Toyota vastaan Mersu...
Työkaverin veljellä oli Bensa Avensis vm.02 ja täys koneremontti piti tehä kun maantietä oli nähty 25 tkm.
Avensis oli ostettu uutena ja huollettu ja pidettu hyvin, mutta niin vaan kone sano että poks.
Olivat takuuseen remontoineet konneen
Onkohan tässä jutussa hieman propakandan makua.
Avensis oli ostettu uutena ja huollettu ja pidettu hyvin, mutta niin vaan kone sano että poks.
Olivat takuuseen remontoineet konneen
Onkohan tässä jutussa hieman propakandan makua.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Ja vikana oli öljyn syönti? Enolle vaihtoivat käsittääkseni koneen kokonaan takuuseen reilun öljynkulutuksen takia. Autona pensa-avensis, vuosimallia en muista, mutta sitä vanhaa koppaa.Esko R kirjoitti:Työkaverin veljellä oli Bensa Avensis vm.02 ja täys koneremontti piti tehä kun maantietä oli nähty 25 tkm.
Kumma kun ne tojotalla viitsivät tehdä sen, ei pelkoa että klonksvaakeniin tai pööppeliin vaihdettaisiin takuuseen kone kun öljyä kuluu...
I drive an Opel. What's your excuse?
OT:
Kävin tuossa illalla tankkaamassa emännän paijerilaista, ihmettelin että no miksei se pistooli oikein mene sinne tankin reikään, sittehän mä hokasin että diiselipistooli ei mahu bensa auton tankinreijästä.
On niin tottunu tankkaan tuosta mustasta pistoolista.
Kävin tuossa illalla tankkaamassa emännän paijerilaista, ihmettelin että no miksei se pistooli oikein mene sinne tankin reikään, sittehän mä hokasin että diiselipistooli ei mahu bensa auton tankinreijästä.
On niin tottunu tankkaan tuosta mustasta pistoolista.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Serkulla oli myöskin uusi avensis(-03) 1.8 koneella ja siitä meni kangenlaakeri 30tkm kohdalla->takuuseen korjasivat.
Ja 60tkm kohdalla uudestaan sama vika, tappelun jälkeen korjasivat takuuseen(oli takuuaika mennyt).
Sitten loppui uskallus ja auto vaihtui.. että ei ne japsitkaan ihan virheettömiä ole, vaikka monesti sähköpuoli huolettomampi onkin.
Ja 60tkm kohdalla uudestaan sama vika, tappelun jälkeen korjasivat takuuseen(oli takuuaika mennyt).
Sitten loppui uskallus ja auto vaihtui.. että ei ne japsitkaan ihan virheettömiä ole, vaikka monesti sähköpuoli huolettomampi onkin.
ööö Toisaalta en pidä pahana. Kyseenalaistan koko homman järkevyyden. Jos auton hyvitysarvo on liikkeessä tänäpäivänä 4000e. Sitten tulee remontti, jonka loppusummaa voin vain arvailla kun ensimmäisellä kertaa kansi ei tullut kuntoon. Onko järkeä laittaa vajaa 1500-2000€ kiinni kaikkinensa yhteen remonttiin? Auto on pakko laittaa kuntoon, jos sillä mielii ees jotain saada myydessä.romu kirjoitti:. 500tkm ---> kannentiiviste remontti -Pidätkö pahana tuota lukemaa?
Mersussa pitäisi olla parasta ennen päiväys, jonka jälkeen auto poistetaan liikenteestä.
Minun huumorintaju on toistaiseksi loppu mersun suhteen. Joku voi kommentoida, että mitäs ostit paskan paketissa. Mistäpä näitä osaa arvailla etukäteen. Jos olisin selvännäkijä, olisin varmaan monta juttua tehnyt toisin... Näissä ajatuksissa tähän päivään...
P.s Mariinin kommentti osoittaa fiksuutta ja pelastaa edes osittain tämän päivän...
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Toi sun kokemus mersusta on huomattu ja olen ihmeissäni.Pappi kirjoitti:ööö Toisaalta en pidä pahana. Kyseenalaistan koko homman järkevyyden. Jos auton hyvitysarvo on liikkeessä tänäpäivänä 4000e. Sitten tulee remontti, jonka loppusummaa voin vain arvailla kun ensimmäisellä kertaa kansi ei tullut kuntoon. Onko järkeä laittaa vajaa 1500-2000€ kiinni kaikkinensa yhteen remonttiin? Auto on pakko laittaa kuntoon, jos sillä mielii ees jotain saada myydessä.romu kirjoitti:. 500tkm ---> kannentiiviste remontti -Pidätkö pahana tuota lukemaa?
Mersussa pitäisi olla parasta ennen päiväys, jonka jälkeen auto poistetaan liikenteestä.
Minun huumorintaju on toistaiseksi loppu mersun suhteen. Joku voi kommentoida, että mitäs ostit paskan paketissa. Mistäpä näitä osaa arvailla etukäteen. Jos olisin selvännäkijä, olisin varmaan monta juttua tehnyt toisin... Näissä ajatuksissa tähän päivään...
P.s Mariinin kommentti osoittaa fiksuutta ja pelastaa edes osittain tämän päivän...
Lähisuvussa on justiinsa näitä vanhoja mersunraatoja ja kaikki ne vaan puksuttaa menemään vuodesta toiseen ilman sen kummempia juttuja.
