Pakokaasu haisee ..
Pakokaasu haisee ..
Nonniin...
Meijän Pate alko tuprutteleen oikeen kunnolla "sauta" kajuuttaan.
Tuossa katselin aiempia kertomuksia ja siellä oli viitteitä jotta vois olla suuttimen tiivisteet... Helppo homma ... Tiivisteet lähtee vaihtoon koko rivistö. Mutta siellä oli myös mainintaa kiinnityspultin vaihdosta ...
Minkä kokoinen pultti ?? M?x ??.
Olisi hyvä tietää ennen purkua niin ei tarttis appiukolta Volvoa lainata pulttien hakureissulle. Kyllä nähkäät hävettäis...
Onko muita potentiaalisia vuotopaikkoja pakokaasuille ?
Meijän Pate alko tuprutteleen oikeen kunnolla "sauta" kajuuttaan.
Tuossa katselin aiempia kertomuksia ja siellä oli viitteitä jotta vois olla suuttimen tiivisteet... Helppo homma ... Tiivisteet lähtee vaihtoon koko rivistö. Mutta siellä oli myös mainintaa kiinnityspultin vaihdosta ...
Minkä kokoinen pultti ?? M?x ??.
Olisi hyvä tietää ennen purkua niin ei tarttis appiukolta Volvoa lainata pulttien hakureissulle. Kyllä nähkäät hävettäis...
Onko muita potentiaalisia vuotopaikkoja pakokaasuille ?
Sama homma pitäs tehä, veholtahan niitä pultteja saa.
Ylivuotoletkut voi olla tietysti yksi, ittellä ainakin oli aikanaan hapertunut liitoskohdista ja vuoteli mutta ne prikathan ne yleensä lienee kun ruuvi venähtää. Tosin oma on falskaillu sen verran pitkään että epäilyttää alkaa koko hommaan.
Ylivuotoletkut voi olla tietysti yksi, ittellä ainakin oli aikanaan hapertunut liitoskohdista ja vuoteli mutta ne prikathan ne yleensä lienee kun ruuvi venähtää. Tosin oma on falskaillu sen verran pitkään että epäilyttää alkaa koko hommaan.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
No niin ... tarina jatkuu. Niemelän autosta prikat ja pultit.
Auto appiukon talliin ja pelti auki. 5-pytty vuotanut heti rumasti...
Puhdistusta ja paineilmaa ja pultit auki. Kaikki suuttimet lähtee irti... hienoa.
Lisää puhdistusta ja paineilmaa (rätit tulppana paskalle) suuttimien puhdistus. Uudet prikat tilalle.... Yesh täähän toimii niinku entisaikanen Neuvostoliittolainen jääkiekkomaajoukkue... klip klap klap ja maali... Kyllä tulee hyvä (rinta rottinkilla)
Suuttimet kuoppaan uudet pultit tilalle... 5, 4 ja 3:sen pultit pyörii hienosti pohjaan saakka .. tsit tsit, 2 ja 1 jumittaa.... turha tarkistus etteihän appiukon kierretapeilla ( M6 ) vaan vahingossakaan yltyis noihin jengoihin.... ei yllä. Nooh jos mää nyssitten varovasti tosta ykkösestä kokeilisin josko tuo pultti menis pohjaan ... ei menny, vaan meni että NAPS... -ttu poikki.
Eikä ollu ees hirveesti momenttia kun .... ääh oma moka. Turha selitellä.
Mutta, varoituksen sana. Putsatkaa nuo jengat piiiiiittkällä jengatapilla ennen kiristystä.
No mää otan huomenna töistä parempaa jenkatappia lainaksi jotta saan tuon 2- pytyn kiinni kuitenski.
Vaan 1:nen ??? On se aika syvällä tuo pultti (osa siitä).
Onko lie suuri virhe tempasta siihen kanteen M8 jenga ja kiinnittää haarukka ja suutin sillä vai onko tää venyvän pultin laitto niin must, että mun tarttee alkaa kaivaan se sieltä jollain ????
