Mitkä talvirenkaat?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Renkaan NordFrost 5 kokoa 205/60-16

Tänään oli tosi kelit, ihmeen hyvin purivat vesikelillä jään pintaan. :shock:

Ei harmita enää, vaikka en continettaaleja saanutkaan.
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Pitäisköhän nuo alkuperäiset hkpl 10:t vaihtaa jo rintteristä pois... :shock: Äääh, hyvin ne pitää ja on pintaa vielä... 8) Nastoja kyl hävinny jonkin verran, noo, se on se driftauksen haittapuoli... :)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Esko R kirjoitti:Renkaan NordFrost 5 kokoa 205/60-16

Tänään oli tosi kelit, ihmeen hyvin purivat vesikelillä jään pintaan. :shock:

Ei harmita enää, vaikka en continettaaleja saanutkaan.
isällä on väykyssä samanlaiset gislavedit...en ole käynyt kokeileen miten pelaavat...

Tenavaan laitoin 185/65r15 niin vanhojen kolmosten jälkeen tuntui niin kuin olisi jäänyt pyöränmutterit auki.....oli ne niin lenut rungoltaan vanhoihin kolmos Nort Frosteihin verrattuna...mut nyt olen 10000km ajanut niin olen jo tottunut...ilmaa jouduin kesken reissun lisään kun samalla lähdin pitkälle reissulle...olisko nyt jotain 3bar....mut talvikeli korjaa asiaa....sulalla tiellä ei hyvä....ja liukkaat märällä asfaltilla... :shock:

Mut nyt tuntuvat tosi liukkaalla hyviltä laskea menemään...nastat näyttää olevan löyhemmässä kun vanhemmassa versiossa olisko kumi pehmeempää....kattelin vaan kun vaihdoin uudet takajarrupalat...

Parin volvon omistajan kanssa olen asiasta niin tuumailivat samaa et hieman löysä runkoiset.....
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Potsi
Viestit: 25
Liittynyt: 10.5.2006 19:36
Paikkakunta: Isoon Antintie = Hkää

Viesti Kirjoittaja Potsi »

Kitkoilla jo 15 vuotta.....

Ekaan ei aikoinaan eres löytyny nastoja
235/80 16" jne. Tai tosi paksulla lompsalla.

Nykyiset Nokia RSi on ainakin hiljaiset, kun ..kele suolaavat kaikki
isommat tiet niin jotta rapa lentää ....
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Kummat kannattaa valita kokoluokassa 225/45R17, RSi:t vai CVC3:set?

Kun talvet on mitä on nykyään ja 15" RSi:t yllättivät positiivisesti kaikilla ominaisuuksillaan (pl. pito jäällä), niin enpä taida ABS/ASR-autoon ihan hevillä nastoja enää ottaa.
En tiedä, mutta ihan perseestä on.
Avatar
Peku124
Viestit: 64
Liittynyt: 10.11.2007 15:28
Paikkakunta: K.pää

Viesti Kirjoittaja Peku124 »

No miltäs rengas valinnat vaikuttaa tässävaiheessa talvea. Onko tullut pettymyksiä tai positiivisia yllätyksiä?
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Peku124 kirjoitti:No miltäs rengas valinnat vaikuttaa tässävaiheessa talvea. Onko tullut pettymyksiä tai positiivisia yllätyksiä?
Mulla ainakin nuo Noranza 2:set toimii edelleen hienosti. Pitoa piisaa ja hiljaiset ovat. Suosittelen! Näissä on hinta-/laatusuhde kohdallaan :ope:
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Peku124 kirjoitti:No miltäs rengas valinnat vaikuttaa tässävaiheessa talvea. Onko tullut pettymyksiä tai positiivisia yllätyksiä?
Harju kirjoitti:
Joten kumpaankin autoon tuli hankuukit
kokoa 195/65-15
Hyvin on hankuukit pelannu ei voi moittia, oman auton takarenkaista on nastoja häipyny muutama :nocando:
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Harju kirjoitti: hankuukit

