Vito 110 turbodiesel moottorin vaihto?
Vito 110 turbodiesel moottorin vaihto?
Minulla on Vito 110 turbodiesel -97, automaatti vaihteinen ilmastoitu pikkubussi, joka on pelleiltä ja sisustukselta ja tekniikalta joka suhteessa todella hienossa kunnossa, mutta nyt joku "dieselin ruiskutuspaineen ennakonsäädin" tms. meni rikki ja sen osat lensivät nokkaketjun väliin katkaisten se silmän räpäyksessä - mitään varoitusta tai sivuääniä ei ollut ennen eikä jälkeen. Kone vain sammui ja auto hyytyi alle 30 vauhdissa.
Auto hinattiin Veholle, jossa sanottiin, ettei konetta kannata avata, se on varmasti niin rikki että kone pitäisi vaihtaa. Veholla moottorinvaihdon sanottiin olevan töineen noin 12 000 euroa eli melkein auton arvo. Tällainen tavallinen virkamies ei koneita osaa korjata eikä vaihtaa.
Mikä neuvoksi, saisiko pääkaupunkiseudulla jostain autoon edullisemmin vaihtomoottorin ja asennuksen vai haluaisikohan joku remonttitaitoinen ostaa halvalla tällaista tapausta? Harmittaa kun auto on muuten erinomaisessa kunnossa.
Auto hinattiin Veholle, jossa sanottiin, ettei konetta kannata avata, se on varmasti niin rikki että kone pitäisi vaihtaa. Veholla moottorinvaihdon sanottiin olevan töineen noin 12 000 euroa eli melkein auton arvo. Tällainen tavallinen virkamies ei koneita osaa korjata eikä vaihtaa.
Mikä neuvoksi, saisiko pääkaupunkiseudulla jostain autoon edullisemmin vaihtomoottorin ja asennuksen vai haluaisikohan joku remonttitaitoinen ostaa halvalla tällaista tapausta? Harmittaa kun auto on muuten erinomaisessa kunnossa.
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
No niin, nythän kävi sitten itselleken että Vitosta poiki kone. Yksilö 110TD, 1998, manuaalivaihteinen, ml 360 tkm. Korjaaja soitteli, että on mennyt kiertokankea, laakereita, kansi, venttiileitä yms. Toisinsanottuna kannattanee etsiä vaihtokone jostain tilalle??
Joten jos kellään tietoa mistä löytyisi järkevä moottori, tietoa otetaan mielellään vastaan.
Tosiaan Vehon 12000 euron konetta siihen en tule laittamaan.
Joten jos kellään tietoa mistä löytyisi järkevä moottori, tietoa otetaan mielellään vastaan.
Tosiaan Vehon 12000 euron konetta siihen en tule laittamaan.
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Katsoitko varaosahaku.fi
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... r=1&page=1
Tuolta kannattaa puhelimella kysellä. Niillä on paljon pakuja purettuna
http://www.auto-lehtinen.fi/
02-7217700
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... r=1&page=1
Tuolta kannattaa puhelimella kysellä. Niillä on paljon pakuja purettuna
http://www.auto-lehtinen.fi/
02-7217700
Itellä kans vissiin V230:stä pannu paskana, en oo jaksanu vielä avata mutta kait se on pakko tirkistaa koneeseen mitä se on syöny..
Mieleen tuli että jos ostais jonkin tommosen romun (AVK) ja luottais siihen että kone on ehjä...tai sitten kävis Saksassa vito ostoksilla ja tois samalla takahutlarillisen bisseä ja brenkkua.. ,siitä sitten kone veks ja loput autoa sais varmaan hävitettyä osina.
http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/d ... p?id=89048#
Mieleen tuli että jos ostais jonkin tommosen romun (AVK) ja luottais siihen että kone on ehjä...tai sitten kävis Saksassa vito ostoksilla ja tois samalla takahutlarillisen bisseä ja brenkkua.. ,siitä sitten kone veks ja loput autoa sais varmaan hävitettyä osina.
http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/d ... p?id=89048#
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Hö , kansipahvit maistuu, mutta onko nyt alkanut ketjut napsumaan poikki vai mikä näitä koneita on alkanut vaivaamaan?
