Cdi:n ruiskusuuttimet vuotaa.
Cdi:n ruiskusuuttimet vuotaa.
Saas nähdä montako kertaa tarvitsee käydä "VEHOlla" (Porissa), ennen kuin kaikki suuttimet pitää? Eka vuoti 1 pytyn suutin. Takuuseen korjaus. Rikkoivat venttiilikopan suutinta irrottaessa> kaikki suuttimet pois. Uusi koppa ja suuttimet paikoilleen. Kun pääsin kotiin ja huomasin 5 pytyn suuttimen vuotavan ja soitin työnjohtajalle, selvis, että, vaihtoivat vahingossa vaan 1 pytyn 0.7 e tiivisteen . No uudestaan Poriin ja 5 suutin tiiviiksi? Kaikki OK kunnes tänään otin moottorisuojan pois. Kas kummaa 6 suutin vuotaa. Varmaan kun soitan sinne huomenna selviää, että vaihtoivat vaan 5 pytyn tiivisteen... Vi%%u. Jos mä tekisin työni noin. Ei pomo mua kauaa kattelis.Saa%ana. Anteeksi. Jos takuu ei olis voimassa veisin muuhun pajaan. Jos, joku asianomaisista(Satakunnan Autotalon, joku asentajista...)lukee tän, niin
Sori. Vähän kiehahti.
Onko noiden suuttimien vuotoihin jotain niksiä, että vois vaikka "opastaa", jotta ei tarttis montaa kertaa ajaa 70km edes takaisin. Onko tossa suutinten irrottelussa ja kiinnittelyssä vaaraa, että noi suuttimet ottaa itteensä. Pahalaiset, jos rupeavat vuotaan, niin varmaan vasta sitte kun takuu on ohi!
Onko noiden suuttimien vuotoihin jotain niksiä, että vois vaikka "opastaa", jotta ei tarttis montaa kertaa ajaa 70km edes takaisin. Onko tossa suutinten irrottelussa ja kiinnittelyssä vaaraa, että noi suuttimet ottaa itteensä. Pahalaiset, jos rupeavat vuotaan, niin varmaan vasta sitte kun takuu on ohi!
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Höh .
Tyypillistä vikaahan se suuttimen alatiivisteen vuotaminen on ja Heikki kertoi konstit.
Ei kai siinä muuta kun suutin irti (ellei lähde paljain käsin reiästään niin käytellään kuumaksi ruuvi löysällä, ellei lähde silläkään niin otetaan ulosvetäjällä).
Sitten puhdistetaan suuttimen pää kalvaimella, samoin reiän pohja.
Ruuvinreikä siivotaan huolellisesti kierretapilla ja paineilmalla.
Uusi prikka ja ruuvi ... suutin paikalleen ja taas mennään oma aikansa.
Suutin voi hajota irrottaessa jos joudutaan käyttämään ulosvetäjää.
Pitempään vuotaneissa on usein suuttimen pää sivusta halki tai pullistunut, silloin laitetaan uusi suutin.
Tyypillistä vikaahan se suuttimen alatiivisteen vuotaminen on ja Heikki kertoi konstit.
Ei kai siinä muuta kun suutin irti (ellei lähde paljain käsin reiästään niin käytellään kuumaksi ruuvi löysällä, ellei lähde silläkään niin otetaan ulosvetäjällä).
Sitten puhdistetaan suuttimen pää kalvaimella, samoin reiän pohja.
Ruuvinreikä siivotaan huolellisesti kierretapilla ja paineilmalla.
Uusi prikka ja ruuvi ... suutin paikalleen ja taas mennään oma aikansa.
Suutin voi hajota irrottaessa jos joudutaan käyttämään ulosvetäjää.
Pitempään vuotaneissa on usein suuttimen pää sivusta halki tai pullistunut, silloin laitetaan uusi suutin.
Jotenkin tulee mieleen että sen pultin pitääkin venyä ja samoin se tiiviste myötää. Kansi ja muut rensselit on tehty alumiinistä tms ja pitkä suutin taitaa olla terästä joten lämpölaajenemiset taitaa olla eri luokkaa noilla matskuilla.Padova Star kirjoitti:
Syy on ilmeisesti alimitoitetut ( ehkä 6mm ) pultit, jotka venyvät käytössä?
Tämä on ihan maallikko mutu-pohjalta.
Tiileri tähän polkasee vastauksen kohta
Bemareissa on myös vastakkaisilla puolilla suutinta pinnapultit + mutterit joilla suutin on kiinni, niissä alatiiviste vuotaa vain harvoin.
Muissa merkeissä en ole vastaavaa vuoto-ongelmaa nähnyt koskaan.
Tiedähäntä ... mieli tekisi sanoa että kiinnitys on vaan liian hento.
Moottorin päällikoppa kannattaa ottaa pois joka öljynvaihdon yhteydessä ja jos on oireita niin tiivisteet vaihtoon.
Muissa merkeissä en ole vastaavaa vuoto-ongelmaa nähnyt koskaan.
Tiedähäntä ... mieli tekisi sanoa että kiinnitys on vaan liian hento.
Ei ole, prikat + pultit maksavat muutaman euron eikä suuttmien irrotus ja kiinnitys kauaa vie elleivät ne ole jumissa.Olisko toi mahottoman kallista, jos vaihtais ne tiivisteet ja pultit 50-tuhannen välein.
Moottorin päällikoppa kannattaa ottaa pois joka öljynvaihdon yhteydessä ja jos on oireita niin tiivisteet vaihtoon.
Sisällä pakokaasua
W210 e200cdi vm 2000 tulee ajon aikana nähtävästi pakokaasua
hyttiin, ainakin haisee siltä. Sama haju tulee konehuoneessa moottorin päältä suojamuovien kohdilta.
Onko ehdotuksia hajun aiheuttajasta ja miten todeta/korjata.
(Suutinko vuotaa juuresta?)
hyttiin, ainakin haisee siltä. Sama haju tulee konehuoneessa moottorin päältä suojamuovien kohdilta.
Onko ehdotuksia hajun aiheuttajasta ja miten todeta/korjata.
(Suutinko vuotaa juuresta?)
Re: Sisällä pakokaasua
Aivan oikea diagnoosijoselina kirjoitti:W210 e200cdi vm 2000 tulee ajon aikana nähtävästi pakokaasua
hyttiin, ainakin haisee siltä. Sama haju tulee konehuoneessa moottorin päältä suojamuovien kohdilta.
Onko ehdotuksia hajun aiheuttajasta ja miten todeta/korjata.
(Suutinko vuotaa juuresta?)
Niin , mullekin tuolla ehdotettiin tiivisteiden vaihtoa ," ei paha homma eikä maksa paljon...." Kuitenkin rikkoivat kaikki suuttimet ja piti viedä 3 viikon jälkeen muualle. miten helvetissä voi jokoinen suutin mennä paskaksi tiivisteiden vaihdon yhteydessä. Eivätkä ees osanneet sanoa mikä meni pieleen , vähän vaan naureskelttin , ja vakuuteltiin et auto on ihan ok vaikka vähän alkoikin savuttaa ja naftaa palaa niin helvetisti. mä ainakin huollatan autoni ihan jossain muualla tästedes. Ai niin ja naftaa alkoi vuotaa tietty huollon jälkeen kans ihan reippaasti. Mutta laittoivat tuolla toisaalla senkin kuntoon. Vähän oli jotain samalla jäänyt laittamatta.... Maksoi muuten ihan helvetitsti tuo mokien korjailu, vaikka toinen oikea korjaamo laittoikin sen enemmän kuin asillisesti...missä käyn jatkossakin!!!