VAG ovenkahvan herkistelyä
VAG ovenkahvan herkistelyä
Kun tuossa herkisteltiin Hiluxi jo käyntiin, niin nyt on tarkoitus herkistellä Seatin ovenkahva. Jokainenhan on varmaan joskus talvella ihmetellyt, kun joku kömpii esim. kaupan parkkiksella takaoven kautta kuskin pukille. Ei se siinä muuten vain liikuntaa harrasta Seatin oven avausmekanismit vain sattuvat jäätymään pari vuotta vanhoissakin lauhojen kelien jälkeen niin, ettei se kahvasta aukea. Itsellä oli Cordoba, johon herkistelyoperaation kertaalleen tein ja nyt tänä talvena tein siskoni Cordobaan saman operaation. Käsittääkseni ongelma on ollut muissakin VAG tuotteissa jo pitkään, ainakin jäätyneistä Ventoista olen kuullut puhuttavan. Liekö sama ongelma kaikissa VAG-tuotteissa, Ville S. tiennee
Anyway, itse olen siis homman tehnyt jo kahteen kertaan, joten rutiiniakin tuohon on jo kertynyt. Tarkoitus olisi tämän topicin alle kirjoittaa mekkatyyliset ohjeet, joissa siis lähdetään siitä, että koko lukkomekanismi irrotetaan. Odotetaan kuitenkin, josko Villellä tai jollakulla muulla olisi antaa jokin helpompikin vinkki. Minä sitten voin nolona lopuksi todeta, kuinka vaikeimman kautta homman olen itse tehnyt
Anyway, itse olen siis homman tehnyt jo kahteen kertaan, joten rutiiniakin tuohon on jo kertynyt. Tarkoitus olisi tämän topicin alle kirjoittaa mekkatyyliset ohjeet, joissa siis lähdetään siitä, että koko lukkomekanismi irrotetaan. Odotetaan kuitenkin, josko Villellä tai jollakulla muulla olisi antaa jokin helpompikin vinkki. Minä sitten voin nolona lopuksi todeta, kuinka vaikeimman kautta homman olen itse tehnyt
eieiei, enhän minä voimistele. Enää. Kun tuli Cordoba vaihdettua mersuun. Nyt saa voimistella ihan tarpeeksi auton alla, konepellin alla ja jarrujen parissa
Minulla muuten laukaiseva tekijä sille operaation aloittamiselle oli, kun olimme noin klo 01.00 aamuyöllä lähdössä raksalta kotia, ja ei ensin ovi meinannut mennä kiinni, siis se kieli ei suostunut loksahtamaan kiinni. Roplasin sitten ruuvarilla sitä lukkomekanismia, ja menihän se lukitus kiinni. Mutta eipä enää auennut. Eli kotiin ajettiin siten, että turvavyö pujotettiin ovenkahvan kautta, jotta ovi pysyi edes melkein kiinni. Ja kun ei viitsinyt jättää autoa ovi selällään parkkikselle, piti samantien purkaa se mekanismi poes. Homma valmis aamulla neljältä ja töihin piti mennä yhdeksäksi :hohhoijakkaaa:
Minulla muuten laukaiseva tekijä sille operaation aloittamiselle oli, kun olimme noin klo 01.00 aamuyöllä lähdössä raksalta kotia, ja ei ensin ovi meinannut mennä kiinni, siis se kieli ei suostunut loksahtamaan kiinni. Roplasin sitten ruuvarilla sitä lukkomekanismia, ja menihän se lukitus kiinni. Mutta eipä enää auennut. Eli kotiin ajettiin siten, että turvavyö pujotettiin ovenkahvan kautta, jotta ovi pysyi edes melkein kiinni. Ja kun ei viitsinyt jättää autoa ovi selällään parkkikselle, piti samantien purkaa se mekanismi poes. Homma valmis aamulla neljältä ja töihin piti mennä yhdeksäksi :hohhoijakkaaa:
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
No ventossa onkelma ainakin on semmonen että lukko kyllä aukeaa, eli tappi nousee ja keskuslukko aukeaa mutta kahvan veto ei aiheuta haluttua vaikutusta, eli ovi ei aukea..
