Oudoimmat viat autoissa?!
Oudoimmat viat autoissa?!
Kertokaas nyt sitten oudoimpia vikoja mihin olette autoissa törmänneet;aloitan omasta mielestäni ihmeellisellä vialla joka kohtasi erästä pakettijakelijaa p-karjalassa;peugeot-pakusta meni kytkinpoljin poikki liikennevaloista lähtiessä;oli kuulemma jalka livennyt polkimelta ja mitä niin polkimen metallinen varsi oli katkennut..enpä ole ennen moista kuullut..
HEP!
Ja näitähän muuten sitten riittää...
300 CE:stä jäi kaasupoljin kiihdytyksessä jumiin... pohjaan.
Samaisessa yksilössä ilmastointi puhalsi keskikesällä tulikuumaa vaikka puhallus oli säädetty kylmälle, ilmastointi päälle ja lopuksi vielä puhallus nolla-asennossa.
Uutukaisessa työ-Hiacessa sähkölasien sulake putosi omia aikojaan pois paikoiltaan
Edesmenneessä 127-Fiiussani jarrut jumiutui kahden viikon välein vaikka uutta osaa työnnettiin koko ajan lisää ja herkistettiin ja tehtiin kaikkki mahdollinen ja mahdotonkin ( kiitos Terde siitäkin että sitä värkkiä niin kauan jaksoit, se oli ihana auto )
Kaverin vaimoke sekosi käsijarrun polkimesta ja polkaisi käsijarrun vapautusvivun mutkalle Terden -61:stä Chrysler Newportista.
Tähän hätään ei muita tullut mieleen
Ja näitähän muuten sitten riittää...
300 CE:stä jäi kaasupoljin kiihdytyksessä jumiin... pohjaan.
Samaisessa yksilössä ilmastointi puhalsi keskikesällä tulikuumaa vaikka puhallus oli säädetty kylmälle, ilmastointi päälle ja lopuksi vielä puhallus nolla-asennossa.
Uutukaisessa työ-Hiacessa sähkölasien sulake putosi omia aikojaan pois paikoiltaan
Edesmenneessä 127-Fiiussani jarrut jumiutui kahden viikon välein vaikka uutta osaa työnnettiin koko ajan lisää ja herkistettiin ja tehtiin kaikkki mahdollinen ja mahdotonkin ( kiitos Terde siitäkin että sitä värkkiä niin kauan jaksoit, se oli ihana auto )
Kaverin vaimoke sekosi käsijarrun polkimesta ja polkaisi käsijarrun vapautusvivun mutkalle Terden -61:stä Chrysler Newportista.
Tähän hätään ei muita tullut mieleen
Entisessä pystärissä oli kumma vika, se kun tuppas olemaan hyvä käynnistymään, mutta huono pysymään paikallaan käynnissä. Bensaa viisi litraa lisää, ja taas mentiin yli sata kilometriä ongelmitta. Homma selvisi, kun älysin että auto sammui vain silloin kun se oli kotipihassa parkissa - nokka jyrkkään ylämäkeen päin. Joku entinen omistaja oli vaihtanut bensaletkut, mutta onnistunut laittamaan ne väärinpäin, eli tulo- ja paluuletkut väärinpäin. Vikahan ei ollut niin ihmeellinen, mutta aika hankala paikallistaa.
Sierrakin mulla oli joskus. Kesken kiihdytyksen nykäisi, ja sen jälkeen alkoi liikkua paljon paremmin. Liekö sitten jako pompannut kohdalleen tai pakoputkesta ulostunut orava, muuta syytä ei ainakaan mieleen tullut.
Toisesta Sierrasta poiki kytkin. Ajoin auton kotipihaan, ja siihen jäi. Diagnoosina oli toiselta puolen uuden näköinen levy, toiselta puolelta oli kulutuspinta lähtenyt kävelemään.
Golfin rattia kun painoi eteenpäin, niin torvi huuti. Eipä tarvinnut irrottaa käsiä ratista tööttäilyn takia. ...kyllä ne saksalaiset tekee -skoja autoja.
Laurellissa oli pyyhkijöissä kolme tihkuasentoa: Yksi joka pyyhkäisi kaksi kertaa kerrallaan, yksi joka pyyhkäisi kerran, ja yksi pyyhkäisi kerran nopeasti. Kaikissa asennoissa pyyhkäisytiheys oli tietenkin säädettävissä. Eipä ole monella samanlaisia luksuksia. Joissain autoissa ne pyyhijät saa kuulemma kylläkin pyyhkimään myös jatkuvasti...
