Kone ei saa bensaa
Kone ei saa bensaa
Joo elikkäs mulla on tollanen 230 kone vm. 91
Kipinää tulee mutta ei tule bensaa...
Mistä on hyvä alottaa tutkimaa missä vika? Bensapumpun sulake/rele vaiko itse pumppu? Missä rele/sulake/suodatin edes on?
Kipinää tulee mutta ei tule bensaa...
Mistä on hyvä alottaa tutkimaa missä vika? Bensapumpun sulake/rele vaiko itse pumppu? Missä rele/sulake/suodatin edes on?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Muistaakseni bensapumpun releeseen pääsee käsiksi akun takana olevan muovilevyn pois ottamalla. Näin oli 230CE 1992 - mallissa Bensapumpun rele on sitten se musta muoviboksi, metallinen on ylijännitesuojarele. Ei ole enää bensa-autoa, täytyy vain muistella vanhoja hyviä aikoja.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Rele on siellä akun takana se vähän tupakkiaskia isompi musta laatikko, pitäisi lähteä irti nyppäämällä. sulaketta ei taida releen ja pumpun välillä olla, ei ollu ainakaan omassa 300 TE -89:ssä. Oli pumpun virtaliitin jostain syystä syöpynyt niin pahasti että vuosi bensaa ja veti pumpun oikoseen -> rele kärähti. (Terveellistä kun on auton alla ja kokeilee suoralla virralla pumppua ja bensaa roiskuu ja johdot lyö kipinää...)Juottamalla korjasin ja on se kohta vuoden toiminut... Pumppu toki meni uusiksi.
Kannattaa varmaan aloittaa diagnosointi kuuntelemalla oikean takapyörän huituvilla surahtaako bensapumppu kun kääntää virrat päälle.
Kannattaa varmaan aloittaa diagnosointi kuuntelemalla oikean takapyörän huituvilla surahtaako bensapumppu kun kääntää virrat päälle.
Menet vipuun justiinsa jos mittarilla etsit!Tific kirjoitti:Eipä tossa kovin insinööri tarvitse olla että yleismittarilla katsoo että kaikki juotokset johtaa paikasta a paikkaan b... Mutta kiitos neuvoista kummiskin ja kun saan auton huomenna lämpöiseen niin pääsee mittaamaan kaikki johdot läpi...
Siinähän se kylmän juotoksen salaisuus piilee -- johtaa milloin haluaa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei löytynyt ylijännitereleestä mittarilla vika, piti ottaa silmämuna käteen ja sitten kolvi. Toiminut taas kuukauden kop kop.romu kirjoitti:Menet vipuun justiinsa jos mittarilla etsit!Tific kirjoitti:Eipä tossa kovin insinööri tarvitse olla että yleismittarilla katsoo että kaikki juotokset johtaa paikasta a paikkaan b... Mutta kiitos neuvoista kummiskin ja kun saan auton huomenna lämpöiseen niin pääsee mittaamaan kaikki johdot läpi...
Siinähän se kylmän juotoksen salaisuus piilee -- johtaa milloin haluaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kylmän juotoksen juju on siinä että komponentin jalan, ja ympärillä olevan "tinapyramidin" välissä oleva kontakti katkoo.
Eli mahdoton saada mittarilla mitään selville. Yhteys voi alkaa toimia pienimmästäkin muutoksesta, esim mittapiikin kosketuksesta.
Tämä nyt vielä selvennykseksi. Sulatus poistaa vian.
Eli mahdoton saada mittarilla mitään selville. Yhteys voi alkaa toimia pienimmästäkin muutoksesta, esim mittapiikin kosketuksesta.
Tämä nyt vielä selvennykseksi. Sulatus poistaa vian.
Nostellaampa tämmöinen ylös kun ei kehtaa uuttakaan avata.
Elikkäs ongelmana tämä bensan saanti. Autona w124 230 farkku vuosimallia -86.
