelläki tämmöset.
Nyrkkisääntönä talvirenkaan ostossa voi käyttää sitä että mitä vähempi ajat, sitä parempi rengas alle.
Talvirenkaissa ei se halvimman ottaminen toimi niinkun kesärenkaassa, tänä päivänä kesärenkaita on jo varsin kelvollisia nässä halvemmissakin mutta talvirenkaissa tämä sama ei toimi.
Nämä ns. korealaiset on monessa testissä tuomittu täysin kelvottomiksi meikäläisiin olosuhteisiin ja sitä kannattaa kyllä uskoa ja unohtaa nämä sunny winter gripit suosiolla sinne kauppaan.
Ja yksi usein omassa työssä vastaan tuleva asia talvirenkaista on niiden käyttöikä.
Aika usein näkee käytössä talvirenkaita joiden valmistusajankohta on viime vuosituhannen puolella, tämmöinen talvirengas on jo käyttöikänsä ehtoolla ja se pitäisi ehdottomasti vaihtaa uuteen vaikka siinä olisi kulutuspintaa ja nastoja vielä jäljelläkin.
Esimerkiksi nokian ja Contin suositus talvirenkaiden uusimiselle on 5-6 vuotta valmistuspäiväyksestä, tämän ikäinen rengas on jo kumiseoksen kovettumisen vuoksi menettänyt merkittävän osan pito-ominaisuuksistaan vaikka pintaa ja nastoja vielä olisikin.
Esimerkkinä hkpl 10 ja 1 joita vielä näkee käytössä, ovat väkisellä ikänsä puolesta jo niin vanhoja että kumi on jo lähes kivikovaa eikä näin ollen kyllä kulukaan saati sitten pidä.
Viime keväänä erääseen autoon vaihdettiin uudet kumit hkpl 10 tilalle ja näillä kumeilla oli ikää reilusti yli 10 vuotta, pintaa oli kaikissa yli 7 milliä ja nastoja taisi puuttua kaikista neljästä vajaa kymmenen yhteensä.
Näillä kumeilla olisi voinut ropistella vielä puolikymmentä vuotta ja tuskin pinta olisi talvikäytössä siitään kulunut, niin kovaa kumi oli.
Voi vaan kuvitella mikä tämmösten pito on talvella, saati jos niistä otetaan nastat vek ja ajellaan kesärenkaana. Sadekelillä hengenvaaralliset renkaat.
Semmosta, kiva kun jaksoit lukea, tähän loppuun vielä HVM:n suosikkihymiö!
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
ÖÖh....miepä se ostin mese.fi-foorumilta (oottako käyny?) satasella pinnatut.
Nastoja on kahta vaille paljon ja pintaa on kumeissa rutkasti. No ne on melekeen uuvet.
Katotaan nyt miten toimii, kunhan pääsen niillä lärväämään.
Salesonelle kiitos kattavasta reportaazhista, asiantuntemus kuuluu (näkyy?).
Nastoja on kahta vaille paljon ja pintaa on kumeissa rutkasti. No ne on melekeen uuvet.
Katotaan nyt miten toimii, kunhan pääsen niillä lärväämään.
Salesonelle kiitos kattavasta reportaazhista, asiantuntemus kuuluu (näkyy?).
Pro HVM
Tuollaiset ykköset on auton allasalesone kirjoitti: Esimerkkinä hkpl 10 ja 1 joita vielä näkee käytössä, ovat väkisellä ikänsä puolesta jo niin vanhoja että kumi on jo lähes kivikovaa eikä näin ollen kyllä kulukaan saati sitten pidä.
Sen verran noilla on jo ajettu, että pintaa on 4mm ja nastoja puuttuu paljon. Viime talvi meni jo liukastellessa
Kleber Kapnor 5 tai BF Goodrich G-Force Studit aattelin tilalle ostaa
Tiiä siitä asiantuntemuksesta.. Nuo vaan asioita jotka itellä tulee vastaan päivittäin työn puolesta.Rässi66 kirjoitti:ÖÖh....miepä se ostin mese.fi-foorumilta (oottako käyny?) satasella pinnatut.
Nastoja on kahta vaille paljon ja pintaa on kumeissa rutkasti. No ne on melekeen uuvet.
Katotaan nyt miten toimii, kunhan pääsen niillä lärväämään.
Salesonelle kiitos kattavasta reportaazhista, asiantuntemus kuuluu (näkyy?).
Tunnetusti tuo pito heikkenee niin hissukseen että sitä ei tiedosta ajossa juurikaan, siksi se renkaiden kunto pitäisi arvioida ENNEN kun niilllä ajaa metriäkään ts. laittaa niitä alle syksyllä.