Hyvin on hankuukit pelannu ei voi moittia, oman auton takarenkaista on nastoja häipyny muutama :nocando:
Samat on pyörineet Paavon allakin nyt jonkin tuhannen ilometriä, numereelisin arvoin 215/55-16 97T. Eipä ole pahaa sanottavaa. :) Pidon menetys on sopivaa ja johdonmukaista. Nastat ovat paikoillaan, ja runkokin tuntuu olevan kuosissaan nopeusluokan hyödyntämisestä huolimatta. 8)
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

toni1976 kirjoitti: Mulla ainakin nuo Noranza 2:set toimii edelleen hienosti. Pitoa piisaa ja hiljaiset ovat. Suosittelen! Näissä on hinta-/laatusuhde kohdallaan :ope:
Hiljainenhan se noranza on, mutta jos siinä sun mielestä on pitoa niin et ole tainnut pitävää rengasta kokeillakkaan :roll:

530D:hen tuli ostettua viime talvena noranzat ja pito nyt on lähinnä surkea :?
Hiljaine ja edullinen kyllä ja ajaa asiansa kunhan tietää, että auton alla on liukkaat renkaat :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

hankuukit tuli auton mukana tyyppi 404, etuset pitää hyvin takasista nastat katkenneet, mistähän tuo johtuu :whistle:

eukolla cvc3 oli ekaan vesisateeseen asti :arrow: , tuli puhelu: " en aja metriäkään näillä renkailla" joten nokian 4:set nyt alla ja ylämäetkin on vaimo nyt päässy kapauamaan. Saman mäen tulin kyllä hankuukeilla mihin emäntä jäi. Pakkohan se oli minun niitä kitkoja koettaa siihen mäkeen ja persmäen otin minäkin :oops:

että kitkarenkailla voi elvistellä ne jotka ajelevat suolatuilla ja hiekotetuilla teillä. eivät sovellu nykysuomalaiseen talveen.
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Jube kirjoitti: Hiljainenhan se noranza on, mutta jos siinä sun mielestä on pitoa niin et ole tainnut pitävää rengasta kokeillakkaan :roll:

530D:hen tuli ostettua viime talvena noranzat ja pito nyt on lähinnä surkea :?
Hiljaine ja edullinen kyllä ja ajaa asiansa kunhan tietää, että auton alla on liukkaat renkaat :roll:
Pitää nyt vähän protestoida tuota Juben kommenttia, ihan vaikka periaatteen vuoksi :protest: :)
Ihan varmasti uskallan väittää tietäväni mikä rengas on pitävä ja mikä ei :wink: On mulla ollu useita merkkirenkaita autoissani ja ne on lähes poikeuksetta olleet hyviä. Halppisrenkaissa on yleensä menny rahat hukkaan - kokemusta näistäkin on. Pitävien renkaiden listaan todellakin lisään nämä Noranza 2:set, koska ainakin Mersun alla nämä pitää ja toimii.
Auton etenemisessä ei ole mitään ongelmia ihan sama onko alla lunta, jäätä tai sohjoa. Meno on vakaata eikä hae urissa. Ja kuten jo todettu: Ovat HILJAISET!
Eihän nämä tietenkään yllä parhaimpien talvirenkaiden tasolle, mutta ainakin minun ajotyylilleni nämä sopii erinomaisesti enkä vaadi enää yhtään tämän enempää pitoa. Hintaansa nähden nämä todellakin ovat hyvät talvirenkaat ja täyttävät kaikki talvirenkaille asettamani vaatimukset. Merkkirenkaista olisi saanut pulittaa noin 150 euroa extraa ja pistääkin miettimään saako sillä rahalla niin paljon enemmän rengasta että kannattaisi maksaa? Aika näyttää säästinkö väärässä paikassa... Nyt en todellakaan ole sitä mieltä :happy:
Jos tämä kehumani rengas ei toimi bemarissa, niin sitten en suosittele kyseiseen merkkiin :wink:
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Tomaatti II kirjoitti:...Väykyssä sitten onkin tällähetkellä arveluttavat Pirellin Sottozero kitkat, H-nopeusluokkaa. Saa nähdä tekeekö niillä talvella mitään, muuta kuin työllistää peltiseppää? :lol: ...
Hyvin toimii Matikissa nuo loskanollat ( :shock: ).
Talvi täällä etelässä kesti noin viikon (toistaiseksi), muuten ollaan vesisateessa ajettu :x
Saas nähä tuleeko takatalvi vielä :roll:

