Chrysler Grand Voyager, kilvissä vihdoin
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Pitää alkaa varailemaan lentolippuja Belgia/Luxenburg linjalle perjantaiksi ja lainata broidin autoa, jotta pääsee tarkemmin tutkimaan Belgiassa olevia kohtuuhintaan noita -99 mallisia 100t km ajettuja Vojagereita. Ovat vieläpä kaikilla varusteilla...
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
Muista sitten tarkistaa, miten auto on saapunut EU-alueelle. Jos se on valmistettu EU:ssa, huolta ei ole. Jos se on tullut virallista maahantuontikanavaa, huolta ei ole. Huolta ei ole myöskään, jos se on tullut muuttoautona. Mutta silloin kannattaa olla varuillaan, jos se on tuotu jälkituontina.adenauer300 kirjoitti:...tarkemmin tutkimaan Belgiassa olevia kohtuuhintaan noita -99 mallisia 100t km ajettuja Vojagereita. Ovat vieläpä kaikilla varusteilla...
Eli tarkkaanottaen kannattaa varmistaa, että autolle on suomalaisen katsastusviranomaisen noteeraaman instanssin myöntämä vaatimustenmukaisuustodistus olemassa. Muuten voi yli-innokkaan katsastajan edessä homma pompata. Ja ymmärtääkseni se voi pompata myös jälkikäteenkin - niin oikeusmurhalta kuin se kuulostaakin.
Varoittelen tätä siksi, että joistain noista Benelux-maista sai muistaakseni vaatimustenmukaisuustodistuksia, jotka eivät ole automaattisesti täysin päteviä Suomessa. Voi olla että tietoni on vanhentunutta, mutta parempi varoittaa kuin jossitella jälkikäteen.
AKE:sta varamasti osaavat varmistaa tämän, niin ei tarvitse olla eerola:n Mese.fi-spekulointien varassa.
-T
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
No hommahan meni sitten täydellisesti puihin. Nuorimmainen ( ikää 2kk) keksi sitten hankkia jonkin tuntemattoman viiruksen ja vietti pe-ma välisen ajan Jorvissa, letkuissa. Onneksi nyt on kaikki taas kunnossa ja poika huutaa makkarissa tuttuun tapaan. Ainoa mikä asiassa todella pelotti, oli se että sairasta poikaa hoidettiin Jorvissa, joka on tunnettu ennemminkin epäonnistumisista kuin onnistumisista, siis sairaanhoidon osalta.
No tänään nakitin Ruotsissa olevat sukulaiset tarkistamaan 4 Grand Voyageria ja katsotaan kuinka tässä nyt pojan käy. Tarviiko tässä ensiviikolla lähteä risteilemään perheen kanssa ja tuoda tuliaisina yksi kulkuväline.
No tänään nakitin Ruotsissa olevat sukulaiset tarkistamaan 4 Grand Voyageria ja katsotaan kuinka tässä nyt pojan käy. Tarviiko tässä ensiviikolla lähteä risteilemään perheen kanssa ja tuoda tuliaisina yksi kulkuväline.
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Mutta tuohan on toisaalta ihan hyvä merkki, jos sellaisen asenteen ottaa. Nimittäin se että noin nopeasti myyvän hyviä löytyy tarkoittaa, että markkinoilla on helmiäkin! Nyt vain pitää odottaa, että löytyy se helmi, jonka luona itse on nopeinpana.adenauer300 kirjoitti:Eka ja vähiten ajettu meni heti nenän edestä, ei kerennyt edes sanoa hep, joten etsintä jatkuu...
-T
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Nyt on Grand Voyager ostettu, ei tosin Belgiasta, vaan Ruotsista.
Loppuviikosta on tarkoitus kotiuttaa auto Suomeen.
Auto on 1999 mallinen 3,3 LE, ajettu hieman yli 115tkm. On nahkat, luistonestot ja kaksiosainen ilmastointi ym. Kaikki huollot tehty valtuutetussa huollossa, myöskin tehtaan recalit.
Säilytetty aina tallissa ja ei kolaroitu ( ainakaan Chryslerin mukaan).
Mukava katsoa mitkä on todelliset kulut "lähituonti" autoissa.
