Kaikki järki mitä automaatissa on nelivedon yhteydessä.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Aaposti1
juniori
Viestit: 130
Liittynyt: 06.3.2007 18:45

Kaikki järki mitä automaatissa on nelivedon yhteydessä.

Viesti Kirjoittaja Aaposti1 »

Nyt kun oon seuranna näitä uusia avolavoi niin pakko todeta, miksi ihmeessä
ottaa automaatti nelivetoavolavan yhteyteen kun teho tippuu 10 hevosella usein, sen lisäksi, eihän automaatilla ole edes maastossa hyvä ajaa...

Mitäköhän järkee tässä on? Jotkut puhuvat siitä että kun tehoja lasketaan, niin laatikko kestää paremmin. Tosin, hyödyttääkö 10 hv:tä mitään???

Yksi autoesimerkki on tää uus Izuzu.
Viimeksi muokannut Aaposti1, 28.10.2007 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Onhan se heti paljo mukavampi ajaa maastossa automaatilla.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Automaatti on joka tilanteessa manuaskin edellä. :lol: Aina ja kaikissa olomuodoissaan. 8)
BMW 318d -09
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Varsinkin radalla ja rallissa, JTS. :lol:

Niin onko automaattiversioissa 10hp vähemmän potkua? Eihän siinoo mittään järkeä. :shock:
Vai meinasikko Aaposti että loota vie 10hp? Onneksi nykylootat on sen verta hyviä, että kiihtyvyysarvot on aika tasan manun ja tomaatin välillä.

Ja mikäs siinä maastossa ajellessa automaatilla, eipähän tarvi kytkintä käyttää. Ainoa vaatimus toki on se, että vaihteet saa tarvittaessa pakotettua päälle, esim. alamäessä. Ja kunnon moottorijarrutus pitäs kanssa löytyä. Siksi esim. Jeep ei oikein ole hyvä maastoautona, moottorijarrutusta kun ei ole juuri nimeksikään. :(
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Ja näissä nykyisissä vehkeissä alkaa olla jo niitä alamäkihidastimiakin kaiketi... vai miksi sitä kutsutaan.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Sivonen kirjoitti:Varsinkin radalla ja rallissa, JTS. :lol:
Kumma kun nuo Mersun "super-autot" on nykyvään järestään vain automaatteja. :roll: :lol:
BMW 318d -09
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eipä niillä kilpaillakaan, ne on vaan k*llinjatkeita. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Aaposti1
juniori
Viestit: 130
Liittynyt: 06.3.2007 18:45

Vähemmän

Viesti Kirjoittaja Aaposti1 »

Juu ei, tehdas rajoittaa tehoa 10 hv alaspäin automaatin yhteydessä.

Tokihan sinä ei oo ko vehtaamista jarrun ja kaasun välillä mut kuitenkin...
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Re: Vähemmän

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Aaposti1 kirjoitti:Juu ei, tehdas rajoittaa tehoa 10 hv alaspäin automaatin yhteydessä.

Tokihan sinä ei oo ko vehtaamista jarrun ja kaasun välillä mut kuitenkin...
Mersu rajoittaa voimaa manuaalin yhteydessä 8)
124.023
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

mullahan on tuossa neliveto suburbanissa automaatti aski ja sillä on nyt tullut ryvettyä sellaisissa paikoissa että heikompia hirvittää :lol: ja olen kyllä tykästynyt tuohon automaattiin kun mennään vaikeammassa paikassa, ei tarvii pelleillä sen kytkimen kanssa kokoaikaa(edellinen neliveto oli manuaali ja meinas hermot mennä silloin kun kärryn kanssa joutui taiteilemaan ahtaissa paikoissa)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Aaposti1
juniori
Viestit: 130
Liittynyt: 06.3.2007 18:45

Vai subbari

Viesti Kirjoittaja Aaposti1 »

Juu, noihan on tosiaan kovia pelejä. Kyllähän jos maasturissa poweria riittää kulkevuuden ja maavaran ohella niin on automaatti aika hyvä...