Jos tunnet Lahden poliisista porukkaa niin niilläkin ( ainakin yhteen aikaan ) on joka toisella vanha mersu. Ja setä-vainaankin vielä eläessä ( vaihtoi niihin mersuihin "kuluvat osat" ) kaikki kyllä tykkäs autoistaan.
En minäkään mikään mersufanaatikko ole. Jos joku osoittais toisen 7-paikkaisen luotettavan auton mitä ei suurilla kilometrimäärilläkään tarvitse juuri laitella ja mitkä aina tuo kotiin asti niin varmasti harkitsisin ja kyselisin.
® Mesen linttaklubi
On kait meilläkin työmaalla kakkosnelosia varmaan kymmenkunta työntekijä porukassa. Jokainen ajelee vähän erilaisella. Jotkut ei kestä yhtään jos aletaan puhumaan korjauksista yms. No, nyt on tehty remonttia ja katsotaan kuin kauas tuolla ajaa... Ennen kuin taas saa tehä remonttia.
Kun vieraalla teetättää, jokainen remontti huoltojen lisäksi on pois jostain muusta.
Kun vieraalla teetättää, jokainen remontti huoltojen lisäksi on pois jostain muusta.
Laitetaan vähän ot:tä.
Työpaikalla yks äijä peri isältään nissan sunny 1,6 slx:n tms.Se ajo sillä noin viisi vuotta,mitään ei tarvinnut rempata,katsastus oli aina läpihuutojuttu.Tosin ajoakin tulee aika vähän,10-20 tuhatta/vuosi.
Sitten reilu vuosi sitten äijälle iski ihme älynväläys,osti kolmella ja puolella tonnilla 80-luvun loppupuolen mitsu pajeron,3000 v6.
Kaikki sano töissä että älä semmoista tee,tai jätä ainakin nissani itelle.
Mutta ei,800 eurolla nissani pois.
Viime talvella jarruremonttia,bensaputket ja tankki uusiks,yms.pientä.
Nyt kun käytti konttorilla niin on kuulemma remonttia kahella tonnilla edessä,en tiiä vielä mitä,mutta eiköhän tuo ensviikolla selviä.
Lisäksi on kovasti ruostunut vähän yli vuodessa.
Kaikenlaista se autokuume teettääkin.
Mainitaan vielä,että kyseessä oleva henkilö on 58 vuotias.
Työpaikalla yks äijä peri isältään nissan sunny 1,6 slx:n tms.Se ajo sillä noin viisi vuotta,mitään ei tarvinnut rempata,katsastus oli aina läpihuutojuttu.Tosin ajoakin tulee aika vähän,10-20 tuhatta/vuosi.
Sitten reilu vuosi sitten äijälle iski ihme älynväläys,osti kolmella ja puolella tonnilla 80-luvun loppupuolen mitsu pajeron,3000 v6.
Kaikki sano töissä että älä semmoista tee,tai jätä ainakin nissani itelle.
Mutta ei,800 eurolla nissani pois.
Viime talvella jarruremonttia,bensaputket ja tankki uusiks,yms.pientä.
Nyt kun käytti konttorilla niin on kuulemma remonttia kahella tonnilla edessä,en tiiä vielä mitä,mutta eiköhän tuo ensviikolla selviä.
Lisäksi on kovasti ruostunut vähän yli vuodessa.
Kaikenlaista se autokuume teettääkin.
Mainitaan vielä,että kyseessä oleva henkilö on 58 vuotias.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
No joo.Tapasin viranhoidossa kaverin jolla oli ollut uusia mersuja jo 70-luvun lopulta lähtien ja kaiffari kiteytti asian näin;"Ainahan mersuissa on vikaa ollut,ne oli vaan ennen niin kalliita ettei niitten vikoja kehdannut julkisesti tuoda ilmi,nykyään kun kaikenmaailman pellet hommaa uusia mersuja ja kailottaa ääneen miten ne on huonoja.." Äijä luetteli omistamansa MB:t joita oli ollut 8 kpl alkaen W123 200d-W211 200d,parhaaksi äijä nosti uusimman ostoksensa joka oli siis W211 ja pienimmällä dieselkoneella..Ei mies mikään MB-fanaatikko ollut vaan jutteli realistisesti ja kertoi kokeilleensa audia ja bemariakin vaihtoehtona mersulle mutta ei kuulemma vain jotenkin ollut tuntenut itseään niitten ratissa kotoisaksi..
Toyota taitaa olla seuraava ostos...
Eka mersuni oli hyvä 250D asiallisessa kunnossa 400tkm:n jälkeen.Ostin heinäkuussa ja möin pois elokuussa sopivalla voitolla Sitten Daimlerin kanssa haettiin uusi mese, tällä kertaa 300D kattilalla. Äkikseltään ihan ok auto, mutta muutaman tuhannen kilometrin jälkeen alkoi kaduttaa. Vikaa oli loppujen lopuksi vähän siellä sun täällä -> jälkeenpäin harmitti, että oli se 250D ihan oikeasti hyvä auto. Taas auto vaihtoon ja alle Nissan Sunny 2.0D ja sillä mentiin talvi ilman suurempia remontteja!