Hyvejä ehdotuksia otetaan mielihyvin vastaan. Kyllä sinne juuri yltää vastakierretapilla, mutta sille reiän tekeminen onkin jo aika haaste.
Auto appiukon talliin ja pelti auki. 5-pytty vuotanut heti rumasti...
Puhdistusta ja paineilmaa ja pultit auki. Kaikki suuttimet lähtee irti... hienoa.
Lisää puhdistusta ja paineilmaa (rätit tulppana paskalle) suuttimien puhdistus. Uudet prikat tilalle.... Yesh täähän toimii niinku entisaikanen Neuvostoliittolainen jääkiekkomaajoukkue... klip klap klap ja maali... Kyllä tulee hyvä (rinta rottinkilla)
Suuttimet kuoppaan uudet pultit tilalle... 5, 4 ja 3:sen pultit pyörii hienosti pohjaan saakka .. tsit tsit, 2 ja 1 jumittaa.... turha tarkistus etteihän appiukon kierretapeilla ( M6 ) vaan vahingossakaan yltyis noihin jengoihin.... ei yllä. Nooh jos mää nyssitten varovasti tosta ykkösestä kokeilisin josko tuo pultti menis pohjaan ... ei menny, vaan meni että NAPS... -ttu poikki.
Eikä ollu ees hirveesti momenttia kun .... ääh oma moka. Turha selitellä.
Mutta, varoituksen sana. Putsatkaa nuo jengat piiiiiittkällä jengatapilla ennen kiristystä.
No mää otan huomenna töistä parempaa jenkatappia lainaksi jotta saan tuon 2- pytyn kiinni kuitenski.
Vaan 1:nen ??? On se aika syvällä tuo pultti (osa siitä).
Onko lie suuri virhe tempasta siihen kanteen M8 jenga ja kiinnittää haarukka ja suutin sillä vai onko tää venyvän pultin laitto niin must, että mun tarttee alkaa kaivaan se sieltä jollain ????
Hyvejä ehdotuksia otetaan mielihyvin vastaan. Kyllä sinne juuri yltää vastakierretapilla, mutta sille reiän tekeminen onkin jo aika haaste.
Laitappa infoa miten sait jämän pois reijästä, kuulostaa niin mielenkiintoiselta hommalta. Itse vaihdoin onnistuneesti kyseiset liekkiprikat ja muutama tonni ajeltiin ja taas rupes falskaamaan. Silloin tarkistin kaikki suihkujen sovitteet ja kunnossa oli, silmämääräisesti. Täytynee ruveta vaihtamaan taas yhteen suihkuun ¨prikka¨. Taitaa olla cdi-koneiden todellinen ongelma nämä liekkirenkaat. Myykö mikään työkalupuoti ulosvetäjää suihkuille? Meinasi olla muutama aika lujassa. Hyvä apuväline pultinreikien puhdistukseen oli porakoneeseen laitettava vaijerivarrella oleva ¨pulloharja¨, ostettu muutama vuosi sitten biltemasta sekä pölynimuri.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Siis pitääkö mersun koneessa ottaa suututtimet irti ennen kun saa venakopan auki? Ja sitten pitääkin uusia kourallinen pultteja ja liekkirinkulatiivisteitä? Varsin näppärää.dealer kirjoitti:Pääsee, sullahan tosiaan on suuttimet kaikki irroteltu joten ota ne ja koppa pois ja kokeile sitten pultinjämää irti.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Joo.Siis pitääkö mersun koneessa ottaa suututtimet irti ennen kun saa venakopan auki?
Kyllä niitä löytyy, sellainen iskuvasaran avulla revittävä "koukku" joka ei ole hyvä ja sitten sellainen joka laitetaan purettuun suuttimeen kiinni.Myykö mikään työkalupuoti ulosvetäjää suihkuille? Meinasi olla muutama aika lujassa.
