EPC goes mad!

Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

EPC goes mad!

Viesti Kirjoittaja Generig »

Uusi vikakoodi ilmaantui näyttöön ja meinasin tien päälle jäädä. Risteyksestä lähtiessä vähän reippaampi kiihdytys ja sitten olikin jo joulukuusi mittaristossa. Electronic Power Control EPC - Visit Workshop. Auto sammui kuin saunalyhty. Virrat pois ja uudestaan käyntiin, EPC herja tuli uudelleen. No pääsi sillä viimeiset 10km ja nyt pihassa startatessa ei enää moista loitsua tule.

Pikainen googlaus kertoo - ei juuri mitään. EPC näyttäisi mersuilla liittyvän vain diisseleihin ja ilmeisesti polttoaineen syöttöön. Mutta eihän tässä ole edes luukaksen kirottua pumppua. Vai laitetaanko ihan muodon muoksi MAF:in piikkiin?
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En ole kuullut ilmamassamittarin moista aiheuttavan, liekö mahdollista.
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

dealer kirjoitti:En ole kuullut ilmamassamittarin moista aiheuttavan, liekö mahdollista.
Tuskinpa, muodon vuoksi sen vuoksi että kaikki selittämätön on helppo laittaa sen piikkiin :shock: Vielä ei selitystä ole joten MAF on helppo uhri :twisted:

Niin - mikä tuo EPC edes on?
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Polttoainejärjestelmän häiriö ?
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Lisä guuglaus kertoo että polttoainesuodatin voisi olla tukossa tai sitten olen ajanut bensalla ja pumppu on siksi sökö. Myös kuiviin ajettu tankki voi rikkoa pumpun. Näyttääpä joku raportoineen että kaasun pohjaan linttaaminen aiheuttaa samaa, voisi siis olla jokin kaasupolkimen asentotunnistin tai vastaava.

Pitää vähän kokeilla että ilmeneekö se tästä eteenpäin ja voisihan sitä käydä koodeja luettamassa varmuuden vuoksi.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Oisko horassu vähän ilmaa o-renkaista putkiston imupuolelta ?
:arrow: Rail-putken painevahti kiljaissut EPC:n näkyville

Ehkä :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nuita tuommosia, joo :roll: ja suutinvika tai suuttimien johtosarjan vika sammuttaa auton + tuo EPC häiriön ruutuun jne ... mahdollisuuksia on paljon.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mikäh se auto on? Vai oonko ihan puusilmä?
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Mika.T kirjoitti:Mikäh se auto on? Vai oonko ihan puusilmä?
Et taida olla =)

W210, 270cdi.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Re: EPC goes mad!

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Generig kirjoitti:Risteyksestä lähtiessä vähän reippaampi kiihdytys ja sitten olikin jo joulukuusi mittaristossa. Electronic Power Control EPC - Visit Workshop. Auto sammui kuin saunalyhty.
Elä kiihdyttele. Mulle syttyi samat jouluvalot, kun ajoin koroketöyssyn yli hissun kissun. Liittyykö jotenkin väykyn keikkumiseen? Reippaammin jos auto heilahtaa, niin sitten onkin jouluvalot kajuutassa :shock:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Re: EPC goes mad!

Viesti Kirjoittaja Generig »

jusamb kirjoitti: Elä kiihdyttele. Mulle syttyi samat jouluvalot, kun ajoin koroketöyssyn yli hissun kissun. Liittyykö jotenkin väykyn keikkumiseen? Reippaammin jos auto heilahtaa, niin sitten onkin jouluvalot kajuutassa :shock:
Suhun voi kyllä aina luottaa :lol:

Mulla tää on kyllä aivan eka kerta että tälläistä ilmenee. Voihan se EPC tietenkin olla jokin kiikkumisen näyttövalo tai jokin sellainen.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

W210 E300TD T:n näytöltä...
Kuva

Kiikkumisen näyttövalo... :lol: Nostajien kiikkuminen ainakin omassa tyssäsi tuon ilmetessä juu... :lol:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Re: EPC goes mad!

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Generig kirjoitti:Voihan se EPC tietenkin olla jokin kiikkumisen näyttövalo tai jokin sellainen.
Suora käännös: EnPidäCiikkumisesta :roll: :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Re: EPC goes mad!

Viesti Kirjoittaja Generig »

jusamb kirjoitti:Suora käännös: EnPidäCiikkumisesta :roll: :wink:
Ei Penikka Ciihdytellä
Elä Perkules Ciihytä

Mitäs ne muut valot? SRS = Sairaan ruosteinen sylinteri. ABS = Aivan baska systeemi. ASD = Alkujaan susi daimler.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jo on lampuille keksitty nimet :lol: :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Jonkin johtosarjan tai liittimen vika/kontaktihäiriö?
CDI:n moottorinohjainyksikköön on tuskin kajottu?

Omassa 300TDT:ssä tuo Engine EPC Electronics -ilmoitus tuli kertaalleen näyttöön, sen jälkeen kun auto oli muutaman kerran sammunut vauhdista. Lopuksi ei lähtenyt enää ollenkaan käymään, ei edes yrittänyt startata. Mootorinohjainyksikön juotoksia käytiin läpi, ja sitten Väykky heräsi. Ei nyt välttämättä liity tähän...

