Tais automaatti ottaa ja sanoa sopimuksensa irti
Tais automaatti ottaa ja sanoa sopimuksensa irti
Teki väyrynen vähän onnettoman tempauksen päivän aikana, oli kuseskellu alleen rutkasti öljyä. Aamulla kun lähin ajelemaan niin ihmettelin kun vaati risteyksistä lähtiessä paljon kaasua, kierrokset 2500 luokkaa ennenkun nytkähtikään, mut sitten ku vauhtiin pääs ni tuntu pelaavan ihan normaalisti, pehmeesti vaihto niinku pitääkin. Enpä sitten osannu arvella mitään ihmeellistä, ajattelin että pakkanen aiheuttaa kankeutta (-25).
Kotiin lähtiessä iltapäivällä huomasin että mitäs mustaa auton alla on ja eikun könyämään alle, siitä vaihteiston kohdilta öljyä tiputti suojalevyjen alta. Tarkistin moottoriöljyt ja kaikki oli tallella ja peräkin oli kuiva.
Kävelypelillä v*ttuspäissään sitten kotia ja katoin parkkiruutua niin mustana sekin ja oli kyllä kaikki 7 litraa tullu ulos mitä vissiin noin suurinpiirtein sisällä olikin, eli oli jo lähtiessä ollu sitten laatikko aivan kuivana. Liekköhän aiheuttanu kolmen kilometrin ajelu mitään lisävaurioita, ei ole taittu tarkottaa kuivana käytettäväks nämäkään rasiat
Ja mikähän lie yleensäkkään vikana, joku stefa menny? Auton mittarissa on 450 000km ja vuosimallia -96, enkä tiedä oisko vaihteistolle tehty mitään sitten tehtaalla asennuksen jälkeen, muuta kun öljyjä vaihdeltu.Vaihteisto on nelipykäläinen.
Sekin vähän ihmetytti että se öljy oli ruskeeta ja melko jäykkää, eikös sen pitäs olla notkeeta kun vesi ja punertavaa, sitä samaa kuin ohjaustehostimessa?
Ei mahda selvitä kun korjaamolla. Hinuria kait se on soiteltava
Kotiin lähtiessä iltapäivällä huomasin että mitäs mustaa auton alla on ja eikun könyämään alle, siitä vaihteiston kohdilta öljyä tiputti suojalevyjen alta. Tarkistin moottoriöljyt ja kaikki oli tallella ja peräkin oli kuiva.
Kävelypelillä v*ttuspäissään sitten kotia ja katoin parkkiruutua niin mustana sekin ja oli kyllä kaikki 7 litraa tullu ulos mitä vissiin noin suurinpiirtein sisällä olikin, eli oli jo lähtiessä ollu sitten laatikko aivan kuivana. Liekköhän aiheuttanu kolmen kilometrin ajelu mitään lisävaurioita, ei ole taittu tarkottaa kuivana käytettäväks nämäkään rasiat
Ja mikähän lie yleensäkkään vikana, joku stefa menny? Auton mittarissa on 450 000km ja vuosimallia -96, enkä tiedä oisko vaihteistolle tehty mitään sitten tehtaalla asennuksen jälkeen, muuta kun öljyjä vaihdeltu.Vaihteisto on nelipykäläinen.
Sekin vähän ihmetytti että se öljy oli ruskeeta ja melko jäykkää, eikös sen pitäs olla notkeeta kun vesi ja punertavaa, sitä samaa kuin ohjaustehostimessa?
Ei mahda selvitä kun korjaamolla. Hinuria kait se on soiteltava
Tuuri loppu. Tämä mahto olla sittenkin se 5v sähkölaatikko, ainakin sen öljyt sinne on nyt pistetty, 722.6 on tyyppi. Onko se D sitten jonnin verran pidempi kun nelonen, tietämys loppuu
Kävin just auton hakee remontista ja 500€ paukkuhan siitä sitten läpsähti.
