Kone ei saa bensaa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Tific
Viestit: 6
Liittynyt: 30.12.2007 15:09

Kone ei saa bensaa

Viesti Kirjoittaja Tific »

Joo elikkäs mulla on tollanen 230 kone vm. 91

Kipinää tulee mutta ei tule bensaa...

Mistä on hyvä alottaa tutkimaa missä vika? Bensapumpun sulake/rele vaiko itse pumppu? Missä rele/sulake/suodatin edes on?
KEKE
Viestit: 3
Liittynyt: 28.4.2007 11:53

Viesti Kirjoittaja KEKE »

Rele on akun takana ja suodatin auton alla oikean takarenkan lähellä muovisen suoja levyn alla pensapumpun vieressä.
Tific
Viestit: 6
Liittynyt: 30.12.2007 15:09

Viesti Kirjoittaja Tific »

Rele on toi punanen siel? ei meinaa päästä edes käsiksi ja se heiluu siellä kun mikäkin johtojen varassa
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Tific kirjoitti:Rele on toi punanen siel? ei meinaa päästä edes käsiksi ja se heiluu siellä kun mikäkin johtojen varassa
Taitaa olla ylijännitesuoja jos on punainen ja sulake kannenalla.
big jopo
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eiköön siinä b.pumpun releksessä lue 6 tai 4 zyl koneen mukaan, ja kotelo on mustanpuhuva?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Tific
Viestit: 6
Liittynyt: 30.12.2007 15:09

Viesti Kirjoittaja Tific »

Hittolainen... jonkuu pitäs tehä mulle kunnon ohjeet mis on jokasest osast kuvat ja mis on et löydän :D
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Muistaakseni bensapumpun releeseen pääsee käsiksi akun takana olevan muovilevyn pois ottamalla. Näin oli 230CE 1992 - mallissa :?: Bensapumpun rele on sitten se musta muoviboksi, metallinen on ylijännitesuojarele. Ei ole enää bensa-autoa, täytyy vain muistella vanhoja hyviä aikoja.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Rele on siellä akun takana se vähän tupakkiaskia isompi musta laatikko, pitäisi lähteä irti nyppäämällä. sulaketta ei taida releen ja pumpun välillä olla, ei ollu ainakaan omassa 300 TE -89:ssä. Oli pumpun virtaliitin jostain syystä syöpynyt niin pahasti että vuosi bensaa ja veti pumpun oikoseen -> rele kärähti. (Terveellistä kun on auton alla ja kokeilee suoralla virralla pumppua ja bensaa roiskuu ja johdot lyö kipinää...)Juottamalla korjasin ja on se kohta vuoden toiminut... Pumppu toki meni uusiksi.

Kannattaa varmaan aloittaa diagnosointi kuuntelemalla oikean takapyörän huituvilla surahtaako bensapumppu kun kääntää virrat päälle.
Avatar
jiiär
Viestit: 12
Liittynyt: 20.8.2007 17:34
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jiiär »

Kuva

Tää o 300 mutta 230 varmaan samantapainen.

Bensapumppu oikkealla, takarenkaan etessä.
Sieltä löytyy myös bensasuodatin ( iso pyöree )
ja joku painevaraaja taimikäsenytoli.
Mulla myös toinen pumppu tankin tykönä ( farkku ).

Suodatin tukossa?
Pumppu ei pumppaa?
Rele sökö?
Määräjakaja ei jaa?
Tific
Viestit: 6
Liittynyt: 30.12.2007 15:09

Viesti Kirjoittaja Tific »

Okei kiitos! nyt tuli selvät ohjeet meenkii niin nopiasti tutkimaan kun pääsen
Tific
Viestit: 6
Liittynyt: 30.12.2007 15:09

Viesti Kirjoittaja Tific »

OKei nyt oon päässy niin pitkälle että pumpulle ei tule virtaa... releen avasin ja se näyttää ihan ehjältä... mikään ei ole kärähtänyt... miten voin tarkistaa että rele toimii?ettei vika ole muualla?
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Releen sisällä olevissa isoissa juotoksissa on monesti hiusmurtumia.
Murtumat eivät näy kuin kokeneella silmällä.

Ota rele taskuun ja vie lähimmälle rationrassaajalle joka sulattaa juotokset kuntoon.
Tific
Viestit: 6
Liittynyt: 30.12.2007 15:09

Viesti Kirjoittaja Tific »

