Asiaan liittyy tietenkin myös jo alunperinkin suunnitelmissa ollut pikantti piristys, toki ilman mitään kahden neliömetrin välicoolereita tai ämpärinkokoisia ahtimia.
Haastelin aiheesta parinkin eri tahon softanikkareita, joilta tuloksena yhtäläisesti oli, että möhkön OM606:een saadaan pelkällä elektroniikalla kolmisenkymmentä heppaa lisää ja vääntö sinne 400 Nm:n lukemiin.
Tämä tarkoittaa, että kiisselli rutistaa samat lukemat kuin Mersun 4,2 litran kasi. Huomionarvoista on myös se, että tuo vääntö syntyy 1600 rpm alkaen, kun se kasissa vaatii 3900 jenkaa. Tehoissa toki jäädään päivityksen jälkeenkin n. 80 hv, mutta vääntökäppyrä kompsensoinee eroa normaaliajossa. Mielenkiintoista nähdä, kuinka tuo muuttaa kulkua, johon tosin en ole tyytymätön nytkään.
Kumma juttu muuten, että E-korissa samaan koneeseen luvataan vieläkin enemmän putua