Sitten naapurin mies alkoi kaupata takaisin Seattia 1.9D -95 jolla ajoin ennen kaxpuolikasta ja kaupathan tuli. Toledo on nyt kuljettanut meitä kaikenkaikkiaan about 170tkm normaaleilla huolloilla ->ei syö öljyä, ei hävitä nestettä ja mittarissa kuitenkin jo 420tkm Puuta pitäisi tietenkin koputtaa, sillä nythän se leviää heti, kun kerkeää vähän kehua... Tätä autoa en ehkä myy enää kellekkään, koska eihän sillä enää myydessä saa mitään, joten suurin hyöty siitä jää itselle, kun ajaa sillä niin pitkään kun peli vetää ja vie sen lopuksi kuusankoskelle
Nyt on sitten aika ostaa perheeseen toinen auto ja se taitaakin olla Toyota Corolla 2.0D ilman turboa. Koeajoin tuossa viikolla Avensiksen turbo mallin ja totesin että hengetön peli verrattuna tuohon vaparimalliin. Sai antaa kenkää ihan toden teolla ennenkuin alkoi mitään tapahtua ja sittenkin jotain jäin puuttumaan ->nimittäin vääntöä. Vaparilla saa ajaa vaihteella kuin vaihteella ja vetoja tuntuu löytyvän, mutta tuo turbollinen tuntui hyytyvän joka risteykseen ennen kuin sillä oppi ajamaan. Ajoltaan Corolla ja Avensis ovat mielestäni samanlaiset. Vertailukappaleet ovat saman verran ajetut 220tkm Corolla -99 ja Avensis -98.
Sanottakoon sen verran, että ensin ajatuksissa oli ostaa Mersu samaa hintaluokkaa, mutta samalla rahalla saa kuitenkin puolet vähemmän ajetun japanilaisen paremmilla varusteilla ja poonuksena varmoja kilometrejä suhtkoht edullisesti
Sitten naapurin mies alkoi kaupata takaisin Seattia 1.9D -95 jolla ajoin ennen kaxpuolikasta ja kaupathan tuli. Toledo on nyt kuljettanut meitä kaikenkaikkiaan about 170tkm normaaleilla huolloilla ->ei syö öljyä, ei hävitä nestettä ja mittarissa kuitenkin jo 420tkm Puuta pitäisi tietenkin koputtaa, sillä nythän se leviää heti, kun kerkeää vähän kehua... Tätä autoa en ehkä myy enää kellekkään, koska eihän sillä enää myydessä saa mitään, joten suurin hyöty siitä jää itselle, kun ajaa sillä niin pitkään kun peli vetää ja vie sen lopuksi kuusankoskelle
Nyt on sitten aika ostaa perheeseen toinen auto ja se taitaakin olla Toyota Corolla 2.0D ilman turboa. Koeajoin tuossa viikolla Avensiksen turbo mallin ja totesin että hengetön peli verrattuna tuohon vaparimalliin. Sai antaa kenkää ihan toden teolla ennenkuin alkoi mitään tapahtua ja sittenkin jotain jäin puuttumaan ->nimittäin vääntöä. Vaparilla saa ajaa vaihteella kuin vaihteella ja vetoja tuntuu löytyvän, mutta tuo turbollinen tuntui hyytyvän joka risteykseen ennen kuin sillä oppi ajamaan. Ajoltaan Corolla ja Avensis ovat mielestäni samanlaiset. Vertailukappaleet ovat saman verran ajetut 220tkm Corolla -99 ja Avensis -98.
Sanottakoon sen verran, että ensin ajatuksissa oli ostaa Mersu samaa hintaluokkaa, mutta samalla rahalla saa kuitenkin puolet vähemmän ajetun japanilaisen paremmilla varusteilla ja poonuksena varmoja kilometrejä suhtkoht edullisesti
Keväthuolto mersuun:
öljyt+suodatin 60 e
ilmanputsari 20e
polttoaine suodattimet 40 e
moniurahihna 30 e
aurauskulmien säätö talven jäljiltä 50 e
2kpl uutta 225/45/17 kesäkumia 300e(madallus tietty syönyt takarenkaat..)
tuulilasi hiukan saanut iskua,uusi lasi 180e
pesu ym puunaus vehkeitä 60:llä eurolla
ohoh,perä narisee paikalliselle pajalle 300 e
sisäpesu HVM:n luona 0 e
Kevät huolto carinaan:
pesunestettä pissapoikaan 3.90
öljymäärän tarkistus tikusta 0 e
Onko tämä provo? Hinnat ovat hatusta temmattuja...
öljyt+suodatin 60 e
ilmanputsari 20e
polttoaine suodattimet 40 e
moniurahihna 30 e
aurauskulmien säätö talven jäljiltä 50 e
2kpl uutta 225/45/17 kesäkumia 300e(madallus tietty syönyt takarenkaat..)
tuulilasi hiukan saanut iskua,uusi lasi 180e
pesu ym puunaus vehkeitä 60:llä eurolla
ohoh,perä narisee paikalliselle pajalle 300 e
sisäpesu HVM:n luona 0 e
Kevät huolto carinaan:
pesunestettä pissapoikaan 3.90
öljymäärän tarkistus tikusta 0 e
Onko tämä provo? Hinnat ovat hatusta temmattuja...
Tästä aiheesta varmasti juttua riittää
Syksyllä kun ex-mersu lähti etelän suolaan seuraavalle omistajalle, niin alkoi armoton auton kahtelu...
Lähtötilanne oli se perinteinen: Summa X on rahaa minkä laittais?
Pitää olla Diesel+farmari. EIKÄ ranskan pastilli Niitä ois kyllä saanu jo melkein pakasta vedettyjä. (ja arvo 2-vuoden päästä????)
