joo elikkäs, ostin tuossa eilissä päivänä c180 esprit 94.vm mertsun ja huomasin vasta tännään että välillä kun ei tihku toimi niin ei myökään vilkut toimi kummallekkaan puolen, että mahtaako vika olla viiksessä vai olisko relleessä jotakin häverikkiä???
ja sitte vielä semmosta että onko kuinka vittumainen mittaristo käyttää irti?kun mittariston alareunassa on rippimittari ja kellot tikitaalisena niin niitten taaksen voiko vaihtaa valot? kun sattuu pimeänä olemaan
ja ja vielä semmosta kun valojen korkeus säätö ei toimi, kääntää nupista niin ruppee sieltä takkaa kuulummaan suhinata vaan, liekkö mitenkä hankana se käyttää irti jos siellä on joku putki irti?
nii ja sekin tuli vielä mieleen että kun paikallaa painaa kaasunpohjaan niin ei kierrä kun 4000 ja muuten ajaessa sen n.6500
jaja semmosta vielä tul mieleen ku sattu tännään semmonenki juttu että ku olin lähössä liikenteeseen ja annoin vähä aikaa auton pyöriä itekseen ja ku menin aatoon ni abs:än valo palo ja ei toiminu abs:ät...vähä aikaa annoin olla sammuksissa ja kahtelin ympäriinsä ja käynnistin uuvelleen ni sitte ei ennää palanu ja abs:t toimi
c180 esprit, tihku oikkuilee,vilkut ei taho toimia ja abs:n
c180 esprit, tihku oikkuilee,vilkut ei taho toimia ja abs:n
Viimeksi muokannut ryhann, 12.1.2008 20:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tihkun ja vilkkujen toimintahäiriön aiheuttaa monitoimirele, saa esim. KL-Varaosilta tai motonetistä. Mittariston valojen vaihto on helpointa käyttämällä mittaristo irti kokonaan, simppeli homma mutta avainta et saa pitää virtalukossa kun irroitat mittariston takaa kaksi liitintä, muuten rupeaa airbagin valo palamaan. Valojen säädön suhinan aihettajaa rupeaisin itse etsimään valojen takaa, siellä menee violetti letku, ja umpoiden takana on aika heppoiset liittimet jotka voivat hajota, omaani olen toiselle puolen vaihtanut. Kierrosten rajottaminen paikallaan 4000:n on tarkoituksellisesti tehty näihin.
Ei se rele ihan tuhottoman kallis Vehollakaan ole. Niin mittaristo lähtee pois sitten sivuilta koukuilla vetämällä, ei ole kuin painastu paikalleen...niin sinulla ei tietysti ole niitä koukkuja ja toivottavasti ei myöskään kauhean isot nyrkit Nimittäin mittariston saa myös niin pois, että otat kuskin jalkatilan verhoilun pois ja työnnät sen mittariston takaapäin pois
Tuossa taitaa olla mittariston irroitusohjeet:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... yn_irrotus
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... yn_irrotus
jeps monet ohjeet sanoo että irroita ratti, mutta esim vm1997 w202:ssa jossa ei ole ohj.pyörän säätöä mittaristo sopii solahtamaan pois paikoiltaan ratin oikealta puolelta, kun pikkasen mittaristoa pyöritteleeheikki5 kirjoitti:Tuossa taitaa olla mittariston irroitusohjeet:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... yn_irrotus