Kaikki järki mitä automaatissa on nelivedon yhteydessä.
Kaikki järki mitä automaatissa on nelivedon yhteydessä.
Nyt kun oon seuranna näitä uusia avolavoi niin pakko todeta, miksi ihmeessä
ottaa automaatti nelivetoavolavan yhteyteen kun teho tippuu 10 hevosella usein, sen lisäksi, eihän automaatilla ole edes maastossa hyvä ajaa...
Mitäköhän järkee tässä on? Jotkut puhuvat siitä että kun tehoja lasketaan, niin laatikko kestää paremmin. Tosin, hyödyttääkö 10 hv:tä mitään???
Yksi autoesimerkki on tää uus Izuzu.
ottaa automaatti nelivetoavolavan yhteyteen kun teho tippuu 10 hevosella usein, sen lisäksi, eihän automaatilla ole edes maastossa hyvä ajaa...
Mitäköhän järkee tässä on? Jotkut puhuvat siitä että kun tehoja lasketaan, niin laatikko kestää paremmin. Tosin, hyödyttääkö 10 hv:tä mitään???
Yksi autoesimerkki on tää uus Izuzu.
Viimeksi muokannut Aaposti1, 28.10.2007 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Varsinkin radalla ja rallissa, JTS.
Niin onko automaattiversioissa 10hp vähemmän potkua? Eihän siinoo mittään järkeä.
Vai meinasikko Aaposti että loota vie 10hp? Onneksi nykylootat on sen verta hyviä, että kiihtyvyysarvot on aika tasan manun ja tomaatin välillä.
Ja mikäs siinä maastossa ajellessa automaatilla, eipähän tarvi kytkintä käyttää. Ainoa vaatimus toki on se, että vaihteet saa tarvittaessa pakotettua päälle, esim. alamäessä. Ja kunnon moottorijarrutus pitäs kanssa löytyä. Siksi esim. Jeep ei oikein ole hyvä maastoautona, moottorijarrutusta kun ei ole juuri nimeksikään.
Niin onko automaattiversioissa 10hp vähemmän potkua? Eihän siinoo mittään järkeä.
Vai meinasikko Aaposti että loota vie 10hp? Onneksi nykylootat on sen verta hyviä, että kiihtyvyysarvot on aika tasan manun ja tomaatin välillä.
Ja mikäs siinä maastossa ajellessa automaatilla, eipähän tarvi kytkintä käyttää. Ainoa vaatimus toki on se, että vaihteet saa tarvittaessa pakotettua päälle, esim. alamäessä. Ja kunnon moottorijarrutus pitäs kanssa löytyä. Siksi esim. Jeep ei oikein ole hyvä maastoautona, moottorijarrutusta kun ei ole juuri nimeksikään.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Re: Vähemmän
Mersu rajoittaa voimaa manuaalin yhteydessäAaposti1 kirjoitti:Juu ei, tehdas rajoittaa tehoa 10 hv alaspäin automaatin yhteydessä.
Tokihan sinä ei oo ko vehtaamista jarrun ja kaasun välillä mut kuitenkin...
124.023
mullahan on tuossa neliveto suburbanissa automaatti aski ja sillä on nyt tullut ryvettyä sellaisissa paikoissa että heikompia hirvittää ja olen kyllä tykästynyt tuohon automaattiin kun mennään vaikeammassa paikassa, ei tarvii pelleillä sen kytkimen kanssa kokoaikaa(edellinen neliveto oli manuaali ja meinas hermot mennä silloin kun kärryn kanssa joutui taiteilemaan ahtaissa paikoissa)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Vai subbari
Juu, noihan on tosiaan kovia pelejä. Kyllähän jos maasturissa poweria riittää kulkevuuden ja maavaran ohella niin on automaatti aika hyvä...
Subbarit ovat oikeita maastureita näihin "Suvirakkineisiin" verrattuna.