Parkkilukon vaijerin tiiviste oli menny ja sitä kautta valuttanu öljyt pihalle. parin euron tiiviste mutta 350€ työt. vähän kirpasee mutta jospa tuo ois nyt sitten kunnossa kans, eikä kävis niinkun viton kans pari kuukautta sitten että saa hinata seuraavana päivänä takas huoltopenkille
Lisäks ovat oikein listanneet muita vikoja malliks että mitä kannattas huollattaa heillä.. Taidan jättää tällä kertaa huollattamatta ku on kumminkin niin pikkuvikoja/ominaisuuksia.
hohhoijaa, ei oo helppoo...
Kävin just auton hakee remontista ja 500€ paukkuhan siitä sitten läpsähti.
Parkkilukon vaijerin tiiviste oli menny ja sitä kautta valuttanu öljyt pihalle. parin euron tiiviste mutta 350€ työt. vähän kirpasee mutta jospa tuo ois nyt sitten kunnossa kans, eikä kävis niinkun viton kans pari kuukautta sitten että saa hinata seuraavana päivänä takas huoltopenkille
Lisäks ovat oikein listanneet muita vikoja malliks että mitä kannattas huollattaa heillä.. Taidan jättää tällä kertaa huollattamatta ku on kumminkin niin pikkuvikoja/ominaisuuksia.
hohhoijaa, ei oo helppoo...
Lohdutuksen sanana voin sanoa, että tuo oli onneksi kohtuullisen hintaista laatikkoremonttia. Vaikka ylimääräistä rahanmenoa tietenkin.
Itselläni kyykähti taannoin vanhemmasta laatikosta sisältä stefa. Lopputulos oli laajennettu vapaavaihdetoteutus. Korjauksen kustannusarvio oli sitä luokkaa että uusi laatikko meinasi olla houkutteleva vaihtoehto.
Itselläni kyykähti taannoin vanhemmasta laatikosta sisältä stefa. Lopputulos oli laajennettu vapaavaihdetoteutus. Korjauksen kustannusarvio oli sitä luokkaa että uusi laatikko meinasi olla houkutteleva vaihtoehto.
-T
nyt kun vaihdelaatikko on kunnossa niin on aika uusien vikojen.
osaisko joku sanoa mikä vaivaa kun nostaa vauhtia sinne 130-140 hujakoille niin auto lähtee yhtäkkiä vetämään hirmukyytiä ja koko tienoo mustana savusta... kierrokset siinä vaiheessa n.3500-4000.
sitten se veto ei lopu vähään aikaan vaikka nostaa jalan kaasulta, jarrulla se sitten asettuu..
elikkä menohaluja ois mutta väärässä paikassa, tuntuu vaan aina että sitä muuttuu itse matkustajaksi siinä vaiheessa kun mersu päättää lähteä.
jotta tämmöstä.
osaisko joku sanoa mikä vaivaa kun nostaa vauhtia sinne 130-140 hujakoille niin auto lähtee yhtäkkiä vetämään hirmukyytiä ja koko tienoo mustana savusta... kierrokset siinä vaiheessa n.3500-4000.
sitten se veto ei lopu vähään aikaan vaikka nostaa jalan kaasulta, jarrulla se sitten asettuu..
elikkä menohaluja ois mutta väärässä paikassa, tuntuu vaan aina että sitä muuttuu itse matkustajaksi siinä vaiheessa kun mersu päättää lähteä.
jotta tämmöstä.
ei sinne ole joutunu lisäilemään, mutta en minä ole sen antanu savuttaakkaan kovin pitkään.
että ei se normaali ajosssa syö öljyä.
uus luukaskin on asennettu vajaa kuukaus sitten ja vanha temppuili samanlailla. et ei se pumpustakaan varmaan johdu.
silmiä pyörittelivät hartikaisellakin tänään kun kävin kyselemässä, ei kuulemma vastaavaa tule ihan heti muistiin.
että ei se normaali ajosssa syö öljyä.
uus luukaskin on asennettu vajaa kuukaus sitten ja vanha temppuili samanlailla. et ei se pumpustakaan varmaan johdu.
silmiä pyörittelivät hartikaisellakin tänään kun kävin kyselemässä, ei kuulemma vastaavaa tule ihan heti muistiin.