Viton turbokoneita on ajottain todella vaikea löytää. Ja siksi hintakin on yleensä suolainen. Lisäksi hajottamoiden koneista ei voi olla aina 100% varma että onko ne yleensä ehjä. Konetta ostaessa kannattaa kone tarkastaa huolella ennen kuin ostaa, ettei tule turhaa työtä. Viton kone kun on hieman hankala vaihtaa.
Viton turbokoneita on ajottain todella vaikea löytää. Ja siksi hintakin on yleensä suolainen. Lisäksi hajottamoiden koneista ei voi olla aina 100% varma että onko ne yleensä ehjä. Konetta ostaessa kannattaa kone tarkastaa huolella ennen kuin ostaa, ettei tule turhaa työtä. Viton kone kun on hieman hankala vaihtaa.
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Jep, ei oikein tahdo samanmoista konetta helposti löytyä. Sikäli mitä olen tässä parin päivän aikana katsellut. Mietin että kävisikö 108:n kone tuohon 110:iin??
Itsekin kyllä jo tulin siihen tulokseen että taitaa Saksasta tulla ehjä Vito varaosa-autoksi. Saa melkein samaan hintaan kuin avk:lta romun. Ellei sitten jostain löydy oikeasti järkihintaista konetta...
Itsekin kyllä jo tulin siihen tulokseen että taitaa Saksasta tulla ehjä Vito varaosa-autoksi. Saa melkein samaan hintaan kuin avk:lta romun. Ellei sitten jostain löydy oikeasti järkihintaista konetta...
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Käypihän se, turbo vaan jää pois . Ja jos oikeen laiskan haluaa niin laita sinne 200D kone. Sitä en sitten tiiä että jaksaako vito enää lähteä liikkeelle ollenkaanSamik kirjoitti:Jep, ei oikein tahdo samanmoista konetta helposti löytyä. Sikäli mitä olen tässä parin päivän aikana katsellut. Mietin että kävisikö 108:n kone tuohon 110:iin??
Itsekin kyllä jo tulin siihen tulokseen että taitaa Saksasta tulla ehjä Vito varaosa-autoksi. Saa melkein samaan hintaan kuin avk:lta romun. Ellei sitten jostain löydy oikeasti järkihintaista konetta...
Aika hyvä tuuri täytyy olla jos alle 2500e saat turbokoneen jostain.
Yleensä viton koneet kustantaa +3000e ja vanha vaihdossa.
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Ei taida joku 600tkm ajettu 200D kone kovin kauaa kestää turbotettuna.
Ainakaan vitossa. Maantieajossa ilmanvastus kasvaa sen verran isoksi että konetta joutuu "vedättämään", koneessa lämpörasitus kasvaa. Ehkä kunnostettu 200D voisi kestää turbokäyttöä jonkin aikaa, tai sitten ei
Pitemmänpäälle paras ratkaisu on kunnostaa viton oma kone.
Joko hajottamolta hommattu, tai jos sen vanhan koneen saa vielä ehjättyä. Ei halpa ratkaisu, mutta sitten on ainakin kone kunnossa ja on se halvempi kun vehon kone.
Ainakaan vitossa. Maantieajossa ilmanvastus kasvaa sen verran isoksi että konetta joutuu "vedättämään", koneessa lämpörasitus kasvaa. Ehkä kunnostettu 200D voisi kestää turbokäyttöä jonkin aikaa, tai sitten ei
Pitemmänpäälle paras ratkaisu on kunnostaa viton oma kone.
Joko hajottamolta hommattu, tai jos sen vanhan koneen saa vielä ehjättyä. Ei halpa ratkaisu, mutta sitten on ainakin kone kunnossa ja on se halvempi kun vehon kone.