Eipä tossa kovin insinööri tarvitse olla että yleismittarilla katsoo että kaikki juotokset johtaa paikasta a paikkaan b... Mutta kiitos neuvoista kummiskin ja kun saan auton huomenna lämpöiseen niin pääsee mittaamaan kaikki johdot läpi...
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Tific kirjoitti:Eipä tossa kovin insinööri tarvitse olla että yleismittarilla katsoo että kaikki juotokset johtaa paikasta a paikkaan b... Mutta kiitos neuvoista kummiskin ja kun saan auton huomenna lämpöiseen niin pääsee mittaamaan kaikki johdot läpi...
Menet vipuun justiinsa jos mittarilla etsit!
Siinähän se kylmän juotoksen salaisuus piilee -- johtaa milloin haluaa. :evil:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

romu kirjoitti:
Tific kirjoitti:Eipä tossa kovin insinööri tarvitse olla että yleismittarilla katsoo että kaikki juotokset johtaa paikasta a paikkaan b... Mutta kiitos neuvoista kummiskin ja kun saan auton huomenna lämpöiseen niin pääsee mittaamaan kaikki johdot läpi...
Menet vipuun justiinsa jos mittarilla etsit!
Siinähän se kylmän juotoksen salaisuus piilee -- johtaa milloin haluaa. :evil:
Ei löytynyt ylijännitereleestä mittarilla vika, piti ottaa silmämuna käteen ja sitten kolvi. Toiminut taas kuukauden :roll: kop kop.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Kylmän juotoksen juju on siinä että komponentin jalan, ja ympärillä olevan "tinapyramidin" välissä oleva kontakti katkoo.
Eli mahdoton saada mittarilla mitään selville. Yhteys voi alkaa toimia pienimmästäkin muutoksesta, esim mittapiikin kosketuksesta.
Tämä nyt vielä selvennykseksi. :arrow: Sulatus poistaa vian.
Avatar
mitu
Viestit: 10
Liittynyt: 10.11.2010 1:02

Viesti Kirjoittaja mitu »

Nostellaampa tämmöinen ylös kun ei kehtaa uuttakaan avata.

Elikkäs ongelmana tämä bensan saanti. Autona w124 230 farkku vuosimallia -86.

Auto ollut minulla reilut puoli vuotta ja kertaakaan ei ole ollut yhtään mitään ongelmaa tekniikan suhteen, kunnes tuossa joku aika sitten päätti kertalaakista nukahtaa. Lähdin valoista liikkeelle kunnes kakkoselle vaihtaessa sammui. Hinaamalla kotio ja aamulla koittamaan. Kerran lupasi mutta muuta ei tuumannut, saman tekee kun pidemmän tauon jälkeen koittaa.

Ensimmäisenä selvisi, että kipinä tulee mutta bensaa ei.

Tankki oli sammumishetkellä melko tyhjä joten lisäsin parikymmentä litraa bensaa mutta ei vaikutusta.

Bensapumppu surisi startatessa, mutta ensimmäisen diagnoosin perusteella se + suodatin meni vaihtoon. Ei mitään vaikutusta.

Ilmanputsarista kun kaataa bensaa niin lähtee kyllä käymään, mutta loppuukin sitten siihen. Kahdesti kokeiltiin, tuloksena sytytyspuolen viattomaksi toteaminen ja pakosarjan halkeaminen.

Nyt olisi hyvät neuvot kalliit.

Rele ilmeisesti syytön kun pumppu surisee? vai?
Joku tuossa aiemmin mainitsi että farkussa olisi kaksi pumppua. Pitääkö paikkaansa ja mikäli pitää niin mistä se toinen löytyy?
Samassa pannassa bensapumpun ja -suodattimen kanssa oli jokin kolmas kapistus. Mikä se on ja voisiko se olla syyllinen?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Kyllä mä lähtisin tuosta bensapumpun releen uudelleen tinaamisesta liikkeelle... Sieltä se vika yleensä löytyy... :wink: Mulla oli itellä yks rele joka toimi ja ei toiminu, aina kun sen tinas uudelleen niin alko toimiin, sitte meni hermot ja ostin uuden... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
mitu
Viestit: 10
Liittynyt: 10.11.2010 1:02

Viesti Kirjoittaja mitu »

voiko tuo rele olla syyllinen kun pumppu kuitenkin saa virtaa? Eli suriseeko pumppu vaikka rele on rikki?
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

ei surise... katoikko jo sytkäpuolen osasia?

virranjakajan kantta ja pyörijää yms.
® Mesen linttaklubi
Avatar
mitu
Viestit: 10
Liittynyt: 10.11.2010 1:02

Viesti Kirjoittaja mitu »

ilmanputsarin aukosta kun kippaa bensaa niin lähtee käymään, eli sytytyspuoli on kunnossa.

mikä se kolmas möhkäle bensapumpun ja -suodattimen kanssa samassa pannassa on? Alkaa mielenkiinto siirtymään siihen mikäli letkuista ei löydy tukkoja.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ei sillä pitäs olla bensan saannin suhteen merkitystä... :roll: Jos oikein muistan, mut otappa pumpulta tuleva letku irti ja kato tuleeko bensa edes määrän jakajalle asti... Jos ei tuu nii sillon voipi olla jopa tankin pohjassa oleva karkeasuodatin menny tukkoon... :roll: Mut jos tulee nii mittaa paine... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”