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Kyllä tuntuisi siltä että imusarjaan pääsee jostain öljyä-->kierrokset tappiin-->sankan savun saattelemana Joskus aikanaan ajelin turbon vaihdon jälkeen TD voyageria ympäri korjaamon pihaa, jarrulla menohaluja hilliten Oli imusarjassa/ putkissa "jonkin verran" ölppää, vaikka koitettiin ensin putsaillakin. Ja eikös jo diesel golfeissa ollut aikanaan vanhemmiten samaa vikaa, keräsi huohotuksesta imusarjaan öljyä ja sitten mentiin
jaahas, mitähän sitä osais alkaa purkamaan että löytys syy?
ja pienillä kierroksilla tämä ei tupruta yhtään, ainoastaan siinä 3500-4000 kierroksen paikkeilla alkaa musta pilvi peittämään aurinkoa.
mietin jo että vaikuttasko vakionopeudensäädin tähän onkelmaan, mutta eikai sentään?
lisäksi tämä on vähän huono starttaamaan nykyään ja hihna vinkuu niin että korvia särkee, mutta ei sekoteta vielä näitä pikkuvikoja tähän juttuun.
ja pienillä kierroksilla tämä ei tupruta yhtään, ainoastaan siinä 3500-4000 kierroksen paikkeilla alkaa musta pilvi peittämään aurinkoa.
mietin jo että vaikuttasko vakionopeudensäädin tähän onkelmaan, mutta eikai sentään?
lisäksi tämä on vähän huono starttaamaan nykyään ja hihna vinkuu niin että korvia särkee, mutta ei sekoteta vielä näitä pikkuvikoja tähän juttuun.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Nostappa koneen käydessä öljyntäyttökorkki poissa, puuskuttaako ihan olan takaan ? Saa nimittäin puuskuttaa vissiin aika paljonkin ennen kuin öljyä pääsis imusarjaan sen vertaa jotta se menohaluja lisää.Jarzka kirjoitti:jaahas, mitähän sitä osais alkaa purkamaan että löytys syy?
ja pienillä kierroksilla tämä ei tupruta yhtään, ainoastaan siinä 3500-4000 kierroksen paikkeilla alkaa musta pilvi peittämään aurinkoa.
mietin jo että vaikuttasko vakionopeudensäädin tähän onkelmaan, mutta eikai sentään?
lisäksi tämä on vähän huono starttaamaan nykyään ja hihna vinkuu niin että korvia särkee, mutta ei sekoteta vielä näitä pikkuvikoja tähän juttuun.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
En ole koskaan kuullut että mersuissa alkaisi öljyt menemään huohottimen kautta palotilaan, mutta kaikkihan on mahdollista. Vanhoissa Jetoissa/Golffeissa tuo oli hyvinkin tunnettu ilmiö.
Onko öljyt vaihdettu milloin viimeksi ja mitä laatua?
On mahdollista että jos on ajettu paljon lyhyttä pätkäajoa, niin öljyn sekaan on joutunut dieseliä ja silloin se alkaa herkemmin kulkeutua huohottimen kautta palotilaan kun öljyt sitten kovemmassa ajossa lämpenevät kunnolla. Se selittäisi senkin että savu on mustaa.
Itse ainakin vaihtaisin öljyt ensitilassa jos ei aivan lähiaikoina ole vaihdettu. Sillä saa ainakin suljettua pois sen vaihtoehdon että polttoainetta on joutunut öljyn sekaan.
Onko öljyt vaihdettu milloin viimeksi ja mitä laatua?
On mahdollista että jos on ajettu paljon lyhyttä pätkäajoa, niin öljyn sekaan on joutunut dieseliä ja silloin se alkaa herkemmin kulkeutua huohottimen kautta palotilaan kun öljyt sitten kovemmassa ajossa lämpenevät kunnolla. Se selittäisi senkin että savu on mustaa.
Itse ainakin vaihtaisin öljyt ensitilassa jos ei aivan lähiaikoina ole vaihdettu. Sillä saa ainakin suljettua pois sen vaihtoehdon että polttoainetta on joutunut öljyn sekaan.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Voisi todellakin olla jos jarrupolkimella loppuu vedot ja ikäänkuin hulluksi tullut vakionopeusäädin menisi pois päältä.Sivonen kirjoitti:Mulle tuli het ensimmäisenä vakionopeudensäädin mieleen. Kait siltä saa tangon/vaijerin nyppästyä irti, pääsee kokeilemaan onko vika siinä.
