http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-5042
Tuota 5w40 "Higher mileage formulaa" (37€/5L vrt TM 68€/4L) laitoin koneeseen ja nyt 5000 km myöhemmin huomaan että kone on alkanut naputtaamaan kylmänä aika voimakkaasti. Viime talvena ei naputellut silloin oli myllyssä Mobil 1 0w40. Mistä sitten mahtaakaan johtua?
Öljykeskustelua OM-koneisiin..
mese kirjoitti:Onkos siulla W124:n ?
Miulla on vähän semmonen käsitys että ei nuo hytrauliset venttiilinkohottajat oikein noista mineraalilitkuista tykkää
Onkos asia näin ?
voipi olla parempi kun ei sitten konettariko...
Vähän sama käsitys oli itselläki. 230:inen nakuttaa pikkasen tyhjäkäynnillä ja vaihdoin täyssynteettisestä Mobilista puolisynteettiseen (tosin AD). Tais nakutus ehkä jopa hiukan lisääntyä tai sitä oli jo heti tuoreeltaan ehkä vähän enemmän kuin uudessa synteettisessä. Nyt 2tkm ajettu puolisynteettisillä, katsotaan vielä.
Todennäköisesti sitä Castrolin Magnatechia kokeilen seuraavaks.
Muuten litkuista on ollu sellasta puhetta, että valuvat kuumina alas, kun auton koneen sammuttaa ja sit käynnistettäessä on yläpäässä aika ohuelti öljyä. Esim. synteettinen 10/40 riittää mainiosti, vaihdot riittävän usein eikä koneen kesto ole öljyistä kiinni.
Ennen tosin söi täyssynteettiset enemmän tiivisteitä, mutta käsittääkseni tämäkin on jo aikaa sitten muuttunut.
Itse käytän Shell Helix Ultraa 5W-40. 10tkm vaihtovälillä ei tarvitse tikkua nostella,Ja kilsoja on takana nykyisellä koneella 450tkm+. Vanhalla 200D:llä 575 eikä öljy hävinnyt.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*