Pitää nyt laittaa kaikki kulut muistiin, jos vaikka sais sen kilpiin kokonaiskulujen ollessa alle 10t€. Riippuu paljon verottajasta
Loppuviikosta on tarkoitus kotiuttaa auto Suomeen.
Auto on 1999 mallinen 3,3 LE, ajettu hieman yli 115tkm. On nahkat, luistonestot ja kaksiosainen ilmastointi ym. Kaikki huollot tehty valtuutetussa huollossa, myöskin tehtaan recalit.
Säilytetty aina tallissa ja ei kolaroitu ( ainakaan Chryslerin mukaan).
Mukava katsoa mitkä on todelliset kulut "lähituonti" autoissa.
Pitää nyt laittaa kaikki kulut muistiin, jos vaikka sais sen kilpiin kokonaiskulujen ollessa alle 10t€. Riippuu paljon verottajasta
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
1999 ja 2000 mallissa vero on 2500 - 4500€ kilometreistä ja varusteista riippuen, joten hyvä mahdollisuus on päästä alle 10t€ rajan
HVM kirjoitti:Eli onko noihin jopa minulla köyhälläkin varaa? Hmm...adenauer300 kirjoitti:kokonaiskulujen ollessa alle 10t€. Riippuu paljon verottajasta
Tämä asetti asenteen uuteen valoon.
Akalla on farmari-kuume, tai se on ollut päällä jo...jo..jojo...
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Do dii, nyt on vojakkeri pihassa ja tänään tehty autovero ilmoitus Aikaa haku matkassa meni 27 tuntia. Kokonaiskulut on 203,50, sisältäen bensat ja kaikki muut kulut Sweamamman luota kotipihalle saakka. Ensiviikolla katsastus ja sitten odotellaan Tullin raakaa veropäätöstä.
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
en ihan lukenut joka viestiä, mutta lasaretissa maatessani naapurin punkassa maannut mies oli lähössä Belgiaan ostamaan sellaista voijjageria joka toimisi osittain maakaasulla, noita saa kuulemma "puoli-ilmaiseksi". Alle 20 egee ikää autolla 3-5 vuotta kaikilla rehuilla. Perusteluna ostolle että espoossakin on kuulemma jossakin maakaasuasema, 0.59centtiä kilo, tankiin mahtuu 70 kiloo.adenauer300 kirjoitti:Nyt on Grand Voyager ostettu, ei tosin Belgiasta, vaan Ruotsista. :
Onnea vaan uuden auton ostosta!!!
ps minkäs värin toi voijjageri on, asun alueella niin vois nostaa lapasta
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Ettei kyseessä ollut kuitenkin nestekaasu?Håkke kirjoitti:en ihan lukenut joka viestiä, mutta lasaretissa maatessani naapurin punkassa maannut mies oli lähössä Belgiaan ostamaan sellaista voijjageria joka toimisi osittain maakaasulla, noita saa kuulemma "puoli-ilmaiseksi". Alle 20 egee ikää autolla 3-5 vuotta kaikilla rehuilla. Perusteluna ostolle että espoossakin on kuulemma jossakin maakaasuasema, 0.59centtiä kilo, tankiin mahtuu 70 kiloo.
No jokatapauksessa korotettu dieselvero (sikatörkeen hintanen) lätkästään päälle. Ainoastaan mikäli maakaasukäyttöinen auto täyttää nykyään uusille autoille voimassa olevat päästönormit (Euro4?) niin saa ajella bensiiniauton käyttömaksuilla. Tuolla säännöllähän on tietysti estetty tehokkaasti käytössä olevien vanhempien autojen muuttaminen verottomalla polttoaineella toimivaksi. Kyllä valtio pitää huolen että saa omansa...
I drive an Opel. What's your excuse?
ei kun maakaasuMelitos kirjoitti:
Ettei kyseessä ollut kuitenkin nestekaasu?
Ainoastaan mikäli maakaasukäyttöinen auto täyttää nykyään uusille autoille voimassa olevat päästönormit (Euro4?) niin saa ajella bensiiniauton käyttömaksuilla.
esim tällänen
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Tänään katsastettiin Vojakkeri paikallisella ?1-katsastus asemalla päätähuimaavaan 149€ hintaan ( 10 minuttia kaikkinensa).
