Millainen homma tuo otsikon mukainen remontti on 190e mersuun tehdä.
Onko vasen ja oikea ulompi nivel samanlaiset eli käy kummallekkin puolelle. Millä saa aurauksen pysymään oikeana vaihdon jälkeen ?
Kuskinpuoleisen ulomman raidetangonpään vaihto ?
Joku vuosi takaperin vaihoin omaan sataysikymppiin koko kuskinpuolen tangon,veholla maksoi 36 €.Eli pelkän ulomman pään vaihtaminen ei taloudellisesti kannattavaa.
Joku ero niissä on,ainakin väri,toinen on musta ja toinen vihreä .
Siihen on joku ohjemitta,että kulmat pysyy suunnilleen kohillaan.Esim.w124:ssä ohjekirja sanoo 333mm+-2mm.
Kai tuo 190:n vastaava mitta jostain löytyy.
Semmonen tarvikeliikkeen pallonivelen ulosvedin,mikä esikiristetään ja lyödään perään,on tuohon pätevä.Biltemasta ostin 6€uron hintaisen kapistuksen,ja hyvin lähtee irti.
Joku ero niissä on,ainakin väri,toinen on musta ja toinen vihreä .
Siihen on joku ohjemitta,että kulmat pysyy suunnilleen kohillaan.Esim.w124:ssä ohjekirja sanoo 333mm+-2mm.
Kai tuo 190:n vastaava mitta jostain löytyy.
Semmonen tarvikeliikkeen pallonivelen ulosvedin,mikä esikiristetään ja lyödään perään,on tuohon pätevä.Biltemasta ostin 6€uron hintaisen kapistuksen,ja hyvin lähtee irti.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
RAIDETANGON PÄÄN VAIHTO
Juu Kannaattaa varmistaa kumman kätinen kierre on?? Mulla omassa 190 niin molemmat ulommat päät on vasenkätinen kierre??? Kannattaa ostaa kalliimmat ( ei tosin nekää paljoa maksa??)
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Joo koko tangot vaan vaihtoon, kaiken helpoin ja varmin. Vihreä on simpukan puoli eli briteissä oikea, meillä vasen. Hieman lisää mörjää kannattaa laittaa kumien välistä ennen asennusta. Vanhasta tangosta mitalla pallojen väli ja säätää uudet samaan, jos kuitenkin viuruaa tai ratti on killillään homman jälkeen, niin suuntaukseen . Kannattaa toki muutenkin suunnata.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.