Unohdettu Volvo 960/940, haastaja E-Mersulle?
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Pienen pieni provonpilke silmäkulmassa aloitetu topikki on saanut aikaan erittäin kiintoisan keskusten pakollisine "pesäauto"-sivujuonteineen.
Mutta mitä mihinkin verrataan, on monesti yleisten olettamusten ja autoluokkien synnyttämä asetelma.
Kyllä Mersu ja Volvo ovat useamminkin olleet samoissa vertailutesteissä, samoista lähtökohdista ja samon kriteerein arvosteltuna.
Taitaa vakiokuvio olla se, että esim. 700-sarjan Volvot ja 124-sarjan Mersut ovat olleet samoilla viivoilla, näin myös 200-sarjan ja 123-sarjan autot. S-Mersua ja S90-Volvoa en muista samassa testissä nähneeni, joten siltä osin se silmäkulmapilke
Mutta mitä mihinkin verrataan, on monesti yleisten olettamusten ja autoluokkien synnyttämä asetelma.
Kyllä Mersu ja Volvo ovat useamminkin olleet samoissa vertailutesteissä, samoista lähtökohdista ja samon kriteerein arvosteltuna.
Taitaa vakiokuvio olla se, että esim. 700-sarjan Volvot ja 124-sarjan Mersut ovat olleet samoilla viivoilla, näin myös 200-sarjan ja 123-sarjan autot. S-Mersua ja S90-Volvoa en muista samassa testissä nähneeni, joten siltä osin se silmäkulmapilke
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Voima on valtava, kyllä. Mutta mallien tulvan Tajunkankaalle kyllä ymmärtää. Se ei ole Mobutu-Mersun tai paikkakunnan eksoottisuuden ansiota. Mallit yksinkertaisesti pakenevat kokkeli, viina- ja hepohöyryissä velttoilevia siipiveikkoja. HVM:llä on sentään todistetusti seisonut ainakin vajaa vuosi sitten Muista Mersumiehistä ei tiedä... järki toki seisoo jokaisella.Vilenin Herttua kirjoitti:Mietin tässä vain että on tämä netin voima valtava: ajaa kansainväliset huippumallit maailman metropoleista Tajunkankaalle kylille pyörimään, ihan vain siinä toivossa että näkisivät HVM:n.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Ja ellei ihan tolkuton munkki ole käynyt, eli kertalaakista lihotusruiske osunut vaimolle kohdalleen, HVM on saattanut tehdä sen jopa useita kertoja lyhyen aikavälin sisään (esim. kuukausi).Kaapo kirjoitti:HVM:llä on sentään todistetusti seisonut ainakin vajaa vuosi sitten Muista Mersumiehistä ei tiedä... järki toki seisoo jokaisella.
Mitä höyryihin tulee, onko ne metaanista sekaisin menneet sen parempia sitten...
Provoa
Näinköhän pitäisi ravistaa tekstiä kehiin enemmänkin. Olen ilmeisesti ainoa foorumilla jolla on useamman vuoden kokemus kummastakin omistajana joka maksaa myös ylläpidon itse.Kaapo kirjoitti: S-Mersua ja S90-Volvoa en muista samassa testissä nähneeni.
Sanon vaan sen, että Volvo/Ford teki Todellisen Keisarillisen Töppäyksen lopettaessaan takavetoisten valmistuksen.
Norsumersu
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Re: Provoa
Ravista pois, mieluummin se viimeinenkin tippa tänne forumille kuin housuillemarkku kirjoitti: Näinköhän pitäisi ravistaa tekstiä kehiin enemmänkin.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Noniiiii! Täällähän aletaan olla asiansyrjässä kiinni. Kärtätte ilmiselvästi salaisia parittelutekniikoita fariseukselta, joka laittaa parran halaki vaikka Finn-Datsunissa, ei onnistu.
