Koeajossa Mercedes-Benz C 200 CDI T A Classic -08

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 CDI T A Classic -08

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Tervehdys!

Sovitin iso-kuruani tänään jos toiseenkin uuteen autoon. Perimmäinen tarkoitus oli vain laajentaa taas omaa katsomusta uusien ja itselle ennen kokemattomien luomusten osalta. Ja tietenkin totella automyyjiä, jotka kehoittivat koeajamaan. :D

Kiertelin M-B myynnin hallia, ja silmiini pisti todella hyvännäköinen musta C-sarjan farkku. Tämä uusi malli on mielestäni erittäin onnistunut painos ulkonäöllisesti.

Ehdin hätinä istahtaa kuljettajan paikalle, kun hyväntuulinen myyjä saapui paikalle. Säätelen siinä hetken kuljettajan istuinta itselleni sopivaksi. Hyvä ajoasento löytyi kohtuu helposti, ja istuin säätöineen tuntui kohtuullisen mukavalta. Tämän jälkeen kokeilen mahduttaa olemustani takapenkille, jonne oli jotenkin hankala istahtaa. Kun sinne pääsi, oli tilaa jaloille ja linnunluiselle olemukselleni aivan tyydyttävästi.
Asento ei takapenkilläkään ollut äkki-istumalta mitenkään huonon tuntuinen. Kolme Tomskua olisi takapenkille kuitenkin jo aivan liikaa, mutta myyjän kanssa sovittiin. Tämähän on C-sarja, täytyypi muistaa se. Jos sinne taakse oli hankala mennä, ei ulos pääsy ollut ainakaan helpompaa. Siinä vaan jotenkin ahdistaa, vaikka olen kyllä hidas mutta kankea. :?

Sitten takakontille, joka avautui sisätiloista, tai avaimesta nappia painamalla. Katsoppas vaan, tällainen edesmenneen vm. 2003 Accordini kaltainen ominaisuus oli lisävarustelistalta poimittu. On kyllä oikeasti kätevä ominaisuus! No, kaupppakasseille on pidikettä ja kyllähän tuonne nyt jotakin mahtuu. Kokoontaitetut Emmaljungat kovalla kopalla, pari koiraa ja muutaman putkikassin mukisematta nielevään Paavoon nähden kuitenkin auttamatta pieni, mutta muistetaampas nyt että tämä on C-sarja! Tottahan Te sen muistatte, mutta itselleni tässä vaan... :oops:

Mitäs lokeroita sieltä sitten vielä löytyykään... jaa, täällä tulee elektroniikkaa vastaan, laitetaampas kiinn... HETKINEN! Ompas jätetty tylysti pitkä nippusiteen pää katkaisematta johtosarjan niputuksesta! An Illegal Error Occurred! Tomsku has to be restarted! :lol:

Auton sisusta näytti ensi-istumalta jotenkin kovan muoviselta, mutta kun sitä siinä hetken silmäili, antoi se kuitenkin lopuksi tuulahduksen Mersumaista laadukkuuttakin. Nyt on vähän joka kokoluokassa monenkin merkin osalta luovuttu sellaisista muhkeista ja kuljettajan syliin työntyvistä muotoiluista. Suoria pintoja vaalitaan ehkäpä nyt enemmän.

Niin, sitten minua jo kovasti kehotetaankin siirtymään liikenteeseen tällä sporttisella mutta uljaalla ratsulla. Ilmastointi automaatti asentoon, peilit kohdilleen, turvavyö ja radio kiinni, ja eikun matkaan!

Automaattivaihteiston toiminta alkaa häiritä minua heti alkumetreiltä. Heti sen jälkeen kun saan hanskalokeron kannen pysymään kiinni! :evil: Niukasti on tilaa, kun käyttäjänopasvihkonen kansissaan pitää tarkasti asetella paikoilleen, jotta kansi menee kunnolla lukitukseensa. Niin, aika herkästi vaihtaa pienempää, ja jotenkin minä kai onnistuin ajamaan kokoajan jossain raja-alueilla, jossa se ei osannut päättää kummalla pykälällä oltaisiin menty. Meno oli sellaista hieman nyökkivän tuntuista. Ei mutta vaihdampa itse :idea: Vaan hidas on vaihto siinä moodissa, ja vastoin minun henkilökohtaista, vaatimatonta, mutta ainutta oikeaa mielipidettä asiasta, Mersukin vaihtaa itsekseen käsivalinnasta huolimatta suurempaa.

Unohtakaa jo ainakin puolet äskeisestä! Pienen matkan päästä meno tuntui D-asennolla jo mukavemmalta. Taisi vaatia laatikko hieman opetusta? :)

Melko hiljainen on C-sarjakin! Muistittekos nyt sellaisesta olevan kysymys? :lol: Todella hyvä ja jotenkin helpon tuntuinen ajaa, vaikka ei tästä Ladaa saa tekemälläkään! Menee mutkaista tietä näkymättömiin varsin mielekkäästi... kovempaakin...ja vielä vähän kovempaakin... ESP-napin painalluksen jälkeen alkaa jo tuntua todella kotoisalle. :P

No joo! Varsin hieno auto on mielestäni uusi C-sarjalainen 45k€ käteistä, tai 20k€ käteistä ja Paavo :idea: :lol: Niin saisi ajella tällä kotiin. :P Vaan eihän Me nyt sellaiseen lähdetty! Tässä vielä muutama kuva mukavasta autosta! :P

Kuva
Kuva
Kuva
Katos Harju tätä nippusidettä! Onneksi on sentään musta! :lol:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vain 7 koeajettua autoa ja reilut 80kpl kuvia niistä yhdelle päivälle... :lol:
Viimeksi muokannut Tomaatti II, 15.1.2008 16:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

Hiano on. Milloinkas niitä saa käytettyinä?