Sähköhäiriöiden puolella kuitenkin väittäisin vian olleen... :roll:
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

No niin nyt on testailtu ja aika säännölliseltä tuo näyttää. Rauhallisesti ajaen ei ongelmia mutta kiihdytettäessä reippaasti sammuu moottori aivan järjestelmällisesti ja ruutua koristaa EPC herja. Paikaltaan lähtiessä joka kerta noin 60km/h nopeudessa. Olisiko tuo joku vaihtokohta? Isommilla nopeuksilla ei ole moista ilmennyt, tosin vauhtia alkaa olla jo sen verran että ei väliksikään koska tehostin ja muut härpäkkeet kuolee siihen moottorin sammumiseen. Välittömästi sammumisen jälkeen kone ei lähde käyntiin mutta hetken odottelun jälkeen kyllä. Pieni pers tuntuma olisi että ennen käyntiin lähtöä sahaisi normaalia enemmän.

Astraalimerkit kertovat siis ilmeisesti enemmänkin suutin ongelmasta vai kuinka? Mitäs seuraavaksi? Testerin päähän kait. Saas nähdä uskaltaako tuolla nyt ajella vai mitä tekee.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1936
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Tuliko tähän ongelmaan jotain selvyyttä, kai auto jo on korjattu? Olisi vaan mukava tietää ratkaisu, EPC:tä vilkutti yksi toinenkin forumin auto.
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

tähtikuljettaja kirjoitti:Tuliko tähän ongelmaan jotain selvyyttä, kai auto jo on korjattu?
Ei ole tehty asialle mitään. Kun vain ei polje täysillä niin ei mitään ongelmiakaan ole. Ja nyt taas kun on liukkaampaa niin tuota vikatilaa ei saa millään konstilla aktivoitua. Eli ellei ihmeitä satu niin seuraavan huollon yhteydessä sitten tutkaillaan tätä ongelmaa.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Eikö Dealerillä ollut jonkun Sprintterin kanssa samanlainen ongelma :?: En vain muista mikä siinä oli vikana.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vastaavat oireet oli cdi-Vitossa, suuttimien vaihdolla korjaantui.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Oli myös yksi nimenomaan 270cdi jossa suuttimet OK. Oireet täsmälleen samat
Testerillä katsoen viaksi aina se painetunnistin eli paine loppuu. Kaikki kikkulat kokeiltiin. Rail paine seilasi tyhjäkäynnillä 215-270bar :roll: Normaalisti näyttää seisovan 250bar+-5.
Korkeapainepumppu vaihtoon ja taas mennään :cry:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tuossa yksi 270 ML temppuili, no eos tempuileeko vielä:
- suuttimen pohjatiiviste oli nyt viimein mennyt ja sitä vaihtaessa huomattiin suuttimen rungon olevan halki.....

No aika näyttää alkaako toimimaan, oireet samat kuin Genellä 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
caitsu79
Viestit: 54
Liittynyt: 13.12.2006 20:21
Paikkakunta: huittinen

Viesti Kirjoittaja caitsu79 »

tähtikuljettaja kirjoitti:Tuliko tähän ongelmaan jotain selvyyttä, kai auto jo on korjattu? Olisi vaan mukava tietää ratkaisu, EPC:tä vilkutti yksi toinenkin forumin auto.
Näyttää niitä olevan usiampia. Täälläkin yks... ja vain kun kääntää oikeelle ja kaasuttaa reippaammin samalla. :D
ex c230 kompressor sport
ex e220 d automatic
ex e124 200d -93
ex 190e 2.0 -88
new 190e 2.6 sportline -91
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

caitsu79 kirjoitti:Täälläkin yks... ja vain kun kääntää oikeelle ja kaasuttaa reippaammin samalla. :D
Ajappa auto johonkin parkkiin siten, että se on reilummin kallellaan... mitä tapahtuu siinä kaasutellessa, sammuuko ja tyrkkääkö EPC:tä...? :idea: :shock: :lol:
Avatar
caitsu79
Viestit: 54
Liittynyt: 13.12.2006 20:21
Paikkakunta: huittinen

Viesti Kirjoittaja caitsu79 »

juu olen havainnut jotain sellaista että oikealle kallellaan tai kääntyy rivakasti oikealle niin epc valo syttyy, ei siis ihan joka kerta mutta useasti kyllä. eli mikäs silloin vikana?
ex c230 kompressor sport
ex e220 d automatic
ex e124 200d -93
ex 190e 2.0 -88
new 190e 2.6 sportline -91
Avatar
caitsu79
Viestit: 54
Liittynyt: 13.12.2006 20:21
Paikkakunta: huittinen

Viesti Kirjoittaja caitsu79 »

semmonen selevennys viä et tää meirän kirkkoreki ei ole seereeii.... ja ikävä kyllä luukashan se siellä menovettä jakelee... :oops:
ex c230 kompressor sport
ex e220 d automatic
ex e124 200d -93
ex 190e 2.0 -88
new 190e 2.6 sportline -91
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Jaa, miula teki tuota kun ei ollu suuttimen liitin kunnolla kiinni vaikka nyt tuntukin olevan, miulla kyl on ceereeii.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Tuo mun auto pysyy kyllä elossa jahka ei polje jalkaa lattianläpi. Vielä 3 tonnia ja pääsee huoltoon. Eiköhän sitä sitten tutkailla. Taitaa olla muutakin asialistalla :evil:
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Testeri oli ilmoitettut rail putken anturista joka tässä yhteydessä vaihdettiin. Vuorossa ollut LD:n pajan testikuski ei ollut saanut herjaa toistettua. Itseltäni polkemiset on vielä testaamatta. Eiköhän se itsestänsä ilmoittele jos ei oikea komponentti vaihtunut.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”