Samaisesta ravikoppadatsunista hajosi vanne. Se oli kivaa. Kuvakin löytyy. Onneksi vauhtia ei ollut kuin parikymppiä, ja auton nokka osoitti kohti kaverin tallia... Lumipenkan läpi.
Asconasta hajosi laturi.
Sierrakin mulla oli joskus. Kesken kiihdytyksen nykäisi, ja sen jälkeen alkoi liikkua paljon paremmin. Liekö sitten jako pompannut kohdalleen tai pakoputkesta ulostunut orava, muuta syytä ei ainakaan mieleen tullut.
Toisesta Sierrasta poiki kytkin. Ajoin auton kotipihaan, ja siihen jäi. Diagnoosina oli toiselta puolen uuden näköinen levy, toiselta puolelta oli kulutuspinta lähtenyt kävelemään.
Golfin rattia kun painoi eteenpäin, niin torvi huuti. Eipä tarvinnut irrottaa käsiä ratista tööttäilyn takia. ...kyllä ne saksalaiset tekee -skoja autoja.
Laurellissa oli pyyhkijöissä kolme tihkuasentoa: Yksi joka pyyhkäisi kaksi kertaa kerrallaan, yksi joka pyyhkäisi kerran, ja yksi pyyhkäisi kerran nopeasti. Kaikissa asennoissa pyyhkäisytiheys oli tietenkin säädettävissä. Eipä ole monella samanlaisia luksuksia. Joissain autoissa ne pyyhijät saa kuulemma kylläkin pyyhkimään myös jatkuvasti...
Samaisesta ravikoppadatsunista hajosi vanne. Se oli kivaa. Kuvakin löytyy. Onneksi vauhtia ei ollut kuin parikymppiä, ja auton nokka osoitti kohti kaverin tallia... Lumipenkan läpi.
Asconasta hajosi laturi.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Noista pyyhkijöistä tulikin mieleen, että ladassa on semmonen ominaisuus (vikojahan siinä ei ole) että pyyhkijöiden nappulassa on kolme asentoa
siis 0 - 1 - 2 ainakin kaikissa nappisilmissä mitä olen nähnyt, niin ykkös ja kakkos asennossa pyyhkijät pyyhkii ihan yhtä nopasti, tai ainakaan silmällä ei eroa huomaa.
siis 0 - 1 - 2 ainakin kaikissa nappisilmissä mitä olen nähnyt, niin ykkös ja kakkos asennossa pyyhkijät pyyhkii ihan yhtä nopasti, tai ainakaan silmällä ei eroa huomaa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
en tiedä oliko auton vika mutta eräänä kesänä mersuun majoittui pesällinen sokerimurkkuja. Auton ilmeisen makean äänieristeen innoittamana kusiaiset ei olisi halunneet luopua pesästä mutta mulla paloi hihat (kusiaisista, kirjaimellisesti) kun kuljettajan penkkiä pitkin kohti niskatukea vaelsi divisioonan verran kusiaisia kauppareissulla. Teollisuusimurilla etuloksujen kotelot puhtaaksi, sieltä kopistellen tippui pesällinen muurahaisten munia. Lopuksi massaa perään niin kuolivat mokomat. Sisältä sai tovin imuroida ennenkuin noiden riivattujen ilmestyminen vällyjen välistä loppui.
Fataali vika on nykyisessä mersussa vielä edelleen. Nimittäin joskus akkua kytkettäessä keskuslukitus imaisee lukot kiinni ihan varoittamatta. Normaaleissa talliolosuhteissa tästä ei lie haittaa kun vara avaimetkin on yleensä kävelymatkan päässä. Tapahtumapaikan ollessa 500km päässä kotoa -15 asteen pakkasessa lumituiskussa alkaa hymy lievästi hyytymään. Ovet lukossa, avaimet sisällä, trallallaa... No onneksi oli jäänyt takaluukku auki jotta sai lukot auki takakontin lukosta sisäpuolelta kampeamalla.
Fataali vika on nykyisessä mersussa vielä edelleen. Nimittäin joskus akkua kytkettäessä keskuslukitus imaisee lukot kiinni ihan varoittamatta. Normaaleissa talliolosuhteissa tästä ei lie haittaa kun vara avaimetkin on yleensä kävelymatkan päässä. Tapahtumapaikan ollessa 500km päässä kotoa -15 asteen pakkasessa lumituiskussa alkaa hymy lievästi hyytymään. Ovet lukossa, avaimet sisällä, trallallaa... No onneksi oli jäänyt takaluukku auki jotta sai lukot auki takakontin lukosta sisäpuolelta kampeamalla.
