Wepaston huoltoa.
joo täytyypä pistää pöhisemmään tuo pihalle kuhan pääsee koulusta ja saa sen sitten uuvestaan kylmäksi ja pöhisemmään
Mistäköhän tuota sais tuohon wepan putkeen sopevaa värkkiä ku ei biilteemastakaan löytyny passelia?
T.Sankari
Mistäköhän tuota sais tuohon wepan putkeen sopevaa värkkiä ku ei biilteemastakaan löytyny passelia?
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
juu. pitäs perhana itekki perehtyä tuohon webastoon paremmin... Taas menny parisen viikkoa ettei ole käynyt kuin pariminuuttia käynnistyksestä ja sammuu.
Aina nollauksen jlk sama homma. Käy pariminuuttia ja sammuu. Ja sekin vielä että vesi kyllä kiertää. webalta tuleva vesiletku kerkeää hieman lämmetä niin pönttö sammuu.
KV-pumppu on uus ja sille tulee virta wepan ohjauksesta releen kautta.
Yks ongelma pisti silmään viimeksi kun tuota värkkäsin. KV-pumppu on pahimmoilleen letkussa korkeimmalla kohdalla. Pumppupesään jos jää ilmaa niin eihän se mitään pumppaa.
Aina nollauksen jlk sama homma. Käy pariminuuttia ja sammuu. Ja sekin vielä että vesi kyllä kiertää. webalta tuleva vesiletku kerkeää hieman lämmetä niin pönttö sammuu.
KV-pumppu on uus ja sille tulee virta wepan ohjauksesta releen kautta.
Yks ongelma pisti silmään viimeksi kun tuota värkkäsin. KV-pumppu on pahimmoilleen letkussa korkeimmalla kohdalla. Pumppupesään jos jää ilmaa niin eihän se mitään pumppaa.
Tuodaan nyt omaakin itkua tänne..
Toki pisteet ensin tuolle lämmittimelle, eli tuon elinikä taitaa papereissa olla ilmoitetun 3-vuotta (oliko päivittäisellä pelkällä esilämmityksellä..), mutta oma on sinnikkäästä taistellut jo 8 vuotta ja monella varmaan jo kauemmin.
Mutta joskus alkaa vanhakin reistata.. Henkisesti valmistauduin jo kuoppaamaan verkon painona meren pohjaan tuon nykyisen, mutta aika sinnikkäästi on lämmintä viellä puskenut, jos mukaan ei lasketa paria nukahtamista:
Eli jos auto on pienessä ylämäessä tai edes hieman kallellaan repsikan puolelle, niin tuntuu, ettei tuo toimisi. Jonkun hetken toimii, mutta on sitten luovuttanut pelin. Ja kaikki kerrat kun näin on käynyt, niin auto on ollut kuvatuissa asennoissa, mutta kertaakaan ei ole toiminut noissa asennoissa (ei vanha enää temppuja tee, vaan puurtaa perinteisemmissä asennoissa..)
Tuo pa-pumppu jotenkin itsellä kävi mielessä, mutta pitäisi jotain varmuutta saada, jottei umpimähkään vaihtelisi. Vai voisiko tuo Mikan kuvaama ilmakupla päästä kiusaamaan?
Tuon vanhan huolto taitaa siinä ja siinä olla, joten ehkä helpoin vaihtaa tilalle uusi?
Toki pisteet ensin tuolle lämmittimelle, eli tuon elinikä taitaa papereissa olla ilmoitetun 3-vuotta (oliko päivittäisellä pelkällä esilämmityksellä..), mutta oma on sinnikkäästä taistellut jo 8 vuotta ja monella varmaan jo kauemmin.
Mutta joskus alkaa vanhakin reistata.. Henkisesti valmistauduin jo kuoppaamaan verkon painona meren pohjaan tuon nykyisen, mutta aika sinnikkäästi on lämmintä viellä puskenut, jos mukaan ei lasketa paria nukahtamista:
Eli jos auto on pienessä ylämäessä tai edes hieman kallellaan repsikan puolelle, niin tuntuu, ettei tuo toimisi. Jonkun hetken toimii, mutta on sitten luovuttanut pelin. Ja kaikki kerrat kun näin on käynyt, niin auto on ollut kuvatuissa asennoissa, mutta kertaakaan ei ole toiminut noissa asennoissa (ei vanha enää temppuja tee, vaan puurtaa perinteisemmissä asennoissa..)
Tuo pa-pumppu jotenkin itsellä kävi mielessä, mutta pitäisi jotain varmuutta saada, jottei umpimähkään vaihtelisi. Vai voisiko tuo Mikan kuvaama ilmakupla päästä kiusaamaan?
Tuon vanhan huolto taitaa siinä ja siinä olla, joten ehkä helpoin vaihtaa tilalle uusi?
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Juu ei toimi.Mika.T kirjoitti:No niin... kävin nollaamassa wepan jälleen kerran. Normitapaus. pöhisi minuutin ja sammu. Uudelleen nollaus.. päälle. Kävin kolistelemassa polttoainepumppua auton alla. Ja tada.... pöhisee... Pöhissyt nyt noin 25min putkeen.
Eli jumiikos tuo pumppu jotenkin kun kolistelu autto?
