Mikä tila-auto 5000 eurolla?
Ihan se on peräti 2.4 litranen. Turboa ei tietystikkään ole. Kävin äsken vähän lisää ajelemassa ja kai tuolla muun liikenteen mukana pysyy. Viimeisen kuukauden aikana tuli satunnaiset ajot ajettua aika paljon vaivattomammin kulkevalla autolla, joten aluksi tuntui Vw:n ratin takana, ettei se liiku minnekkään.
Äsken tein myös sellaisen huomion, että sisämelu on 90-100 km/h vauhdissa paljon pienempi mitä voisi olettaa. Kaupunkiajossa moottorin ääni tuntuu tulevan paljon selkeämmin sisälle. Totesin myös sen, että keski- ja takarivin penkit on sen verran mukavat istua, että taidan jatkossa luovuttaa kuskin hommat pidemmillä matkoilla paremmalle puoliskolle.
Lisätään vielä, että etuvetoinen on. T4 on siis malli.
Äsken tein myös sellaisen huomion, että sisämelu on 90-100 km/h vauhdissa paljon pienempi mitä voisi olettaa. Kaupunkiajossa moottorin ääni tuntuu tulevan paljon selkeämmin sisälle. Totesin myös sen, että keski- ja takarivin penkit on sen verran mukavat istua, että taidan jatkossa luovuttaa kuskin hommat pidemmillä matkoilla paremmalle puoliskolle.
Lisätään vielä, että etuvetoinen on. T4 on siis malli.
Onneva tilavalle liikkumisvälineelle.
Mie ajoin tuommosella pussilla ennen koulussa paikallista takamoottori-sarjaa. Yllättävän kestävä auto.
Harmi kun valinta ei kohdistunut yllä mainittuun versioon, tuollaisesta ei paljoa voi "tila-auto" parantua. Loistopeli, varsinkin talvikelissä, huonoilla talvirenkailla. "Ne jotka ajaa, tietää.." Vai miten se nyt menikään.Takaveto-jovihava-ykskuutonen-tiiseli ?
Mie ajoin tuommosella pussilla ennen koulussa paikallista takamoottori-sarjaa. Yllättävän kestävä auto.
BMW 318d -09
Onko oikein "tehdasbussi"? Sellainen sen kuuluu suurperheen auton olla, suuri ja tukeva ja huoleton eikä mikään tollanen Zafiranrimpula.ottojussi kirjoitti:Ihan se on peräti 2.4 litranen. Turboa ei tietystikkään ole. Kävin äsken vähän lisää ajelemassa ja kai tuolla muun liikenteen mukana pysyy. Viimeisen kuukauden aikana tuli satunnaiset ajot ajettua aika paljon vaivattomammin kulkevalla autolla, joten aluksi tuntui Vw:n ratin takana, ettei se liiku minnekkään.
Äsken tein myös sellaisen huomion, että sisämelu on 90-100 km/h vauhdissa paljon pienempi mitä voisi olettaa. Kaupunkiajossa moottorin ääni tuntuu tulevan paljon selkeämmin sisälle. Totesin myös sen, että keski- ja takarivin penkit on sen verran mukavat istua, että taidan jatkossa luovuttaa kuskin hommat pidemmillä matkoilla paremmalle puoliskolle.
Lisätään vielä, että etuvetoinen on. T4 on siis malli.
Sen verran on pakko todeta, että ei se koneen ääni paha olekaan, aikanaan pakuversiossa. Kaikkea muuta meteliä sitten on. Bussi on hiljaisempi.
Pistäs muuten kulutusta seuraten, tollainen liikkuu kokoisekseen hämmästyttävän pienellä liemellä. Lukemat voi alkaa jopa seiskalla.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Tehdasbussi tuo taitaa olla. Ei se näyttäs TSI-miehen tekemältäkään. Vaikka nyt ei meillä vielä mikään suurperhe olekaan, niin kolme alle 3-vuotiasta lasta isuiminen ja rattaineen vie tilaa ihan reippaanlaisesti. Nyt tilaa on sen verran, ettei tarvitse miettiä miten saa tavarat ja matkustajat sopimaan. Ei oo kuin lykätä kyytiin
Kulutusta ja muita kuluja tullee seurattua excel-taulukon muodossa samalla tavalla tarkkaan kuin aiempien autojen kohdalla. Eilen oli mennyt polttoainemittarin mukaan 1/4-tankki vähän päälle 400 km matkalla, joten ei se kai hirveästi ainakaan maantiellä syö. Ei kyllä ole vielä mitään hajua miten iso tankki autossa on ja miten polttoainemittari käyttäytyy.
Kulutusta ja muita kuluja tullee seurattua excel-taulukon muodossa samalla tavalla tarkkaan kuin aiempien autojen kohdalla. Eilen oli mennyt polttoainemittarin mukaan 1/4-tankki vähän päälle 400 km matkalla, joten ei se kai hirveästi ainakaan maantiellä syö. Ei kyllä ole vielä mitään hajua miten iso tankki autossa on ja miten polttoainemittari käyttäytyy.
Ei. Se on rajavartiolaitoksensininen. Siinä on karjapuskuri, sumuvalot, lisäpitkät ja perä on noin puol metriä keulaa korkeammallaCDTA kirjoitti:Onko se siun Karamelli semmonen turkoosin värinen?
