Tässä joku aika sitte appiukolta petti 202sta kannentiiviste(220D, aj. noin 250tkm). Konsultoin asiasta isäukkoa, jolla ollut kai n. 100 mersua 70-l. lähtien vaihtelevin pitoajoin ja sanoi että kerran on joutunut kansipahvin vaihtamaan mersuun. Ja sillonkin oli vain vuotaqnut vähä öljyä ulospäin... eli sekin turhaan. Siinä meidän perheen mersujen kansiongelmat.
Että mites teillä? (tämmöstä kyselyn poikasta liikkeelle?)
Kerätään vähä tietokantaa...
Kannet + tiivisteet?
Kannet + tiivisteet?
W124 - omistamisen iloa.
-Omaan pussimersuun (-90 OM602 2,9D) vaihdoin reilu 500tkm lukemissa, syy öljyvuoto jäähdytinnesteen sekaan.
-Isän 124 (-90 OM601 2,0D) alkoi vuotaa kannentiivisteestä nestettä ulospäin 530000 km paikkeilla -> tiiviste uusiksi.
OM601-603 koneisiin kannentiiviste vaihdetaan jossain puolen miljoonan kilometrin paikkeilla, yleisesti syynä öljyvuodot ulospäin tai nestevuoto kannen takanurkasta tai paine jäähdytysjärjestelmässä, joskus öljykanava pettää ykkösen männän päälle tai ketjukoteloon.
-Isän 124 (-90 OM601 2,0D) alkoi vuotaa kannentiivisteestä nestettä ulospäin 530000 km paikkeilla -> tiiviste uusiksi.
OM601-603 koneisiin kannentiiviste vaihdetaan jossain puolen miljoonan kilometrin paikkeilla, yleisesti syynä öljyvuodot ulospäin tai nestevuoto kannen takanurkasta tai paine jäähdytysjärjestelmässä, joskus öljykanava pettää ykkösen männän päälle tai ketjukoteloon.