Joo, no pidemmän päälle vaan kun auton hinta lähenee nollaa niin ei niihin koneisiin kellään riitä mielenkiintoa sijoittaa tuhansia euroja kun auton arvokaan ei ole niin paljoa. Purkaamoilta ei Viton koneita taida montaa löytyä. 124:n w201:n koneista tuntuu taas oleva ylitarjontaa.vito500tkm kirjoitti:Ei taida joku 600tkm ajettu 200D kone kovin kauaa kestää turbotettuna.
Ainakaan vitossa. Maantieajossa ilmanvastus kasvaa sen verran isoksi että konetta joutuu "vedättämään", koneessa lämpörasitus kasvaa. Ehkä kunnostettu 200D voisi kestää turbokäyttöä jonkin aikaa, tai sitten ei
Pitemmänpäälle paras ratkaisu on kunnostaa viton oma kone.
Joko hajottamolta hommattu, tai jos sen vanhan koneen saa vielä ehjättyä. Ei halpa ratkaisu, mutta sitten on ainakin kone kunnossa ja on se halvempi kun vehon kone.
Onpa kumma
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
No miksipä ei. Varmasti toimii ihan hyvin. Laittaa vaikka varuiksi öljylle ihan "oikean" jäähdyttimen. Maksimikierroksia nostaa vain johonkin 6000 paikkeille niin varmaan jaksaa 200d:kin turbon kanssa kiskoa.nokileka kirjoitti:Miksei sitä voisi kokeilla? Vitossa on öljynjäähdytin ja 200D:ssä ei. Ostaa sitten oikean pannun kun 200D kilahtaa (Mitä kyllä epäilen suuresti 100hv tehoilla).
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Minen kyllä laittais normi 600tkm ajettua 200D konetta vitoon. Ainakaan ennen kun on uudet laakerit ja pahvi paikallaan. Ja öljynjäähdytin. Sitten voisi kelvata. Öljypumpun ja öljypohjan joutuu ainakin vaihtamaan, koska 200D koneen pohja ja pumppu ei käy. Samallahan sitten rakentaa koneeseen ne viton öljyruiskut syöttöpumpun ja ja ja ... Sama oikeastaan laittaa kaikki turbo hilut sitten kerralla. Viton koneen vaihdossa menee noin 8-10 tuntia, että ihan huvikseen koneita ei kannata alkaa kokeilemaan, että mikä toimii ja mikä ei.
Se on kyllä totta että 200D koneita saa halvalla, melkeimpä ilmaiseksi.
Minulla on varalla kaksi 200D konetta vitoon jos rupeaa viton kone hajoamaan. Oikeastaan toisesta 200D koneesta on jo puolet osista viton koneessa kiinni, kansi ym. Mutta sellaisenaan en 200D konetta vitoon laittaisi eikä se ihan suoraan siihen kävisikään.
Se on kyllä totta että 200D koneita saa halvalla, melkeimpä ilmaiseksi.
Minulla on varalla kaksi 200D konetta vitoon jos rupeaa viton kone hajoamaan. Oikeastaan toisesta 200D koneesta on jo puolet osista viton koneessa kiinni, kansi ym. Mutta sellaisenaan en 200D konetta vitoon laittaisi eikä se ihan suoraan siihen kävisikään.
Eipä ole moottoria löytynyt. Siellä se korjaamon pihalla nököttää.. Ellei se olisi koriltaan priima kunnossa eikä siinä olisi ilmastointia niin voisin tarjota vaikka tulitikkua alle No joo....vito500tkm kirjoitti:No, löytykö vitoon moottoria?
Kaveri lähtee kahden viikon päästä saksaan ja on ollu puhe että tuo tullessaan sieltä järkihintaisen/sopivilla kilometreillä olevan Viton josta saan moottorin. Ellei sitten kotomaasta siihen mennessä jotain löydy...
Eli näillänäkymin ois kohtapuoleen tarjolla Vito ilman moottoria