On muuten sellanen auto, että joka kerta hymyilyttää ajoon lähtiessä. En tiiä miks . Ja nyt viikonlopun aikaan on osottanut parhaat puolensa. Eilen kävin ostamassa sisäkattoon mdf-levyä n. 50 m^2, auto muuttu puolessa minuutissa perheen kuljettimesta tavaran kuljetus autoksi. Tänään aamulla kuskasin muun perheen viikonloppuhoitoon mummolaan. Tavarat vaan kyytiin ja menoks. Vauvan vaunujakaan ei tarvinnut purkaa. Mummolasta ajoin sitten rautakauppaan ja taas muunnettiin auto hyötyajoneuvoksi ja 80 m^2 laminaattia kyytiin
No eihän meillä ole kuin kolme lasta, ei kai sitä viiden hengen perhettä vielä suurperheeksi lasketa Tuppaa vaan pienten lasten tavarat vievän aika paljon tilaa.CDTA kirjoitti:Höhh. Mie jo olin melekein varma että bonjasin siut kun Sokkarin parkissa sellasesta turkosista Karamellistä valu porukkaa ainakin vartin verran.
No et sitte oo ainut "suurperheellinen" täällä jotka liikkuu Karamellillä
Oon bongannu saman turkoosin Karamellin aika usein, kun näyttää seisovan päivät saman tien varressa kuin omakin
Nyt on Vw:llä ajeltu 4 kk ja n. 4000 km. Riemureki on tehnyt tehtäväänsä mallikkaasti perheenkuljettimena, raksa-autona ja muuttoautona. Keskikulutus on ollut 9,5l/100 km.
Tässä yksilössä ei ole ihan toimintatonni riittänyt tarvittavien korjausten tekemiseen. Vuodenvaihteen jälkeen auto kävi huollossa, jonka yhteydessä normaalin huoltotoimenpiteiden lisäksi vaihdettiin "tura-asentajan"autonkorjaajan esittämä näkemys vaist'ikään laittamat uudet, kieroksi menneet jarrulevyt jälleen uusiin. Lisäksi tänään kävin hakemassa jälleen auton korjaamolta 880 euron laskun kera... 5. vaihteen joutui uusimaan vaihdelaatikosta tällä kertaa.
Ehkä suurimpana yllätyksenä tämän auton kanssa on tullut se, että kukaan ei ole vielä halunnut lainata autoa muuttoon tms. kuljetustehtäviin. Ennen auton hankintaa oli sellainen käsitys, että kaikki tavara-autojen omistajat ovat tutuilleen ilmaisia kuriireja. Ehkäpä se aika vielä itselläkin koittaa Itsellä on ainakin paljon reissuja tiedossa, missä on auton koosta merkittävää hyötyä. Täytyy vain toivoa, että auto pysyy kasassa
Tässä yksilössä ei ole ihan toimintatonni riittänyt tarvittavien korjausten tekemiseen. Vuodenvaihteen jälkeen auto kävi huollossa, jonka yhteydessä normaalin huoltotoimenpiteiden lisäksi vaihdettiin "tura-asentajan"autonkorjaajan esittämä näkemys vaist'ikään laittamat uudet, kieroksi menneet jarrulevyt jälleen uusiin. Lisäksi tänään kävin hakemassa jälleen auton korjaamolta 880 euron laskun kera... 5. vaihteen joutui uusimaan vaihdelaatikosta tällä kertaa.
Ehkä suurimpana yllätyksenä tämän auton kanssa on tullut se, että kukaan ei ole vielä halunnut lainata autoa muuttoon tms. kuljetustehtäviin. Ennen auton hankintaa oli sellainen käsitys, että kaikki tavara-autojen omistajat ovat tutuilleen ilmaisia kuriireja. Ehkäpä se aika vielä itselläkin koittaa Itsellä on ainakin paljon reissuja tiedossa, missä on auton koosta merkittävää hyötyä. Täytyy vain toivoa, että auto pysyy kasassa
Taas rupes Caravelle kettuilemaan Latauksen merkkivalo palaa pienillä kierroksilla ja sammuu, kun kierrokset nousee riittävästi. Nyt ei p*rse kestä välttämättä korjaamolle vientiä, joten apuja kaivataan
Osaako joku yllä mainitun perusteella diagnosoida vian laadun? Voiko ite korjata? Jos sais ohjeet rautalangasta väännettynä ? Kiitos!
Itse sain selville jotain.. Googletuksen perusteella laturista olisi menossa hiilet. Motonetista katottuna hiilet ei maksa paljon mitään...
Osaako joku yllä mainitun perusteella diagnosoida vian laadun? Voiko ite korjata? Jos sais ohjeet rautalangasta väännettynä ? Kiitos!
Itse sain selville jotain.. Googletuksen perusteella laturista olisi menossa hiilet. Motonetista katottuna hiilet ei maksa paljon mitään...
Sympatiseeraan NIIN paljon Ottojussin kokemuksia volkkaripussista. Viiden lapsen kanssa jopa muutettiin Espoosta Nauvoon yhdessä fauveellä, toinen oli sitten matkailuautona. Oli ne kyllä persoonallisia kapistuksia!ottojussi kirjoitti:Taas rupes Caravelle kettuilemaan Latauksen merkkivalo palaa pienillä kierroksilla ja sammuu, kun kierrokset nousee riittävästi. Nyt ei p*rse kestä välttämättä korjaamolle vientiä, joten apuja kaivataan
Osaako joku yllä mainitun perusteella diagnosoida vian laadun? Voiko ite korjata? Jos sais ohjeet rautalangasta väännettynä ? Kiitos!
Itse sain selville jotain.. Googletuksen perusteella laturista olisi menossa hiilet. Motonetista katottuna hiilet ei maksa paljon mitään...
Mikäs Mondeon sai mäkeen heittämään? Ettei vain sekin ollut maanantaikappale yhdensänkymmentäluvulta, niinkuin meidän punainen paholainen?
Se laturi kannattaa pikimmiten Ottojussin saada työn alle, ettei auto jätä lasten kanssa tielle.
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
® Mesen linttaklubi
Linttalady