Olikohan valmistaja Klann.
Oikaisitko suuttimen reiän pohjan kalvaimella ?muutama tonni ajeltiin ja taas rupes falskaamaan
Jep jep !
Koppa irti ja tarkkailua sekä töllistelyä ynnä muuta tyhjää pään sisällä. . Venttiilikopan vahvuus tuolla kohtaa oli noin about 2mm, joten eipä siitä hirveesti lähemmäs päästy. Mutta kuitenki porakone oli nyt helppo saada hollille. Pienellä terällä hivuttaen.. jos vaikka saisin tuon vastakierretapin sisään... ei onstu. Katkennut pultti ei tietenkään ole katkennut tasaseen vaan viettää terää sivuun ja silloin porataan jo aivan jotain muuta kuin pulttia... no jos sitten isommalla terällä ... eeii sama homma. Vitsi minä hitsaan sinne törkyä ... ei onstu ... hitsaanpa tuon katkenneen pultin jos saan hyvän kaaren irtonaisen pultin ja kiinni olevan pultin välille... erkkaa lapaan (pulttiin) ja menoks... tsszziizxzt juma täähän toimii. Nyt varovasti pulttia auki ... naps .. virtaa lisää tsiszxiizxtsztshtshtsup. varoen pulttia auki .... naps ...
Em. toistui muutamia kertoja kunnes mua rupes ottaan törkeesti päästä.
Siinä ko. reiän ympärillä itse kannessa on kyllä metallia ympärillä vaikka hevoset söis ... joten 8,5 mm terä poraan ja hurrrrrrh. M10 jenka siihen. 10mm reikä venttiilikoppaan ja 10,5 mm reikä itse haarukkaan ja naps kops kamat paikalleen ja toimii.
Paten 1-pytyn suutin on nyt sitte kiinni tuommosella vähemmän "venyvällä" pultilla. Mitä siitä sitten lie seuraa mutta minä ainaki pääsin patella kotia ja pois appiukon tallista.
Kuvakin mulla olis siitä ykkösen ja kakkosen suuttimesta ja niiden kiinityksestä kunhan joku kertois kuinka sen tänne saa. Tuli ihan siisti...
ainaki mun mielestä.. mikä siitä nyt sitte sippaa seuraavana.
Vois ainakin ajatella jousiprikkaa tuon M10 pultin alle, jos kerran joustoa tarttee.[/img]
Koppa irti ja tarkkailua sekä töllistelyä ynnä muuta tyhjää pään sisällä. . Venttiilikopan vahvuus tuolla kohtaa oli noin about 2mm, joten eipä siitä hirveesti lähemmäs päästy. Mutta kuitenki porakone oli nyt helppo saada hollille. Pienellä terällä hivuttaen.. jos vaikka saisin tuon vastakierretapin sisään... ei onstu. Katkennut pultti ei tietenkään ole katkennut tasaseen vaan viettää terää sivuun ja silloin porataan jo aivan jotain muuta kuin pulttia... no jos sitten isommalla terällä ... eeii sama homma. Vitsi minä hitsaan sinne törkyä ... ei onstu ... hitsaanpa tuon katkenneen pultin jos saan hyvän kaaren irtonaisen pultin ja kiinni olevan pultin välille... erkkaa lapaan (pulttiin) ja menoks... tsszziizxzt juma täähän toimii. Nyt varovasti pulttia auki ... naps .. virtaa lisää tsiszxiizxtsztshtshtsup. varoen pulttia auki .... naps ...
Em. toistui muutamia kertoja kunnes mua rupes ottaan törkeesti päästä.
Siinä ko. reiän ympärillä itse kannessa on kyllä metallia ympärillä vaikka hevoset söis ... joten 8,5 mm terä poraan ja hurrrrrrh. M10 jenka siihen. 10mm reikä venttiilikoppaan ja 10,5 mm reikä itse haarukkaan ja naps kops kamat paikalleen ja toimii.