Sen yhden kerran pelas viduilematta. sen jlk ei ole syttynyt. Pitäs taas nollata sulakkeella.
mitenköhän tuo on ku tuo polttelee ilmeisesti hieman tuota jäähytinnestettä niin missä vika? onko sitten sarjassamme "helpommalla pääset kun ostat uuden tms."? täytyy seurailla miten tuo sutviutuupi et poltteleeko vielä myöhemminkin vai onko se näin alussa kun tuon on saanu toimimaan?
T:Sankari
T:Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03
Johrattelevii kymysyksiin perille johrattelevia vastauskia!?!?Roisto kirjoitti:Terve,
Liekö Webastoon saatavana kytkentäkaavioita tahi käyttöohjekirjoja? Toimittaako Kaha? Pirssissä on Thermotop C vuodelta 2004 mutta mukaan ei tullut mitään papereita vehkeestä. Kaukosäätimestä ja paneelista saan kyllä vehkeen päälle ja sammuksiin mutta kellon ohjelmointia en ole uskaltanut alkaa tekemään.
t.
Risto
http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=4
http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=111
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Re: Wepaston huoltoa.
Omassa eemelissä oli samat oireet, jotka vaan pikkuhiljaa paheni ja lopulta meni ilmeisesti kynttiläkin, kun ei syttynyt enää.Mika.T kirjoitti:Onkos kukaan perehtynyt tuohon väykyn wepastoon? Mulla ilmeisesti ilmapuhaltimen laakerit huutaa hetken kun lämmittimien käynnistää.
Ajattelin joku ilta purkaa pöntön esille ja tutkia saako laakereita vaihdettua tai vain rasvattua.
Noh, illalla vaihdoin mötikän uuteen huoltomiehen suosittelemana. Ei kuulema ole mitään järkeä huoltaa vaan uutta vaan tilalle?! Uusi siis paikallaan ja kokonaiskustannus ~440€ itse vaihdettuna. Aikaa meni noin 4h kaikkine ihmettelyineen ja vesiletkun metsästyksineen.
PS. Ompa hiljainen ja tehokas kuluneeseen pannuun verrattuna.
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Palataampa vanhaan aiheeseen...
Mulla on tuossa pöydällä irrallaan 6kk vanha webaston thermotop c joka ei tietenkään toimi.
Kaikki muut tuntus olevan kunnossa mutta polttoainepumpulle ei tule minkäänlaista tietoa virrasta. Tai itseasiassa ilman kuormaa piuhoissa on kokoajan noin 9V jännite...
Onko ko. tapauksessa automaattisesti korttivika vai mikähän tuossa lie.
Pumppu tuntus olevan kuitenkin järjissään kun mittarilla mittasin resistanssiin siitä.. oli jotain 5.x ohmia.
Mulla on tuossa pöydällä irrallaan 6kk vanha webaston thermotop c joka ei tietenkään toimi.
Kaikki muut tuntus olevan kunnossa mutta polttoainepumpulle ei tule minkäänlaista tietoa virrasta. Tai itseasiassa ilman kuormaa piuhoissa on kokoajan noin 9V jännite...
Onko ko. tapauksessa automaattisesti korttivika vai mikähän tuossa lie.
Pumppu tuntus olevan kuitenkin järjissään kun mittarilla mittasin resistanssiin siitä.. oli jotain 5.x ohmia.
Nojoo, vaikiahan tuohon on oikein mitään sanoa. Testerillä näkee korttivian kivasti kun weba on autossa kiinni, useimmiten korttivian sattuessa alkaa lämpötilan anturi näyttämään ihän höpöjä, mutta luultavasti korttivika kertä jännite kyykyssä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
tänään vähän tutkittu ja hutkittu...
Kortti on ehjä vaan paloilmapuhallin on kärähtänyt... Pyörii kyllä mutta ottaa virtaa ihan helevetisti.
Toisella puhaltimella kokeiltuna alkoi heti käynnistyä oikein ja polttoainepumppukin nakutti. Ei vaan tuo toisenlainen puhallin käynyt tuoho thermotoppiin niin jäi sitten syttyminen kokeilematta.
Kortti on ehjä vaan paloilmapuhallin on kärähtänyt... Pyörii kyllä mutta ottaa virtaa ihan helevetisti.
Toisella puhaltimella kokeiltuna alkoi heti käynnistyä oikein ja polttoainepumppukin nakutti. Ei vaan tuo toisenlainen puhallin käynyt tuoho thermotoppiin niin jäi sitten syttyminen kokeilematta.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Moottorin kyljessä lukkee että 12.5V
Tosin mitäpä sitä kauaa pyörittelemään. Johan sen het näkee että pyöriikö se kunnolla vai ottaako pirusti virtaa ja pyörii vaikeasti.
Sain pelaamaan tuon oman lämmittimen.. vaihdoin 10vuotta sisäänajetun puhaltimen kaverin väykyn vanhasta lämmittimestä.
Hyvin pöhiseepi.
Tosin mitäpä sitä kauaa pyörittelemään. Johan sen het näkee että pyöriikö se kunnolla vai ottaako pirusti virtaa ja pyörii vaikeasti.
Sain pelaamaan tuon oman lämmittimen.. vaihdoin 10vuotta sisäänajetun puhaltimen kaverin väykyn vanhasta lämmittimestä.
Hyvin pöhiseepi.