Itsellä meni tänä talvena hermo ja purin lukon pois. Siitä kun aukaisee sen valkoisen takakannen, niin huomaa alaosassa olevan vaaka-vivun joka kahvaa vetäessä painaa toista tinkeliä. Tämä vipu on lukittuna ala-asennossa ja avaimen käännöllä sen PITÄISI nousta ylös jotta se voi painaa sitä tinkeliä. Mutta sen jousi on aika heikko ja mähmässä/pakkasessa se ei nouse. Itse lisäsin siihen sellaisen pienen vetojousen joka vetää vipua ylös ja rasvasin sen muutenkin--> sen jälkeen on toiminut aina.
Sitten luin ffp:tä ja siihen on olemassa kuulemma joku korjaussarjakin jossa kuinkaollakkaan vetojousi wurthin valikoimista(tosin erikohdassa kuin mihin minä sen laitoin).
Kuvaa lukosta ei ole, mutta ffp:llä vois olla.
Itsellä meni tänä talvena hermo ja purin lukon pois. Siitä kun aukaisee sen valkoisen takakannen, niin huomaa alaosassa olevan vaaka-vivun joka kahvaa vetäessä painaa toista tinkeliä. Tämä vipu on lukittuna ala-asennossa ja avaimen käännöllä sen PITÄISI nousta ylös jotta se voi painaa sitä tinkeliä. Mutta sen jousi on aika heikko ja mähmässä/pakkasessa se ei nouse. Itse lisäsin siihen sellaisen pienen vetojousen joka vetää vipua ylös ja rasvasin sen muutenkin--> sen jälkeen on toiminut aina.
Sitten luin ffp:tä ja siihen on olemassa kuulemma joku korjaussarjakin jossa kuinkaollakkaan vetojousi wurthin valikoimista(tosin erikohdassa kuin mihin minä sen laitoin).
Kuvaa lukosta ei ole, mutta ffp:llä vois olla.
Entisellä pomolla oli cordobassa samaa vikaa. Pari kertaa se könys parkkipaikalla takaluukun kautta koppiin, ja sitten vaihto auton pois.
Siinäkin tosiaan kahvat liikku ja keskuslukko toimi "nomaalisti", mutta ovi ei vaan auennu.
Siinäkin tosiaan kahvat liikku ja keskuslukko toimi "nomaalisti", mutta ovi ei vaan auennu.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Ai, nyt muistui mieleen työpaikalta yksi naisihminen jolla oli aiemmin ibiza. Muistaakseni takaluukun lukitus oli jatkuvasti korjattavana, joko se pysyi kiinni tai sitten se pysyi auki muttei tainnut toimia päivääkään.
Vaihtoi sitten leoniin, nykyään taitaa toimia luukut ja ovet mutta tärrää kuulemma niin pirusti tasapainoteltu renkaita ja tsekkailtu liikkeen toimesta muuten mutta peräpää hakkaa kuulemma edelleen.
Vaihtoi sitten leoniin, nykyään taitaa toimia luukut ja ovet mutta tärrää kuulemma niin pirusti tasapainoteltu renkaita ja tsekkailtu liikkeen toimesta muuten mutta peräpää hakkaa kuulemma edelleen.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Tyttären poikakaverin Seatissa kuljetaan kans milloin mistäkin ovesta - takuuseen niitä on korjailtu mutta viime pakkasillakin jäi kerran vänkärin ovi menemättä kiinni
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
NokuNoku... Poijan isällä on joku isohko etuveto-volovo On ollut siihen aivan liian tyytyväinen ja muistelee vaan naapurin herran väykyn ruosteongelmia niin en ole vielä viitsinyt alkaa määrätietoiseen käännytystyöhön sekä isän että poijankaan osaltaHeavy kirjoitti:Koita nyt saada se käännytettyä mersumieheksi Loppuu nuo ongelmat.XUX63 kirjoitti:Tyttären poikakaverin Seatissa kuljetaan kans milloin mistäkin ovesta - takuuseen niitä on korjailtu mutta viime pakkasillakin jäi kerran vänkärin ovi menemättä kiinni
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Espanjan volkkarien eli polo classic/variant ja cordoban lukko-ongelma on sangen tuttu. Eipä sille juuri muuta voi kun ottaa ovi levälleen, lukko irti ja huolellinen pesu bräkleenillä tms. ja rasvataa lukko OHUELLA rasvalla, esim aseöljyllä. Sitte siihen aiemmin kuvattuun lipukkaan asennetaan pieni jousi avuksi. Tämä jousiviritys on kuulemma viron volkkarin kehittämä. Tämän homman jälkeen lukot pelaa hienosti. Työaika on n. tunti/ovi, jos ei oo keskuslukkoa niin sitte hieman vähemmän.
