srs-merkkivalo

Vastaa Viestiin
hessu_81
Viestit: 4
Liittynyt: 15.1.2008 18:44

srs-merkkivalo

Viesti Kirjoittaja hessu_81 »

srs-merkkivalo jää palamaan noin kahdeksi minuutiksi starttauksen jälkeen.Autossa oli pieni virta ongelma jonka jälkeen vika ilmeni,missä vika ja miten korjata?
hessu_81
Viestit: 4
Liittynyt: 15.1.2008 18:44

Viesti Kirjoittaja hessu_81 »

Ja auto on e124 250 d -94
pore
Viestit: 9
Liittynyt: 26.6.2006 13:46
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja pore »

Itsellä oli sama ongelma c180:ssä. Käytin koivuhaan veholla pikahuollossa, kuittas vikakoodit(oli kuulemma akku huono, päässy jännite alas josta seurasi vikakoodi) ja homma kesti kokonaisuudessaan 15min ja velotus 0:-
hessu_81
Viestit: 4
Liittynyt: 15.1.2008 18:44

Viesti Kirjoittaja hessu_81 »

Soitin joensuun Hartikaiselle,vikakoodien kuittaus 47€.Toisesta paikkaa 30€.Oisko kellään tiedossa Itä-suomessa halpaa ja osaavaa paikkaa?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Saanko lainata topikkia? Kiitos. :D

Niinkuin tuolla katsastustopikissa kirjoittelinkin, niin jouduin vaihtamaan SRS:n merkkivalon hehkun, koska se oli palanut. Nyt valo toimii kutakuinkin oikein – syttyy radioasennossa ja sammuu muutaman sekunnin päästä.

Joskus ajon aikana valo saattaa kuitenkin syttyä (ja sammua) uudelleen. Näyttää siltä, että ratin asento on jotenkin kytköksissä valon vilkahteluun eli kontakti kuskin bägille silloin tällöin pätkii. Onko tietoa, missä vaiheessa liukurengaskontaktit vaihtuivat johtospiraaliin. Jos se on kontakteilla, niin sinnehän voisi kurkistaa, onko liu'uissa möhnää tms. Johtospiraalille ei kotikonstein kai mitään voi. Liekö se vaihdettavissa vai pitääkö vaihtaa koko ratti?

Jos valo ajon aikana syttyy ja sammuu, jääkö boksin muistiin vikakoodia, joka sanoisi tasan tarkkaan, että vika on siinä-ja-siinä vai pitääkö vika olla päällä koodia luettaessa?

Oma kottero on otettu käyttöön tammikuussa -94 mutta valmistettu -93 lopussa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29229
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko tietoa, missä vaiheessa liukurengaskontaktit vaihtuivat johtospiraaliin.
Mielestäni E-malliin tuli spiraali. Senkin saa erikseen.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

dealer kirjoitti:Mielestäni E-malliin tuli spiraali. Senkin saa erikseen.
Jep. Kytkentäkaavioissa näyttää olevan rajana kesäkuu -93. Saksassa näyttäisi maksavan n. 55 eypoa. Pitänee alkaa selvitellä, paljonko se täällä maksaa – satanen voisi olla sellainen perusoletus. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Juu'u. Hinta näppärästi tuplaantuu Suomeen tuotaessa. Saksan hinta oli sen laskurin mukaan veroineen n 65 euroa. M-B Osan kautta (KL:n tavaraa) 100+ euroa ja Veholta 120 euroa. Tilasin sitten Veholta.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”