Lieneeköhän tuo uusi Subbari millainen??? Luulisin että aika hyvä, mikäli tehoa ja vääntöä katsoo. Mikä muuten on subbarin nelivetojärjestelmä?
Subbarit ovat oikeita maastureita näihin "Suvirakkineisiin" verrattuna.
Lieneeköhän tuo uusi Subbari millainen??? Luulisin että aika hyvä, mikäli tehoa ja vääntöä katsoo. Mikä muuten on subbarin nelivetojärjestelmä?
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Suvit
Mitä mieltä tästä nyt voi olla, tarkoitan siis muióti-ilmiö Suvia...
Onko siinä mitään järkeä? Iso farkku, huonoilla maasto-ominaisuuksilla, pieni tavaratila, kallis hinta, bensasyöppö ja sitä rataa... Mikä Suvissa kiinnostaa...
Eihän Suvejen nelivetokaan ole tosiaan yleisesti kovin hyvä...
Tietystikään MB ML ja monet muut eivät ole Suveja...
Onko siinä mitään järkeä? Iso farkku, huonoilla maasto-ominaisuuksilla, pieni tavaratila, kallis hinta, bensasyöppö ja sitä rataa... Mikä Suvissa kiinnostaa...
Eihän Suvejen nelivetokaan ole tosiaan yleisesti kovin hyvä...
Tietystikään MB ML ja monet muut eivät ole Suveja...
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Re: Vai subbari
uudessa subbarissa alkaa olla tuota voimaa aikas mukavasti ja siitä duramax koneesta saadaan sitä myös aika mukavasti lisää... ja sitä duramax konetta ei ole enää jenkit suunnittelut vaan on aikas lailla kokonaan Isuzun peruja noissa subuissa on käytössä kahdenlaista neliveto systeemiä, on ihan perinteisesti kepillä kytkettävä ja sitten napilla toimivat(kuulemma ihan täys susi) ja asentoja löytyy 2H 4H N ja 4L on muuten aikas peto menemään tuolla 4L puolella,tuntuu ettei sellaista paikkaa ole mistä ei mentäis Ainoat haittapuolet näissä 6.5TD subuissa on tuo tiettyjen osien hajoaminen jotka sitten maksaaAaposti1 kirjoitti:Juu, noihan on tosiaan kovia pelejä. Kyllähän jos maasturissa poweria riittää kulkevuuden ja maavaran ohella niin on automaatti aika hyvä...
Subbarit ovat oikeita maastureita näihin "Suvirakkineisiin" verrattuna.
Lieneeköhän tuo uusi Subbari millainen??? Luulisin että aika hyvä, mikäli tehoa ja vääntöä katsoo. Mikä muuten on subbarin nelivetojärjestelmä?
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Re: Suvit
Järkeä tai ei, käteviä vehkeitä ainakin. Ai, miksikö?Aaposti1 kirjoitti:...Onko siinä mitään järkeä? Iso farkku, huonoilla maasto-ominaisuuksilla, pieni tavaratila, kallis hinta, bensasyöppö ja sitä rataa... Mikä Suvissa kiinnostaa...
Eihän Suvejen nelivetokaan ole tosiaan yleisesti kovin hyvä...
-Omaan silmään katumaasturit näyttävät ainakin "miehekkäämmiltä, kuin tavan farkku. Joten jos tavaratilassa tarvitsee kuljettaa jotain..
-Kallishinta? Riippuu siitä mihin hintaa verrataan, japanilaiset katumaasturit ovat hyvin samoissa hinnoissa vastaavien henkilöautojen kanssa. Toyotan mallistosta löytyy mm. hyvä esimerkki, Avensis, kahdenlitran moottorilla. Hintaa hivenen yli kolmekymppiä. No Rav4:nen, samalla kahdenlitran kiukaalla, hintaa kolme ja puoli.. Muutaman tuhannen hintaerolla neliveto, persoonallisempi auto... Tietysti ero pompsahtaa, kun siirrytään parempiin merkkeihin, mutta niissä laitteissa sillä hankinta hinnalla uutena ei enää ole niin suurta merkitystä. Tai jos on, niin silloin ollaan hankkimassa aivan väärää autoa.