Vikalista päätä huimaava: Katkennut renkaan pultti vasemmassa etuakselissa, korjauskehotus tuli, ei tarvitse jälkitarkastusta.
Nyt on tuontikuluja kertynyt yhteensä 375,00€ edestä, kun lasketaan mukaan myös rekisterikilpien lähettäminen Vägverkettiin ja tietullin maksaminen Tukholmassa.
Perjantaina kävin Tullissa tekemässä autoveroilmoituksen ja lopputulos oli että Tullimiehen 2 minuutin tarkistuksen jälkeen hän hyväksyi auton käsittelyyn "huonokuntoisena" . Syynä puskureiden kulmissa olevat pinta naarmut ja yksi pieni kolhun poikanen kyljessä ( parkkihalli vahinkoja ilmiselvästi ). Nyt vain odotettaan " huonokuntoisen" auton veropäätöstä.
"Håkke" Auto on metalllin hohto vihreä.....
Vikalista päätä huimaava: Katkennut renkaan pultti vasemmassa etuakselissa, korjauskehotus tuli, ei tarvitse jälkitarkastusta.
Nyt on tuontikuluja kertynyt yhteensä 375,00€ edestä, kun lasketaan mukaan myös rekisterikilpien lähettäminen Vägverkettiin ja tietullin maksaminen Tukholmassa.
Perjantaina kävin Tullissa tekemässä autoveroilmoituksen ja lopputulos oli että Tullimiehen 2 minuutin tarkistuksen jälkeen hän hyväksyi auton käsittelyyn "huonokuntoisena" . Syynä puskureiden kulmissa olevat pinta naarmut ja yksi pieni kolhun poikanen kyljessä ( parkkihalli vahinkoja ilmiselvästi ). Nyt vain odotettaan " huonokuntoisen" auton veropäätöstä.
"Håkke" Auto on metalllin hohto vihreä.....
Viimeksi muokannut adenauer300, 05.10.2007 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
Niin siis kaikki R:thän on 4-maticceja. Joskus listasinkin että kunnon mersussa löytyy ainakin kolme maticcia:dry kirjoitti:No mites ois R
Kahtelin tuossa kirjastossa käydessä ku viereisessä parkkiruudussa oli sellanen, ja vielä Matikki
4-Matic
Airmatic
Jatimatic
-Fantasos-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Noniin. Tulipahan ajaeltua n.750 km Grand Voyager CRD AUT. Siis dieseli ja automaatti, noiden teknisistä tiedoista en tiedä mitään.
Seuraavia havaintoja: Kuormana oli 6 täysikasvuista. Matkustajat pitivät yleisesti kyytiä mukavana mutta matkustamon penkkien mataluutta moitittiin. Samoin talvirenkaiden (Nokia HKPL5) rallatus sai mainintoja. Jousitus on suoraan ajettaessa ok mutta kaistanvaihdoissa ja suuremmissa heitoissa ilmenee epämääräistä heijaamista. Auto oli "uusi" joten kulumisesta nuo ominaisuudet eivat johtuneen.
Kulutus oli n. 9 l/100km ja ajo oli pelkästään maantieajoa. kulkupuolta moottori tarjoaa hieman vähemmän kuin vanha 200cdi väyrynynen. Tosin kovalla polkemisella pääsee kohtuu jouhevasti etenemään mutta kulutuksessa se sitten näkyy. Maantienopeuksissa automaattilaatikko pitää kierrokset n.2500rpm tienoilla ja tämä kertoo eittämättä moottorin niukahkoista voimavaroista ja samalla korkeat kierrokset nostavat kulutusta.
Automaatti toimii muuten mukavasti mutta joillakin nopeuksilla kick-down huitaisee kierrokset suoraan punarajalle (4000rpm) ja meno hyytyy samantien ennenkuin laatikko jälleen vaihtaa isommale. Tämä muodostuu ongelmaksi joissakin ohitustilanteissa ja auto kiihtyykin paremmin kun kaasua tarjoilee siten että kick-downia ei tapahdu.