Ja ratkaisevaa on juurikin tuo renkaan ikä, nykyrenkaissa kun nastat pysyy suht hyvin tallessa koko käyttöiän.
Tästä em. ominaisuudesta vastaa pitkälti renkaan määrätty pyörimissuunta, näissä renkaissa joissa sitä ei ole merkitty niin nastat saattavat kadota jo toisen talven aikana jos pyörimissuunta muuttuu alkuperäisestä.
Onko rässillä ihan ekoturbot hakkis kakkosen pinnalla vai jotku korealaiset?
Pinnatuissahan se runko on aina se suurin arvoitus kun ne voi samassa rengas-sarjassa olla ihan eri-ikäsiä ja erimerkkisiä kaikki keskenään.
Tässä ei oo tarkotus tosiaan kenenkää rengasvalintoja arvostella, ihan rakentavassa hengessä pientä nippelitietoa tyrkytän jotta ite kukanenki osais ne omat renkaat ja niiden kunnon arvioida.
Tämmöstä tänään, sairaslomalla joutaa jaarittelemaan..
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Tais sittenkin tulla talvirenkaan osto eteen ennen aikojaan Vähän ois semmonen tuntuma persiissä että rupeaa nuo Hakkapeliitta 2:t hajoamaan jostain Tasapainossa ne on, mutta tärinää tuntuu. Alle 100 km/h menee vielä ilman ihmeellisempää tärinää, mutta yli satasen vauhdissa rupeaa jo tärinä tuntumaan. 140 km/h rupeaakin sitten jo olemaan maksiminopeus noilla renkailla Vielä viikko sitten en havainnut mitään tällaista
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Tuli sitten ostettua Contin WinterViking kakkoset, vaikka Klebereitä menin ostamaan. Sen verran hyvän tarjouksen pisti noista, että aattelin ottaa varman päälle, vaikka Kleberkään tuskin huono rengas olisi ollut.
Noilla kun lähti liikkeelle niin:
missä nastamelu
sitten nämähän menee suoraan
Tulis nyt sitä lunta ja jäätä niin pääsisi pito-ominaisuudet kokeilemaan.
Noilla kun lähti liikkeelle niin:
missä nastamelu
sitten nämähän menee suoraan
Tulis nyt sitä lunta ja jäätä niin pääsisi pito-ominaisuudet kokeilemaan.
Noh mikäs vika saksankitkoissa on? Kovempi kumiseos??pekkis kirjoitti:Mie taas ostin just kävyltä parillasataa uuvenkarheet Contin 15" kitkat vanteineen - ja mitä sain, saksankitkat jolla ei sydäntalvella tee mitään.
Ei vaan muistanut myyjä mainita myyvänsä saksankitkoja
Kyllä mie oon toistaseks pärjänny...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Minua kiinnostaisi edelleen nämä rengastestien keskiryhmän keskihintaiset renkaat, Vredesteinit. Jos joku on hankkinut nämä uudet Vredesteinin Icetracit, niin kerrohan kokemuksia rattaista. Vredesteinin markkinointi tuntuu olevan hieman retuperällä, koska niitä ei mainosteta missään. Tai muutaman mainoksen olen itse asiassa nähnyt, mutta hintatietoja ei niistä käy ilmi
Toiset kiinnostavat renkaat olisi nuo Nordman plussat. Ne kuitenkin lienee samat renkaat mitkä autossani on jo alla, eli Hakkapeliitta 2:set. Varmaankin ihan hyvä valinta olisi tämäkin rengas.
Toiset kiinnostavat renkaat olisi nuo Nordman plussat. Ne kuitenkin lienee samat renkaat mitkä autossani on jo alla, eli Hakkapeliitta 2:set. Varmaankin ihan hyvä valinta olisi tämäkin rengas.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Minulla on alla Goodyearin UG500, ihan käypäset. Pito ei ehkä ihan huippua mutta menee suoraan ja melu ei ole pahin mahdollinen. Pari nastaa on tippunut, 2 talvea ajetut.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
On tullut todettua tässä viimevuosina että kyllä Michelin on mersun rengas...
Ivaloilla ajettiin yhteensä 5 talvea 2 eri mersulla ja vielä viidennen talven jälkeen pito oli parempi kuin yhden talven ajetuissa Nokian Hakkapeliitoissa. Vieläpä lisäksi Michelin kestää ajaa kesärenkaanakin ilman nastoja loppuun kun taas nokialaisista ainakin tahtoo runko pettää(2 eri nokian sarjaa, molemmista meni nastattomina yhdestä renkaasta kudokset särki.)
