Konepellin säätö

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Heze
Viestit: 7
Liittynyt: 20.10.2007 9:21

Konepellin säätö

Viesti Kirjoittaja Heze »

124:sen (-87) konepelti on koholla takareunastaan. Ottanu itteensä joskus edellisessä elämässään, ja vääntynyt pilalle?
Mutta, onko saranoissa minkäänlaista säätöä, että saisi pellin lokasuojien tasolle. Nyt se on n pari senttiä ylempänä.
arzka
Viestit: 51
Liittynyt: 07.10.2007 14:58
Paikkakunta: pks

Viesti Kirjoittaja arzka »

pyöräkotelon puolella pitäis olla 3 kymppimillin kannalla olevaa pulttia(per puoli) aikas paskamaisessa paikassa.
Heze
Viestit: 7
Liittynyt: 20.10.2007 9:21

Konepellin säätö

Viesti Kirjoittaja Heze »

Kiitos vastaajalle. Tarkastustyö kävi helposti, kun usko ei loppunu...Ne kolme ruuvia löytyi-ja säätyi, mitä sääyivät.

Näin teinkin, mutta ei riitä. Vieläkin törröttää, vähän (siis enempi luin monessa myynnissä olevassa). Milä tässä nyt mättää? Eiko vm 87-89 pellit tarviikaan olla linjassaa lokasuojan kanssa?
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Tämä on ihan tyyppivika. Käsittääkseni se mekanismi jotenkin kuluu tai ne jouset löystyy ajan myötä. Sitä ei saa säätämälläkään kohdilleen. Joskus olen kuullut että 1mm/100tkm nousee pelti, helppo tarkistaa kilometrit. :)
® Mesen Porkkana-klubi
Heze
Viestit: 7
Liittynyt: 20.10.2007 9:21

Konepellin säätö

Viesti Kirjoittaja Heze »

OK.
Nyt kuullostaa loogiselta.

Mun Mersu menny nyt 640 tkm, joten se sentin heitto rupee löytyy siitä.
Tämä tosin vain kuskin puolella?

Korjausehdotuksia? Avartaa kiinnityksen reikiä alaspäin?
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

avartaa reikiä taikka sitten se parempi eli ostaa hyvät käytetyt saranat, niitä riittää kun noita tuontiautoja sun muita purettu paljonkin. Eikä montaa kymppiä varmasti maksa.
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

epk kirjoitti:avartaa reikiä taikka sitten se parempi eli ostaa hyvät käytetyt saranat, niitä riittää kun noita tuontiautoja sun muita purettu paljonkin. Eikä montaa kymppiä varmasti maksa.
uusi maksaa n.75€
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Wikke kirjoitti:Tämä on ihan tyyppivika. Käsittääkseni se mekanismi jotenkin kuluu tai ne jouset löystyy ajan myötä. Sitä ei saa säätämälläkään kohdilleen. Joskus olen kuullut että 1mm/100tkm nousee pelti, helppo tarkistaa kilometrit. :)
Tää on kyllä päivän paras ja pitänee jotenkuten paikkansakin. :D Epäilykset vahvistuu tuon oman lintan ajomääristä :roll: ... olisko 1,5milj. mitään? :D
viikinki
Viestit: 7
Liittynyt: 09.12.2007 19:50
Paikkakunta: ilomantsi

konepellin saranat

Viesti Kirjoittaja viikinki »

lähteekö sarana irti ilman jousen irroitusta näyttäs se jousi olevan tiukan näköinen
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Re: konepellin saranat

Viesti Kirjoittaja jone77 »

viikinki kirjoitti:lähteekö sarana irti ilman jousen irroitusta näyttäs se jousi olevan tiukan näköinen
Pelti pystyyn, siis ihan pystyyn, sinne huoltoasentoon .
Pyöränkotelelosta se muovilipare "sisälokari" pois tieltä, sieltä välistä huomaat kuinka jousi on löysällä.

Ok, muumilimsasta huikka.

Nostat etusormi otteella jousen pois kolostaan ja avaat jousenvarren ruuvin (10mm kanta).
Avaat ne 3 saranan ruuvia .

Seuraavaksi luukun ruuvien kimppuun .

MUISTA LAITTAA JOTAIN PEHMIKETTÄ KONEPELLIN JA LASIN/KORIN VÄLIIN ETTEI TULEE RUMAA
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

w124 konepellin säätö

Viesti Kirjoittaja petromax »

Vaihdettiin uudet lokarit. Tarvike. Kuskin puoli tuntui menevän heittämällä paikoilleen,mutta hanttimiehen turbomalli,ei oikein täysin istunut. Eipä sitä nyt hullu huomaa. Konepeltiä säätämällä takapäästä hanttimiehen puoli,sain korkeuden kohdalleen. Etupäästä kumitassuilla pieni säätö ja lukon vastakappaletta konepellistä siirtämällä,on etupää nyt kohdallaan.

Hanttimiehen puolella on takana isompi rako,kuin kuskin puolella. Täytyis saada jotenkin kulkemaan takaosa sivulle päin. Näin voisi tasata rakoa hieman pienemmäksi. Onko mitään jippoa?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”