Subbarit ovat oikeita maastureita näihin "Suvirakkineisiin" verrattuna.

Lieneeköhän tuo uusi Subbari millainen??? Luulisin että aika hyvä, mikäli tehoa ja vääntöä katsoo. Mikä muuten on subbarin nelivetojärjestelmä?
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Eihä auto iliman automaattia oo ees auto..

Rattorilla oon saanu tarpeeksi keppiä hämmentää ja sitä vasenta jalakaa kiusata..

Kyllä mulle riittää se touhu..

Vannon kahden polokimen nimeen.. A ja O eli Kaasu ja Jarru!!
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
Aaposti1
juniori
Viestit: 130
Liittynyt: 06.3.2007 18:45

Suvit

Viesti Kirjoittaja Aaposti1 »

Mitä mieltä tästä nyt voi olla, tarkoitan siis muióti-ilmiö Suvia...

Onko siinä mitään järkeä? Iso farkku, huonoilla maasto-ominaisuuksilla, pieni tavaratila, kallis hinta, bensasyöppö ja sitä rataa... Mikä Suvissa kiinnostaa...
Eihän Suvejen nelivetokaan ole tosiaan yleisesti kovin hyvä...

Tietystikään MB ML ja monet muut eivät ole Suveja... 8)
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Vai subbari

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Aaposti1 kirjoitti:Juu, noihan on tosiaan kovia pelejä. Kyllähän jos maasturissa poweria riittää kulkevuuden ja maavaran ohella niin on automaatti aika hyvä...

Subbarit ovat oikeita maastureita näihin "Suvirakkineisiin" verrattuna.

Lieneeköhän tuo uusi Subbari millainen??? Luulisin että aika hyvä, mikäli tehoa ja vääntöä katsoo. Mikä muuten on subbarin nelivetojärjestelmä?
uudessa subbarissa alkaa olla tuota voimaa aikas mukavasti ja siitä duramax koneesta saadaan sitä myös aika mukavasti lisää... ja sitä duramax konetta ei ole enää jenkit suunnittelut vaan on aikas lailla kokonaan Isuzun peruja :lol: noissa subuissa on käytössä kahdenlaista neliveto systeemiä, on ihan perinteisesti kepillä kytkettävä ja sitten napilla toimivat(kuulemma ihan täys susi) ja asentoja löytyy 2H 4H N ja 4L on muuten aikas peto menemään tuolla 4L puolella,tuntuu ettei sellaista paikkaa ole mistä ei mentäis :lol: Ainoat haittapuolet näissä 6.5TD subuissa on tuo tiettyjen osien hajoaminen jotka sitten maksaa
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Re: Suvit