Näkiskö sieltä tämmöinen tatinkokoinen ulos ollenkaan? Näytti tuo kuskinpenkki olevan aika matalajalkaista mallia. Jaa vaihdelaatikkoa pitää opettaa... olisko suorille teille suunniteltu malli?
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tuo sivuprofiili näyttää vähän siltä hassulta Kraislerin farkkumallilta, jossa on älyttömän pienet tirkistelyruudut. Vai onko se edes kraisleri?
Kein siknatuur
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Kyllä ottaisin pykälää vanhemman c-mersun jos saisin valita, ja niin tuleekin käymään parin vuoden päästä. Ei ole mielestäni mersun näköinen sisältä, ja alkukuosikin on aika kaukaa haettu.

Joko paavo meni vikatilaan kun kokeilit muita? :justiina:
Minkäs takia moinen koeajovimma? 8)

-Tapsa
Tähdellisen parantola
karvine
Teräshermo
Viestit: 784
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Onkos tuo nyt sitten elegance? Ainakin maski ei ole Avantgarde-mallista :roll:

Miten muuten tehot riitti tuossa pikku-diiselissä?

Mitä ite olen noiden sikaosastolla istunut, niin hyvin mahtuu. Ainoastaan se meneminen on hankalaa pienestä oviaukosta johtuen. Sama ongelmahan on edellisessä mallissakin.

Mites noihin saa tehopäivitystä. Ei ainakaan netistä löytyny vielä uudelle mallille. Lucky-dog varmaan tietää?
Viimeksi muokannut karvine, 09.1.2008 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Koeajossa Mercedes-Benz C 200 CDI T A Avantgarde -08

Viesti Kirjoittaja AM »

Tomaatti II kirjoitti:] 45k€ käteistä, tai 20k€ käteistä ja Paavo :idea: :lol: Niin saisi ajella tällä kotiin. :P
Jos nyt oikein osasin laskea niin olisit saanut Paavosta 25k€ hyvitystä :shock: Eikös se ole aika paljon.. Jokaisen tuollaisen ostajan kannattaa ensin ostaa paavo ja vasta sitten mennä hakemaan uusi ceeee 8)
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

Harmittaa, kun en osaa skannata, ja et-lehden kaikkia artikkeleita ei saa sähköisinä versioina. On nimittäin numerossa 1/2008 ansiokas koeajoartikkeli (nainen) C 180T:stä (sivu 51).

Katsokaapas, jos sattuu lehti vaikka hammaslääkärissä käteen.

'Tämä autohan kulkee kuin tanssi'
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

karvine kirjoitti:Onkos tuo nyt sitten elegance? Ainakin maski ei ole Avantgarde-mallista :roll:
Tuo on vähän varustellumpi Classikki.
Elegancessa ja Avantgardessa on enemmän kromi-listoja, erilaiset verhoilut...
AMG-sport packilla tuommonen konttiperänen olis aika maukas auto..
BMW 318d -09
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Re: Koeajossa Mercedes-Benz C 200 CDI T A Avantgarde -08

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

AM kirjoitti:Jos nyt oikein osasin laskea niin olisit saanut Paavosta 25k€ hyvitystä :shock: Eikös se ole aika paljon..
Ei kai se Paavosta paljoa ole? :roll: Vielä jos tuossa olisi muusta kuin huumorista kysymys. :wink: Kyllä muuten liikkeissä näkyi vaan Väykkyjen hinnat ainakin lapuissa pysyneen... Esim. -96 290DT 270tkm vähän vajaa 16k€... :shock:

Joo, anteeksi vain sekaamiseni! Se oli Avangarde jossa istuskelin liikkeen sisällä. :oops:

Mitään järkisyitä en äkkiä keksi, joilla voisin kritisoida 200CDI:n tehopuolta riittämättömäksi. 136hv/270Nm on jo aivan riittävät lukemat normaaliin liikennöintiin. 220CDI omaa tietenkin jo lukemat 170hv/400Nm, jotka riittävät vielä paremmin... 8)

Ei Väykyssä mitään vikaa ole, enkä ole vaihtamassa. Eikä tämä koeajelukaan mikään sen kummempi vimma juuri nyt ole, tuleehan noita uutukaisia tutkiskeltua. No ehkä oli vähän aikaa viimeisestä kierroksesta, niin oli monta autoa tutkittavana. Ajoin mm. uudella Honda Legend -mallilla, ja sitten toisena hetkenä mentiin Skoda Fabialla! :lol: Täytyy tehdä niistäkin raporttia toisaalle kun ehtii...kai
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”