Jousien kummeista...
Jousien kummeista...
Kävinpäs pääkaupuntissa ja Biltemasta tarttui jousikumit matkaan.Myyjä oli tietävinään,että tieliikenteeseen tarkoitettuun ajoneuvoon EI SAA kummeja laittaa,TÄH?Ihan oli tajuissaankin..
Oon lukenu monet jousikumijutskat täälläkin(nyt en vain löytännä ensimmäistäkään),eikä kukkaan o sanonu ettei ois lailliset??
Eipä ne sieltä näy ku inssin silmiin,mutmut.Mitee lie,kertokaa ihmeessä!
Meinailin kokeilla auttaisko roiskeläppien kulumiseen mittää.Tosin,ei jousetkaan näyttäs paljon maksavan
Laitanko kumit ja pelekeen polliisia?
Oon lukenu monet jousikumijutskat täälläkin(nyt en vain löytännä ensimmäistäkään),eikä kukkaan o sanonu ettei ois lailliset??
Eipä ne sieltä näy ku inssin silmiin,mutmut.Mitee lie,kertokaa ihmeessä!
Meinailin kokeilla auttaisko roiskeläppien kulumiseen mittää.Tosin,ei jousetkaan näyttäs paljon maksavan
Laitanko kumit ja pelekeen polliisia?
Tuota noin...
Jousien yläpäässä on kumit, joilla hienosäädetään auton korkeutta. Biltemassa vissiin myydään kumeja, jotka viritellään jousien väliin. Tämmöset jousiin asennettavat härpäkkeet taitavat olla laillisuuden rajamailla.
Nuo jousien yläpäässä olevat kumit ovat taasen auton "original tilbehör", eli niistä ei inssi pääse kommentoimaan.
Näin tämän ymmärsin.
Jousien yläpäässä on kumit, joilla hienosäädetään auton korkeutta. Biltemassa vissiin myydään kumeja, jotka viritellään jousien väliin. Tämmöset jousiin asennettavat härpäkkeet taitavat olla laillisuuden rajamailla.
Nuo jousien yläpäässä olevat kumit ovat taasen auton "original tilbehör", eli niistä ei inssi pääse kommentoimaan.
Näin tämän ymmärsin.
Viimeksi muokannut Pappi, 13.11.2007 9:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jahhah,eipä ollukka ihaa helppo nakki...Mukavaa,ko on porukkata paikalla näin aamusta.
Tietoa kun on,niin sanokeepa suoraan,mikkä laitan,PLIIZ.
Kuukauven vanha merssumies,tietoa ei senttiäkään liikaa.W124/E300d-vm 91 on merssu.Renkaan/lokarinväli ei NÄYTÄ mitenkää matalalta,joku vaan krahnasoo heitoissa kuskin puolella?
EDIT: millees nuita orikinellejä säädetään?Is it passipul?
Tietoa kun on,niin sanokeepa suoraan,mikkä laitan,PLIIZ.
Kuukauven vanha merssumies,tietoa ei senttiäkään liikaa.W124/E300d-vm 91 on merssu.Renkaan/lokarinväli ei NÄYTÄ mitenkää matalalta,joku vaan krahnasoo heitoissa kuskin puolella?
EDIT: millees nuita orikinellejä säädetään?Is it passipul?
Harju. KL:n sivuilta ei löytynyt taakse kuin kolomoset...
3011 Takajousen säätökumi 3 18mm -12/95 Hinta: 3,50 EUR.
Arapaho? Ootellaan nyt että myös kokeneemmat mersumiehet herää ja huomaa sun ongelman. Taitaa mennä jousien puristeluksi, mutta leluvehkeillä älä lähe kokeilemaan. Liian moni hyvä mersumies on saanut kannat moosesta kohti kun jousipuristimet on pettäneet.
Kysymykseen, jotta mimmoset kumit laitat ei taida olla suoraa vastausta. Nämä kun on vähän semmosia henkimaaliman juttuja, ainakin minusta.
Etupäätähän sulla nyt ahistaa?
3011 Takajousen säätökumi 3 18mm -12/95 Hinta: 3,50 EUR.
Arapaho? Ootellaan nyt että myös kokeneemmat mersumiehet herää ja huomaa sun ongelman. Taitaa mennä jousien puristeluksi, mutta leluvehkeillä älä lähe kokeilemaan. Liian moni hyvä mersumies on saanut kannat moosesta kohti kun jousipuristimet on pettäneet.
Kysymykseen, jotta mimmoset kumit laitat ei taida olla suoraa vastausta. Nämä kun on vähän semmosia henkimaaliman juttuja, ainakin minusta.
Etupäätähän sulla nyt ahistaa?
Juu en tasan mee roplaamaan!Nokka muutenki naamaa vasten,ni ei o tarvetta lyhentää.Edestä ahistaa juu eniten.Eikai takajouset sen paremmassa kunnossa ole,veikkaanpa että n originaalit.Kurkkasin alle niin jousenvarvit on aika lähellä toisiaan.Miten lienee,kannattasko vaihtaa jouset eikä antaa tekohappea?Hommalla ei o hirmu kiirettä,mutta jotain tarttis tehä.