Aika varmaa oli myös ettei se ole mersu.
V70/ kasipätkä volle oli tietysti yksi ehdokas, mutta ku kaikki siinä hinta haarukassa oli ex-taxeja tms. ja remonttia luvassa.
Audia ja passattia kateltiin kans, mutta ku ne on jyristimiä tai mahottoman kalliit osat.
Sokota oktaavia oli myös ehdokas, mutta tarjonta vähäistä.
Honda ois hyvä, muttei ole tiisseliä. Mitsua en huoli mistään hinnasta
Mazdaan menee harvoin osia, mutta se on huomioitu osien hinnassa.
Nissanit on paljon ajettuja tai kalliita dieselinä.
Sitten kateltiin E-carinaa ihan tosissaan. Lähes järkiään vetoakselit alkoi jyristämään sopivassa vedossa, tai vaihteiston synkrot lopussa.
Tai sitten muuten vaan kyyti on ku kirkkoveneessä ja muovit rämisee.
Ajelee kyllä mutta....
Niin se vaan ilmestyi C220D pihaan. Vikaa löytyy, mutta viat ovat tuttuja ja turvallisia Pumppu kusee ja ovet kukkii listan alta ja alustassa oli perus välykset . Mutta ajettavuus on kohtuu hyvä pieneen autoon 500tkm. ajettuna> kori ei vielä veny mukana.
C-mallissa näkyy jo "säästö" w124:een verrattuna, esim ovipahvit kiinni neppareilla kuten tojotassa
Alusta on tehty kuntoon omakustannushintaan, varaosa auto hankittiin josta löytyi "erilainen" tekniikka ja pumppu vaihtuu vaijeri vetoiseen.
Ruosteet otetaan kiinni kunhan keretään ja sitten vaan ootellaan seuraavaa remonttia. Sitten taas ajelee pitkään lähes "uudella" autolla jos ei sitten tule väyrys kuume
Missään vaiheessa ei pysty väittämään, että ois halvempaa kuin esim. tojotalla ajo, mutta eipä joka aamu vi""ta lähteä "keinumalla" töihin ja olla loppupäivä merisairaana.
Nyt on vielä tuoretta kokemusta kun CEE on "huollossa" ja sijaisautona on E-rahina tiisselinä ja ajettu 450tkm.
Ennemmin ottaa pihasta tuon 620tkm? ajetun 124:n jota ei ole sen kummemin "entisöity" ja parhaan päivät muutenki takana. Tietää kuitenki mihin päin ollaan menossa ja mikä ääni tulee kuluneisuudesta ja mikä on ominaista.
Syksyllä kun ex-mersu lähti etelän suolaan seuraavalle omistajalle, niin alkoi armoton auton kahtelu...
Lähtötilanne oli se perinteinen: Summa X on rahaa minkä laittais?
Pitää olla Diesel+farmari. EIKÄ ranskan pastilli Niitä ois kyllä saanu jo melkein pakasta vedettyjä. (ja arvo 2-vuoden päästä????)
Aika varmaa oli myös ettei se ole mersu.
V70/ kasipätkä volle oli tietysti yksi ehdokas, mutta ku kaikki siinä hinta haarukassa oli ex-taxeja tms. ja remonttia luvassa.
Audia ja passattia kateltiin kans, mutta ku ne on jyristimiä tai mahottoman kalliit osat.
Sokota oktaavia oli myös ehdokas, mutta tarjonta vähäistä.
Honda ois hyvä, muttei ole tiisseliä. Mitsua en huoli mistään hinnasta
Mazdaan menee harvoin osia, mutta se on huomioitu osien hinnassa.
Nissanit on paljon ajettuja tai kalliita dieselinä.
Sitten kateltiin E-carinaa ihan tosissaan. Lähes järkiään vetoakselit alkoi jyristämään sopivassa vedossa, tai vaihteiston synkrot lopussa.
Tai sitten muuten vaan kyyti on ku kirkkoveneessä ja muovit rämisee.
Ajelee kyllä mutta....
Niin se vaan ilmestyi C220D pihaan. Vikaa löytyy, mutta viat ovat tuttuja ja turvallisia Pumppu kusee ja ovet kukkii listan alta ja alustassa oli perus välykset . Mutta ajettavuus on kohtuu hyvä pieneen autoon 500tkm. ajettuna> kori ei vielä veny mukana.
C-mallissa näkyy jo "säästö" w124:een verrattuna, esim ovipahvit kiinni neppareilla kuten tojotassa
Alusta on tehty kuntoon omakustannushintaan, varaosa auto hankittiin josta löytyi "erilainen" tekniikka ja pumppu vaihtuu vaijeri vetoiseen.
Ruosteet otetaan kiinni kunhan keretään ja sitten vaan ootellaan seuraavaa remonttia. Sitten taas ajelee pitkään lähes "uudella" autolla jos ei sitten tule väyrys kuume
Missään vaiheessa ei pysty väittämään, että ois halvempaa kuin esim. tojotalla ajo, mutta eipä joka aamu vi""ta lähteä "keinumalla" töihin ja olla loppupäivä merisairaana.
Nyt on vielä tuoretta kokemusta kun CEE on "huollossa" ja sijaisautona on E-rahina tiisselinä ja ajettu 450tkm.