Paten 1-pytyn suutin on nyt sitte kiinni tuommosella vähemmän "venyvällä" pultilla. Mitä siitä sitten lie seuraa mutta minä ainaki pääsin patella kotia ja pois appiukon tallista.
Kuvakin mulla olis siitä ykkösen ja kakkosen suuttimesta ja niiden kiinityksestä kunhan joku kertois kuinka sen tänne saa. Tuli ihan siisti...
ainaki mun mielestä.. mikä siitä nyt sitte sippaa seuraavana.
Vois ainakin ajatella jousiprikkaa tuon M10 pultin alle, jos kerran joustoa tarttee.[/img]
Oikein Ensimmäinen joka tunnusti tehneensä tuon.tappara kirjoitti:
Siinä ko. reiän ympärillä itse kannessa on kyllä metallia ympärillä vaikka hevoset söis ... joten 8,5 mm terä poraan ja hurrrrrrh. M10 jenka siihen. 10mm reikä venttiilikoppaan ja 10,5 mm reikä itse haarukkaan ja naps kops kamat paikalleen ja toimii.
Olematon tuo alkuperinen suuttimen kiinnitys. tuohan antaa periksi melkeimpä pelkästä puristuspaineesta.
Tuo oma-naama-avattaressa vois olla tosiaan pitkästä aikaa paikallaan.
Asiaan:
viewtopic.php?t=2149
Asiaan:
Lukases tuosta:jos kerran joustoa tarttee.[/img]
viewtopic.php?t=2149
Otetaan ensin kuvasta suora osote. Kuvan päällä hiiren oikeaa nappulaa ja ominaisuudet. Sieltä kopsataan kuvan suora osote ja klik.
Eli tuomonen osote.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img841745.jpg
Eli tuomonen osote.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img841745.jpg
Jou. On se hieno homma että joku uskaltaa antaa käyttökelpoisia vinkkejä.
Lainaus:
Siinä ko. reiän ympärillä itse kannessa on kyllä metallia ympärillä vaikka hevoset söis ... joten 8,5 mm terä poraan ja hurrrrrrh. M10 jenka siihen. 10mm reikä venttiilikoppaan ja 10,5 mm reikä itse haarukkaan ja naps kops kamat paikalleen ja toimii.
Todellakin joskus löysin biltemasta sarjan joka sisältää useampia ¨pulloharjan¨ näköisiä harjoja, vahvuudeltaan 4-12 mm, pituudet n. 15-25 cm. Harjakset on kiinnitetty ohueen vaijeriin ja ne taipuu hankaliinkin kohteisiin. On ollut hyödyllinen kampe. Sillä on nimenomaan helppo puhdistaa kierteitä ja muita vaiketa välejä johon ei millään muulla pääse. En tiedä mihin niitä pitäisi käyttää mutta toimii älyttömän hyvin suihkun pultin kierteen puhdistamiseen.
Lainaus:
Siinä ko. reiän ympärillä itse kannessa on kyllä metallia ympärillä vaikka hevoset söis ... joten 8,5 mm terä poraan ja hurrrrrrh. M10 jenka siihen. 10mm reikä venttiilikoppaan ja 10,5 mm reikä itse haarukkaan ja naps kops kamat paikalleen ja toimii.
Todellakin joskus löysin biltemasta sarjan joka sisältää useampia ¨pulloharjan¨ näköisiä harjoja, vahvuudeltaan 4-12 mm, pituudet n. 15-25 cm. Harjakset on kiinnitetty ohueen vaijeriin ja ne taipuu hankaliinkin kohteisiin. On ollut hyödyllinen kampe. Sillä on nimenomaan helppo puhdistaa kierteitä ja muita vaiketa välejä johon ei millään muulla pääse. En tiedä mihin niitä pitäisi käyttää mutta toimii älyttömän hyvin suihkun pultin kierteen puhdistamiseen.