Öljykeskustelua OM-koneisiin..

Katso myös W201.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-5042

Tuota 5w40 "Higher mileage formulaa" (37€/5L vrt TM 68€/4L) laitoin koneeseen ja nyt 5000 km myöhemmin huomaan että kone on alkanut naputtaamaan kylmänä aika voimakkaasti. Viime talvena ei naputellut silloin oli myllyssä Mobil 1 0w40. Mistä sitten mahtaakaan johtua?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Andrew
Viestit: 126
Liittynyt: 30.9.2005 19:50
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Valvolinen täyssynteettiset meni juuri w202 200d koneeseen. Teboilin tuotteita on tullut viime aikoina käytettyä, mutta nyt rohkaisin mieleni ja päätin kokeilla uutta merkkiä... :roll:
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Avatar
Jube82
Viestit: 39
Liittynyt: 11.6.2007 19:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jube82 »

itsellä (siis bensa kone ei kiisseli) meni tuota 0w40 suunnilleen 0,5l /1000km. 5w40 öljynkulutus putos johonkin 1dl per 1000km ja loppu kolinat ja kalinat. Ja vähän riippu kulutus miten antoi kuria koneelle. Nafta koneista en siis tiedä mitään mitä ne tykkää mistä ne tykkää
mikaelki
Viestit: 6
Liittynyt: 27.5.2007 3:32
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja mikaelki »

mese kirjoitti:Onkos siulla W124:n ?

Miulla on vähän semmonen käsitys että ei nuo hytrauliset venttiilinkohottajat oikein noista mineraalilitkuista tykkää :?:
Onkos asia näin ?

voipi olla parempi kun ei sitten konettariko...

Vähän sama käsitys oli itselläki. 230:inen nakuttaa pikkasen tyhjäkäynnillä ja vaihdoin täyssynteettisestä Mobilista puolisynteettiseen (tosin AD). Tais nakutus ehkä jopa hiukan lisääntyä tai sitä oli jo heti tuoreeltaan ehkä vähän enemmän kuin uudessa synteettisessä. Nyt 2tkm ajettu puolisynteettisillä, katsotaan vielä.
Todennäköisesti sitä Castrolin Magnatechia kokeilen seuraavaks.
Muuten litkuista on ollu sellasta puhetta, että valuvat kuumina alas, kun auton koneen sammuttaa ja sit käynnistettäessä on yläpäässä aika ohuelti öljyä. Esim. synteettinen 10/40 riittää mainiosti, vaihdot riittävän usein eikä koneen kesto ole öljyistä kiinni.
Ennen tosin söi täyssynteettiset enemmän tiivisteitä, mutta käsittääkseni tämäkin on jo aikaa sitten muuttunut.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Tuosta alas valumisesta olen vähän eri mieltä.
Alas kyllä valuu, kuumana, öljy kuin öljy.

Voiteleva kalvo kuitenkin jää jäljelle ihan varmasti joka öljyllä. :wink:
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Itse käytän Shell Helix Ultraa 5W-40. 10tkm vaihtovälillä ei tarvitse tikkua nostella,Ja kilsoja on takana nykyisellä koneella 450tkm+. Vanhalla 200D:llä 575 eikä öljy hävinnyt.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Omassa W124 200D:ssä on tällä hetkellä käytössä Mobil 1 RF 5W-50.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”