Auto ollut minulla reilut puoli vuotta ja kertaakaan ei ole ollut yhtään mitään ongelmaa tekniikan suhteen, kunnes tuossa joku aika sitten päätti kertalaakista nukahtaa. Lähdin valoista liikkeelle kunnes kakkoselle vaihtaessa sammui. Hinaamalla kotio ja aamulla koittamaan. Kerran lupasi mutta muuta ei tuumannut, saman tekee kun pidemmän tauon jälkeen koittaa.
Ensimmäisenä selvisi, että kipinä tulee mutta bensaa ei.
Tankki oli sammumishetkellä melko tyhjä joten lisäsin parikymmentä litraa bensaa mutta ei vaikutusta.
Bensapumppu surisi startatessa, mutta ensimmäisen diagnoosin perusteella se + suodatin meni vaihtoon. Ei mitään vaikutusta.
Ilmanputsarista kun kaataa bensaa niin lähtee kyllä käymään, mutta loppuukin sitten siihen. Kahdesti kokeiltiin, tuloksena sytytyspuolen viattomaksi toteaminen ja pakosarjan halkeaminen.
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit.
Rele ilmeisesti syytön kun pumppu surisee? vai?
Joku tuossa aiemmin mainitsi että farkussa olisi kaksi pumppua. Pitääkö paikkaansa ja mikäli pitää niin mistä se toinen löytyy?
Samassa pannassa bensapumpun ja -suodattimen kanssa oli jokin kolmas kapistus. Mikä se on ja voisiko se olla syyllinen?
Elikkäs ongelmana tämä bensan saanti. Autona w124 230 farkku vuosimallia -86.
Auto ollut minulla reilut puoli vuotta ja kertaakaan ei ole ollut yhtään mitään ongelmaa tekniikan suhteen, kunnes tuossa joku aika sitten päätti kertalaakista nukahtaa. Lähdin valoista liikkeelle kunnes kakkoselle vaihtaessa sammui. Hinaamalla kotio ja aamulla koittamaan. Kerran lupasi mutta muuta ei tuumannut, saman tekee kun pidemmän tauon jälkeen koittaa.
Ensimmäisenä selvisi, että kipinä tulee mutta bensaa ei.
Tankki oli sammumishetkellä melko tyhjä joten lisäsin parikymmentä litraa bensaa mutta ei vaikutusta.
Bensapumppu surisi startatessa, mutta ensimmäisen diagnoosin perusteella se + suodatin meni vaihtoon. Ei mitään vaikutusta.
Ilmanputsarista kun kaataa bensaa niin lähtee kyllä käymään, mutta loppuukin sitten siihen. Kahdesti kokeiltiin, tuloksena sytytyspuolen viattomaksi toteaminen ja pakosarjan halkeaminen.
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit.
Rele ilmeisesti syytön kun pumppu surisee? vai?
Joku tuossa aiemmin mainitsi että farkussa olisi kaksi pumppua. Pitääkö paikkaansa ja mikäli pitää niin mistä se toinen löytyy?
Samassa pannassa bensapumpun ja -suodattimen kanssa oli jokin kolmas kapistus. Mikä se on ja voisiko se olla syyllinen?
Kyllä mä lähtisin tuosta bensapumpun releen uudelleen tinaamisesta liikkeelle... Sieltä se vika yleensä löytyy... Mulla oli itellä yks rele joka toimi ja ei toiminu, aina kun sen tinas uudelleen niin alko toimiin, sitte meni hermot ja ostin uuden...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Ei sillä pitäs olla bensan saannin suhteen merkitystä... Jos oikein muistan, mut otappa pumpulta tuleva letku irti ja kato tuleeko bensa edes määrän jakajalle asti... Jos ei tuu nii sillon voipi olla jopa tankin pohjassa oleva karkeasuodatin menny tukkoon... Mut jos tulee nii mittaa paine...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91