kansi irti,meneekö jakopää sekaisin kuinka helposti?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

kansi irti,meneekö jakopää sekaisin kuinka helposti?

Viesti Kirjoittaja väpelö »

kansi on siis irti.ei ole vielä ennen tullut moottoria aikaistua jossa jakopää ketjulla,kaipas pientä varmistusta:roll:

nokka-akselin hammaspyörään ja ketjuun on tehty merkki että sattuvat oikeille kohdilleen myöhemmin.ykkösen mäntä ykk kohdassa.
tarkoitus olisi nostaa männät pois.voiko tuota kampuraa hyvinkin pyöritellä,onko pelkoa että jos kampuraa pyörittelisi jonkun verran ketju kireällä että ketju hyppäisi syöttöpumpun tai kampuran rattaalta ja jako menisi sekaisin :roll:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ei loikkaa jos kaikki on siellä tehtaan paapan jäljiltä kuten pitääkin.
Onhan koneessa ne omatkin merkit.......
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

juu onhan ne omatkin merkit mistä katsoa lopussa että varmasti sattuu jako kohdilleen :roll:

tarkoitus ei ole kierros tolkulla pyöritelläkkään,voiko tuota sitten pyöritellä huoletta molempiin suuntiinkin?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Yleinen ohje on pyörittää vain koneen käyntisuuntaan, eli kampuran päästä "räikällä pulttia kireälle". Johtuu käsittääkseni nokkaketjunkiristimestä. Tai sen "päätypultin" aukeamisesta.

Eli jos kiristin ei ole paikallaan, tai ainakin ketju on löysällä, niin... Emmäätiiä. :shock: :lol:

Löysempihän sitä on pyöritellä kansi irti, eli ei "pitäisi" olla vaaraa pultin aukeamisesta. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

Yleinen ohje on pyörittää vain koneen käyntisuuntaan, eli kampuran päästä "räikällä pulttia kireälle". Johtuu käsittääkseni nokkaketjunkiristimestä. Tai sen "päätypultin" aukeamisesta.
tämän olen kuulllutkin,kiristinhän ei ole tietenkään enää paikoillaan :D

helpottaa kankien irrotusta ja takaisin laittoa huomattavasti kun pyöräyttää kampuraa hieman :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29265
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

nokka-akselin hammaspyörään ja ketjuun on tehty merkki että sattuvat oikeille kohdilleen myöhemmin.ykkösen mäntä ykk kohdassa.
Kampiakselin O|T merkki ja nokka-akselin merkki kohdalleen, ketjuun ei merkkejä tarvita.
tarkoitus olisi nostaa männät pois.voiko tuota kampuraa hyvinkin pyöritellä,onko pelkoa että jos kampuraa pyörittelisi jonkun verran ketju kireällä että ketju hyppäisi syöttöpumpun tai kampuran rattaalta ja jako menisi sekaisin
No se on fifti-sixti että pumppu jää väärälle kierrokselle kun enemmälti pyöritellään.
Mitään ei hajoa mutta eipä juuri lähde käyntiinkään. :(
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eikös pumpussa tai sen rattaassa ole merkkiä? Voi kai siihen semmosen piirtää?
(pyöriikö pumppu samaa vauhtia kuin nokka-akseli?)
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

No se on fifti-sixti että pumppu jää väärälle kierrokselle kun enemmälti pyöritellään.
Mitään ei hajoa mutta eipä juuri lähde käyntiinkään.
:roll:

jos kampurassa ja nokassa on merkit kohdillaan.ja pumppu lukittu 16 asteeseen eykk mynän ohjeen mukaan niin voiko pumppu vielä SILTI olla väärällä kierroksella :roll: :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29265
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei voi, väpelö :lol: anna mennä vaan.
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

:roll: :lol: :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”