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Aaposti1 kirjoitti:...Onko siinä mitään järkeä? Iso farkku, huonoilla maasto-ominaisuuksilla, pieni tavaratila, kallis hinta, bensasyöppö ja sitä rataa... Mikä Suvissa kiinnostaa...
Eihän Suvejen nelivetokaan ole tosiaan yleisesti kovin hyvä...
Järkeä tai ei, käteviä vehkeitä ainakin. Ai, miksikö?
-Omaan silmään katumaasturit näyttävät ainakin "miehekkäämmiltä, kuin tavan farkku. Joten jos tavaratilassa tarvitsee kuljettaa jotain.. :roll:
-Kallishinta? Riippuu siitä mihin hintaa verrataan, japanilaiset katumaasturit ovat hyvin samoissa hinnoissa vastaavien henkilöautojen kanssa. Toyotan mallistosta löytyy mm. hyvä esimerkki, Avensis, kahdenlitran moottorilla. Hintaa hivenen yli kolmekymppiä. No Rav4:nen, samalla kahdenlitran kiukaalla, hintaa kolme ja puoli.. Muutaman tuhannen hintaerolla neliveto, persoonallisempi auto... Tietysti ero pompsahtaa, kun siirrytään parempiin merkkeihin, mutta niissä laitteissa sillä hankinta hinnalla uutena ei enää ole niin suurta merkitystä. Tai jos on, niin silloin ollaan hankkimassa aivan väärää autoa.
-Bensasyöppö? Eipä kulutukset paljon poikkea muistakaan nelivetoisista henkilöautoista.
-Itse olen muutaman kerran ajanut erään japanilaisvalmistajan (:roll:) katumaasturia, seuraavin huomioin;
-Ajaminen on mukavaa, autosta näkee vähän kauemmas kaupungissa, alusta on suht mukava, autolla ei tarvitse varoa jokaista katukiveystä (esim. parkkipaikoilla..) niin paljoa kun maavaraa on juuri sopivasti enemmän +ramppeihin voi ajaa reippaammin parkkitalossa.
-Talvella tietenkin neliveto auttaa mm. parkkipaikan löytymisessä, katumaasturilla on helppo valloittaa henkilöautoilijoille kelpaamattomia auraamattomia paikkoja. Myöskään aurausvallit eivät aiheuta niin suurta sydämmentykytystä, kun mitä ne aiheuttavat saksalaisen takaveto auton ratin takana. :lol:
-Erikoismaininnan ansaitsevat yleensä kohtuullisen isot pyöränkotelot, autoon mahtuvat helposti alle näyttävät vanteet, mukavuuden pahemmin kärsimättä. :D
-Viimeistelyltään nämä budjet luokan vehjeet eivät sitten enää vakuutakkaan meikeläistä, eikä moottoritarjonta/muutkaan ominaisuudet vastaa sitä mitä haluan. (Uusi ML olisi tosin varmasti hyvä, mutta se budjetti.. :lol: )
-Maaseudulla katumaasturi on aika tarpeeton, mutta kaupungissa varmasti hyvä, varsinkin talvella.
Aaposti1 kirjoitti:Tietystikään MB ML ja monet muut eivät ole Suveja... 8)
ML:hän nimenomaan on SUV. :lol: Hummer H2:n sai tämän SportUtilyVechile trenidin oikein pinnalle, jonka jälkeen näitä trendi vehkeitä on alkanut ilmaantua arvostettujen eurooppalaistenkin valmistajien mallistoon.
Pakkaa sotkee vielä lisää nämä Crossover-suvit, jotka ovat lähempänä farkkua, kuin maasturia.
Viimeksi muokannut J.T.S, 28.10.2007 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW 318d -09
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Re: Suvit

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

J.T.S kirjoitti:ML:hän nimenomaan on SUV...
ML on SUV, G on oikea maastoauto. GL on sitten jossain siinä välillä...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Kyllähän automaatti on maastossa pop! nim. PASI-mies... 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Suv ei ole maasturi vaan , kuten sivonen sano k*llinjatke. :lol: Oikeassa maastoajoneuvossa on jakovaihteisto. JOs vertaa toyotan hj61 ja uutta mersun ml:ää niin siinä vaiheessa kun mersu lakkaa nousemasta "mäkeä" , niin tojotasta laitetaan vasta neliveto päälle. :roll:

Nämä suvit tms. ovat vaan muoti-ilmiö. Ns.city-maastureita joilla voi ajaa prisman pihaan katukivetyksen yli,siinä sen maasto ominaisuudet on.Tietysti onhan se mukava tyttöjen illassa kertoa , että ompahan mullakin neliveto :shock: Vau! Oikeenko lukot akseleissa , Joo on on ,jokaisessa ovessa on lukko :wink: ja toimii kauko-ohjauksella.

