Webaston letkut w203.
Webaston letkut w203.
Webaston vesiletkuista sen verran et mihin ne laitetaan kun käsketään ohjeessa kytkemään lämppärin kuuman putken väliin ja sehän on cdi.ssä melkein mahdotonta?eli auto on 203 -01 200cdi.
-01 c203 200cdi.
-81 lada 2,0tc turbo.
ex.-95 c220d.
-81 lada 2,0tc turbo.
ex.-95 c220d.
Mielestäni ei ole vaikeata. Pitää vain katkaista moottorilta lähtevä lämminvesiletku joka menee lämppärille ja liittää webasto siihen väliin webaston mukana sauraavilla letkuilla. Tämä siksi, että jos sen liittää "kylmälle " puolelle niin silloin webaston kiertovesipumppu kierrättää vettä vasten moottorin vesipumpun kanssa. Eli liitä vain kuumalle puolelle.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei kai se kierrätä moottorin omaa kiertosuuntaa vastaan kun vaihtaa letkujen paikkaa vepassa? Kummin päin se yleisesti laitetaan: siten että se pumppaa "kylmässä letkussa" kuumaa moottoriin, vai "kuumassa" lämppäriin päin? Vai onko se makuasia, haluaako koneen vai sisätilat lämpöisemmiksi? Vai onko sillä edes isoa eroa toiminnan kannalta?S320cdi kirjoitti:Mielestäni ei ole vaikeata. Pitää vain katkaista moottorilta lähtevä lämminvesiletku joka menee lämppärille ja liittää webasto siihen väliin webaston mukana sauraavilla letkuilla. Tämä siksi, että jos sen liittää "kylmälle " puolelle niin silloin webaston kiertovesipumppu kierrättää vettä vasten moottorin vesipumpun kanssa. Eli liitä vain kuumalle puolelle.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03
No mutta miksei vois kytkeä "kylmälle" puolelle, kunhan pitää veden kiertosuunnan moottorin pumpun kanssa samana? Webasto vain lämmittää ensin moottoria.S320cdi kirjoitti: Tämä siksi, että jos sen liittää "kylmälle " puolelle niin silloin webaston kiertovesipumppu kierrättää vettä vasten moottorin vesipumpun kanssa.
Näin minulla on, kylläkin Wanhassa Wolvossa.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Mukavahan se on saada sisätilat kunnolla lämpimiksi kohtuunopeasti, sen takia laitetaan "kuumalle" puolelle.
Sisätilapuhallinkaan ei käynnisty ennenkuin tunnistin toteaa nesteen oleva tarpeeksi lämmintä että kannattaa puhallella kennon läpi ja voi olla ettei kabiini edes ehdi kunnolla lämmetä kun kone on jo niin lämmin että polttoainelämmitin kytkeytyy pois päältä.
Kannattaa siis laittaa kuumalle puolelle, paitsi jos asennusohjeessa toista sanotaan niin sitten eri juttu.
Minä en noista juuri tiedä mutta pakko oli taas sanoa jottai.
Sisätilapuhallinkaan ei käynnisty ennenkuin tunnistin toteaa nesteen oleva tarpeeksi lämmintä että kannattaa puhallella kennon läpi ja voi olla ettei kabiini edes ehdi kunnolla lämmetä kun kone on jo niin lämmin että polttoainelämmitin kytkeytyy pois päältä.
Kannattaa siis laittaa kuumalle puolelle, paitsi jos asennusohjeessa toista sanotaan niin sitten eri juttu.
Minä en noista juuri tiedä mutta pakko oli taas sanoa jottai.
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03