Ennemmin ottaa pihasta tuon 620tkm? ajetun 124:n jota ei ole sen kummemin "entisöity" ja parhaan päivät muutenki takana. Tietää kuitenki mihin päin ollaan menossa ja mikä ääni tulee kuluneisuudesta ja mikä on ominaista.
Aihe ainakin on mielenkiintoinen. Veljieni kesken ( 5 kpl) on näitä auto vertailuja ollut maailman sivu ja kun perhepiirissä on ollut -75 vuodesta lähtien ollut aina kummankin merkin edustaja, jotain vertailujakin on tullut tehtyä. Mersuja 11 kappaletta ja Toyotia 14.
Toyotan työnlaatu on käsittämättömän hyvää. Vikoja ollut todella vähän. Vielä kun auton hinnan on ottanut huomioon, täytyy hattua nostaa.
Kun kilometrit alkaa olemaan kahdensadantuhannen tuolla puolen, Toyota tuntuu "pehnenevän". Tämä ei tarkoita vikoja, mutta yleistä kitinää ja räminää enempi kuin Mersussa.
Ruoste peikko vaivaa kumpaakin jossain määrin, Toyotaa enempi.
Britanniassa valmistetut Toyotat ovat ainakin meidän perheessä olleet huomattavasti vika- alttiimpia kuin aidot japskit.
Harvoin me yhteistä mielipidettä löydetään veljesten kesken, mutta tässä ollaa yhtä mieltä; Toyota tarjoaa paremman vastineen rahalle.
Miksi sitten Mersu? Veljesten kesken Mersun muistelot on melkein kuin perheen jäsenestä. Toyotaa muistellaan samaan tapaan kuin nurkassa lojuvaa pölynimuria. Eli se tunne.
Toyotan työnlaatu on käsittämättömän hyvää. Vikoja ollut todella vähän. Vielä kun auton hinnan on ottanut huomioon, täytyy hattua nostaa.
Kun kilometrit alkaa olemaan kahdensadantuhannen tuolla puolen, Toyota tuntuu "pehnenevän". Tämä ei tarkoita vikoja, mutta yleistä kitinää ja räminää enempi kuin Mersussa.
Ruoste peikko vaivaa kumpaakin jossain määrin, Toyotaa enempi.
Britanniassa valmistetut Toyotat ovat ainakin meidän perheessä olleet huomattavasti vika- alttiimpia kuin aidot japskit.
Harvoin me yhteistä mielipidettä löydetään veljesten kesken, mutta tässä ollaa yhtä mieltä; Toyota tarjoaa paremman vastineen rahalle.
Miksi sitten Mersu? Veljesten kesken Mersun muistelot on melkein kuin perheen jäsenestä. Toyotaa muistellaan samaan tapaan kuin nurkassa lojuvaa pölynimuria. Eli se tunne.
Melekeen tuli tippa silimäkulumaan...goslar kirjoitti:Aihe ainakin on mielenkiintoinen. Veljieni kesken ( 5 kpl) on näitä auto vertailuja ollut maailman sivu ja kun perhepiirissä on ollut -75 vuodesta lähtien ollut aina kummankin merkin edustaja, jotain vertailujakin on tullut tehtyä. Mersuja 11 kappaletta ja Toyotia 14.
Toyotan työnlaatu on käsittämättömän hyvää. Vikoja ollut todella vähän. Vielä kun auton hinnan on ottanut huomioon, täytyy hattua nostaa.
Kun kilometrit alkaa olemaan kahdensadantuhannen tuolla puolen, Toyota tuntuu "pehnenevän". Tämä ei tarkoita vikoja, mutta yleistä kitinää ja räminää enempi kuin Mersussa.
Ruoste peikko vaivaa kumpaakin jossain määrin, Toyotaa enempi.
Britanniassa valmistetut Toyotat ovat ainakin meidän perheessä olleet huomattavasti vika- alttiimpia kuin aidot japskit.
Harvoin me yhteistä mielipidettä löydetään veljesten kesken, mutta tässä ollaa yhtä mieltä; Toyota tarjoaa paremman vastineen rahalle.
Miksi sitten Mersu? Veljesten kesken Mersun muistelot on melkein kuin perheen jäsenestä. Toyotaa muistellaan samaan tapaan kuin nurkassa lojuvaa pölynimuria. Eli se tunne.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Ei ole Tohodasta yhtä autoa enempää omaa kokemusta, mutta kehunpa kumminkin meidän entistä kauppakassia (12V -85). En ala vertailemaan muihin automalleihin, mutta...
Hankittaessa oli mittarissa jotain 115tkm, ollut ennen meitä yhden ihmisen käytössä uudesta saakka, eli ns. hyvä yksilö.
Missään ei alustassa ollut väljää, niinkuin ei noilla kilsoilla tarvi ollakaan. Iskaritestistäkin tuli muistaakseni arvosanaksi hyvä. Ajoltaan auto oli ihan kamala, jouset pohjasi komiasti routaheitoissa joista sai Ladalla, Mersulla ja jopa Dodgella ajaa hidastamatta. Sainpa Toitsun oikein em tienkohdissa hyppäämäänkin pariin otteeseen ihan huolimattomuuttani. Samoin pienikin sivutuuli ja urat tempoilivat autoa rajusti, lähinnä tuli mieleen nuoruuden Kupla-ajat...
2 Ihmistä takapenkille ja jousien pohjausongelma poistui. Jouset oli nimittäin koko ajan pohjassa ja kattoon päitään hakkaavat kyytiläiset vaativat hiljentämään.