Muutamia huomioita korista ja varusteista: Mittaristo on muuten asiallinen mutta digitaalinäytöt muistuttavat jotakin isoisän aikaista taskulaskinta. Ulkolämpötilan mittaria ei autosta löytynyt, sitä olisi kaivannut erityisesti kun keli oli lähellä nollaa. Lisäksi harmilliseksi puuteeksi pitää mainita ratin painikkeiden puuttuvat valaisimet. Ratissa olevilla nappuloilla ohjaillaan cruisecontrollia ja pimeässä autossa nappuloiden painelemisen seurausta voi vain odotella ja seurata nopeusmittarista että mitä tapahtuu.
Ajovalot olivat jotakuinkin kelvottomat. Lähivaloilla pärjää jotenkuten mutta kun pitkät kytkee päälle tuntuu että valoissa ei tapahdu juuri mitään muutosta. Auto kaipaa ehdottomasti lisäpitkiä.
Siinäpäs ne mieleen jääneet. Jos kuvauksesta tuli sellainen mieli että autolla ei tee mitään, niin se ei pidä paikkaansa. Olen ajanut muitakin tila-autoja ja tämä on tähän mennessä paras.
Seuraavia havaintoja: Kuormana oli 6 täysikasvuista. Matkustajat pitivät yleisesti kyytiä mukavana mutta matkustamon penkkien mataluutta moitittiin. Samoin talvirenkaiden (Nokia HKPL5) rallatus sai mainintoja. Jousitus on suoraan ajettaessa ok mutta kaistanvaihdoissa ja suuremmissa heitoissa ilmenee epämääräistä heijaamista. Auto oli "uusi" joten kulumisesta nuo ominaisuudet eivat johtuneen.
Kulutus oli n. 9 l/100km ja ajo oli pelkästään maantieajoa. kulkupuolta moottori tarjoaa hieman vähemmän kuin vanha 200cdi väyrynynen. Tosin kovalla polkemisella pääsee kohtuu jouhevasti etenemään mutta kulutuksessa se sitten näkyy. Maantienopeuksissa automaattilaatikko pitää kierrokset n.2500rpm tienoilla ja tämä kertoo eittämättä moottorin niukahkoista voimavaroista ja samalla korkeat kierrokset nostavat kulutusta.
Automaatti toimii muuten mukavasti mutta joillakin nopeuksilla kick-down huitaisee kierrokset suoraan punarajalle (4000rpm) ja meno hyytyy samantien ennenkuin laatikko jälleen vaihtaa isommale. Tämä muodostuu ongelmaksi joissakin ohitustilanteissa ja auto kiihtyykin paremmin kun kaasua tarjoilee siten että kick-downia ei tapahdu.
Muutamia huomioita korista ja varusteista: Mittaristo on muuten asiallinen mutta digitaalinäytöt muistuttavat jotakin isoisän aikaista taskulaskinta. Ulkolämpötilan mittaria ei autosta löytynyt, sitä olisi kaivannut erityisesti kun keli oli lähellä nollaa. Lisäksi harmilliseksi puuteeksi pitää mainita ratin painikkeiden puuttuvat valaisimet. Ratissa olevilla nappuloilla ohjaillaan cruisecontrollia ja pimeässä autossa nappuloiden painelemisen seurausta voi vain odotella ja seurata nopeusmittarista että mitä tapahtuu.
Ajovalot olivat jotakuinkin kelvottomat. Lähivaloilla pärjää jotenkuten mutta kun pitkät kytkee päälle tuntuu että valoissa ei tapahdu juuri mitään muutosta. Auto kaipaa ehdottomasti lisäpitkiä.
Siinäpäs ne mieleen jääneet. Jos kuvauksesta tuli sellainen mieli että autolla ei tee mitään, niin se ei pidä paikkaansa. Olen ajanut muitakin tila-autoja ja tämä on tähän mennessä paras.
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Tänään tulli lähestyi ystävällisesti Itellan ( ex Posti ) myötämielisellä avustuksella ja ilmoitti 5. viikossa arvioineensa Voyagerin tullaus arvon ja sitä myötä autoveron ja sille arvonlisäveron 22%.
Kokonaiskuluissa päästiin alle tavoitteena olleen 10T€ rajan selvästi, kun yhteen lasketuksi hinnaksi tuli muutaman sentin alle 9215€. Kohtuullinen hinta, kun ei tarvinnut ostaa esim talvirenkaita jotka tulivat nyt auton mukana.
Uuden autoverolain mukainen summa olisi noin 2300€ korkeampi.