300D:ssä on alla jokku merkkirenkaat joitten merkki ei tule koskaan mieleen ja vielä ainakin viime liukkailla pysyttiin tiellä ja ei edes perä luistellu, 230E:ssä taas on alla nokiat ja kiihdytyksessä kyllä ottaa luisua herkästi...
Ivaloilla ajettiin yhteensä 5 talvea 2 eri mersulla ja vielä viidennen talven jälkeen pito oli parempi kuin yhden talven ajetuissa Nokian Hakkapeliitoissa. Vieläpä lisäksi Michelin kestää ajaa kesärenkaanakin ilman nastoja loppuun kun taas nokialaisista ainakin tahtoo runko pettää(2 eri nokian sarjaa, molemmista meni nastattomina yhdestä renkaasta kudokset särki.)
300D:ssä on alla jokku merkkirenkaat joitten merkki ei tule koskaan mieleen ja vielä ainakin viime liukkailla pysyttiin tiellä ja ei edes perä luistellu, 230E:ssä taas on alla nokiat ja kiihdytyksessä kyllä ottaa luisua herkästi...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Continentalin ContiViking Contact 3, siinäpä se, kitkarengas siis. TM-Rengastestissä todettiin olevan upea kitkarengas, ominaisuuksiltaan ihailtavan tasapainoinen, rauhallinen ajettava ja sillä pärjää hyvin niin jäällä, lumella kuin sohjossakin.
Mutta mitä todettiin Pirellin kitkarenkaasta, joka tuli viimeiseksi? Pirelli oli todellinen yllätys. On vaikea ymmärtää, miten tunnetusti osaavan rengasvalmistajan kannattaa myydä tällaista tuotetta pohjoismaiseen talveen. Hämmästyttävää on myös se, että renkaaseen on onnistuttu kehittämään pelkkiä huonoja ominaisuuksia. Kaikkein heikoimmillakin kilpailijoilla edes jokin osa-alue toimii, mutta Pirellissä ei mikään. Sen tulos on eräs rengastestihistoriamme heikoimmista. Olemme täysin ymmällämme.
Kun noi renkaat nyt maksaakin aika lailla, niin on se hyvä että on näitä testejä, vaikkei niitä lukisikaan kuin piru raamattua. Muuten joutuisi valitsemaan ihan sikaa säkissä ja huonolla tuurilla heittämään rahansa kankkulan kaivoon.
Mutta mitä todettiin Pirellin kitkarenkaasta, joka tuli viimeiseksi? Pirelli oli todellinen yllätys. On vaikea ymmärtää, miten tunnetusti osaavan rengasvalmistajan kannattaa myydä tällaista tuotetta pohjoismaiseen talveen. Hämmästyttävää on myös se, että renkaaseen on onnistuttu kehittämään pelkkiä huonoja ominaisuuksia. Kaikkein heikoimmillakin kilpailijoilla edes jokin osa-alue toimii, mutta Pirellissä ei mikään. Sen tulos on eräs rengastestihistoriamme heikoimmista. Olemme täysin ymmällämme.
Kun noi renkaat nyt maksaakin aika lailla, niin on se hyvä että on näitä testejä, vaikkei niitä lukisikaan kuin piru raamattua. Muuten joutuisi valitsemaan ihan sikaa säkissä ja huonolla tuurilla heittämään rahansa kankkulan kaivoon.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Jo loppui kiinnostus Vredesteinin talvirenkaisiin. Kävin yhdeltä jälleenmyyjältä kyselemässä kyseisiä rinkuloita ja sain havaita, ettei kyseessä ollutkaan keskihintaluokan renkaat 195/65x15 koko maksoi 420 euroa sarja tasapainotettuna ja alle laitettuna Sillä rahalla saa melkein jo ihan merkkirenkaatkin. Pari kymppiä lisää, niin alla pyörii Continentalin testivoittajat tai Michelinin X-Icettoni1976 kirjoitti:Minua kiinnostaisi edelleen nämä rengastestien keskiryhmän keskihintaiset renkaat, Vredesteinit. Jos joku on hankkinut nämä uudet Vredesteinin Icetracit, niin kerrohan kokemuksia rattaista. Vredesteinin markkinointi tuntuu olevan hieman retuperällä, koska niitä ei mainosteta missään. Tai muutaman mainoksen olen itse asiassa nähnyt, mutta hintatietoja ei niistä käy ilmi
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Tähän mennessä mulla on ollut talvella pelkästään Nokialaisia, edelliset oli hakkapeliitta neloset, mutta nettivaraosasta löytyi lähes uudet continentalit.