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu
tuo johtuu yhden vastuksen hajoamisestaahonen v kirjoitti:Noista pyyhkijöistä tulikin mieleen, että ladassa on semmonen ominaisuus (vikojahan siinä ei ole) että pyyhkijöiden nappulassa on kolme asentoa
siis 0 - 1 - 2 ainakin kaikissa nappisilmissä mitä olen nähnyt, niin ykkös ja kakkos asennossa pyyhkijät pyyhkii ihan yhtä nopasti, tai ainakaan silmällä ei eroa huomaa.
sama ominaisuus löytyy ainakin 127fiudeista
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Joskus aikoinani omistin Alfa Romeo 164:n. Se nyki, nyki, nyki.
Eri puolilla Suomea siihen vaihdeltiin milloin mitäkin, niitä kahta jakajaa rassailtiin, ilmamäärämittaria mittailtiin ja vaihdeltiin. Itse tein jatkuvasti huohotin/öljynerotin tyhjennyksiä ja putkiston pesuja bensalla - ja aina olivat putket täynnä sinappi-autovaha -sekoitusta. Ilmamäärämittari ei kuulemma mekaanikon mukaan tykännyt kylmästä. Minähän uskoin. Modasin putsarin uusiksi, se otti imuilman pakosarjan kyljestä ja pahvitin keulan ettei saa liikaa kylmää. Paljonhan se auttoi. Kiihdytettäessä oli kuin auto olisi niiskauttanut ison räkäklimpin sieraimistaan, vetänyt sen henkeen ja menettänyt puhtinsa. Ja takaisin ohitettavan taakse köröttelemään.
Ainoa mitä ei vaihdettu ja mitä epäilin, oli nokka-akselin asennoitin. Tuossa autossahan se edistyksellisesti siirtelee imupuolen nokka-akselia jotta saadaan aina paras nokkaprofiili kierrosalueelle... Paljon tuo silti opetti: autoissa voi olla mystisiä vikoja, mutta periksi ei saa antaa. Muutenkin tuo oli ensimmäinen höyrähdyksissä tehty kauppa, josta on viisastuttu. Ai niin: + 200 tkm:ssä (?) auton kuskin turvavyön takaisinkelaus oli loppu, samoin takakontin lukko. Keskuslukot ja ikkunat heittäytyivät toimimattomiksi -15:ssa. Kylmähän se oli, nyt sen voi jo myöntää. Näitä vikoja ei kehdannut silloin työkavereillekaan kertoa
Eri puolilla Suomea siihen vaihdeltiin milloin mitäkin, niitä kahta jakajaa rassailtiin, ilmamäärämittaria mittailtiin ja vaihdeltiin. Itse tein jatkuvasti huohotin/öljynerotin tyhjennyksiä ja putkiston pesuja bensalla - ja aina olivat putket täynnä sinappi-autovaha -sekoitusta. Ilmamäärämittari ei kuulemma mekaanikon mukaan tykännyt kylmästä. Minähän uskoin. Modasin putsarin uusiksi, se otti imuilman pakosarjan kyljestä ja pahvitin keulan ettei saa liikaa kylmää. Paljonhan se auttoi. Kiihdytettäessä oli kuin auto olisi niiskauttanut ison räkäklimpin sieraimistaan, vetänyt sen henkeen ja menettänyt puhtinsa. Ja takaisin ohitettavan taakse köröttelemään.
