Takajousituksesta 200T

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
ariska
Viestit: 6
Liittynyt: 25.11.2007 8:12

Takajousituksesta 200T

Viesti Kirjoittaja ariska »

Elikäs kertokaapas syitä tämmöiseen vikaan,alle nollan lämpötilassa takajousitus pelaneen mielestäni ok,eli suht pehmeä ei ainakaan haittaa,kunnes pakkasta tulee ni takapää muuttuu todella kovaksi,toisin sanoen ei jousta yhtään,jos ulkolämpö plussanpuolelle ni taasen toimii,mikä tälläistä voisi aiheuttaa?Öljyt?? kaasupallot??Kysees Mb 200T 86,Huhuja kuulut suodattimesta putkistossa...?Eli jos kaasupallot kojahtaneet ni perähän nousee ylös,eikä jousta,eikös..? Kuinka ylös se sitten nousee :oops:
Avatar
Peku124
Viestit: 64
Liittynyt: 10.11.2007 15:28
Paikkakunta: K.pää

Viesti Kirjoittaja Peku124 »

Iskarit jäässä?
ariska
Viestit: 6
Liittynyt: 25.11.2007 8:12

Viesti Kirjoittaja ariska »

...Jäässä??,eli öljyn seassa siis vettä?? Toisin sanoen hydrauli öljyt pitäis vaihtaa?Kerääkö siis iskarit järjestelmän öljyt itseenä,tuleeko ne ihan huuhtelemalla sieltä pois?
ariska
Viestit: 6
Liittynyt: 25.11.2007 8:12

Viesti Kirjoittaja ariska »

...siis tarkoitin vedet...
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Kannattaisi varmaan kokeilla järjestelmän öljynvaihtoa, varsinkin jos säiliössä olevat öljyt ovat ihan pikimustat ?

Näissä on ongelmana myös se että tasonsäädön pumpusta vuotaa moottoriöljyä järjestelmaan ja se aiheuttaa myös tuota pakkasella toimimattomuutta, moottoriöljy on sen verran paksumpaa tavaraa.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
ariska
Viestit: 6
Liittynyt: 25.11.2007 8:12

Viesti Kirjoittaja ariska »

No nins,,öljyt olivat mustat,joten paluu puolen letku irti ja jatkopätkällä purkkiin,autokäyntiin ja lisäilin suht samaa kyytiä kirkkaampaa öljyä tilalle,,
Tosin litravauhti ei päätä huimannut,lirittämällä tuli liekö pumppu sitten sökö?
Niinhän sitten siinä venttiilin ilmaruuvin avauksessa kävi,joku oli laittanut sinne naksmerkkisen nipan,joten homma jäi toistaiseksi aijemmin mainittuun hommaan,jokseenkin onnistunut ,kolinat loppu ainakin toistamiseen,kiitoksia vinkkeistä.
juki
Viestit: 106
Liittynyt: 01.5.2006 21:22
Paikkakunta: kaarina

Viesti Kirjoittaja juki »

ariska kirjoitti:No nins,,öljyt olivat mustat,joten paluu puolen letku irti ja jatkopätkällä purkkiin,autokäyntiin ja lisäilin suht samaa kyytiä kirkkaampaa öljyä tilalle,,
Tosin litravauhti ei päätä huimannut,lirittämällä tuli liekö pumppu sitten sökö?
Niinhän sitten siinä venttiilin ilmaruuvin avauksessa kävi,joku oli laittanut sinne naksmerkkisen nipan,joten homma jäi toistaiseksi aijemmin mainittuun hommaan,jokseenkin onnistunut ,kolinat loppu ainakin toistamiseen,kiitoksia vinkkeistä.
pitäisi varmaan kokeilla tuota öljynvaihtoa appiukon w124 230:seen.missä päin konehuonetta tämä säiliö mahtanee sijaita? ja mitä öljyä sinne voi vaihtaa. onko joku suositeltava öljy vai voiko sinne laittaa ihan "yleis" hyrauliikkaöljyä??
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Siiheen kuuluu laittaa mersun omaa ZH-M.

Mutta hyvin pelaa myös automaattivaihteistoliemilla... Miksei myös jollakin laadukkaamalla hydrauliikkaöljyllä. Mutta ne ovat ei-suositeltavia säästövinkkejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”