Nettiautossa on eräs firma nostanut Voyager kotteronsa hintaa jo +2000€ ja mainostaa hinnan olevan "uuden autrovero lain mukainen"
Kokonaiskuluissa päästiin alle tavoitteena olleen 10T€ rajan selvästi, kun yhteen lasketuksi hinnaksi tuli muutaman sentin alle 9215€. Kohtuullinen hinta, kun ei tarvinnut ostaa esim talvirenkaita jotka tulivat nyt auton mukana.
Uuden autoverolain mukainen summa olisi noin 2300€ korkeampi.
Nettiautossa on eräs firma nostanut Voyager kotteronsa hintaa jo +2000€ ja mainostaa hinnan olevan "uuden autrovero lain mukainen"
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
Ei taida olla kaikki ärrät nelivetoja. Ainakin mercedes-benz.fi sivulla on 350 ja 350 4-matic erikseen...fantasos kirjoitti:Niin siis kaikki R:thän on 4-maticceja. Joskus listasinkin että kunnon mersussa löytyy ainakin kolme maticcia:dry kirjoitti:No mites ois R
Kahtelin tuossa kirjastossa käydessä ku viereisessä parkkiruudussa oli sellanen, ja vielä Matikki
4-Matic
Airmatic
Jatimatic
-Fantasos-
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Alkaa olla Tullin toiminta surkuhupaisaa......
Tarkemmin auton veropäätöstä tutkittunani huomasin, että Tulli oli käyttänyt verrokkina kesällä myytyjä 3,8 Litraisia neliveto Grand Voyagereja ja kuitenkin samanlaisiakin olisi verrokiksi ollut tarjolla useita ja selvästi edullisemmin.
Veropäätöksen tehnyt naisihminen ( eikä hänen esimiehensä ottanut kantaa asiaan ) ei suostunut korjaamaan päätöstään, ennen eräpäivää, joten ensi viikonloppuna alan väsäämään autoverovalitusta. Samalla
täytyy kysellä miksi veropäätöksen mukana tulleessa Mahti-järjestelmän "pöytäkirjassa " on 20% enemmän myynnissä olevia samanikäisiä autoja, kuin lisäselvityksenä tulleessa listauksessa.
Maksoin tänään eräpäivänä veron ja suuntasin auton kohti katsastuskonttoria tarkoituksena saada rekisterikilvet autoon mukana tarvittavat asiapaperit ja kuitti maksun suorituksesta.
Ja taas uusi ei niinkään mukava yllätys Tullilta:
Autoa ei saanut rekisteröityä, koska veron maksusuoritusta ei näkynyt Tullin järjestelmässä katsastuskonttorilla ja kuulemma ohjeiden mukaan kuitti ei kelpaa todisteeksi asiasta.
Eli nyt ajetaan rekisteröimättömällä autolla ja toivotaan että jos vaikka huomenna Tulli olisi ystävällisesti päivittänyt järjestelmän tiedot ja saisin rekisterikilvet autoon. PERKELE
Tarkemmin auton veropäätöstä tutkittunani huomasin, että Tulli oli käyttänyt verrokkina kesällä myytyjä 3,8 Litraisia neliveto Grand Voyagereja ja kuitenkin samanlaisiakin olisi verrokiksi ollut tarjolla useita ja selvästi edullisemmin.
Veropäätöksen tehnyt naisihminen ( eikä hänen esimiehensä ottanut kantaa asiaan ) ei suostunut korjaamaan päätöstään, ennen eräpäivää, joten ensi viikonloppuna alan väsäämään autoverovalitusta. Samalla
täytyy kysellä miksi veropäätöksen mukana tulleessa Mahti-järjestelmän "pöytäkirjassa " on 20% enemmän myynnissä olevia samanikäisiä autoja, kuin lisäselvityksenä tulleessa listauksessa.
Maksoin tänään eräpäivänä veron ja suuntasin auton kohti katsastuskonttoria tarkoituksena saada rekisterikilvet autoon mukana tarvittavat asiapaperit ja kuitti maksun suorituksesta.
Ja taas uusi ei niinkään mukava yllätys Tullilta:
Autoa ei saanut rekisteröityä, koska veron maksusuoritusta ei näkynyt Tullin järjestelmässä katsastuskonttorilla ja kuulemma ohjeiden mukaan kuitti ei kelpaa todisteeksi asiasta.
