Lisää nykimistä 124 230te aut ke-jet

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Lisää nykimistä 124 230te aut ke-jet

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Tässä yksi lisää ke-jetin uhria..... :roll:
Liikkeellelähtiessä pukkaa vastaan eikä jaksaisi lähteä. Sama jos neutraalissa kaasuttaa liian ripeästi moottori yskii, joskus jopa sammuu. Korkeimmilla kierroksilla kone käy hyvin. Tyhjäkäyntiä käy aika hyvin mutta silloin tällöin kuulostaa siltä että yksi sylinteri ei syttyis kunnolla.
Liikkellelähtö ja kierroksien nostaminen tyhjäkäynnistä on pahiten.
Silloin kuin yskii näyttäis tulevan enemmän savua myös pakarista, Varovaisesti nostaessa kierrokset välttäen yskimistä savut myös normaalit.
Tähän saakka vaihdettu p-a suodin, suuttimet, ylijännitesuojarele.
Imuvuoto pitäis nostaa kierrokset? Vai pitääkö tyhjäkäyntimoottori kierrokset kurissa (ke-jet). Pilottia ei saatu kotiin vielä. Polttoainepumpun rele? Ilmamäärämittari "hidas"?
Olen lukenut tämän foorumin läpi niin paljon ja aika moni asia näyttäisi osuvan minun kohdalle. En haluaisi vaihtaa koko moottoria.
En oikein jaksaisi uskoa että olisi kyse jakajakansi-tulpnjohdot-tulpat mutta ehkä vois kokeilla sitäkin.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Siinä kaasuläpän ja ilmamäärämittarin välissä on semmonen kumitiiviste. Voipi vuotaa.

Onko miten vanhat tulpat? Entä johdot? Eipä se raha hukkaan mene vaikka ne vaihtaakin.

Kurkkaa virranjakajan kannen alle, onko pahasti hapettunut?

Nuo tuli mulle mieleen, heleppoja tarkistaa ja korjata.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
sompio
Viestit: 147
Liittynyt: 14.11.2007 20:42
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja sompio »

Katsoppa virranjakajan pyörijää onko kipinä lähtenyt keskeltä kärkeä vaiko jommasta kummasta reunasta. Jos reunasta niin käännä jakajaa vastakkaiseen suuntaan. Voi myös tyhjäkäyntisuutin kusta lorottaa koko ajan jolloin pienillä kierroksilla röpöttää mutta isommilla jopa toimii.
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Tarkoitatko kylmäkäynnistyssuutinta? Onko se myös käynnissä kiihdyttäessä? Tämä voisi selittää myös vaivalloinen starttaaminen kylmänä. Pitää sahata kauan ja kaasuttaa. Lämpimänä hyvin käyntiin. Pitää tarkastaa nämä ideat. Kiitos vastauksista tähän saakka. :D
sompio
Viestit: 147
Liittynyt: 14.11.2007 20:42
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja sompio »

No sitäpä just tarkoitin vaikka nimi lipsahti ihan väärin.
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Minkä ikäinen auto onko kattia? Tarkasta lamda jos semmoinen on?
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Kävin Boschin huoltamossa tarkistamassa autoa ja ne vaihtoivat suuttimet. Tarkistutin myös kylmäkäynnistyssuutin ja se toimii. Kk-suutin vaan ei saa sähköä. Joten kiinnostais tarkistaa toisella boxilla.
Huoltomies sanoi että ei ollut nähnyt ennen noin tukkoisia suuttimia niin se epäili että myös ilmamäärämittari ja polttoainejakaja tukossa...... :roll:
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Kyllä se vaan auttoi tulpat ja -johtoja vaihtaa :D Viikon nyt ajanut eikä nykimistä ollenkaan. :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”