-Bensasyöppö? Eipä kulutukset paljon poikkea muistakaan nelivetoisista henkilöautoista.
-Itse olen muutaman kerran ajanut erään japanilaisvalmistajan (:roll:) katumaasturia, seuraavin huomioin;
-Ajaminen on mukavaa, autosta näkee vähän kauemmas kaupungissa, alusta on suht mukava, autolla ei tarvitse varoa jokaista katukiveystä (esim. parkkipaikoilla..) niin paljoa kun maavaraa on juuri sopivasti enemmän +ramppeihin voi ajaa reippaammin parkkitalossa.
-Talvella tietenkin neliveto auttaa mm. parkkipaikan löytymisessä, katumaasturilla on helppo valloittaa henkilöautoilijoille kelpaamattomia auraamattomia paikkoja. Myöskään aurausvallit eivät aiheuta niin suurta sydämmentykytystä, kun mitä ne aiheuttavat saksalaisen takaveto auton ratin takana.
-Erikoismaininnan ansaitsevat yleensä kohtuullisen isot pyöränkotelot, autoon mahtuvat helposti alle näyttävät vanteet, mukavuuden pahemmin kärsimättä.
-Viimeistelyltään nämä budjet luokan vehjeet eivät sitten enää vakuutakkaan meikeläistä, eikä moottoritarjonta/muutkaan ominaisuudet vastaa sitä mitä haluan. (Uusi ML olisi tosin varmasti hyvä, mutta se budjetti.. )
-Maaseudulla katumaasturi on aika tarpeeton, mutta kaupungissa varmasti hyvä, varsinkin talvella.
ML:hän nimenomaan on SUV. Hummer H2:n sai tämän SportUtilyVechile trenidin oikein pinnalle, jonka jälkeen näitä trendi vehkeitä on alkanut ilmaantua arvostettujen eurooppalaistenkin valmistajien mallistoon.Aaposti1 kirjoitti:Tietystikään MB ML ja monet muut eivät ole Suveja...
Pakkaa sotkee vielä lisää nämä Crossover-suvit, jotka ovat lähempänä farkkua, kuin maasturia.
Viimeksi muokannut J.T.S, 28.10.2007 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW 318d -09
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Suv ei ole maasturi vaan , kuten sivonen sano k*llinjatke. Oikeassa maastoajoneuvossa on jakovaihteisto. JOs vertaa toyotan hj61 ja uutta mersun ml:ää niin siinä vaiheessa kun mersu lakkaa nousemasta "mäkeä" , niin tojotasta laitetaan vasta neliveto päälle.
Nämä suvit tms. ovat vaan muoti-ilmiö. Ns.city-maastureita joilla voi ajaa prisman pihaan katukivetyksen yli,siinä sen maasto ominaisuudet on.Tietysti onhan se mukava tyttöjen illassa kertoa , että ompahan mullakin neliveto Vau! Oikeenko lukot akseleissa , Joo on on ,jokaisessa ovessa on lukko ja toimii kauko-ohjauksella.
Mitä tehoihin tulee niin millä persdynolla tuon +- 10hp tuntee? Mielestäni vääntö on hieman tärkeempi esim: maastoajossa, ei tarvii vedättää 8900 rpm/min koko aikaa , tai saahan sitä , mutta mutta. Ja automaattilaatikoitakin voi muunnella sopiviksi. sopiihan ne taxiin , niin miksei maastoonkin
Nämä suvit tms. ovat vaan muoti-ilmiö. Ns.city-maastureita joilla voi ajaa prisman pihaan katukivetyksen yli,siinä sen maasto ominaisuudet on.Tietysti onhan se mukava tyttöjen illassa kertoa , että ompahan mullakin neliveto Vau! Oikeenko lukot akseleissa , Joo on on ,jokaisessa ovessa on lukko ja toimii kauko-ohjauksella.
