Tais automaatti ottaa ja sanoa sopimuksensa irti

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jarzka
Viestit: 22
Liittynyt: 19.1.2007 13:20
Paikkakunta: Kuopio

Tais automaatti ottaa ja sanoa sopimuksensa irti

Viesti Kirjoittaja Jarzka »

Teki väyrynen vähän onnettoman tempauksen päivän aikana, oli kuseskellu alleen rutkasti öljyä. Aamulla kun lähin ajelemaan niin ihmettelin kun vaati risteyksistä lähtiessä paljon kaasua, kierrokset 2500 luokkaa ennenkun nytkähtikään, mut sitten ku vauhtiin pääs ni tuntu pelaavan ihan normaalisti, pehmeesti vaihto niinku pitääkin. Enpä sitten osannu arvella mitään ihmeellistä, ajattelin että pakkanen aiheuttaa kankeutta (-25).
Kotiin lähtiessä iltapäivällä huomasin että mitäs mustaa auton alla on ja eikun könyämään alle, siitä vaihteiston kohdilta öljyä tiputti suojalevyjen alta. Tarkistin moottoriöljyt ja kaikki oli tallella ja peräkin oli kuiva.
Kävelypelillä v*ttuspäissään sitten kotia ja katoin parkkiruutua niin mustana sekin ja oli kyllä kaikki 7 litraa tullu ulos mitä vissiin noin suurinpiirtein sisällä olikin, eli oli jo lähtiessä ollu sitten laatikko aivan kuivana. Liekköhän aiheuttanu kolmen kilometrin ajelu mitään lisävaurioita, ei ole taittu tarkottaa kuivana käytettäväks nämäkään rasiat :lol:
Ja mikähän lie yleensäkkään vikana, joku stefa menny? Auton mittarissa on 450 000km ja vuosimallia -96, enkä tiedä oisko vaihteistolle tehty mitään sitten tehtaalla asennuksen jälkeen, muuta kun öljyjä vaihdeltu.Vaihteisto on nelipykäläinen.
Sekin vähän ihmetytti että se öljy oli ruskeeta ja melko jäykkää, eikös sen pitäs olla notkeeta kun vesi ja punertavaa, sitä samaa kuin ohjaustehostimessa?
Ei mahda selvitä kun korjaamolla. Hinuria kait se on soiteltava :shock: :shock:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Hyvää tuuria kun ei ole 5v. sähkölaatikolla. Vois remontin hinta pompsahtaa :shock:
Noita 722.4 laatikoita löytyy jo markkinoilta aika sopivasti....
Avatar
Jarzka
Viestit: 22
Liittynyt: 19.1.2007 13:20
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jarzka »

Tuuri loppu. Tämä mahto olla sittenkin se 5v sähkölaatikko, ainakin sen öljyt sinne on nyt pistetty, 722.6 on tyyppi. Onko se D sitten jonnin verran pidempi kun nelonen, tietämys loppuu :D

Kävin just auton hakee remontista ja 500€ paukkuhan siitä sitten läpsähti.
Parkkilukon vaijerin tiiviste oli menny ja sitä kautta valuttanu öljyt pihalle. parin euron tiiviste mutta 350€ työt. vähän kirpasee mutta jospa tuo ois nyt sitten kunnossa kans, eikä kävis niinkun viton kans pari kuukautta sitten että saa hinata seuraavana päivänä takas huoltopenkille :D

Lisäks ovat oikein listanneet muita vikoja malliks että mitä kannattas huollattaa heillä.. Taidan jättää tällä kertaa huollattamatta ku on kumminkin niin pikkuvikoja/ominaisuuksia.
hohhoijaa, ei oo helppoo... 8)
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Lohdutuksen sanana voin sanoa, että tuo oli onneksi kohtuullisen hintaista laatikkoremonttia. Vaikka ylimääräistä rahanmenoa tietenkin.

Itselläni kyykähti taannoin vanhemmasta laatikosta sisältä stefa. Lopputulos oli laajennettu vapaavaihdetoteutus. Korjauksen kustannusarvio oli sitä luokkaa että uusi laatikko meinasi olla houkutteleva vaihtoehto.
-T

Kuva
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Vähällä pääsit!
Käytetyt laatikot maksaa 2000€ Vehon vaihtoloota 5000€ :oops:

Täältä löytyis yksi käytetty jos tarve iskee :wink:
Avatar
Jarzka
Viestit: 22
Liittynyt: 19.1.2007 13:20
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jarzka »

nyt kun vaihdelaatikko on kunnossa niin on aika uusien vikojen.

osaisko joku sanoa mikä vaivaa kun nostaa vauhtia sinne 130-140 hujakoille niin auto lähtee yhtäkkiä vetämään hirmukyytiä ja koko tienoo mustana savusta... kierrokset siinä vaiheessa n.3500-4000.