Mitä tehoihin tulee niin millä persdynolla tuon +- 10hp tuntee? Mielestäni vääntö on hieman tärkeempi esim: maastoajossa, ei tarvii vedättää 8900 rpm/min koko aikaa , tai saahan sitä , mutta mutta. Ja automaattilaatikoitakin voi muunnella sopiviksi. sopiihan ne taxiin , niin miksei maastoonkin 8)
big jopo
Avatar
Aaposti1
juniori
Viestit: 130
Liittynyt: 06.3.2007 18:45

Totta totta...

Viesti Kirjoittaja Aaposti1 »

Onhan se totta, että katumaasturiassa on monta hyvää puolta, mutta tähän pieneen kulutukseen tottuneena ja maalaistollukkana on vaikeaa ymmärtää katumaastureita... :?

Ja sitten toki rahakysymykset... :roll:

Mutta tätä ML:ää sanoessani ei suviksi, niin sehän kuitenkin kulkee maastossa, eikö??? :shock:
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Avatar
Aaposti1
juniori
Viestit: 130
Liittynyt: 06.3.2007 18:45

Suvin hyödyt

Viesti Kirjoittaja Aaposti1 »

Siis onhan toki Suvin hyöty liikkuvuus kelillä kun kelillä, mutta mutta, niinhän nelivedossa yleinsäkin... Itse "maalaisjunttina" kuitenkin olen samoilla muoti-ilmiö linjoilla audimiehen kanssa...
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Re: Totta totta...

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Aaposti1 kirjoitti: Mutta tätä ML:ää sanoessani ei suviksi, niin sehän kuitenkin kulkee maastossa, eikö??? :shock:
Eipä juuri, saahan siihen sitä offi-pakettia mutta ilman sitä ihan vitsi. Ei niin huono kun joku X5 mutta tosiaan kun vertaa maastoautoon niin...
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
Kuva
Kuva
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Re: Totta totta...

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Aaposti1 kirjoitti:Mutta tätä ML:ää sanoessani ei suviksi, niin sehän kuitenkin kulkee maastossa, eikö??? :shock:
No jos tämä ML-asia nousee näin tärkeäksi, niin tässä valmistaja itse tituleeraa vehkeen SUViksi. 8) ( :lol: )
BMW 318d -09
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

audimies kirjoitti:Suv ei ole maasturi vaan , kuten sivonen sano k*llinjatke. :lol: Oikeassa maastoajoneuvossa on jakovaihteisto. JOs vertaa toyotan hj61 ja uutta mersun ml:ää niin siinä vaiheessa kun mersu lakkaa nousemasta "mäkeä" , niin tojotasta laitetaan vasta neliveto päälle. :roll:
Ja itse asiassa HJ:kin on maasto-ominaisuuksiltaan vasta korkeintaan tyydyttävä. Koko, paino, lehtijouset ja ylitykset tulevat ekana mieleen...

Itse asiaan on pakko todeta, etä eihän automaattia kätevämpää maasturiin ole. Veto ei katkea koskaan ja jarrua painamalla saa mentyä tosi hiljaa ilman, että tarvihee jakovaihteistostakaan pientä puolta hakea.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Aku P kirjoitti:Itse asiaan on pakko todeta, etä eihän automaattia kätevämpää maasturiin ole. Veto ei katkea koskaan ja jarrua painamalla saa mentyä tosi hiljaa ilman, että tarvihee jakovaihteistostakaan pientä puolta hakea.
Tuo on täyttä totta, auttaa muuten aika monessa paikassa kun ei tarttee pysähtyä kesken kaiken vaihtamaan pientä puolta kepistä
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Kummasti nää tutut offi miehetkin suosii automaatti askia :shock: Niin että ei se nyt niin huono taida maastossa olla.
Ei ainakaan kytkin pala kun nyppii suosta irti :roll:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Aku P kirjoitti: Ja itse asiassa HJ:kin on maasto-ominaisuuksiltaan vasta korkeintaan tyydyttävä. Koko, paino, lehtijouset ja ylitykset tulevat ekana mieleen...
No tuossa aku olet oikeassa ,mutta hakkaa kuitenkin tuolla vaikeissa oloissa tuommoisen suv-mersun. Maastoon pätkä G sopivilla korotuksilla on aika mukava , Jos pysytään tavallisissa maasto-autoissa. Tosin se aika karupeli ajella, eipä oo paljoo mukavuuksia tuommoisissa hieman vanhemmissa :wink: . Siis valitaan jeep ja unohdetaan ne britit. :lol:
big jopo
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