Kaikki autossa toimi ihan ok sen ajan kuin auto meillä oli, elikäs parisen vuotta ja noin 20tkm. Mitään varsinaista remppaa ei tarvinnut tehdä. Alkuperäisen akun jouduin uusimaan heti auton hankinnan jälkeen, sekään ei mitenkään oireillut, ko. akku siis oli jo pitkälle toistakymmenvuotias. Yhtenä aamuna vaan ei enää käynnistynyt.
Toinen remontintapainen juttu oli se, että pakosarjan ja putken välisen laipan 1 mutteri löystyi kokoajan pikkuhiljaa ja sitä joutui silloin tällöin kiristelemään. Pari viikkoa meni kiristelemättä ja taas pörisi varsin DX-mäisesti...
Eli hyvä ja luotettava oli autokseen, tosin nykyistä työmatkaa ei tuolla autolla viitsisi enää ajella.
Hankittaessa oli mittarissa jotain 115tkm, ollut ennen meitä yhden ihmisen käytössä uudesta saakka, eli ns. hyvä yksilö.
Missään ei alustassa ollut väljää, niinkuin ei noilla kilsoilla tarvi ollakaan. Iskaritestistäkin tuli muistaakseni arvosanaksi hyvä. Ajoltaan auto oli ihan kamala, jouset pohjasi komiasti routaheitoissa joista sai Ladalla, Mersulla ja jopa Dodgella ajaa hidastamatta. Sainpa Toitsun oikein em tienkohdissa hyppäämäänkin pariin otteeseen ihan huolimattomuuttani. Samoin pienikin sivutuuli ja urat tempoilivat autoa rajusti, lähinnä tuli mieleen nuoruuden Kupla-ajat...
2 Ihmistä takapenkille ja jousien pohjausongelma poistui. Jouset oli nimittäin koko ajan pohjassa ja kattoon päitään hakkaavat kyytiläiset vaativat hiljentämään.
Kaikki autossa toimi ihan ok sen ajan kuin auto meillä oli, elikäs parisen vuotta ja noin 20tkm. Mitään varsinaista remppaa ei tarvinnut tehdä. Alkuperäisen akun jouduin uusimaan heti auton hankinnan jälkeen, sekään ei mitenkään oireillut, ko. akku siis oli jo pitkälle toistakymmenvuotias. Yhtenä aamuna vaan ei enää käynnistynyt.
Toinen remontintapainen juttu oli se, että pakosarjan ja putken välisen laipan 1 mutteri löystyi kokoajan pikkuhiljaa ja sitä joutui silloin tällöin kiristelemään. Pari viikkoa meni kiristelemättä ja taas pörisi varsin DX-mäisesti...
Eli hyvä ja luotettava oli autokseen, tosin nykyistä työmatkaa ei tuolla autolla viitsisi enää ajella.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Täytyy osallistua kun löytyi laatupalsta ja laadukasta keskustelua.
Laitan kokonaista kahden auton otannan, mutta kai se omia kokemuksia on parempi kirjoittaa kun kuulopuheita.
Isäukko osti hyvänä autovuonna 1989 uuden 1,6-litraisen Toyota Carinan, kaasutinmoottorisen XL-varusteisen perusmallin. Listahintana näkyi olleen 106200 mk. Noo, uudella autolla ajeltiin todennäköisesti tyytyväisenä.
Vuonna -93 tuli tarvetta toiselle autolle ja Toyota meinattiin pitää "ykkösautona" ja etsittiin halvempaa. Joidenkin ihmeellisten tapahtumien kautta ilmestyi kuitenkin pihalle -90 mallinen 200D noin 150tkm ajettuna.
Nuo molemmat autot löytyvät vieläkin ja korjauskulut ja -historia ovatkin kovin erilaiset. Arvatkaa kumpi on selvinnyt pienemmillä kuluilla? Toyota ei ole jättänyt tielle kertaakaan, MB kerran. Tämäkin johtui vaan sellaisesta pikkuviasta kuin moottorivaurioista. Likimain 560tkm pyörähti mittariin kun öljypumpun ratas irtosi akselista. Ihan tarkkaan ei ole tapahtumat tiedossa, mutta öljypumpun sihti oli rikki ja joskus hajonneet alipainepumpun kuulat ilmeisesti hiipineet pumppuun jumittaen sen. Joku varmaan voi antaa tähän paremman/oikean selityksen?
Nyt Carinan mittarissa 310tkm ja MB 602tkm (jatkaa matkaansa 250D moottorin voimin).
Carinaan vaihdettua:
- iskunvaimentimet
- etujarrupalat
- takajarrukengät
- iskarin yläpään tukilaakeri
- laturin hiilisilta
- pakoputken kahta takimmaista osaa pari kertaa
HUOM -ei yhtään pyöränlaakeria, alapalloa tai raidetangon päätä, ei vetoakselin suojakumeja, ei vesipumppua, ei kytkintä, ei yhtään pyöränsuuntausta eikä ole ongelmaa pyöränkulmissa. En oikein itsekkään tajua kuinka tuo on voinut kestää, on ajettu kesättalvet ja kaikenmaailman sorapintaisia kinttupolkujakin pitkin.
Lisäksi toinen takapyöränkaari vaihdettu sekä kyljet maalattu. Viime vuonna pieni paikka helmaan.