Ainoa mitä ei vaihdettu ja mitä epäilin, oli nokka-akselin asennoitin. Tuossa autossahan se edistyksellisesti siirtelee imupuolen nokka-akselia jotta saadaan aina paras nokkaprofiili kierrosalueelle... Paljon tuo silti opetti: autoissa voi olla mystisiä vikoja, mutta periksi ei saa antaa. Muutenkin tuo oli ensimmäinen höyrähdyksissä tehty kauppa, josta on viisastuttu. Ai niin: + 200 tkm:ssä (?) auton kuskin turvavyön takaisinkelaus oli loppu, samoin takakontin lukko. Keskuslukot ja ikkunat heittäytyivät toimimattomiksi -15:ssa. Kylmähän se oli, nyt sen voi jo myöntää. Näitä vikoja ei kehdannut silloin työkavereillekaan kertoa
Minun pystärissä ja S124 on ilmaantunut outo vika joka saatta tulla ihan yllättäen. Välillä ihan normaalissa ajossa alkaa oikealta puolelta kuulua hirveä mäkätys ja kälätys enkä ole sitä saanut loppumaan millään. Joskus olen sitten tyytynyt kääntämään ration nupit kaakkoon ettei sitä tarvitsisi kuunnella mutta usein sekään ei auta vaan ratio hiljenee kuin itsekseen ja kälätys jatkuu. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Päällimmäisenä mielessäni on Omegani muutama vuosi sitten parikin kertaa tekemä temppu. Avatessani auton ovet (silloin keskuslukko vielä suostui toimimaan ) kaikki ikkunat aukesivat kuin korkeamman voiman käskystä ja jäivät ala-asentoon, vaikka kuinka yritin nappuloita painella. Kuinka ollakkaan vetinen ukkoskuuro teki tuloaan, ja kerkesi kastella kotteron sisustan ja onnellisen kuljettajan läpikotaisin matkalla pikahuoltoon. Huoltomiestä hieman huvitti, kun alkoi ongelmaa selvittämään
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Kyllä samoja kokemuksia on täälläkin, tosin ääni kuuluu takaa, joko takapenkiltä tai takakontista.Wike kirjoitti:Minun pystärissä ja S124 on ilmaantunut outo vika joka saatta tulla ihan yllättäen. Välillä ihan normaalissa ajossa alkaa oikealta puolelta kuulua hirveä mäkätys ja kälätys enkä ole sitä saanut loppumaan millään. Joskus olen sitten tyytynyt kääntämään ration nupit kaakkoon ettei sitä tarvitsisi kuunnella mutta usein sekään ei auta vaan ratio hiljenee kuin itsekseen ja kälätys jatkuu. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Itse löydän avun keskikonsoolissa olevista korvatulpista. Suosittelen.
Ilmeisesti tähän vaivaan ei mikään huolto auta, siihen on vain sopeuduttava.
® Mesen linttaklubi
*REPEE*Onanias kirjoitti:Päällimmäisenä mielessäni on Omegani muutama vuosi sitten parikin kertaa tekemä temppu. Avatessani auton ovet (silloin keskuslukko vielä suostui toimimaan ) kaikki ikkunat aukesivat kuin korkeamman voiman käskystä ja jäivät ala-asentoon, vaikka kuinka yritin nappuloita painella. Kuinka ollakkaan vetinen ukkoskuuro teki tuloaan, ja kerkesi kastella kotteron sisustan ja onnellisen kuljettajan läpikotaisin matkalla pikahuoltoon. Huoltomiestä hieman huvitti, kun alkoi ongelmaa selvittämään
Kuulostaa inah Windows -käyttöjärjestelmältä
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Siinä oli Caprista repäisty kaasari, se neliönmuotoisilla rei'illä varustettu. Weeperi sekin on, liekö siinäkin samanlainen venttiili?dealer kirjoitti:"...Sierrakin mulla oli joskus. Kesken kiihdytyksen nykäisi, ja sen jälkeen alkoi liikkua paljon paremmin. Liekö sitten ..."
Weberin kyljessä oleva power valve siinä on jumitellut, se ei vaikuta käyntiin ja toimintaan mitenkään muuten kuin että kateissa on ainakin 20 hevosvoimaa jos se ei toimi.
Kyllä siihen varmaan joku jakoremmin pomppaamista järkevämpi syy tosiaan löytyy.
Niin juu, aluksi auto kulki kuin vakio, "pätkäyksen" jälkeen paremmin. Oli virinokka, iso kaasari ja pärinäputki.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Meidän pelto-Anglia tipahti yksi talvi Längelmäveteen. Ihme vehje
Lancia ei halunnut käynnistyä kone taskulämpiänä, vain aivan kylmänä tai sitten ajokuumana. Vikaa ei löytynyt kirveelläkään. Sitten vahingossa paljastui höyrylukko bensaputkesta aivan kaasarin juuresta. Letku toiseen asentoon, klemmarit tiukalle ja vika hävisi siihen.
Virepööti nyki veto päällä tasakaasulla melkein aina. Kaikki käytiin läpi usemapaan kertaan, sytkät, ruisku, bensalinja, sähköt... ei löytynyt mitään. Vasta 2500 mk ja hermoromahdusta myöhemmin havaittiin imuputkessa hiushalkeama, joka raottui sotkemaan seoksen vain tietyillä kierroksilla / moottorin asennossa.