audimies kirjoitti:
Aku P kirjoitti: Ja itse asiassa HJ:kin on maasto-ominaisuuksiltaan vasta korkeintaan tyydyttävä. Koko, paino, lehtijouset ja ylitykset tulevat ekana mieleen...
No tuossa aku olet oikeassa ,mutta hakkaa kuitenkin tuolla vaikeissa oloissa tuommoisen suv-mersun. Maastoon pätkä G sopivilla korotuksilla on aika mukava , Jos pysytään tavallisissa maasto-autoissa. Tosin se aika karupeli ajella, eipä oo paljoo mukavuuksia tuommoisissa hieman vanhemmissa :wink: . Siis valitaan jeep ja unohdetaan ne britit. :lol:
Niin, brittien osaamista tässä lajissa lienen ihan jäävi kommentoimaan... :twisted:

Muuten olet tuossa varsin oikeassa. Tosin tekisihän mieli joskus koettaa tuommoista ylielektronista nyky-suvia vähän pahemmassa paikassa silti, että näkee miten sähköaivo pysyy tilanteiden tasalla. Pätkä-toyotaahan moni offimies tykkää rakentaa ja jopa hiluxia.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Aaposti1
juniori
Viestit: 130
Liittynyt: 06.3.2007 18:45

Juupi juu

Viesti Kirjoittaja Aaposti1 »

Kyllähän täällä niin paljon tunnutaan olevan automaatin suosioita, kieltämättä mietittyäni paperilla tätä juttua, niin kyllähän tuon automaattiaskin edut mankkuun on selvät...

Mut tosiaan ML ei siis liiku maastossa??? :?

Oli vaan tosi järkyttävä kuva Miesten Maailmassa kun auto puolittain ilmassa ja meno jatkuu... Lienenkö sitten heikko hermoinen... :)
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Avatar
Aaposti1
juniori
Viestit: 130
Liittynyt: 06.3.2007 18:45

Topic

Viesti Kirjoittaja Aaposti1 »

Vaihdoin muuten tän nimen, kun automaatti tuntuu olevan järkevä valinta nelivedon yhteyteen... 8)

Pitänee varmaan varata automaatti suvi koeajoon ja käydä vähän naapurin metissä... :lol:

Harmillisinta tässä elämässä on kyllä se, että G-Mersu on niin kallis. Saahan niitä vanhoja jo edullisesti, mutta tälläsilla alemman palkkatason saajilla ei ole minkäänlaista toivoa tuollaisiin.

Miten muutes renkaitten kanssa? Leveät vai vielä leveämmät, jos sii maasturiin miettii? Onko merkillä väliä? :?:
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Re: Juupi juu

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Aaposti1 kirjoitti:
Mut tosiaan ML ei siis liiku maastossa??? :?
No, kai se tavan ihmisen vinkkelistä menee uskomattomista paikoista. Vertailussa muihin maastureihin ML kärsii mm. lyhyistä joustovaroistaan ja tekisipä mieleni sanoa, että mekaanisia lukkoja ei eteväkään elektroniikka korvaa.
Kuvaavaa on, että kierrejousilla ja elastisella alustalla jo tehtaalta lähtevä Range Rover menee metsässä todella pitkälle ilman lukkojakin ihan siitä syystä, että pyörät tapaavat maata isommankin montun kohdalla.
Myös on ML varsin iso ja painava auto höllyvälle pohjalle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”