Mersuun vaihdettua:
- pyöränlaakereita, alapalloja, jousia (n.5 eteen, 1 taakse), kardaanin kumeja, jarrukilpiä, jarruosia lukemattomia, hihnankiristimen iskareita, pari alipainepumppua, pari pakoputken pätkää, ovenrajoitin, takaiskarit, kansiremontti, laturi, virtalukko, monitoimiviiksi, verhoiltu penkin istuinosa, taka-akselistoon erinäisiä osia, paljon pyöränsuuntauksia, etulokasuojat, tunkinreikien ympäriltä hitsattu sekä takavalon tiivisteen alta
Molemmat ovat olleet luotettavuudeltaan uskomattoman käyttövarmoja autoja. Ajo-ominaisuudet hyvinkin erilaisia monesta seikasta johtuen. Etuveto vs. takaveto, Japani vs. Saksa, diesel vs. bensiini, massa jne jne.
Tämän hetkisen tilanteen mukaan Mersua saa huoltojen suhteen jo harrastaa, Toyotalla riittää sen kuin vain ajaa. Häiritsee suunnattomasti jos Toyotaan tulee joku ns.vika (sellaiseen ei vaan ole tottunut), MB:n suhteen vain arvellaan että mitäs seuraavaksi.
Vertailun vuoksi tuo 200D on maksanut 248500mk, joten uutena eivät todellakaan olleet toisilleen vaihtoehtoina. Mitäs sitten, no eipä juuri mitään.
MB on ajettu lähes puolet enemmän, mutta Toyota ei esitä mitään lopun alun merkkejä, päinvastoin. Suurin syy kilometreihin on polttoaineen hinta. Olisi tuolla Carinallakin varmaan tahkottu jos se olisi ollut diesel. MB vakuuttaa: Perä ei pidä mitään ääntä 600t ajettuna, samoin 4-v. laatikko 560t (liekö 200D:n kone säästänyt voimalinjaa?). ABS:n kanssa ei mitään ongelmaa, ainoastaan joskus lumessa ajaessa valo syttynyt mutta sammunut sitten omineen). Etuiskareita ei kai vaihdettu koskaan (Jokohan olisi aika?).
Julistan kuitenkin Toyotan ehdottomasti hintalaatu-suhteeltaan paremmaksi autoksi.
Kiitos jos jaksoin lukea tämän tuuban loppuun asti...
Laitan kokonaista kahden auton otannan, mutta kai se omia kokemuksia on parempi kirjoittaa kun kuulopuheita.
Isäukko osti hyvänä autovuonna 1989 uuden 1,6-litraisen Toyota Carinan, kaasutinmoottorisen XL-varusteisen perusmallin. Listahintana näkyi olleen 106200 mk. Noo, uudella autolla ajeltiin todennäköisesti tyytyväisenä.
Vuonna -93 tuli tarvetta toiselle autolle ja Toyota meinattiin pitää "ykkösautona" ja etsittiin halvempaa. Joidenkin ihmeellisten tapahtumien kautta ilmestyi kuitenkin pihalle -90 mallinen 200D noin 150tkm ajettuna.
Nuo molemmat autot löytyvät vieläkin ja korjauskulut ja -historia ovatkin kovin erilaiset. Arvatkaa kumpi on selvinnyt pienemmillä kuluilla? Toyota ei ole jättänyt tielle kertaakaan, MB kerran. Tämäkin johtui vaan sellaisesta pikkuviasta kuin moottorivaurioista. Likimain 560tkm pyörähti mittariin kun öljypumpun ratas irtosi akselista. Ihan tarkkaan ei ole tapahtumat tiedossa, mutta öljypumpun sihti oli rikki ja joskus hajonneet alipainepumpun kuulat ilmeisesti hiipineet pumppuun jumittaen sen. Joku varmaan voi antaa tähän paremman/oikean selityksen?
Nyt Carinan mittarissa 310tkm ja MB 602tkm (jatkaa matkaansa 250D moottorin voimin).
Carinaan vaihdettua:
- iskunvaimentimet
- etujarrupalat
- takajarrukengät
- iskarin yläpään tukilaakeri
- laturin hiilisilta
- pakoputken kahta takimmaista osaa pari kertaa
HUOM -ei yhtään pyöränlaakeria, alapalloa tai raidetangon päätä, ei vetoakselin suojakumeja, ei vesipumppua, ei kytkintä, ei yhtään pyöränsuuntausta eikä ole ongelmaa pyöränkulmissa. En oikein itsekkään tajua kuinka tuo on voinut kestää, on ajettu kesättalvet ja kaikenmaailman sorapintaisia kinttupolkujakin pitkin.
Lisäksi toinen takapyöränkaari vaihdettu sekä kyljet maalattu. Viime vuonna pieni paikka helmaan.
Mersuun vaihdettua:
- pyöränlaakereita, alapalloja, jousia (n.5 eteen, 1 taakse), kardaanin kumeja, jarrukilpiä, jarruosia lukemattomia, hihnankiristimen iskareita, pari alipainepumppua, pari pakoputken pätkää, ovenrajoitin, takaiskarit, kansiremontti, laturi, virtalukko, monitoimiviiksi, verhoiltu penkin istuinosa, taka-akselistoon erinäisiä osia, paljon pyöränsuuntauksia, etulokasuojat, tunkinreikien ympäriltä hitsattu sekä takavalon tiivisteen alta
Molemmat ovat olleet luotettavuudeltaan uskomattoman käyttövarmoja autoja. Ajo-ominaisuudet hyvinkin erilaisia monesta seikasta johtuen. Etuveto vs. takaveto, Japani vs. Saksa, diesel vs. bensiini, massa jne jne.