Lancia ei halunnut käynnistyä kone taskulämpiänä, vain aivan kylmänä tai sitten ajokuumana. Vikaa ei löytynyt kirveelläkään. Sitten vahingossa paljastui höyrylukko bensaputkesta aivan kaasarin juuresta. Letku toiseen asentoon, klemmarit tiukalle ja vika hävisi siihen.
Virepööti nyki veto päällä tasakaasulla melkein aina. Kaikki käytiin läpi usemapaan kertaan, sytkät, ruisku, bensalinja, sähköt... ei löytynyt mitään. Vasta 2500 mk ja hermoromahdusta myöhemmin havaittiin imuputkessa hiushalkeama, joka raottui sotkemaan seoksen vain tietyillä kierroksilla / moottorin asennossa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Kattoluukun "viemäri", jos sellainen autossa on.Wike kirjoitti:Minun pystärissä ja S124 on ilmaantunut outo vika joka saatta tulla ihan yllättäen. Välillä ihan normaalissa ajossa alkaa oikealta puolelta kuulua hirveä mäkätys ja kälätys enkä ole sitä saanut loppumaan millään. Joskus olen sitten tyytynyt kääntämään ration nupit kaakkoon ettei sitä tarvitsisi kuunnella mutta usein sekään ei auta vaan ratio hiljenee kuin itsekseen ja kälätys jatkuu. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Joo minullakin alkoi kuulumaan silloin tällöin samantapaista kälätystä ja jotenkin tuntui että se on kiinni ajotavastani. Päätin kokeilla shokkihoitoa ja vetäisin motarilla pientareen puolelle ja 30m mustaa rantua pysähdyksiin asti ja tuumasin että laakerin kalina täytyy nyt saada loppumaan kerralla. Iso rääkäisy lopetti kalinat ja siitä lähtin naputuksen ääni on ollut huomattavammaan paljon pehmeämpi sävyltään , jota tälläinen vanhempi autoilija on jo tottunut sietämäänWike kirjoitti:Minun pystärissä ja S124 on ilmaantunut outo vika joka saatta tulla ihan yllättäen. Välillä ihan normaalissa ajossa alkaa oikealta puolelta kuulua hirveä mäkätys ja kälätys enkä ole sitä saanut loppumaan millään. Joskus olen sitten tyytynyt kääntämään ration nupit kaakkoon ettei sitä tarvitsisi kuunnella mutta usein sekään ei auta vaan ratio hiljenee kuin itsekseen ja kälätys jatkuu. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Tosin siippa on kertonut myös havainnensa joskus samantapaista naputusta oikealta molemmista autoistamme.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Se on sitä luonnetta se Mutta aina on vienyt perille, kuljettaa kovaa, kuluttaa vähän, laulaa kauniisti ja kestää 800.000 kmAM kirjoitti: Ja tietenkin omituisin vika on M103,tekee mitä tahtoo,milloin tahtoo,kukaan ei tiedä miksi Mitä vain voi uusi päivä tuoda tullessaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Velipojan entinen mk3 Golf -94, vetoakseli irtosi pikatiellä kesken ajon sisäpäästä, melkonen kolina, uskokaa tai älkää.
Työkaverin vanha Bora Variant -00 TDI(Nykyinen velipojan auto). Moottorin korva poikki kesken ajon, kone meinasi pudota tielle kesken ajon.
Uusi Audi A6 2.0 TFSI, 120km ajettu, nokka-akseli täysin jumissa.
Uudet audit muutenkin, esim A4, piti lähteä semmosella kursseille, aamulla kun olin kävelemässä autolle, oli kaikki sähkölasit auenneet omia aikojaan yön aikana. Onneksi ei satanut vettä.
Tänään löysin vian uuteen A6 3.0 TDI quattroon joka on kaksi kertaa sammunut ajosta. Oli webaston asennuksen yhteydessä tankin sisällä puhkastu polttoaineputkeen reikä.
Parissa T5 Transportterissa tööttäilee itsekseen rattia käännellessä. Ratti ja airbag uusittu.
Äiteemuorilla jäi escortista vaihdekeppi käteen.
Muijan escortissa täytyy yli -10 asteen pakkasissa ottaa keskuslukon sulake irti, avatessa alkaa runkkaamaan lukkoja kiinni auki kiinni auki kiinni auki.... rasittavaa. Samassa autossa kuskin veivilasista rautahampaat kulunut sileeksi ,sekä kuskin penkistä toinen kippausvaijeri poikki, mikä ei ole vanhemmissa autoissa kylläkään mikään ihmeellinen vika... Itellä on ollu 2 -89 civicciä, molemmista penkeistä vaijerit poikki.