Tästä lukkohommelista oli kerran juttua puskurissakin, espoon pojat oli tarjonneet lääkkeeksi uusia lukkosylintereitä
Tästä lukkohommelista oli kerran juttua puskurissakin, espoon pojat oli tarjonneet lääkkeeksi uusia lukkosylintereitä
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Meikäläisen Toledossa on takaovien osalta esiintynyt samaa ongelmaa. Paraslääke siihen on ollut juuri aseöljy ja hyvä puhtaanapitoVille S. kirjoitti:Espanjan volkkarien eli polo classic/variant ja cordoban lukko-ongelma on sangen tuttu. Eipä sille juuri muuta voi kun ottaa ovi levälleen, lukko irti ja huolellinen pesu bräkleenillä tms. ja rasvataa lukko OHUELLA rasvalla, esim aseöljyllä. Sitte siihen aiemmin kuvattuun lipukkaan asennetaan pieni jousi avuksi. Tämä jousiviritys on kuulemma viron volkkarin kehittämä. Tämän homman jälkeen lukot pelaa hienosti. Työaika on n. tunti/ovi, jos ei oo keskuslukkoa niin sitte hieman vähemmän.
Tästä lukkohommelista oli kerran juttua puskurissakin, espoon pojat oli tarjonneet lääkkeeksi uusia lukkosylintereitä
- simppa1048
- Viestit: 49
- Liittynyt: 01.10.2005 21:05
- Paikkakunta: laukaa
Ihan näin "muuten vaan" tul semmonen juttu mieleen, että mitenkäs nuissa uusissa audeissa nuo lukot toimii, jäätyykö nekin? Vai joko ovat saaneet kuntoon, nimittäin ainakin 90:ntä luvun alun 80:ssä lukot olivat liki aina jäässä. Asentivat sitten etuovien lukkoihin semmoiset "lämpöelementit", mitkä lämmittivät lukon, kun kahvaa piti jonkin aikaa ylhäällä. Jokusen kerran tuli nähtyä "epäileviä" katseita, kun joutui räpläämään sen ovenkahvan kanssa.Ville S. kirjoitti:Espanjan volkkarien eli polo classic/variant ja cordoban lukko-ongelma on sangen tuttu. Eipä sille juuri muuta voi kun ottaa ovi levälleen, lukko irti ja huolellinen pesu bräkleenillä tms. ja rasvataa lukko OHUELLA rasvalla, esim aseöljyllä. Sitte siihen aiemmin kuvattuun lipukkaan asennetaan pieni jousi avuksi. Tämä jousiviritys on kuulemma viron volkkarin kehittämä. Tämän homman jälkeen lukot pelaa hienosti. Työaika on n. tunti/ovi, jos ei oo keskuslukkoa niin sitte hieman vähemmän.
Tästä lukkohommelista oli kerran juttua puskurissakin, espoon pojat oli tarjonneet lääkkeeksi uusia lukkosylintereitä
Nykyautoissahan tosin onneksi on tuo "kaukoohjattu" keskuslukitus, samaten ikkunat sua auki ohjaimella.
Mitenkäs se lasi oikeen voi jiätyvä? Minun kippohan on tuossa +20:nen lämmössä, yleensä yli 14:sta tuntia päivästä.[jimi] kirjoitti:niinpä!Jarno.V kirjoitti:Ja ikkunanostin-vivuston tuhannen mutkalle kun lasi jäässä..J.T.S kirjoitti:
Nykyautoissahan tosin onneksi on tuo "kaukoohjattu" keskuslukitus, samaten ikkunat sua auki ohjaimella.
(Nyt on tosin isompiakin ropleemoita, nimittäin toinen avain yrittää halvaantua, ei auttanut edes pattereitten vaihto )