Mitä tehoihin tulee niin millä persdynolla tuon +- 10hp tuntee? Mielestäni vääntö on hieman tärkeempi esim: maastoajossa, ei tarvii vedättää 8900 rpm/min koko aikaa , tai saahan sitä , mutta mutta. Ja automaattilaatikoitakin voi muunnella sopiviksi. sopiihan ne taxiin , niin miksei maastoonkin
big jopo
Totta totta...
Onhan se totta, että katumaasturiassa on monta hyvää puolta, mutta tähän pieneen kulutukseen tottuneena ja maalaistollukkana on vaikeaa ymmärtää katumaastureita...
Ja sitten toki rahakysymykset...
Mutta tätä ML:ää sanoessani ei suviksi, niin sehän kuitenkin kulkee maastossa, eikö???
Ja sitten toki rahakysymykset...
Mutta tätä ML:ää sanoessani ei suviksi, niin sehän kuitenkin kulkee maastossa, eikö???
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Suvin hyödyt
Siis onhan toki Suvin hyöty liikkuvuus kelillä kun kelillä, mutta mutta, niinhän nelivedossa yleinsäkin... Itse "maalaisjunttina" kuitenkin olen samoilla muoti-ilmiö linjoilla audimiehen kanssa...
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Re: Totta totta...
Eipä juuri, saahan siihen sitä offi-pakettia mutta ilman sitä ihan vitsi. Ei niin huono kun joku X5 mutta tosiaan kun vertaa maastoautoon niin...Aaposti1 kirjoitti: Mutta tätä ML:ää sanoessani ei suviksi, niin sehän kuitenkin kulkee maastossa, eikö???
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
Re: Totta totta...
No jos tämä ML-asia nousee näin tärkeäksi, niin tässä valmistaja itse tituleeraa vehkeen SUViksi. ( )Aaposti1 kirjoitti:Mutta tätä ML:ää sanoessani ei suviksi, niin sehän kuitenkin kulkee maastossa, eikö???
BMW 318d -09
Ja itse asiassa HJ:kin on maasto-ominaisuuksiltaan vasta korkeintaan tyydyttävä. Koko, paino, lehtijouset ja ylitykset tulevat ekana mieleen...audimies kirjoitti:Suv ei ole maasturi vaan , kuten sivonen sano k*llinjatke. Oikeassa maastoajoneuvossa on jakovaihteisto. JOs vertaa toyotan hj61 ja uutta mersun ml:ää niin siinä vaiheessa kun mersu lakkaa nousemasta "mäkeä" , niin tojotasta laitetaan vasta neliveto päälle.
Itse asiaan on pakko todeta, etä eihän automaattia kätevämpää maasturiin ole. Veto ei katkea koskaan ja jarrua painamalla saa mentyä tosi hiljaa ilman, että tarvihee jakovaihteistostakaan pientä puolta hakea.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Tuo on täyttä totta, auttaa muuten aika monessa paikassa kun ei tarttee pysähtyä kesken kaiken vaihtamaan pientä puolta kepistäAku P kirjoitti:Itse asiaan on pakko todeta, etä eihän automaattia kätevämpää maasturiin ole. Veto ei katkea koskaan ja jarrua painamalla saa mentyä tosi hiljaa ilman, että tarvihee jakovaihteistostakaan pientä puolta hakea.