Eli nyt ajetaan rekisteröimättömällä autolla ja toivotaan että jos vaikka huomenna Tulli olisi ystävällisesti päivittänyt järjestelmän tiedot ja saisin rekisterikilvet autoon. PERKELE
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Mikäs uudessa laissa nostattaa moisen auton veroa noinkin paljon?adenauer300 kirjoitti:Uuden autoverolain mukainen summa olisi noin 2300€ korkeampi.
Nettiautossa on eräs firma nostanut Voyager kotteronsa hintaa jo +2000€ ja mainostaa hinnan olevan "uuden autrovero lain mukainen"
Eilen Tullissa Mausin veron sanottiin tippuvan nelisensataa, jos se verotetaan uuden käytännön mukaan .
Minulle tullissa sanottiin, notta jos pankkiin maksaa veron, niin kaksi päivää pitää varata siirtymäaikaa, että tieto maksusta menee katsastuskonttorille. Sitä ennen kilpiä ei tipu. Jos maksaa veron suoraan tulliin, niin kilvet saa samantien
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Mielenkiintoista, mikä tuota hintaa tosiaan nostaa?Kaapo kirjoitti:Mikäs uudessa laissa nostattaa moisen auton veroa noinkin paljon?adenauer300 kirjoitti:Uuden autoverolain mukainen summa olisi noin 2300€ korkeampi.
Nettiautossa on eräs firma nostanut Voyager kotteronsa hintaa jo +2000€ ja mainostaa hinnan olevan "uuden autrovero lain mukainen"
Eilen Tullissa Mausin veron sanottiin tippuvan nelisensataa, jos se verotetaan uuden käytännön mukaan .
Minulle tullissa sanottiin, notta jos pankkiin maksaa veron, niin kaksi päivää pitää varata siirtymäaikaa, että tieto maksusta menee katsastuskonttorille. Sitä ennen kilpiä ei tipu. Jos maksaa veron suoraan tulliin, niin kilvet saa samantien
Tuon maksuliikenteen 2 päivää ymmärtäisin että on ihan normaalit pankkipäivät siinä välissä ennenkuin suoritus kohtaa vastaanottajan.
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Nyt on vihdoin auto kilvissä.....
Hieman turhaa työtä se aiheutti, mutta lopuksi käynti Tullissa toi helpotuksen. Toisella kerralla katsatuskonttorin neitokainen soitti Tulliin ja kysyi näkyikö maksusuoritus jo Tullin tilillä, ei näkynyt, mutta kun itse kävin Tullissa 20 minuttia myöhemmin, niin kyllä se suoritus löytyi 30 sekunnissa .
Kun taas lähdin konttorille kilpiä "anomaan" ei AKE:n uudessa ja huonosti toimivassa järjestelmästä löytynyt vakuutustietoja autolle, joita metsästettiin sitten puolituntia vakuutusyhtiöstä. Lopulta se löytyi käsittelyä odottavien vakuutusilmoitusten joukosta.
Nyt pitää miettiä, pitäiskos hakea toinen vaikka myyntiin, kun tuo vero tulee vuoden vaihteessa nousemaan.... vielä kerkeis hyvin...
Hieman turhaa työtä se aiheutti, mutta lopuksi käynti Tullissa toi helpotuksen. Toisella kerralla katsatuskonttorin neitokainen soitti Tulliin ja kysyi näkyikö maksusuoritus jo Tullin tilillä, ei näkynyt, mutta kun itse kävin Tullissa 20 minuttia myöhemmin, niin kyllä se suoritus löytyi 30 sekunnissa .
Kun taas lähdin konttorille kilpiä "anomaan" ei AKE:n uudessa ja huonosti toimivassa järjestelmästä löytynyt vakuutustietoja autolle, joita metsästettiin sitten puolituntia vakuutusyhtiöstä. Lopulta se löytyi käsittelyä odottavien vakuutusilmoitusten joukosta.
Nyt pitää miettiä, pitäiskos hakea toinen vaikka myyntiin, kun tuo vero tulee vuoden vaihteessa nousemaan.... vielä kerkeis hyvin...
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!