Perästä kysymys?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
med0001
Viestit: 51
Liittynyt: 05.9.2007 4:00
Paikkakunta: Hausjärvi

Perästä kysymys?

Viesti Kirjoittaja med0001 »

Onko 124 perät vaihtokelpoisia, esm. sedan ja farkku, miten välitykset. Isäukolla on perässä välystä aikalailla. 3,91 välitys. Vaihteiston välitykset ovat aika pitkät. Auto on 86- mallin 250 TD. Mitä perästä kantsii maksaa. Tarve ei ole vielä akuutti. n.10 sitten vaihdettiin uudet ölkit. On vissiin toi pikkuperä.
Viimeksi muokannut med0001, 22.12.2007 2:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Juho R
Viestit: 107
Liittynyt: 08.6.2006 20:21
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Periähän on iso ja pikkuperä, joissa on erillaiset vetoakselit, ja eikös ASD ja ilman olevissa ole eri vetarit. Eli ei heittämällä vaihto kelpoisia, mutta muuten on jos vaihtaa piikkuperän eri välitteiseen pikkuperään niin on suoraan käypä. tietysti pitää olla abs anturin paikka jos autossa on absit.
Mitä tarkoitat 3,91 on liian pitkä, tietääkseni 3.91 on tihein perä jota saa 124:ään ja tätä peräähän ei ole kait muissa kuin 200d 5-v, 250d farmari ja c180.
Farkun ja sedanin perät on vaihto kelpoisia jos yllä olevat kriteerit täyttyvät, jos välitys vaihtuu niin menee myös nopeusmittari vaihtoon. Hinnat omasta mielestä ilman ASD:tä max 400€, ja asd toimivat perät ilmeisesti vähän kalliimpia, jos ehjiä löytyy.
med0001
Viestit: 51
Liittynyt: 05.9.2007 4:00
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja med0001 »

Kiitos vastauksesta. Eli tiheempää perää ei ole saatavana, Tuntuu toi vitonen olevan turhankin pitkä...
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Ruiskutuspumpun säädön jälkeen EI ole liian pitkä, vaan just hyvä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eukon 190E 2,3 kasitapissa vitosloota (ylivaihde) ja persruuvi 3,27. Ei oikeasti tarvitse vitosta mihinkään alle sadankymmenen. Tosin menee tarvittaessa matka-ajossa alle seiskan kulutuksilla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

Tullaan nyt tällein tämän topicin "limissä" ovelasti niin en turhaan uutta tee...

Eli onko näissä vakiona jonkun laisia lukko periä?? Jotenkin tuntuu että ihmeen hyvin ottaa tuo E200D luisua kun vähän vaan tossua antaa,ja jälkien mukaan ja kuulemani mukaan aika usein jauhaa kumpikin tassu...Mittaristossa ei mitään valoja ainenkaan vilku kuten ukon uudemmassa c sarjalaisessa :?

eikä tuo kyllä teekkään luisussa semmosta puutumista mitä joskus peltoauto latukka teki kun mutkaan tuli :lol:
Viimeksi muokannut Mr_nice, 15.1.2008 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Haluaisin ostaa ehjän äänettömän isonperän harvalla välityksellä MB250TD-vm95... Jos joltain löytyy voi soittaa 043-2005101
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”