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
No tuossa aku olet oikeassa ,mutta hakkaa kuitenkin tuolla vaikeissa oloissa tuommoisen suv-mersun. Maastoon pätkä G sopivilla korotuksilla on aika mukava , Jos pysytään tavallisissa maasto-autoissa. Tosin se aika karupeli ajella, eipä oo paljoo mukavuuksia tuommoisissa hieman vanhemmissa . Siis valitaan jeep ja unohdetaan ne britit.Aku P kirjoitti: Ja itse asiassa HJ:kin on maasto-ominaisuuksiltaan vasta korkeintaan tyydyttävä. Koko, paino, lehtijouset ja ylitykset tulevat ekana mieleen...
big jopo
Niin, brittien osaamista tässä lajissa lienen ihan jäävi kommentoimaan...audimies kirjoitti:No tuossa aku olet oikeassa ,mutta hakkaa kuitenkin tuolla vaikeissa oloissa tuommoisen suv-mersun. Maastoon pätkä G sopivilla korotuksilla on aika mukava , Jos pysytään tavallisissa maasto-autoissa. Tosin se aika karupeli ajella, eipä oo paljoo mukavuuksia tuommoisissa hieman vanhemmissa . Siis valitaan jeep ja unohdetaan ne britit.Aku P kirjoitti: Ja itse asiassa HJ:kin on maasto-ominaisuuksiltaan vasta korkeintaan tyydyttävä. Koko, paino, lehtijouset ja ylitykset tulevat ekana mieleen...
Muuten olet tuossa varsin oikeassa. Tosin tekisihän mieli joskus koettaa tuommoista ylielektronista nyky-suvia vähän pahemmassa paikassa silti, että näkee miten sähköaivo pysyy tilanteiden tasalla. Pätkä-toyotaahan moni offimies tykkää rakentaa ja jopa hiluxia.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Juupi juu
Kyllähän täällä niin paljon tunnutaan olevan automaatin suosioita, kieltämättä mietittyäni paperilla tätä juttua, niin kyllähän tuon automaattiaskin edut mankkuun on selvät...
Mut tosiaan ML ei siis liiku maastossa???
Oli vaan tosi järkyttävä kuva Miesten Maailmassa kun auto puolittain ilmassa ja meno jatkuu... Lienenkö sitten heikko hermoinen...
Mut tosiaan ML ei siis liiku maastossa???
Oli vaan tosi järkyttävä kuva Miesten Maailmassa kun auto puolittain ilmassa ja meno jatkuu... Lienenkö sitten heikko hermoinen...
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Topic
Vaihdoin muuten tän nimen, kun automaatti tuntuu olevan järkevä valinta nelivedon yhteyteen...
Pitänee varmaan varata automaatti suvi koeajoon ja käydä vähän naapurin metissä...
Harmillisinta tässä elämässä on kyllä se, että G-Mersu on niin kallis. Saahan niitä vanhoja jo edullisesti, mutta tälläsilla alemman palkkatason saajilla ei ole minkäänlaista toivoa tuollaisiin.
Miten muutes renkaitten kanssa? Leveät vai vielä leveämmät, jos sii maasturiin miettii? Onko merkillä väliä?
Pitänee varmaan varata automaatti suvi koeajoon ja käydä vähän naapurin metissä...
Harmillisinta tässä elämässä on kyllä se, että G-Mersu on niin kallis. Saahan niitä vanhoja jo edullisesti, mutta tälläsilla alemman palkkatason saajilla ei ole minkäänlaista toivoa tuollaisiin.
Miten muutes renkaitten kanssa? Leveät vai vielä leveämmät, jos sii maasturiin miettii? Onko merkillä väliä?
Luovuta ennen kuin petyt itseesi.
Re: Juupi juu
No, kai se tavan ihmisen vinkkelistä menee uskomattomista paikoista. Vertailussa muihin maastureihin ML kärsii mm. lyhyistä joustovaroistaan ja tekisipä mieleni sanoa, että mekaanisia lukkoja ei eteväkään elektroniikka korvaa.Aaposti1 kirjoitti:
Mut tosiaan ML ei siis liiku maastossa???
Kuvaavaa on, että kierrejousilla ja elastisella alustalla jo tehtaalta lähtevä Range Rover menee metsässä todella pitkälle ilman lukkojakin ihan siitä syystä, että pyörät tapaavat maata isommankin montun kohdalla.
Myös on ML varsin iso ja painava auto höllyvälle pohjalle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97