Edittiä:Mie kun en ala modaamaan sen kummemmin enää tässä iässä.Tiet aikas huonot näillä saloilla,jouset tarttis olla tikissä.
Edittiä:Mie kun en ala modaamaan sen kummemmin enää tässä iässä.Tiet aikas huonot näillä saloilla,jouset tarttis olla tikissä.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
ilman muuta kaikki uudet jouset kannattaa laittaa,ei kannata laitella mitään kumeja jousen väliinArapaho kirjoitti:Juu en tasan mee roplaamaan!Nokka muutenki naamaa vasten,ni ei o tarvetta lyhentää.Edestä ahistaa juu eniten.Eikai takajouset sen paremmassa kunnossa ole,veikkaanpa että n originaalit.Kurkkasin alle niin jousenvarvit on aika lähellä toisiaan.Miten lienee,kannattasko vaihtaa jouset eikä antaa tekohappea?Hommalla ei o hirmu kiirettä,mutta jotain tarttis tehä.
Edittiä:Mie kun en ala modaamaan sen kummemmin enää tässä iässä.Tiet aikas huonot näillä saloilla,jouset tarttis olla tikissä.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 02.9.2007 23:53
- Paikkakunta: Helsinki
No täähän kyllä rupes kiinnostaa....
Sori vaan, että sotken aihetta mutta, mutta
Hiljattain vaihtu pamput & vieterit ja näyttäs menevän niin että kuormattuna tuppaa vähän keulimaan.
Yhtään alemmaksi en rakkinetta enää halua, joten gummihommiksi menee.
Nyt on 3 kumit takana ja kiinnostas kyllä kovasti löytyykö noita vielä se "4"
Sori vaan, että sotken aihetta mutta, mutta
Hiljattain vaihtu pamput & vieterit ja näyttäs menevän niin että kuormattuna tuppaa vähän keulimaan.
Yhtään alemmaksi en rakkinetta enää halua, joten gummihommiksi menee.
Nyt on 3 kumit takana ja kiinnostas kyllä kovasti löytyykö noita vielä se "4"
sen oon huomannu että tarvike jouset tuntuu olevan paksumpaa kierrettä mitä orkkis.Ja vielä huomattavasti vähempi rinkiäkin.
Yleensä jos keula makaa sieltä on vieterit poikki...Kaikki jouset on meikäläisellä ollu enemmän tai vähemmän poikki.Tosin nyt kaikki on ehjät kun ne on uusiin vaihdettu.
Mä ainakin säädin kummiilla matalemmaksi autoa.Ykkösen kumeilla keula laski kyllä aika paljon kun ennen oli neloset.Taakse laitoin kans ykköset,mutta bilsteinit kompensoi kyllä perän laskun nollaan...en oikein uskonu että iskarit nostais autoa,mutta niin vaan kävi....
Yleensä jos keula makaa sieltä on vieterit poikki...Kaikki jouset on meikäläisellä ollu enemmän tai vähemmän poikki.Tosin nyt kaikki on ehjät kun ne on uusiin vaihdettu.
Mä ainakin säädin kummiilla matalemmaksi autoa.Ykkösen kumeilla keula laski kyllä aika paljon kun ennen oli neloset.Taakse laitoin kans ykköset,mutta bilsteinit kompensoi kyllä perän laskun nollaan...en oikein uskonu että iskarit nostais autoa,mutta niin vaan kävi....
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Tuota..vanteet on Mersun omat alut je ed.omistajan mukaan oli alla kun haki saksasta.lokasuojan/renkaan väli noin 3 senttiä tasasella.Iskarit kuivat ja toimivat.lokarin sisäpuolella ei ole raapasujälkiä...eli ei kait jää ku veltto jousi vaihtehdoksi??Heitän kuvan kohaa päivä valkenee.
EDIT: kävin kassomassa,niin sihen läpän/lokarin väliinhän se repii.Tehny pienen reiänkin lokariin..Oiskoon lokarin kiinnitys pettänyt,vai?Pimiää vielä niin en kassonu tarkemmin.JOS löytyy vinkki korjaukseen niin otan kumartaen vastaan!Renkaat 195x65x15
EDIT: kävin kassomassa,niin sihen läpän/lokarin väliinhän se repii.Tehny pienen reiänkin lokariin..Oiskoon lokarin kiinnitys pettänyt,vai?Pimiää vielä niin en kassonu tarkemmin.JOS löytyy vinkki korjaukseen niin otan kumartaen vastaan!Renkaat 195x65x15
Tuo sana huomaamattomasti kismittää huomattavasti..umhmillä hitolla sinne kurkkii?Ei ole tuttavapiirissä edes hammaslääkäriä,jolta vois lainata pikkupeiliä.Lokari on kiinni kunnolla,ei poikkea muista.
