Syöttöpumpun vuoto

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Syöttöpumpun vuoto

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

602 on nyt viimeisen 5 kylmäkäynnistyksen aikana lähtenyt vajaalla käyntiin. Parin pyörähdyksen jälkeen loputkin sylinterit tulee mukaan. Yksi suutin on hieman märkä, mutta olettaisin sen johtuvan ylivuotoletkusta. Pumpun päällinen on myös aivan märkä diiselistä ja pysähdyttäessä koppiin tulee diiselin tuoksua. Tippoja tulee maahan asti jos käy tutkimassa märällä asfaltilla auton jälkiä.

Onko nyt kyseessä suihkuputkien lähdöissä olevat o-renkaat? Pumppu on ollut käyttämättömänä määrittelemättömän ajan.

Minkäkokoiset rinkulat tuolla on ja saako niitä joka etolasta? Entäs uskaltaako niitä alkaa itse vaihtamaan, jos merkkaa palikan asennon ennen purkua.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Nyt on o-renkaat vaihdettu paineventtiileihin. Vuoto loppui ja auto lähtee taas normaalisti käyntiin. Kiitokset pp-pasille puhelinkonsultoinnista.

Ensimmäisellä kerralla kävi perinteiset, eli kone jäi rynkyttämään tyhjäkäynnillä. Kun vika oli paikallistettu ykköspyttyyn niin pumpusta ykkösen venttiili uudestaan auki ja putsauksen jälkeen takaisin. Nyt käy tyhjäkäyntiäkin normaalisti.

Remontin hinta 5x0.20e=1e
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mjaahas,

Itelläkin hieman rytkäyttellöö tuo OM602:n kun kylmästä rykäsöö tulille. Ei kuitenkaan vuoda ulospäin mutta vahva mututuntuma kertoo että vaivana on ilmavaivoja.

Olikos siis paha rasti vaihtaa nuo O-renkaat, tartteeko siihen erikoisavainta jotta saa pumpun päältä ne "tötsät" auki.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Ootko kokkeillu hehkuttaa kahesti?

Nimittäin itellä tuo katiska om602:lla rykii kans jos kylmänä hehkuttaa kerran.

Uudet hehkut on ja syöttöpumpulla ajettu parikolmetuhattakilometriä sitten mynämäellä käynnin. :shock: Kahesti kun hehkuttaa niin ei mitään häikkää, joten en ole asian antanu vaivata mieltä :D :roll: :wink:
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Jos ei vuotoa näy ulospäin niin veikkailisin myös, että joku hehku siellä vetelee viimeisiään. Mulla tuo käynnistymättömyys äityi lopulta sellaiseksi että sai sahata 2 akkua tyhjäksi ennenkuin pumppu ilmasi taas itsensä.


Itse operaatio ei ole kovin kummoinen kun rauhassa tekee. Paineilmaa olisi hyvä olla saatavilla, että voi puhallella paikat ihan puhtaaksi. Venttiilit lähtee aukeamaan kun hieman naputtelee vasaralla ja tuurnalla lukituslevyjä.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

K.puska kirjoitti:Ootko kokkeillu hehkuttaa kahesti?

Nimittäin itellä tuo katiska om602:lla rykii kans jos kylmänä hehkuttaa kerran.

Uudet hehkut on ..... , joten en ole asian antanu vaivata mieltä
Oon mie kahistekkii hehkuttanna , mutta ei se vaikuta.ja uuvvet hehkut ja suuttimet renmpattu 12t sit, eikä vuotoa pumpussa päällepäin,mutta minkälaine O-renngas shouw se sit on, kyl työkalui ja paineilmaa ja intoa piisaa :lol:
Ompa "O-renkaitakin" mutta laatua "MITÄLIE" Wurttia tai jotai :roll:
Kyll kliinisen puhtaast saan tehtyy,ja pesen konehen ennenku alotan.
Mie en oo ikinä noihin diesel laitteisii uskaltanna kajota, mutta jos sais kotikonstein ni voisha tuota yrittää, Oisha se pal mukavampi jos rytkyttämättä lähtis, se on muutamakymmene kertaa nyt tehny.
Ja työntää sinistä savuu jonki verra ennenku käynti tasaantuu kaikille sylintereille, sitten käy nätisti.
VALMET 5oo -69
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Operaatiossa ei ole sen ihmeellisempaa kun pyörittele venttiilit auki, vaihtaa o-renkaan ja pyörittelee venttiilin takaisin.

Kuva
Kuva lainattu toiselta foorumilta.

Tuo jousi on venttiilin alla ja se pitäisi saada samaan paikkaan takaisin.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”