Haluan sen sijaan kiinnittää huomiota erääseen erittäin oleelliseen seikkaan edustuautoluokassa. (johon Volvo ei sitäpaitsi kuulu)
Miten lie 900-sarjassa, en onnekseni tiedä, mutta ainakin 200-sarjan kanssa on yksinkertainen petomaani ihmeissään. Millä saa lämmityslaitteen sisäkierron päälle? Millä estetään raittiin korvausilman kajuuttaan saapuminen, millä saadaan lämmitettyä pieru parhaaseen nautiskelulämpöönsä lämmityslaitetta hyväksikäyttäen? (vrt.sauna?)
Kojelauta on täynnä kaikenmaailman "airmix" nappuloita, kun homman voisi hoitaa ihan normaaliin tapaan länsimaisella "kakkahätäkatkaisijalla jossa on niin selvät symboolit että hölmömpikin asian oivaltaa.
Soo-soo svedupellet, nyt taisi päästä unohtumaan sellainen asia että kaikilla ei maha ja pää toimi yhtä hyvin, nyt asetellaan heikkolahjaiset pieru-miehet eriarvoiseen asemaan.
Ehdotan että poistumme työpaikoiltamme kello 12.00 vastalauseena Volvon ilmastointisuunnittelulle.
Haluan sen sijaan kiinnittää huomiota erääseen erittäin oleelliseen seikkaan edustuautoluokassa. (johon Volvo ei sitäpaitsi kuulu)
Miten lie 900-sarjassa, en onnekseni tiedä, mutta ainakin 200-sarjan kanssa on yksinkertainen petomaani ihmeissään. Millä saa lämmityslaitteen sisäkierron päälle? Millä estetään raittiin korvausilman kajuuttaan saapuminen, millä saadaan lämmitettyä pieru parhaaseen nautiskelulämpöönsä lämmityslaitetta hyväksikäyttäen? (vrt.sauna?)
Kojelauta on täynnä kaikenmaailman "airmix" nappuloita, kun homman voisi hoitaa ihan normaaliin tapaan länsimaisella "kakkahätäkatkaisijalla jossa on niin selvät symboolit että hölmömpikin asian oivaltaa.
Soo-soo svedupellet, nyt taisi päästä unohtumaan sellainen asia että kaikilla ei maha ja pää toimi yhtä hyvin, nyt asetellaan heikkolahjaiset pieru-miehet eriarvoiseen asemaan.
Ehdotan että poistumme työpaikoiltamme kello 12.00 vastalauseena Volvon ilmastointisuunnittelulle.
Istumalakossa, 8h päivässä joten muita mielenilmauksia ei jaksa suorittaa.
200 sarjan vulva vasta hieno peli onkin, todellinen suunnittelun kukka.
Varmaan insignöörille annettu sinä päivänä tasan 2 legopalikkaa, iso ja pienempi- jotta suunnittele näistä nyt sitten auto, ilmanvastus ratkaistiin rakentamalla purkki panssariteräksestä. Mielen köyhyyttä sanon minä.
Ja 700 sarja on aivan älyttömän ahdas, siinä on taas inssi keksinyt, itse en pystyisi keksimään konstia että miten 50 kuution tilaan saadaan ahtaus 4:lle ihmiselle.
Ruåttalaisille se on helppoa.
200 sarjan vulva vasta hieno peli onkin, todellinen suunnittelun kukka.
Varmaan insignöörille annettu sinä päivänä tasan 2 legopalikkaa, iso ja pienempi- jotta suunnittele näistä nyt sitten auto, ilmanvastus ratkaistiin rakentamalla purkki panssariteräksestä. Mielen köyhyyttä sanon minä.
Ja 700 sarja on aivan älyttömän ahdas, siinä on taas inssi keksinyt, itse en pystyisi keksimään konstia että miten 50 kuution tilaan saadaan ahtaus 4:lle ihmiselle.
Ruåttalaisille se on helppoa.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Paljon en Volvoista tiedä, mutta kaippa se kuitenkin on niin, että jos Suomen ilmastolla saa auton keittämään sallittuja perävaunumassoja noudattaen niin autossa on silloin joku vika. Jos vettä on paisuntasäiliössä rajamerkkien välissä, termari toimii ja vesipumppu, eikä jäähdytin ole tukossa niin aika mahdotonta on saada keitto kiehumaan.
