Moottorin lämmitys "pakkasvahdilla".

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10711
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Itselläni on 2000 watin lämmitin. Kun pakkasvahti annostelee virtaa niin samalla lämpenee moottori ja sisätilat. Sisätilat ovat sellaiset "haaleat", mutta jääraappaa en ole käyttänyt aikoihin.

Passaa justiinsa minulle. Yöllä kun saattaa joutua lähtemään äkkiä. Auton lasit ovat sulat ja moottorikin lähtee helpommin käyntiin.

Hankintahinnan tienaaminen pelkällä säästöllä on pitkällinen prosessi, mutta käytännöllisyys ainakin minulla oli syy miksi tuon hankin. Lukaseppa tämä koko ketju läpi. Tuolla alussa taisi olla valmistajan esite tuotteesta. :D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Juu toi sisätilan lämppäri taitaa olla mulla liika tehoton (500w) mutta taidan kokkeilla
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

Ari66, riittääkö tuo 10-15min webaston pöyhyytys kovemmillakin pakkasilla?
Entäs tuo akku? Joudunko uusimaan tuohon kalvanoituun akun kerran vuodessa? :roll: Onko tuommonen 100Ah akku riittävä tuohon webasto käyttöön vai tulisiko se olla suurempi? Hifit kuormittavat lisäksi akkua...

nim.merk. vasta 2 kertaa webastoa testanneena,
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

®ÐÐ kirjoitti:Ari66, riittääkö tuo 10-15min webaston pöyhyytys kovemmillakin pakkasilla?
Entäs tuo akku? Joudunko uusimaan tuohon kalvanoituun akun kerran vuodessa? :roll: Onko tuommonen 100Ah akku riittävä tuohon webasto käyttöön vai tulisiko se olla suurempi? Hifit kuormittavat lisäksi akkua...

nim.merk. vasta 2 kertaa webastoa testanneena,
Jos normi lokilämmitin on 600W ja Webaston lämmitysteho palttiarallaa 5000w riippuen mallista, niin puoli tuntia pitäis riittää. Kyllä tuollainen 100Ah akku riittää jos se on kunnossa ja lämmitysajat maltillisia.

:D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7159
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

®ÐÐ kirjoitti:Ari66, riittääkö tuo 10-15min webaston pöyhyytys kovemmillakin pakkasilla?
Riittäähän se useinmiten. MUTTA webastoa pitäisi käyttää täydellä teholla vähintään 20min kerrallaan ettei se karstotu. Ja siten ala temppuilemaan.

Mulla on autossa 110Ah akku. Kuormitus testillä se pelaa kuin uus. Silti parina aamuna töihin lähtiessä on pitänyt kaivaa kaapellit esiin. :evil:
Wepa ollut 20-25min päällä.

Meni hermot ja laitoin kontiin toisen ISON akun. :lol: Sen jlk ei ole virrasta ollut uupelo vaikka wepa olis tunnin pöhissyt. :D

Sekin kannattaa muistaa että wepan käytön jlk kannattaa ajella ptikän kaavan kautta pikku siirtymät. Vähintään puolituntia auto käynnissä että kerkeää ladata akun.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mika.T kirjoitti:
®ÐÐ kirjoitti:Ari66, riittääkö tuo 10-15min webaston pöyhyytys kovemmillakin pakkasilla?
Riittäähän se useinmiten. MUTTA webastoa pitäisi käyttää täydellä teholla vähintään 20min kerrallaan ettei se karstotu. Ja siten ala temppuilemaan.
No jos sitä autoa lämmittää vartin ennenkö lähtee matkaan, niin pöhiseehän se webasto mukavasti siinä ajaessakin sitte sen aikaa... :wink:

Ja jos ajelee silti lyhkäsiä matkoja ja webastoa käyttelee, niin kannattaa välillä jättää yöks auto lataukseen, ei tarvi turhia jättää kaupan pihalle rönksöttämään... :lol:

C-tek on kallis laturi, mutta säästänee uusien akkujen hinnat aika nopeesti? :shock: Tai sitte ostaa jonkun perus kiinalaisen 4A laturin ja asentaa sen autoon kiinteästi, ei pitäis olla sekään kallis... Mut C-tek tai stte sen halvat kopiot (liekö kelvollisia?) ois varmaan paree... :)

Tai sitte tekee justiinsa sen, että asentaa kakkosakun webastolle + sisäilman puhaltimelle... Vai ottaako tuo puhallin virtansa webaston kautta, eli homma ois silloin erittäin helppo? :shock: Ja eihä se ite webasto mun mielestä paljoa kuluta (joku 15w? Muistaakseni...), taitaa se lämppärin moottori viedä melkein leijonasosan siitä? (täysillä kait yli 100w, eli mitä lie sitte tekee osateholla...) :roll:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7159
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Wepasto syö käynnissä ollessaan noin 45-50w Plus sitten esim väykyssä pyörii auton oma kiertovesipumppu n,15w. Ja lämppärin puhallin ykkös/kakkos asennolla noin 20-30w. (Automaatti-ilmastoinnillisissa käynnistyy koko ohjain paneeli joka syö sekin osansa)

Kyllä se kokonais kulutus on lähellä 100w.
Avatar
adenauer300
Viestit: 247
Liittynyt: 13.4.2006 8:47
Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Tuttu vehje tuo Pakkasvahti, kun on työnantajani tehtailema vehje.
Itse olen käyttänyt tuollaista kolmatta talvea ja joka aamu on auto ollut lämmin, eikä tarvitse tarkistella toimiiko ajastinkello tai Webasto.
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”