sitten se veto ei lopu vähään aikaan vaikka nostaa jalan kaasulta, jarrulla se sitten asettuu..
elikkä menohaluja ois mutta väärässä paikassa, tuntuu vaan aina että sitä muuttuu itse matkustajaksi siinä vaiheessa kun mersu päättää lähteä.

jotta tämmöstä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jopas :shock: ei kai se yritä jostain syystä käydä moottoriöljyllä ?
Joutuuko lisäämään ?
Avatar
Jarzka
Viestit: 22
Liittynyt: 19.1.2007 13:20
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jarzka »

ei sinne ole joutunu lisäilemään, mutta en minä ole sen antanu savuttaakkaan kovin pitkään.
että ei se normaali ajosssa syö öljyä.

uus luukaskin on asennettu vajaa kuukaus sitten ja vanha temppuili samanlailla. et ei se pumpustakaan varmaan johdu.

silmiä pyörittelivät hartikaisellakin tänään kun kävin kyselemässä, ei kuulemma vastaavaa tule ihan heti muistiin.
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Kyllä tuntuisi siltä että imusarjaan pääsee jostain öljyä-->kierrokset tappiin-->sankan savun saattelemana :wink: Joskus aikanaan ajelin turbon vaihdon jälkeen TD voyageria ympäri korjaamon pihaa, jarrulla menohaluja hilliten 8) Oli imusarjassa/ putkissa "jonkin verran" ölppää, vaikka koitettiin ensin putsaillakin. Ja eikös jo diesel golfeissa ollut aikanaan vanhemmiten samaa vikaa, keräsi huohotuksesta imusarjaan öljyä ja sitten mentiin :lol: :lol: :lol:
Avatar
Jarzka
Viestit: 22
Liittynyt: 19.1.2007 13:20
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jarzka »

jaahas, mitähän sitä osais alkaa purkamaan että löytys syy?

ja pienillä kierroksilla tämä ei tupruta yhtään, ainoastaan siinä 3500-4000 kierroksen paikkeilla alkaa musta pilvi peittämään aurinkoa.
mietin jo että vaikuttasko vakionopeudensäädin tähän onkelmaan, mutta eikai sentään?

lisäksi tämä on vähän huono starttaamaan nykyään ja hihna vinkuu niin että korvia särkee, mutta ei sekoteta vielä näitä pikkuvikoja tähän juttuun.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Jarzka kirjoitti:jaahas, mitähän sitä osais alkaa purkamaan että löytys syy?

ja pienillä kierroksilla tämä ei tupruta yhtään, ainoastaan siinä 3500-4000 kierroksen paikkeilla alkaa musta pilvi peittämään aurinkoa.
mietin jo että vaikuttasko vakionopeudensäädin tähän onkelmaan, mutta eikai sentään?

lisäksi tämä on vähän huono starttaamaan nykyään ja hihna vinkuu niin että korvia särkee, mutta ei sekoteta vielä näitä pikkuvikoja tähän juttuun.
Nostappa koneen käydessä öljyntäyttökorkki poissa, puuskuttaako ihan olan takaan ? Saa nimittäin puuskuttaa vissiin aika paljonkin ennen kuin öljyä pääsis imusarjaan sen vertaa jotta se menohaluja lisää.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onko se savu mustaa vai sinistä?

Musta kertoo että polttoaine palaa. Ja sininen vastaavasti että koneessa palaa öljy.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mulle tuli het ensimmäisenä vakionopeudensäädin mieleen. Kait siltä saa tangon/vaijerin nyppästyä irti, pääsee kokeilemaan onko vika siinä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

En ole koskaan kuullut että mersuissa alkaisi öljyt menemään huohottimen kautta palotilaan, mutta kaikkihan on mahdollista. Vanhoissa Jetoissa/Golffeissa tuo oli hyvinkin tunnettu ilmiö.

Onko öljyt vaihdettu milloin viimeksi ja mitä laatua?

On mahdollista että jos on ajettu paljon lyhyttä pätkäajoa, niin öljyn sekaan on joutunut dieseliä ja silloin se alkaa herkemmin kulkeutua huohottimen kautta palotilaan kun öljyt sitten kovemmassa ajossa lämpenevät kunnolla. Se selittäisi senkin että savu on mustaa.

Itse ainakin vaihtaisin öljyt ensitilassa jos ei aivan lähiaikoina ole vaihdettu. Sillä saa ainakin suljettua pois sen vaihtoehdon että polttoainetta on joutunut öljyn sekaan.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Sivonen kirjoitti:Mulle tuli het ensimmäisenä vakionopeudensäädin mieleen. Kait siltä saa tangon/vaijerin nyppästyä irti, pääsee kokeilemaan onko vika siinä.
Voisi todellakin olla jos jarrupolkimella loppuu vedot ja ikäänkuin hulluksi tullut vakionopeusäädin menisi pois päältä.