Niillä oli vuosi ajettu, koko 205x65x15 ja C-sarjalaisen alla tuntuvat tosi hyviltä, äänettömät ja pitoa riittää. Tarkka malli on siis Continental ContiWinter Viking 2
Niillä oli vuosi ajettu, koko 205x65x15 ja C-sarjalaisen alla tuntuvat tosi hyviltä, äänettömät ja pitoa riittää. Tarkka malli on siis Continental ContiWinter Viking 2
Ivalot oli edelliset ja nyt on X-Ice Northit - hyviä renkaita sekä pidon että ajettavuuden suhteen. Rengasmetelistä en osaa sanoa kun on tuota sisämeteliä muuten omiksi tarpeiksi
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Nyt on yksi pidempikin reissu Contit alla ajettu. Pitoa tuntuu riittävän ja ajettavuus on kunnossa, varsinkin asfaltilla tuntuu talvirenkaaksi todella jämäkältä. Jäisellä tiellä on hieman suuntavakaudessa toivomisen varaa, mutta muuten olen tyytyväinen.ArzieX kirjoitti:Tuli sitten ostettua Contin WinterViking kakkoset
Tulis nyt sitä lunta ja jäätä niin pääsisi pito-ominaisuudet kokeilemaan.
Nokia Nordman muutama sarja on kaveripiirissä, 190, 300 TD, ja jonku bemarin alla, kaikki on ainaki tykänny, ja edulliset renkaat ku vertaa vaikka hakka vitosiin. Tiedä sitte.
Mulla ei ole hyviä kokemuksia Hankookin talvirenkaista. Tiedä sitten onko niiden talviominaisuudet parantuneet aikojen saatossaedvee kirjoitti:hankook 185/65/15 n.300€ sarja!
2 talvea ajoin hakkapeliitta4:lla ja nyt kokeilin hanakookkia.
hankook on täs vaihees vertailua parempi=hiljaisempi,pitää jäällä paremmin,
huomattavasti halvempi.
talvea odotelles sittenhän se totuus paljastuu.vähänks jänskää..?
nii autona w124 250ree -91
Kävin tänään tiedustelemassa rajan toiselta puolen talvirinkuloita ja tarjosivat minulle Bridgestonen Noranza 2 renkaita autooni. Kuulemma hyvät ja kohtuuhintaiset renkaat. Hinta olikin positiivinen yllätys - 335 euroa/sarja Olisko noista talvirenkaiksi? Onko kokemuksia?
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Nyt on Bridgestonen Noranza 2:set alla. Ero on huima verrattuna vanhoihin, lähes nastattomiin Hakkapeliitta kakkosiin
Ihan pätevän oloiset renkaat nämä tuntuu olevan. Olen jo ehtinyt renkaita testaamaan monenlaisissa olosuhteissa. Aluksi oli normaalia talvikeliä, sitten alkoi lauhtua ja paikoin meni peilijäälle sivutiet. Nyt sitten satelee vettä ja on sohjoiset tiet. Kait jo huomenna ajellaan sulalla asvaltilla sitten...
Pito on näiden kokemuksien perusteella hyvä ja hiljaisetkin ovat. Nyt uskaltaa jo pysäyttää auton ylämäkeen eikä tarvi pelätä lähteekö etenemään vai jääkö paikalleen sutimaan Hintaansa nähden vaikuttavat ihan kelvollisilta talvirenkailta. Aika näyttää teinkö järkevän valinnan - lupaavalta vielä tällä hetkellä vaikuttaa
Ihan pätevän oloiset renkaat nämä tuntuu olevan. Olen jo ehtinyt renkaita testaamaan monenlaisissa olosuhteissa. Aluksi oli normaalia talvikeliä, sitten alkoi lauhtua ja paikoin meni peilijäälle sivutiet. Nyt sitten satelee vettä ja on sohjoiset tiet. Kait jo huomenna ajellaan sulalla asvaltilla sitten...
Pito on näiden kokemuksien perusteella hyvä ja hiljaisetkin ovat. Nyt uskaltaa jo pysäyttää auton ylämäkeen eikä tarvi pelätä lähteekö etenemään vai jääkö paikalleen sutimaan Hintaansa nähden vaikuttavat ihan kelvollisilta talvirenkailta. Aika näyttää teinkö järkevän valinnan - lupaavalta vielä tällä hetkellä vaikuttaa
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75