Tämän hetkisen tilanteen mukaan Mersua saa huoltojen suhteen jo harrastaa, Toyotalla riittää sen kuin vain ajaa. Häiritsee suunnattomasti jos Toyotaan tulee joku ns.vika (sellaiseen ei vaan ole tottunut), MB:n suhteen vain arvellaan että mitäs seuraavaksi.
Vertailun vuoksi tuo 200D on maksanut 248500mk, joten uutena eivät todellakaan olleet toisilleen vaihtoehtoina. Mitäs sitten, no eipä juuri mitään.
MB on ajettu lähes puolet enemmän, mutta Toyota ei esitä mitään lopun alun merkkejä, päinvastoin. Suurin syy kilometreihin on polttoaineen hinta. Olisi tuolla Carinallakin varmaan tahkottu jos se olisi ollut diesel. MB vakuuttaa: Perä ei pidä mitään ääntä 600t ajettuna, samoin 4-v. laatikko 560t (liekö 200D:n kone säästänyt voimalinjaa?). ABS:n kanssa ei mitään ongelmaa, ainoastaan joskus lumessa ajaessa valo syttynyt mutta sammunut sitten omineen). Etuiskareita ei kai vaihdettu koskaan (Jokohan olisi aika?).
Julistan kuitenkin Toyotan ehdottomasti hintalaatu-suhteeltaan paremmaksi autoksi.
Kiitos jos jaksoin lukea tämän tuuban loppuun asti...
Tästä tuli toyota vs. Papin volvo;käytiin koeponnistamassa toyota avensis d4d 150-heppainen? versio.Autolla oli ajettu 10000km ja ehkäpä odotukset olivat liiankin korkealla sillä toyota oli ihmeen meluisa sisälle..renkaat jyrisi ja pientä suhinaa siellä täällä.Verrokkina toimikoon Papin 850 tdi joka oli huomattavasti hiljaisempi.Lisäksi toyota ei sisältä ollut erikoisen tilava joten hiukan jäi sellainen "jotain puuttui" fiilis-Moottori sen sijaan on mainio;vääntöä löytyy mutta vaihteisto paljastaa auton toyotaksi..klonks kuten 88 carinakin.. Mukana ollut ystäväni joka testasi männäviikolla myös tuon em. volvon ei lämmennyt toyotalle;jotain puuttuu jos kymmenen vuotta vanhempi volvo sytyttää enemmän kuin pakasta vedetty avensis..
Sain luettua koko topicin läpi ja tuolla on jossain Crownia kehuttu. Aihellisia ovat kehut, ensimmäinen Toyota-malli Suomessa, ainoa rungollinen henkilömalli. Tuo Arin auto tosiaan viimeistä tänne tuotua mallia, sääli. Idässä pykäävät täyttäpäätä vieläkin uusia eikä ole mikään kehno esitys sekään.
http://www.toyota.co.jp/jp/tech/new_car ... index.html
Myös vanhempaa koppaa saa taksiin.
Sitten Toyotalta hävisi iso malli vähäksi aikaa kunnes vuonna -90 tuli Celsior, siis Lexus LS400. Näyttää pöhöttyneeltä Corollalta, mutta onko se sitä? Ei varmasti, löytyy kasia ja jonkunlaista varustettakin. Sehän ei vielä pelasta mitään, mutta kyllähän ne sitä jonkun aikaa sorvasi eikä laatukaan ollut mitään "väyrystä". Onko kukaan tehnyt vertailua MB:hen mallista ja iästä riippumatta. Mitä tuo esim. tullessaan vastasi? Olisiko yltänyt jo pystylampun tasolle?
Jos vertailua suorittaisi vaikka suht samanikäisiin niin olisiko mitään saumoja? Suomessa melkoinen harvinaisuus, hinta mahtanut olla hirveä uutena. Hinta osunee jonkun ässämallin kanssa samoihin, saa valita vapaasti. Jenkeillehän noita(kin) meni kun siimaa, mutta nehän onkin maailman ty... öh työskenteleväistä kansaa.
http://www.toyota.co.jp/jp/tech/new_car ... index.html
Myös vanhempaa koppaa saa taksiin.
Sitten Toyotalta hävisi iso malli vähäksi aikaa kunnes vuonna -90 tuli Celsior, siis Lexus LS400. Näyttää pöhöttyneeltä Corollalta, mutta onko se sitä? Ei varmasti, löytyy kasia ja jonkunlaista varustettakin. Sehän ei vielä pelasta mitään, mutta kyllähän ne sitä jonkun aikaa sorvasi eikä laatukaan ollut mitään "väyrystä". Onko kukaan tehnyt vertailua MB:hen mallista ja iästä riippumatta. Mitä tuo esim. tullessaan vastasi? Olisiko yltänyt jo pystylampun tasolle?
Jos vertailua suorittaisi vaikka suht samanikäisiin niin olisiko mitään saumoja? Suomessa melkoinen harvinaisuus, hinta mahtanut olla hirveä uutena. Hinta osunee jonkun ässämallin kanssa samoihin, saa valita vapaasti. Jenkeillehän noita(kin) meni kun siimaa, mutta nehän onkin maailman ty... öh työskenteleväistä kansaa.
Kiitos kiitos.dealer kirjoitti:Tervetuloa Meselle, PK !