En tiedä tuosta luukaksen pumpusta mitään että miten se vakionopeuden säädin on toteutettu.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Melkein tulee mullekin mieleen, että öljyä alkaa palamaan imusarjassa. Tiedän näin voivan käydä, jos koneessa on ihan liikaa öljyä, koska itselleni kävi taannoin 220d Väykyn kanssa juuri noin. Öljyä ei ollut edes kovin paljoakaan yli yläviivän, kun kone kierroksilla karkasi "käsistä". Pikkusen hävetti, kun ohituksissa seutukunta peittyi savuun.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Mitähän ilmanpuhdistin pitää sisällään.??? :roll:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Vakkari on toteutettu elektroonisesti (eli on samassa nipussa moottorin ohjauksen kanssa). Pois sen saa esim. poistamalla jarruvalon sulakkeen. :wink:

Öljynpalolle ääni täältäkin. Ensitöiksi voisi tutkia, jotta paljonkos sitä ööliä on siellä koneessa. Ja tesmiä vaikka puolella tikullisella.

Sitten voisi pohdiskella huohotuksen määrää, ja sitä jotta pääseekö se ööli kannesta virtaamaan takaisin öljypohjaan. :roll:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
Jarzka
Viestit: 22
Liittynyt: 19.1.2007 13:20
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jarzka »

savu on rehellisen mustaa, kunnon voimasavut.
öljyt on vasta vaihettu ja ei sitä liikaakaan pitäs olla, alle puolenvälin.

pitääpä huomenna kokeilla näpätä se sulake pois ja kahtoa vieläkö sen tekee mieli kiihytellä ominpäin.
ja se huokailu kans tarkistaa.
ilmanputsari on koputeltu suurimmista roskista puhtaaks vastikään.

joltain vakionopeudensäätimen tms. vialta tämä vois vaikuttaa kun se tosiaan ilmenee ainoastaan tuolla tietyllä kierrosalueella.

no pitää testailla ja tutkia...
Avatar
Jarzka
Viestit: 22
Liittynyt: 19.1.2007 13:20
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jarzka »

ryntäilyä en ole sen kummemmin kerennyt tutkia kun ei ole haitannu normaaliajoa mitenkään, ainoastaan varmennettu se että joka kerta 4000rpm kohalla alkaa pöllyttämään, mutta eipä oo niin kiire että 4 tonniin tarvihteis noustaa kierroksia, pittee väännöllä pelata, sitä on niin jumalattomasti :wink:

sitten ite asiaan, tietäjille kysymys kaikessa yksinkertaisuudessaan seuraava:
sumuvalojen liittimissä on 1 ja 2 nasta kumpi on plussa ja kumpi maa?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei väliä. Lamppu on muovikoppainen ja puskurikin on muovia. :D

Mersuissa ruskeat johdot on maajohtoja.
Avatar
Jarzka
Viestit: 22
Liittynyt: 19.1.2007 13:20
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jarzka »

niin että se on ihan sama kiertääkö virta polttimon runkoon ja polttimon kannasta maihin, tavallaan nurinperin, kunhan se ei ole yhteydessä muihin järjestelmiin :?:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jep. :D
Avatar
Jarzka
Viestit: 22
Liittynyt: 19.1.2007 13:20
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jarzka »

Kuva


Joo, tuntu olevan sama mitenpäin heitti piuhat niin aina toimii :D
Kiitoksia neuvoista!
W211 E270cdi -03
W210 E220D -96
nyffikaakoo
Viestit: 159
Liittynyt: 19.1.2008 20:05
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Ikävä tunnustaa etten tiedä näistä toistaiseksi mitään, mutta aivan kuin olisin lueskellut jostain että tossa mersun automaatissa ois alipainemodulaattori. Jos sen kalvo sattuis olemaan hiukan risa ja isommilla kierroksilla alipaine nousisi niin korkeaksi että se jaksais imaista laatikkoöljyä imusarjaan, se saattais tuntua samalta kuin polkaisis kaasua. :?:
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Ei kai niissä sähköohjatuissa askeissa mitään modulaattoreita tarvi?
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ville S. kirjoitti:Ei kai niissä sähköohjatuissa askeissa mitään modulaattoreita tarvi?
Ee.
nyffikaakoo
Viestit: 159
Liittynyt: 19.1.2008 20:05
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Jaajuu, se oli sevverta uutta teksniikkaa... :oops:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”