Isäpapalla jäätyi volvosta laatikko yhdeksi klimpiksi.
Eiköhän tossa jo noita...
Työkaverin vanha Bora Variant -00 TDI(Nykyinen velipojan auto). Moottorin korva poikki kesken ajon, kone meinasi pudota tielle kesken ajon.
Uusi Audi A6 2.0 TFSI, 120km ajettu, nokka-akseli täysin jumissa.
Uudet audit muutenkin, esim A4, piti lähteä semmosella kursseille, aamulla kun olin kävelemässä autolle, oli kaikki sähkölasit auenneet omia aikojaan yön aikana. Onneksi ei satanut vettä.
Tänään löysin vian uuteen A6 3.0 TDI quattroon joka on kaksi kertaa sammunut ajosta. Oli webaston asennuksen yhteydessä tankin sisällä puhkastu polttoaineputkeen reikä.
Parissa T5 Transportterissa tööttäilee itsekseen rattia käännellessä. Ratti ja airbag uusittu.
Äiteemuorilla jäi escortista vaihdekeppi käteen.
Muijan escortissa täytyy yli -10 asteen pakkasissa ottaa keskuslukon sulake irti, avatessa alkaa runkkaamaan lukkoja kiinni auki kiinni auki kiinni auki.... rasittavaa. Samassa autossa kuskin veivilasista rautahampaat kulunut sileeksi ,sekä kuskin penkistä toinen kippausvaijeri poikki, mikä ei ole vanhemmissa autoissa kylläkään mikään ihmeellinen vika... Itellä on ollu 2 -89 civicciä, molemmista penkeistä vaijerit poikki.
Isäpapalla jäätyi volvosta laatikko yhdeksi klimpiksi.
Eiköhän tossa jo noita...
230 CE -89
Mikä auto on Bora Variant Itse tehty farkkuPasi H. kirjoitti: Työkaverin vanha Bora Variant -00 TDI(Nykyinen velipojan auto).
Itsellä tähän mennessä omituisin vika on ollut tempoileva tyhjäkäynti tuossa nykyisessä koslassa. Myöhemmin päätelty olevan syynä tyhjäkäynnin elektroninen säätö. Se kun ei normaalisti toimi (kylmänä kierrokset reilut 500) ja välillä saa "piikin", eli potkaisee kierrokset 700 ja taas takaisin.. ELR relettä kun käyttää pois, niin yleensä toimii hetken. Eipä tuo ole mitään haitannut, mitä nyt kylmänä joskus käy tuon takia vähän huonosti tyhjäkäyntiä
Joo eli Volkswagen Bora Variant 1.9 TDI ja tuontiauto. Ja ainakin tämä yksilö on paremmilla varusteilla kuin useimmat. Muun muassa sadetunnistinta harvemmin näkee noissa. Tuosta löytyy sekin. Sekä muut hilppeet, automaattinen ilmastointi, vakionopeussäädin, keskuslukko kaukolla, neljät sähkölasit, tehtaan alkuperäinen irroitettava vetokoukku yms yms. Ja penkitetty 157hv ja 320Nm
230 CE -89
No nyt mulla:
kun laitan valokatkasijasta valot pois niin takaluukun lukko alkaa surisemaan
Eikä silleen normaalisti vaan noin 4x hidastettuna
sssssssssssssrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrklik
...eikä takarekkarivalot, takalasin pyyhin ja takalasin lämmitin toimi (tai siis toimii näköjään kun nostaa takaluukkua noin puoleenväliin )...
Ilmeisesti kosketusvika, mistä päin kannattaa lähteä purkamaan ja etsimään vikaa
Ja autohan oli siis 300 TE 4Matic -91 (tai siis S124 )
kun laitan valokatkasijasta valot pois niin takaluukun lukko alkaa surisemaan
Eikä silleen normaalisti vaan noin 4x hidastettuna
sssssssssssssrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrklik
...eikä takarekkarivalot, takalasin pyyhin ja takalasin lämmitin toimi (tai siis toimii näköjään kun nostaa takaluukkua noin puoleenväliin )...
Ilmeisesti kosketusvika, mistä päin kannattaa lähteä purkamaan ja etsimään vikaa
Ja autohan oli siis 300 TE 4Matic -91 (tai siis S124 )
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203