Oli muuten miullakin hetken aikaa hkpl2 takarenkaina (olin autokorjaamolla kun auto vispas aikalailla ja todettiin siellä vasemman takarenkaan kudosvaurio, piti vaihtaa saksankitkat poies...) ja täytyy sanoa jotta sivuttaispito nastarenkaissa on hurja verrattuna kitkoihin. :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Peku124 kirjoitti:No miltäs rengas valinnat vaikuttaa tässävaiheessa talvea. Onko tullut pettymyksiä tai positiivisia yllätyksiä?
Misukan X-icet nastoilla alla, ostin uutena tammikuun alussa eli noin 2500 km sitten...

Eilen oli tiet jäässäkin, ja vain sellainen kaarteiden meno hiukan ajateltua laajemmaksi kertoi kitkan vähäisyydestä. Vasta jarruttamalla selvisi, että pirun liukasta on. Ja hiljaista on. Kuvaava tilanne on lauantailta, kun kyydissä oli kaveri, jolla käytössä uudehko Audi A6. Tämän oli pakko kysyä, että "onko tässä kitkat alla, kun ei huuda yhtään..." 8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Nyrbba
Viestit: 30
Liittynyt: 06.10.2007 20:37
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Nyrbba »

Ite laitoin mersuun Hakkapeliitta 4:set taakase ja Hakkapeliitta 5:set eteen, ja hyvin on ollut pitoa.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

dry kirjoitti: Hyvin toimii Matikissa nuo loskanollat ( :shock: ).
Hyvä homma! :D
dry kirjoitti: Oli muuten miullakin hetken aikaa hkpl2 takarenkaina (olin autokorjaamolla kun auto vispas aikalailla ja todettiin siellä vasemman takarenkaan kudosvaurio, piti vaihtaa saksankitkat poies...) ja täytyy sanoa jotta sivuttaispito nastarenkaissa on hurja verrattuna kitkoihin. :shock:
Siis Sottozerossa kudosvaurio vai? :?

Kyllähän se sivuttaispito(kin) hieman on parantunut nastoilla. :)
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Tomaatti II kirjoitti:Siis Sottozerossa kudosvaurio vai? :?

Kyllähän se sivuttaispito(kin) hieman on parantunut nastoilla. :)
Ei sottozeroissa vaan edeltäjissä :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Continentalin VinterViking 2:set pyörii nyt toista talvee alla ja oon ollu ihan tyytyväinen. Ei ne hiljasimmat ole mutta pitoo riittää ja nastat kestää hyvin, ei oo irronnu ku ihan pari nastaa koko satsista. Suhteellisen miellyttävät ajettavat myös asfaltilla. (huomatkaa asuinpaikkakunta) :roll:
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Päivällä meinas olla melkeen liukasta, kävin ostamassa Bridgestone Noranza 2:t koossa 205/65/15 entisten ultragrippien tilalle. Nyt on meno taas vähän vakaampaa, äkkiseltään hyvän tuntuinen rengas. Tuntuisi jopa olevan hiljaisempi kuin tuo UG500.
Auton käytös muuttui yllättävän paljon "tukevammaksi", en tiedä johtuuko tuo nyt pelkästään renkaasta/sen ominaisuuksista vai onko leveyden kasvattamisella 195:stä 205:een mitä tekemistä asian kanssa. Profiili ois ehkä sittenkin pitänä ottaa se 60:ntä, mutta mahtuuhan ne nuokin pyörimään. :roll:
BMW 318d -09
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

BS on tukeva kumi ja myös raskaalla puolella misukan jälkeen halutuin runko pinnoitukseen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”