"MuTu"
"MuTu"
Olematta mitenkään merkkiuskollinen ja olla mitenkään vetämättä kotiinpäin. Oma valintani on ilman muuta 960/s90 (lienevät sama auto eri merkinnällä??? ) E-mersut ovat kieltämättä melkoisessa "manne maineessa" yllättävän ruosteisiakin monet noista E-sarjan mersuista ovat. Volvot ovat taas olleet pääsääntöisesti edustuspirssejä eivätkä ole olleet taksien tai m*annejen suosiossa eikä noissa volvoissa ole ruostetta juuri nimeksikään vaikka olisivat olleet hieman heikommallakin pidolla.
Huonointa 960/s90 on ankea diesel moottori, oikea työkone jo ääniensäkin puolesta sekä se, että ahdettuja 6-sylinterisiä bentsiinimoottoreita ei ole saanut. Onko edes saanut ollenkaan?
Volvoa on saanut myös hienona Royal mallina, klassikko jo syntyessään eikä jätä ketään kylmäksi.
Huonointa 960/s90 on ankea diesel moottori, oikea työkone jo ääniensäkin puolesta sekä se, että ahdettuja 6-sylinterisiä bentsiinimoottoreita ei ole saanut. Onko edes saanut ollenkaan?
Volvoa on saanut myös hienona Royal mallina, klassikko jo syntyessään eikä jätä ketään kylmäksi.
Re: Unohdettu Volvo 960/940, haastaja E-Mersulle?
Höpö höpö.markku kirjoitti: 940 Turbodiesel välijäähdyttimellä varustettuna oli aikanaan melkoinen tykki. Pesi sen ajan Mersut mennen tullen.
OM603 turboa ei pessyt missään muussa kuin melussa
Ja muutenkin, ihan hyvä auto tiellä, kun sen ajan traktoreihin vertaa
En ikinä vertailisi 90-luvun volvoja W140 S-mersuun. Se on melkeimpä pyhäinhäväistys. Vertailkaa moottoreita, varustusta, kokoa, kyytiä, hmph. Ässän pienin ja rupuisin malli (S320) on yhtäkuin Vulvan lippulaiva
En kokemuksieni perusteella vertailisi W124:nkaan. Varsinkaan viimeisiin 2.8-5.0 litraisiin laatu-autoihin käyttövoimasta riippumatta.
Herätys kun tämmösiä topicceja alulle laitatta! 940/960 ovat muinaismuistoja, turun tuomiokirkkoja suomen teillä. 850:sta alkaen volvot on sentään yrittäneet, korostan yrittäneet modernisoitua Ja lainailleet vihollisilta millon mitäkin. Kun ei itse osaa valmistaa
Ps. En pidä volvoista
124.023
Re: Unohdettu Volvo 960/940, haastaja E-Mersulle?
En minäkään.Hemingway kirjoitti:Ps. En pidä volvoista
Kukapa niistä pitäisi.
BMW 318d -09
Re: Unohdettu Volvo 960/940, haastaja E-Mersulle?
Mie tykkään.Hyvä ystäväni on vannoutunut volvo mies ja esim. aiemmin täysin paskana pitämäni 400-sarja on nostanut osakkeitaan kun olen seurannut hänen volvoiluaan.Jos pitäisi valita nyt 400-sarjan volvo tai joku primera tai carina niin epäröimättä ottaisin vollen;on loppupelissä hyvin tehty pirssi.Tai nyt kun ollaan metsästetty kaverille 700/900-volvoa niin ei ne ruostu ja no;S-mallin pakoputkea ja rumia etuvilkkuja lukuunottamatta ne on hienoja pirssejä.J.T.S kirjoitti:En minäkään.Hemingway kirjoitti:Ps. En pidä volvoista
Kukapa niistä pitäisi.
Saman kokoisiahan noi ovat siis 740 ja 940. Jenkkiautolle näyttäminen onHVM kirjoitti:Meikäläisen silimään 940 näyttää ylikokoiselle 740:lle, mikään ei ole kohdallaan ja tekniikka on auttamattoman vanhaa. Ei tuon ikäiseen autoon kuulu lantakärrin taka-akseli. 740 näyttääkin sitten jenkki-autolle.
minusta aina plussaa.