Vanteesta löytyy:TEKNOCAST 7Jx15H2-OFF KBA 41766
Kun saan kameran ladattua,laitan kuvaa onkhelmasta.Jotenki en usko että vanteet ois syynä,noilla kun ed.omistaja oli ajellu yli 3 vuotta ja on pikkumaisen tarkka kaikille ylim.äänille.(samaa vikaa miussaki,muuten)Kait apparin puolella ois sama kiusa,jos ois liian leveät vanteet?
Kerranki hyvä ja hiljainen auto ja joku kitisee vaikka kojelaudassa,niin tuntuu että puran koko keksinnön vian löytämiseksi...hulluuttako?
Vanteesta löytyy:TEKNOCAST 7Jx15H2-OFF KBA 41766
Kun saan kameran ladattua,laitan kuvaa onkhelmasta.Jotenki en usko että vanteet ois syynä,noilla kun ed.omistaja oli ajellu yli 3 vuotta ja on pikkumaisen tarkka kaikille ylim.äänille.(samaa vikaa miussaki,muuten)Kait apparin puolella ois sama kiusa,jos ois liian leveät vanteet?
Kerranki hyvä ja hiljainen auto ja joku kitisee vaikka kojelaudassa,niin tuntuu että puran koko keksinnön vian löytämiseksi...hulluuttako?
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Ootko muuten mitannu, miten paljon taaempana tämä raapiva rengas on?
Näkyy olevan mersuissa jonkin verran sitä ilmiötä, että etuset on eri kohdilla pyörän aukkoa. Omassa valioyksilössa apukuskin puoleinen pyörä silmämääräisesti katsottuna ehkä 10-15mm taempana kuin kuskin puoleinen pyörä.
Ominaisuus ei tuntuisi vaikuttavan millään lailla ajettavuuteen. (se on muutenkin niin helvetin surkee...)
Näkyy olevan mersuissa jonkin verran sitä ilmiötä, että etuset on eri kohdilla pyörän aukkoa. Omassa valioyksilössa apukuskin puoleinen pyörä silmämääräisesti katsottuna ehkä 10-15mm taempana kuin kuskin puoleinen pyörä.
Ominaisuus ei tuntuisi vaikuttavan millään lailla ajettavuuteen. (se on muutenkin niin helvetin surkee...)
Edelleen olen sitä mieltä että vanteesi levittävät. Katsoin kuvat.
Vanne on 7-tuumainen, et- luku tulisi olla joku 4:llä alkava ettei raavi talvirenkailla sisälokariin. Nuo sisälokarit ovat jälkiasenteiset suomalaista mallia, joka tekee hommasta aika kriittisen. Itselläni on samanlaiset paikallaan ja ajelen talviajan suosiolla alkuperäisillä peltivanteilla.
Ei raavi, helpoin ratkaisu.
Vanne on 7-tuumainen, et- luku tulisi olla joku 4:llä alkava ettei raavi talvirenkailla sisälokariin. Nuo sisälokarit ovat jälkiasenteiset suomalaista mallia, joka tekee hommasta aika kriittisen. Itselläni on samanlaiset paikallaan ja ajelen talviajan suosiolla alkuperäisillä peltivanteilla.
Ei raavi, helpoin ratkaisu.
Niin...koitin muistella,että olisko ollu kesäkiekoilla sama onkhelma.Alut on niilläkin, kokomerkintä on 6½Jx15H2,Nokian hakka i3 195x65x15.Jouset on kyllä selkeästi matalat ihan ammattilaisenkin mukaan.. Entäpäs,jos nappaan lokarit hitoille?Tiet on talvikeleillä suolaamattomat,joskus harvoin on hiekoitettu.Oli aika,eikä niin kaukanakaan kun lokareita ei ollut ja hyvin autot kesti.Vnteet ku on hyvännäköiset..
Jokin ratkaisu on tarpeen,sattuu lompakon kohtaan jokainen raapaisu.
Pääseekö uusi jäsen jousipuristin rinkiin?Täälläpäin ei tunnu puristimia olevan...tosin mersuja on alkanut pyörimään Pogostalla kuin ladoja 70-luvulla.
Kiitän ja kumarran nopeista vastauksistanne!
Jokin ratkaisu on tarpeen,sattuu lompakon kohtaan jokainen raapaisu.
Pääseekö uusi jäsen jousipuristin rinkiin?Täälläpäin ei tunnu puristimia olevan...tosin mersuja on alkanut pyörimään Pogostalla kuin ladoja 70-luvulla.
Kiitän ja kumarran nopeista vastauksistanne!
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Nonniin,jousethan siellä oliu kuoleentuneet.Kiitos kaikille vastaajille!Kolahtelunkin syy selkis..oli kallistuksen vakaajan tanko kulunut??Noh,senpä sitten paikallinen meseseppä korjas ja kolina loppui.Ihmetteli tosin,miksi tanko oli kulunut?Ei kuulemma sitä tee helposti...Anyway,nyt mese pelittää jälleen kympillä.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<