En tiedä tuosta luukaksen pumpusta mitään että miten se vakionopeuden säädin on toteutettu.
Melkein tulee mullekin mieleen, että öljyä alkaa palamaan imusarjassa. Tiedän näin voivan käydä, jos koneessa on ihan liikaa öljyä, koska itselleni kävi taannoin 220d Väykyn kanssa juuri noin. Öljyä ei ollut edes kovin paljoakaan yli yläviivän, kun kone kierroksilla karkasi "käsistä". Pikkusen hävetti, kun ohituksissa seutukunta peittyi savuun.
Vakkari on toteutettu elektroonisesti (eli on samassa nipussa moottorin ohjauksen kanssa). Pois sen saa esim. poistamalla jarruvalon sulakkeen.
Öljynpalolle ääni täältäkin. Ensitöiksi voisi tutkia, jotta paljonkos sitä ööliä on siellä koneessa. Ja tesmiä vaikka puolella tikullisella.
Sitten voisi pohdiskella huohotuksen määrää, ja sitä jotta pääseekö se ööli kannesta virtaamaan takaisin öljypohjaan.
Öljynpalolle ääni täältäkin. Ensitöiksi voisi tutkia, jotta paljonkos sitä ööliä on siellä koneessa. Ja tesmiä vaikka puolella tikullisella.
Sitten voisi pohdiskella huohotuksen määrää, ja sitä jotta pääseekö se ööli kannesta virtaamaan takaisin öljypohjaan.
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
savu on rehellisen mustaa, kunnon voimasavut.
öljyt on vasta vaihettu ja ei sitä liikaakaan pitäs olla, alle puolenvälin.
pitääpä huomenna kokeilla näpätä se sulake pois ja kahtoa vieläkö sen tekee mieli kiihytellä ominpäin.
ja se huokailu kans tarkistaa.
ilmanputsari on koputeltu suurimmista roskista puhtaaks vastikään.
joltain vakionopeudensäätimen tms. vialta tämä vois vaikuttaa kun se tosiaan ilmenee ainoastaan tuolla tietyllä kierrosalueella.
no pitää testailla ja tutkia...
öljyt on vasta vaihettu ja ei sitä liikaakaan pitäs olla, alle puolenvälin.
pitääpä huomenna kokeilla näpätä se sulake pois ja kahtoa vieläkö sen tekee mieli kiihytellä ominpäin.
ja se huokailu kans tarkistaa.
ilmanputsari on koputeltu suurimmista roskista puhtaaks vastikään.
joltain vakionopeudensäätimen tms. vialta tämä vois vaikuttaa kun se tosiaan ilmenee ainoastaan tuolla tietyllä kierrosalueella.
no pitää testailla ja tutkia...
ryntäilyä en ole sen kummemmin kerennyt tutkia kun ei ole haitannu normaaliajoa mitenkään, ainoastaan varmennettu se että joka kerta 4000rpm kohalla alkaa pöllyttämään, mutta eipä oo niin kiire että 4 tonniin tarvihteis noustaa kierroksia, pittee väännöllä pelata, sitä on niin jumalattomasti
sitten ite asiaan, tietäjille kysymys kaikessa yksinkertaisuudessaan seuraava:
sumuvalojen liittimissä on 1 ja 2 nasta kumpi on plussa ja kumpi maa?
sitten ite asiaan, tietäjille kysymys kaikessa yksinkertaisuudessaan seuraava:
sumuvalojen liittimissä on 1 ja 2 nasta kumpi on plussa ja kumpi maa?
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: 19.1.2008 20:05
- Paikkakunta: Pori
Ikävä tunnustaa etten tiedä näistä toistaiseksi mitään, mutta aivan kuin olisin lueskellut jostain että tossa mersun automaatissa ois alipainemodulaattori. Jos sen kalvo sattuis olemaan hiukan risa ja isommilla kierroksilla alipaine nousisi niin korkeaksi että se jaksais imaista laatikkoöljyä imusarjaan, se saattais tuntua samalta kuin polkaisis kaasua.
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: 19.1.2008 20:05
- Paikkakunta: Pori